Beter dat de grenzen dan potdicht zitten anders stroomt de ellende dat land uit en ons land in.quote:Op zondag 27 maart 2016 11:56 schreef LXIV het volgende:
Zweden probeert nu panisch zijn grenzen te sluiten. Dat is jammer, het zou het beste zijn wanneer dit land echt helemaal door het putje ging. Als voorbeeld voor de rest.
Antipsychotica door het kraanwater mengen.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:00 schreef Jigzoz het volgende:
Bierkanonnen inzetten en braadworsten in de rellende menigte katapulteren. Dat verjaagt relvolk en trekt feestvolk aan.
quote:Op zondag 27 maart 2016 11:56 schreef LXIV het volgende:
Zweden probeert nu panisch zijn grenzen te sluiten. Dat is jammer, het zou het beste zijn wanneer dit land echt helemaal door het putje ging. Als voorbeeld voor de rest.
Dit.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:05 schreef Falco het volgende:
Waarom zouden we rt.com moeten geloven terwijl geen enkel ander nieuwsmedium (in Zweden) dit bericht? Klinkt als een hoax of zwaar overdreven berichtgeving.
We noteren: De politiek aanvallen in plaats van op straat rellen / De grenzen dicht / Zweden door het putje als voorbeeld voor de rest. Een sublieme oogst bij de eerste 10 reacties.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:05 schreef Falco het volgende:
Waarom zouden we rt.com moeten geloven terwijl geen enkel ander nieuwsmedium (in Zweden) dit bericht? Klinkt als een hoax of zwaar overdreven berichtgeving.
RT doet altijd alsof Europa in brand staat om zo de Europese burgers tegen hun regeringen op te zetten.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:09 schreef Falco het volgende:
Heb drie Zweedse nieuwssites gecheckt en het gaat alleen maar over de aanslagen in Brussel, een vliegtuig die een noodlanding maakt op Arlanda Airport en een of andere Zweedse parlementariër die wou dat het voor altijd zomertijd is. Er gebeurt echt geen ruk in dat land.
Wat ik heb kunnen vinden;quote:Op zondag 27 maart 2016 12:05 schreef Falco het volgende:
Het laatste stuk, vertaald met Google Translate;quote:Larmet om anlagda bränder kom in till brandkåren strax före klockan elva på kvällen.
- 22:53 kom det in från räddningstjänsten, säger Stockholmspolisens presstalesman Towe Hägg till Fria Tider.
- Ingångsvärdena är fyra bilar, polisen har varit på plats och bränderna är släckta men det var mycket rök kvar i området. Sedan har de inte återrapporterat mer i nuläget, fortsätter hon.
Det är andra natten i rad som det brinner bilar i den invandrartäta förorten. Natten till långfredagen brann flera bilar i ett radhusområde i Alby. Under skärtorsdagskvällen var det dessutom oroligheter i Södertäljeförorten Hovsjö med anlagda bilbränder och stenkastning mot polisen.
RT is dan ook best effectief.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We noteren: De politiek aanvallen in plaats van op straat rellen / De grenzen dicht / Zweden door het putje als voorbeeld voor de rest. Een sublieme oogst bij de eerste 10 reacties.
Tsja, in Nederland gaat er ook wel iets in de fik. Spannend.quote:
It is the second night in a row that it's burning cars in the immigrant suburbs. The night of Good Friday burned several cars in a townhouse area in Alby. In Maundy Thursday it was also unrest in Sodertalje suburb Hovsjö with landscaped car fires and throwing stones at police. - Google Translatequote:Op zondag 27 maart 2016 12:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Tsja, in Nederland gaat er ook wel iets in de fik. Spannend.
Serieus het eerste zoekresultaat als ik op Alby Stockholm google van deze week. Met een hele rits andere Zweedse artikelen eronder. Waarom lieg je zo glashard?quote:Op zondag 27 maart 2016 12:05 schreef Falco het volgende:
Omdat dat moet van Poetin?quote:Op zondag 27 maart 2016 12:14 schreef juliusceasar het volgende:
En daarom stemmen op de PVV in 2017!
Friatider is een extreemrechtse blog en geen geaccepteerde bron op FOK!quote:Op zondag 27 maart 2016 12:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Serieus het eerste zoekresultaat als ik op Alby Stockholm google van deze week. Met een hele rits andere Zweedse artikelen eronder. Waarom lieg je zo glashard?
http://www.friatider.se/oroligheter-stockholm-bilbrand-alby
Friatider, goede bron wel.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Serieus het eerste zoekresultaat als ik op Alby Stockholm google van deze week. Met een hele rits andere Zweedse artikelen eronder. Waarom lieg je zo glashard?
OMG die sitequote:Op zondag 27 maart 2016 12:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
svt.se ook niet? Ik kan wel even door blijven gaan hoor.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Friatider is een extreemrechtse blog en geen geaccepteerde bron op FOK!.
LT lijkt het ook te melden, en dat is een stuk linkser (met wekelijkse web casts in het Arabisch ook om immigranten bij het nieuws te betrekken) wel;quote:
Is dat eigenlijk bewezen onzin wat die gasten vertellen? Ik vind dat de site er betrouwbaarder uitziet dan pakweg de Daily Mail ofzoquote:
2 seconden googelen was blijkbaar teveel moeite voor Falco dus was er geen Zweedse bron te vinden.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:20 schreef Eufonie het volgende:
[..]
LT lijkt het ook te melden, en dat is een stuk linkser (met wekelijkse web casts in het Arabisch ook om immigranten bij het nieuws te betrekken) wel;
http://lt.se/nyheter/sode(...)il-fick-ruta-krossad
FriaTider is niet per se een DailyMail qua misinformatie en leugens, maar het is vaak wel sterk gekleurd qua nieuwsweergave en toon. Waar in Nederland het NRC bijvoorbeeld een beetje rond een soort centrum links/rechts zit is de Telegraaf een stuk gekleurder natuurlijk, idem dito voor FriaTider dus. Echter, Zweden heeft inderdaad moeite met het voeren van bepaalde debatten en dat je zie altijd wel terug eigenlijk. Echter, het heeft in tegenstelling tot wat Falco beweerd niks met extreemrechts te maken, daarvoor zal je toch echt naar een Nordfront of iets moeten.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk bewezen onzin wat die gasten vertellen? Ik vind dat de site er betrouwbaarder uitziet dan pakweg de Daily Mail ofzo![]()
Overigens zijn Zweedse media per definitie niet betrouwbaar want heel politiek correct. Bewijs voor dit soort zaken zoek je beter in Noorse of Deense media, daar willen bepaalde mistoestanden nog wel eens vermeld worden.
Drie auto's in de fik! Wauw! Dat land gaat helemaal naar de klote.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
svt.se ook niet? Ik kan wel even door blijven gaan hoor.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/bilbrander-i-alby
Het verbaast me niet als je ziet hoe de gewone Zweedse media nieuws rapporterenquote:Op zondag 27 maart 2016 12:22 schreef Eufonie het volgende:
[..]
FriaTider is niet per se een DailyMail qua misinformatie en leugens, maar het is wel sterk gekleurd qua nieuwsweergave en toon. Waar in Nederland het NRC bijvoorbeeld een beetje rond een soort centrum links/rechts zit is de Telegraaf een stuk gekleurder natuurlijk, idem dito voor FriaTider dus. Echter, Zweden heeft inderdaad moeite met het voeren van bepaalde debatten en dat je zie altijd wel terug eigenlijk.
Ja, ik vind het qua Zweedse bronnen altijd wel lastig om te zien wat nu echt goede informatie is. Je hebt een overduidelijk extreemrechtse bron als Nordfront, maar losstaand daarvan lijkt het lang niet altijd duidelijk en merk je soms dat bepaalde onderwerpen door de een onder de tafel geschoven wordt terwijl de ander het groter maakt waardoor je zelf een soort filterproces moet toepassen. Gebeurd in Nederland gelukkig een stuk minder.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het verbaast me niet als je ziet hoe de gewone Zweedse media nieuws rapporteren![]()
Soit, zaak dus om verschillende bronnen (links én rechtsgekleurd) te checken.
Dat was het punt ook verder niet. Maar je roeptoetert nogal hard zonder zelf even moeite te doen.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Drie auto's in de fik! Wauw! Dat land gaat helemaal naar de klote.
Ik heb juist moeite gedaan door men er op te wijzen dat dit niet in Zweedse media vermeld wordt! Reden zal wel zijn dat dit nieuws ruim 2 dagen oud is. Het vertalen van het nieuwsbericht van svt.se levert op dat er drie auto's in de fik zijn gegaan. Lijkt me wel erg overdreven om daar een topic op een Nederlands forum er over te openen.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat was het punt ook verder niet. Maar je roeptoetert nogal hard zonder zelf even moeite te doen.
Het zou wellicht al helpen als de media gewoon zouden gaan rapporteren wat er echt gebeurd is. Dus ook als dat niet in het schone Zweedse plaatje voorgesteld door de regering pastquote:Op zondag 27 maart 2016 12:25 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, ik vind het qua Zweedse bronnen altijd wel lastig om te zien wat nu echt goede informatie is. Je hebt een overduidelijk extreemrechtse bron als Nordfront, maar losstaand daarvan lijkt het lang niet altijd duidelijk en merk je soms dat bepaalde onderwerpen door de een onder de tafel geschoven wordt terwijl de ander het groter maakt waardoor je zelf een soort filterproces moet toepassen. Gebeurd in Nederland gelukkig een stuk minder.
Ok dan heb je het blijkbaar over het hoofd gezien. Of het verder nieuwswaarde heeft laat ik in het midden.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb juist moeite gedaan door men er op te wijzen dat dit niet in Zweedse media vermeld wordt! Reden zal wel zijn dat dit nieuws ruim 2 dagen oud is. Het vertalen van het nieuwsbericht van svt.se levert op dat er drie auto's in de fik zijn gegaan. Lijkt me wel erg overdreven om daar een topic op een Nederlands forum er over te openen.
Inderdaad jaquote:Op zondag 27 maart 2016 12:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ok dan heb je het blijkbaar over het hoofd gezien.
Die discussie zouden we wel moeten voeren ipv wegkijken daarvan. In Frankrijk of in Nederland branden ook dagelijks auto's af. Waarom krijgen die incidenten geen topic op FOK!?quote:Of het verder nieuwswaarde heeft laat ik in het midden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |