Landdieren die hoge topsnelheden bereiken lopen dat sowieso niet verder dan een kilometer, dan zijn de korte energievoorraden in hun spieren op en zijn ze meteen oververhit aangezien ze niet kunnen zweten.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:25 schreef dimmak het volgende:
Jij denkt serieus dat de mens de beste conditie heeft?
Maar ik denk een Luipaard.
Een luipaard is na zijn sprint al snel moe en uitgeputquote:Op zondag 27 maart 2016 21:25 schreef dimmak het volgende:
Echter hebben al die dieren een vacht, ook kan ik me herinneren dat ik ooit op de basisschool heb geleerd dat er een stam was (aboriginals) die op dieren (kunnen ook best paardachtige) jaagden door ze uren/dagen te volgen en het dier gewoon dood neer viel van de uitputting.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:29 schreef BrandX het volgende:
een paard kan uren (met minimale training vooraf) voortdraven. Van oudsher al.
Een hond/wolf komt denk ik ook een eind in deze uithoudingsvermogen-wedloop
[..]
Een luipaard is na zijn sprint al snel moe en uitgeput
waar komt jouw 'echter' in ene vandaagquote:Op zondag 27 maart 2016 21:31 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Echter hebben al die dieren een vacht, ook kan ik me herinneren dat ik ooit op de basisschool heb geleerd dat er een stam was (aboriginals) die op dieren (kunnen ook best paardachtige) jaagden door ze uren/dagen te volgen en het dier gewoon dood neer viel van de uitputting.
Watquote:Op zondag 27 maart 2016 21:32 schreef BrandX het volgende:
[..]
waar komt jouw 'echter' in ene vandaag
Nee in m'n OP staat inderdaad geen voorwaarde. Maar ik denk dat het wel een biologische voorwaarde moet zijn om geen vacht te hebben en goed te kunnen afkoelen tijdens het lopen/draven oid.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:32 schreef BrandX het volgende:
[..]
waar komt jouw 'echter' in ene vandaag
in je OP staat er geen voorwaarde.
En ja zou kunnen, maar dan hebben die aboriginals getraind denk ik? Als er dagen op een mens gejaagd wordt geldt het omgekeerd hetzelfde denk ik
Denkend aan Australie trouwens, de struisvogel staat er ook om bekend heel lang achter elkaar door te kunnen 'draven'
Bron?quote:Op zondag 27 maart 2016 21:37 schreef Terecht het volgende:
Het is idd de mens. De mens is de beste langeafstandloper van alle landdieren.
Dat is de snelste, maar die houdt het niet lang vol. Ergo, kutantwoord.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:25 schreef dimmak het volgende:
Paarden zweten toch ook? En koeien, dat opent de deur voor elk dier met hoeven.quote:Op zondag 27 maart 2016 22:43 schreef agter het volgende:
Mensen zijn de enige soort die kunnen afkoelen door te zweten.
Toch?
Maar dat zijn dan weer geen landdieren.quote:Op zondag 27 maart 2016 22:50 schreef Nober het volgende:
Vogels vliegen de hele wereld rond zonder pauze in zes dagen tijd.
Ik denk een mier.quote:Op zondag 27 maart 2016 23:03 schreef Jopie78 het volgende:
Conditie bestaat uit 5 onderdelen;
Het uithoudingsvermogen
Spierkracht
Snelheid
Coördinatie
Lenigheid
Hangt er dus vanaf naar welke je kijkt voor het juiste antwoord.
de loop des doods, die vooral zo heet omdat er helemaal niet zeker is wie er dood gaat. Het is dan ook een laatste redmiddel voor een stam als ze geen ander voedsel kunnen vinden.quote:Op maandag 28 maart 2016 03:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
MensHeel vroeger bedachten onze Afrikaanse voorouders dat er een manier was om prooi te vangen: je hoefde niet perse sneller, sterker of slimmer te zijn; je moest het langer vol kunnen houden, al duurde het dagen.
Een groot deel van de dieren zweet niet (of niet net zo goed als ons), dus als ze er voor zorgden dat de prooi welhaast onophoudelijk moest lopen/rennen ging het dood aan oververhitting en hadden zij hun vreten te pakken
Er is een marathon in Engeland waar de mens tegen een paard strijd. Meestal winnen de mensen.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:29 schreef BrandX het volgende:
een paard kan uren (met minimale training vooraf) voortdraven. Van oudsher al.
Een hond/wolf komt denk ik ook een eind in deze uithoudingsvermogen-wedloop
[..]
Een luipaard is na zijn sprint al snel moe en uitgeput
Bedoel je Wales? De paarden winnen op enkele uitzondering naquote:Op maandag 28 maart 2016 07:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een marathon in Engeland waar de mens tegen een paard strijd. Meestal winnen de mensen.
quote:Op maandag 28 maart 2016 07:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een marathon in Engeland waar de mens tegen een paard strijd. Meestal winnen de mensen.
De Wolf is een goede kanshebber lijkt me.
quote:Op maandag 28 maart 2016 10:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bedoel je Wales? De paarden winnen op enkele uitzondering na
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Man_versus_Horse_Marathon
ze hebben dan ook 4 benen, als wij die hadden zou het pas een eerlijke wedstrijd zijnquote:Op maandag 28 maart 2016 11:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]![]()
En als je dan de trainingsuren vergelijkt, wint het paard dubbelop.
Tis niet voor niets dat we al duizenden jaren deze dieren gebruiken voor ons loopwerk. Helemaal in combinatie met bagage.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |