abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160992160
Tot nu toe top 5 favorieten:

1. Pattern
2. Dracula Teeth
3. Sweet Dreams
4. Aviation
5. Miracle Aligner
pi_160992179
Dankzij een linkje van een fokker heb ik het album nu ook kunnen beluisteren :D

Goed album! Wow. Mij vielen vooral het eerste en laatste nummer van kant B op. Sweet Dreams, TN en The Dream Synopsis zijn na de eerste luisterbeurt de hoogtepunten.
pi_160992201
She Does The Woods trekt voor mij zo op de eerste luisterbeurt de meeste positieve aandacht. Daarnaast landden de al gepubliceerde nummers opeens prachtig - vooral Aviation als opener. Vind het altijd moeilijk om wat te kunnen zeggen over een album na een enkele luisterbeurt, dus ik ga de nummers lekker laten bezinken. Part of the journey!

Wel opvallend: de mate waarin Bad Habits afsteekt tegenover de andere tracks. Die verschillen worden nu pas helemaal duidelijk. Album ademt n.m.i. juist een ballad-sfeer.
pi_160992216
Hier ook de eerste luisterbeurt gehad! Heel nice om de songs nu volledig kunnen te horen en het veel hoorbaardere orkest tilt het echt naar een hoger niveau!

She does the Woods en used to be my girl hebben nog wat in te halen.

En graag een staande ovatie voor sweet dreams en in bijzonder de uithaal: Tennessee O+
  maandag 28 maart 2016 @ 02:21:06 #30
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160992240
Ik lees weinig over The Element Of Surprise.
2000 light years from home
pi_160992314
Mijn eerste indrukken zijn dat nr. 8 en 9 wel leuk op elkaar aansluiten qua geluid. Sweet Dreams is een draak, erg zeikerig met tenenkrommende lyrics. Bad Habits steekt teveel af en had er niet op gemoeten imo.
Vrij tamme plaat over het algemeen. Hopelijk is het een groeier, ik geef het nog een paar luisterbeurten. :)
pi_160992427
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 02:21 schreef Merkie het volgende:
Ik lees weinig over The Element Of Surprise.
Live misschien wel een van de hoogtepunten! En ook op plaat geweldig na twee luisterbeurten
pi_160992464
Twee luisterbeurten achter elkaar gehad. Ik vind hem geweldig al zitten er her en der nog wat groeimomentjes in.
The Element Of Surprise komt nog niet echt binnen bijvoorbeeld en na alle hype - je kon er op wachten - valt The Dream Synopsis me een tikkeltje tegen. Doet me erg denken aan Party Anthem/Stuck On The Puzzle. Zéér zeker niet slecht. Volgende week is het m'n favoriet! ;)

Het duo Used To Be My Girl en She Does The Woods vind ik heel sterk. Die ademen echt een Humbug kwaliteit. Ik vind het eigenlijk bizar dat het TLSP nummers zijn want die hadden net zo goed van AM kunnen zijn. Qotsa/Smooth Sailing vibe. Veel steviger dan verwacht. Misschien daarom ook (nog) niet in de setlist?

Dracula Teeth en Pattern zijn direct heel sterk, maar voor nu... de uitschieter... Sweet Dreams. WOW!! Deze maakt de verwachting helemaal waar! Sensationeel!

Morgen weer luisteren maar nu Sweet Dreams. :)
pi_160992563
Twee luisterbeurten gehad en nu inderdaad tijd voor sweet dreams :)
pi_160992569
Hier ook de tweede luisterbeurt gehad. The Dream Synopsis blijft mijn favoriet en Patterns en The Element of Surprise komen ineens binnen.
Bij The Element of Surprise is het jammer dat Bad Habits er meteen achteraan komt, dat doet het nummer geen goed. TEoS is het enige lied dat ik meteen nog een keer wil draaien, zonder eerst de rest van het album af te gaan.
She Does the Woods overtuigt me tot nu toe het minst. Opvallend dat iedereen een andere favoriet heeft, dat is een goed teken :)
pi_160993389
Dracula Teeth, Element en Used To Be My Girl alledrie ook erg fijne nummers op de typische Turner solo nummers na. Bij The Dream Synopsis moet het kwartje nog vallen voor me, denk ik.
pi_160993563
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2016 02:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[...]

En graag een staande ovatie voor sweet dreams en in bijzonder de uithaal: Tennessee O+
Alstie 'it's loooove like a tooongue..' inzet, dan verheug je je al op zoiets groots. Hij heeft het wel te pakken hè. Een hele andere manier van liefde verklaren dan het geestige Arabella.

De Britse 'càn't's zijn er ondertussen wel uit, maar in Woods zit nog duidelijk een noordelijke 'water'.

Element of Surprise is op dit moment het nummer wat hef minst aansprak. En soms heb ik het idee dat de strijkers minder natuurlijk in de liedjes passen dan op AOTU, alsof ze met de haren erbij gesleept zijn. In Dracula Teeth klinken ze in ieder geval perfect (mooie intro!) net als eerste favoriet EYCTE.

Verder vind ik het moeilijk om überhaupt vergelijkingen te maken met het eerste album, dit is echt anders. Waar ik het debuut bijna als één groot opera zie, die ik in mijn herinnering nog nooit anders dan compleet van voor naar achter afgedraaid heb, staan de nummers van dit album losser van elkaar.
pi_160993711
Bedankt! Zo even goed luisteren :)

[ Bericht 32% gewijzigd door Zocalo op 28-03-2016 09:55:10 ]
pi_160993917
Pm voor als ik vanavond laat pas thuis ben :s
pi_160994708
:o :o kan iemand mij ook pm-en
  maandag 28 maart 2016 @ 11:36:41 #41
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_160994758
Ik bedel ook om een PM, ik vind alleen maar fakes... :{
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_160994802
Ok, een uur te laat bij afspraak, prioriteiten;)

1x geluisterd en had nog wel meer briljante songs verwacht Gas Dance is niet overtroffen naar mijn mening!
Ik denk dat Miracle Aligner tot nu toe mijn favoriet zijn.. (misschien omdat ik die het best ken)

Duidelijke thema's slaap, vrouwen, liefde en seks;)
Ga er vanavond even de tijd voor nemen.
pi_160995306
"The odyssey
came down kind of hard on me
The here and now so suddenly
became a different world
Finally I slipped out of reality
It must all be imaginary
She used to be my girl"

Nog meer mensen die dit stuk geweldig vinden?
pi_160995356
Wat vet dat ze in de albumversie van EYCTE die decrescendo met die ruisende branding er weer in hebben gehouden! Die miste ik al op de singleversie, vind dat die hem nóg beter maakt.

Verder fan van Element of Surprise, Miracle Aligner en Pattern! Jammer dat de strijkers een stuk minder natuurlijk voelen dan het vorige album.
pi_160995439
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:36 schreef Queens het volgende:
Ik bedel ook om een PM, ik vind alleen maar fakes... :{
Idem.

Wanneer komt dit eigenlijk officieel uit? Never mind, al gevonden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Morri op 28-03-2016 12:40:02 ]
pi_160995443
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:22 schreef Ochtendjas het volgende:
Wat vet dat ze in de albumversie van EYCTE die decrescendo met die ruisende branding er weer in hebben gehouden! Die miste ik al op de singleversie, vind dat die hem nóg beter maakt.

Verder fan van Element of Surprise, Miracle Aligner en Pattern! Jammer dat de strijkers een stuk minder natuurlijk voelen dan het vorige album.
Ik denk dat je dan een verkeerde hebt gedownload, want die branding hoort volgens mij alleen thuis in de video.
pi_160995507
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:29 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan een verkeerde hebt gedownload, want die branding hoort volgens mij alleen thuis in de video.
Oh, wat jammer. Ik heb een zipje van de LSP-subreddit afgehaald, daar zit hij wel in als het goed is.
pi_160995606
Man, wat een goed album _O_

Denk dat m'n favorieten toch wel Aviation, Miracle Aligner en Pattern zijn. (En Dracula Teeth en Bad Habits en...) Vind The Dream Synopsis en Sweet Dreams, TN het minst interessant denk ik. Alhoewel dat laatste stuk in Sweet Dreams toch wel erg goed is.
pi_160995716
Grappig, ik vind juist Used To Be My Girl bij de eerste luisterbeurt één van mijn favorieten. Jammer dat ze die nog niet live doen. Everything komt hier ook opeens veel beter uit dan als je hem los hoort. En Pattern valt me ook wel op.

Ik ben gematigd positief. Zal hem duidelijk nog een paar keer moeten horen. Ik hoor dat sommige tracks erg goed zijn, maar het pakt me als geheel nog niet zoals het eerste album destijds wel deed.
pi_160996596
Mijn zwart-wit beoordeling na twee luisterbeurten:

+:
Micarle Aligner
Aviation
Everything That You've Come To Expect
Used To Be My Girl
Pattern

+/-:
Bad Habits
Dracula Teeth
She Does The Woods

-:
The Element of Surprise
Sweet Dreams, TN
The Dream Synopsis

Totaal:

Net ook nog even flarden van het eerste album opgezet en wat een contrast, je mag ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Maar toch doe je het.
Het eerste album was veel grootser (soms iets te groots, maar dat sprak me juist toen aan), het tweede zit hem meer in de kleinigheden. Daardoor is het een stuk volwassener en echter, maar daardoor klinkt het ook een stuk minder spannend op de nummers die ik niet boeiend vind. Vooral de tweede helft merkte ik dat mijn interesse wat weg ebte. Niet voor niets dat ik van AM nummers als Party Anthem mij het minste aanspreekt. Dus samenvattend: Volwassener, gelaagder, enkele pareltjes in de dop maar ook wat saaier.

Dit is mijn oordeel, en daar zult u het mee moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')