Dat je ouders beter af zijn zonder jou is onzin. Je ouders doen wss zo omdat ze zoveel om je geven en hopen dat ze je zo de (in hun ogen) goede richting op sturen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:05 schreef Meisje17277 het volgende:
Ik heb steeds ruzie met mn ouders. Dan ga ik weer te laat naar bed, dan zit ik te lang achter mn laptop (ze zien niet eens wat ik doe, zit heeeel veel voor school) ik wil weg hier, ik heb veel meegemaakt vroeger en heb dat nooit kunnen verwerken. Maar dat lukt nu ook niet en heb er veel last van. Met mn ouders samen kan ik niet praten. Alleen een beetje met mn moeder, maar die is grotendeels met mn vader eens.
Vanochtend werd ik wakker, stond ze in mn kamer tegen me te schreewen dat ik nooit luister. Als ik dan naar beneden loop en ze gaat weg geeft ze me wel weer een knuffel en zegt ze sorry. maar ik wil gewoon niet meer, ik ga er zelf kapot aan en volgens mijn moeder mn vader ook. Hun zijn beter af zonder mij.
HEBBEN JULLIE TIPS VOOR ME????
Moest je nu over beginnen? Ik had het bijna verwerktquote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:26 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Nou vertel, wat is bij jou veel meegemaakt? Je schepje afgepakt bij de zandbak of zo?
Ach schatje toch, het komt wel goed, het was niet mijn bedoeling oud zeer bij je open te halen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Moest je nu over beginnen? Ik had het bijna verwerkt
Owh.. Sorry, we moeten dit natuurlijk serieus nemen. Vroeger gingen dit soort topics gewoon netjes naar PUB.quote:
Mijn ervaring is dat iedere ouder weer anders is en dat ze hun kinderen opvoeden zoals zij dat willen/goedvinden.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:05 schreef Meisje17277 het volgende:
Ik heb steeds ruzie met mn ouders. Dan ga ik weer te laat naar bed, dan zit ik te lang achter mn laptop (ze zien niet eens wat ik doe, zit heeeel veel voor school) ik wil weg hier, ik heb veel meegemaakt vroeger en heb dat nooit kunnen verwerken. Maar dat lukt nu ook niet en heb er veel last van. Met mn ouders samen kan ik niet praten. Alleen een beetje met mn moeder, maar die is grotendeels met mn vader eens.
Vanochtend werd ik wakker, stond ze in mn kamer tegen me te schreewen dat ik nooit luister. Als ik dan naar beneden loop en ze gaat weg geeft ze me wel weer een knuffel en zegt ze sorry. maar ik wil gewoon niet meer, ik ga er zelf kapot aan en volgens mijn moeder mn vader ook. Hun zijn beter af zonder mij.
ja dit nemen we toch serieus. in een tienerhoofd gaan toch andere dingen om dan bij volwassenen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Owh.. Sorry, we moeten dit natuurlijk serieus nemen. Vroeger gingen dit soort topics gewoon netjes naar PUB.
TSje, probeer eens een volwassen gesprek met je ouders aan te gaan, als je dat kan.
TS had oorspronkelijk twee topics geopend. Daar zei ze dat ze 14 is.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:11 schreef Ziewel het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat iedere ouder weer anders is en dat ze hun kinderen opvoeden zoals zij dat willen/goedvinden.
Ik heb zelf ook best wel strenge ouders die nog veel voor me bepalen zoals bedtijden en inderdaad ook niet te lange tijd achter pc of laptop. Dan vind je best wel dat alles wat ze vinden lastig is. Ik wil best wel eens later naar bed of langer internetten, maar ik woon thuis en dan heb ik me aan te passen. Zelf heb ik de leeftijd nog niet om uit huis te gaan. Ik ben 16. Ik zou me er nu nog geen raad mee weten, ben niets gewend nog. Of het allemaal zo goed is, nou ja, de meningen daarover verschillen.
Een advies heb ik niet voor je, zeker omdat ik niet weet hoe oud je bent. Het is al enkele keren gevraagd aan je, maar je leeftijd heb ik nog niet gezien.
Maar dat ouders beter af zijn als jij weg zou gaan, dat denk ik niet hoor. Uiteindelijk ben je hun dochter.
14 en dan uit huis willen? Ouders nog zorgplicht op die leeftijd.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:13 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
TS had oorspronkelijk twee topics geopend. Daar zei ze dat ze 14 is.
O ja, ik zag de vorige topic die gesloten is nu. Ze is 14.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:13 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
TS had oorspronkelijk twee topics geopend. Daar zei ze dat ze 14 is.
Tips ? Jazeker. Luister naar je ouders. Gedraag je en kruip niet in een slachtoffer rol.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:05 schreef Meisje17277 het volgende:
Dan ga je eens kijken wat een 'normale' tijd is om naar bed te gaan en voor die tijd ook daadwerkelijk bezig te zijn geweest met je huiswerk, en zeg dit tegen je ouders. Ik heb nu de indruk dat er totaal niet gecommuniceerd wordt.
Zolang jij je passief opstelt in de zin van niet kunnen praten met je ouders zal dit gevoel blijven bestaan. Als je dan zo volwassen bent, gedraag je dan ook volwassen.
En als je ons nou eens verteld waarom je moeder boos op je was vanmorgen. Wat werd je gevraagd en heb je niet gedaan ?
Het zal de puberteit wel zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:17 schreef Ziewel het volgende:
[..]
14 en dan uit huis willen? Ouders nog zorgplicht op die leeftijd.
En...9 uur naar bed 's-avonds.
Ja joh. Dat pubergedrag had ik ook (misschien nog weleens). Ik had ook door dat ik gewoon naar mijn ouders moest luisteren. Heb regelmatig voor straf een week(end) binnen gezeten. Heb ik me toch maar aangepast.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:01 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het zal de puberteit wel zijn.
Het klinkt voor mij als de gemiddelde puber die het niet met haar ouders eens is. Gewoon naar je ouders luisteren helpt al een hoop. Ze hebben tenslotte het beste met je voor, althans daar mogen we vanuit gaan.
Voor de rest zie mijn vorige reactie.
Vind het eerder als overspannen ouders klinken.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:01 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het zal de puberteit wel zijn.
Het klinkt voor mij als de gemiddelde puber die het niet met haar ouders eens is. Gewoon naar je ouders luisteren helpt al een hoop. Ze hebben tenslotte het beste met je voor, althans daar mogen we vanuit gaan.
Voor de rest zie mijn vorige reactie.
ligt eraan he.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:05 schreef Meisje17277 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |