Autocorrect strikes againquote:Op woensdag 27 april 2016 08:20 schreef Isegrim het volgende:
Oh en bedoel je weekbericht? Die maak ik zo even. Had er geen tijd voor eerder.
Dat neem ik ook aan.quote:Op woensdag 27 april 2016 08:20 schreef Molo het volgende:
Oe lekker!
De brisket versie en niet de camping blikvoer nostalgie versie neem ik aan?
Ik snapte het al niet en zat me af te vragen waarom je een weerbericht op de site wilde.quote:Op woensdag 27 april 2016 08:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Autocorrect strikes again
Yep die bedoelde ik
quote:Op woensdag 27 april 2016 08:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik snapte het al niet en zat me af te vragen waarom je een weerbericht op de site wilde.
Daar was ik ook al over na aan het denkenquote:Op woensdag 27 april 2016 08:22 schreef Isegrim het volgende:
Ik snapte het al niet en zat me af te vragen waarom je een weerbericht op de site wilde.
Yep, morgen gewoon open. Kun je minilot ook nog bewonderen. Mij niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 15:05 schreef borisz het volgende:
Jullie zijn morgen open he?
Dan kom ik even langs, morgen doe ik een dagje Rotterdam
Okquote:Op woensdag 27 april 2016 15:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Yep, morgen gewoon open. Kun je minilot ook nog bewonderen. Mij niet.
er is toch altijd wel iets te meldenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:29 schreef Isegrim het volgende:
Het gaat prima met de bakkers! Maar er valt niet zo heel veel te melden.
omzet over het algemeen licht stijgend, niet schrikbarend maar iedere week paar tientjes er bij.quote:
lekker zo'n investeerderquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh en Robin vond ons brood niet lekker
Die heeft sowieso geen smaak. Dus dat is niet maatgevend.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh en Robin vond ons brood niet lekker
Dit.quote:
Eens, ook al woon ik in Belgie (oke van oorsprong een Hellevoeter) ik vind de updates hoe klein dan ook gewoon gezellig om te lezen. Niet eens de omzet maar forummers die langsgeweest zijn, bijzondere klanten, tegenslagen en leuke anekdotes.quote:
Niet overal hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:49 schreef Isegrim het volgende:
Deze week verveelt de bakker zich dood. Om onduidelijke redenen blijft iedereen weg deze week. Er valt soms echt hem peil op te trekken. Vakantie is immers al voorbij.
Zou kunnen. Maar meestal gaan de kaasboer en wij gelijk op qua drukte en hij heeft het wel gewoon druk.quote:
Schiet je niets mee op...quote:
Hier verschilt het zelfs per wijk, dus ik durf het je niet te zeggen. De ene school is deze week weer begonnen en de andere pas volgende week weer.quote:
Misschien omdat mensen meer aan de hapjes/tapas achtige dingen (waaronder kaas) gaan om lekker mee in de zon te zitten, en dan liever stokbrood halen? Of omdat men vanwege het weer minder tijd wil besteden aan de boodschappen en daarom wat meeneemt van de supermarkt? Het is maar een gok hoor. Het trekt in ieder geval vast wel weer bij!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:49 schreef Isegrim het volgende:
Deze week verveelt de bakker zich dood. Om onduidelijke redenen blijft iedereen weg deze week. Er valt soms echt hem peil op te trekken. Vakantie is immers al voorbij.
Ik weet, maar ik ben echt een stresskip.quote:
Beter dan vorige week dus ! al zijn deze week ook veel mensen nog weg pinksteren.. lang weekendquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:32 schreef Isegrim het volgende:
Het is niet heel druk, maar het loopt wel genoeg door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje flauw wel.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:57 schreef Isegrim het volgende:
Zie net dat er al 24 koekjes zijn verkocht. Nog maar eentje over.
Er is trouwens iemand aan de andere kant van het centrum een broodzaak begonnen met de naamAls je dat nu heel snel zegt dan krijg je asbak ;-) ja lelijk maar zie je helaas vaker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje flauw wel.
Helaas!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:19 schreef Negentiendertig het volgende:
Maandag zijn jullie zeker niet open he?
Dat en anders alleen leveren als ze vooruit betalen Maar inderdaad, de mail is niet geschikt hiervoor. Beter is om even te bellenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:10 schreef Molo het volgende:
Bel ze op of ga langs, dat moet je niet per mail doen of hier neerzetten denk ik
En consequenties aan verbinden, als ze het blijven doen (waarschuwen) eruit (te) kicken, teveel risico voor jullie
als het je irriteert en je ben niet heel erg afhankelijk van ze, dan zou ik er mee stoppen. Dit soort problemen zijn vaak structureelquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Ze betalen altijd wel. Maar te laat. We komen er ook niet door in de problemen, maar het stoort me gewoon.
De betalingen worden door iemand anders gedaan dan degenen die in de winkel staan. Van diegene héb ik alleen maar een mailadres.
Dat is slecht voor onze PR lijkt me. Zij verkopen gewoon hele broden en iedereen die ze koopt weet dat ze van ons komen. Wat gaan ze tegen die mensen zeggen als er ineens geen brood van ons is?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:10 schreef computergirl het volgende:
Kunnen jullie je veroorloven om niet te leveren totdat achterstanden betaald zijn?
dat jullie niet meer leveren omdat ze niet in staat zijn op tijd te betalen Ik snap je punt, maar als je deze redenatie volgt zou je alles moeten accepteren van zakelijke klantenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is slecht voor onze PR lijkt me. Zij verkopen gewoon hele broden en iedereen die ze koopt weet dat ze van ons komen. Wat gaan ze tegen die mensen zeggen als er ineens geen brood van ons is?
Is ook zo hoor. Maar ik vind het een lastig dilemma.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:33 schreef komrad het volgende:
[..]
dat jullie niet meer leveren omdat ze niet in staat zijn op tijd te betalen Ik snap je punt, maar als je deze redenatie volgt zou je alles moeten accepteren van zakelijke klanten
Hun klanten aanspreken?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:33 schreef Molo het volgende:
Ook bespreken met de mensen in de winkel dan? Misschien hebben die geen flauw idee dat er zo laat betaald wordt
Ik dacht dat je hun winkel bedoeldequote:
je kunt natuurlijk ook wettelijke rente in rekening gaan brengen vanaf 30 dagen na factuur.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is ook zo hoor. Maar ik vind het een lastig dilemma.
Zolang ze wel gewoon betalen, denk ik niet dat ik ze eruit gooi...
Ohhh, degenen die daar staan? Die weten het wel want ze hebben een afschrift gehad van mijn bericht. Maar als wij hen zien zijn daar doorgaans klanten bij.quote:
Nou dan kunnen ze toch zeggen 'JBB was de late betaling van onze baas zat'quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ohhh, degenen die daar staan? Die weten het wel want ze hebben een afschrift gehad van mijn bericht. Maar als wij hen zien zijn daar doorgaans klanten bij.
Zij zíjn de baas.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou dan kunnen ze toch zeggen 'JBB was de late betaling van onze baas zat'
Dan lijkt me dat zij er wel wat aan gaan doen als jullie aangeven dat je overweegt te stoppen met leveren.quote:
Tenzij het gewoon is omdat ze het zelf niet zo breed hebben. En dat is geen probleem, maar zég dat!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat zij er wel wat aan gaan doen als jullie aangeven dat je overweegt te stoppen met leveren.
Jawel. Maar iemand anders doet de betalingen.quote:
Maar dat is een houding die heel veel bedrijven niet hebben hoor. Ik ben in vijftien jaar welgeteld één keer zo'n klant tegengekomen. Die krijgt ook voorrang bij al zijn leveranciers. Bij ons ook, als er bij ons de keuze is tussen iets voor hem doen en iets voor een klant die altijd te laat betaalt, gaat hij voor.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tenzij het gewoon is omdat ze het zelf niet zo breed hebben. En dat is geen probleem, maar zég dat!
Ik betaal mijn facturen bij voorkeur de dag dat ik ze ontvang. Lukt het niet om binnen een week te betalen, dan communiceer ik daar pro-actief over.
Je vreemd dat hun dat dan niet zeggen, hoe de vork in de steel zit. Of dat ze degene die de betalingen doet op hun donder geven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jawel. Maar iemand anders doet de betalingen.
Nou, en zo wil ik dus werken. Daar word ik namelijk blij van.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat is een houding die heel veel bedrijven niet hebben hoor. Ik ben in vijftien jaar welgeteld één keer zo'n klant tegengekomen. Die krijgt ook voorrang bij al zijn leveranciers. Bij ons ook, als er bij ons de keuze is tussen iets voor hem doen en iets voor een klant die altijd te laat betaalt, gaat hij voor.
Snap ik, maar als je dat van anderen ook verwacht, word je heel gauw ongelukkig. Ik heb het zelf ook weleens gekoppeld aan waardering, dat ik dacht dat klanten niet blij waren met het werk, maar als ik dat ter sprake bracht, waren ze alleen maar verbaasd, daar had het niks mee te maken. Sommige bedrijven zijn gewoon laks of arrogant. Het zijn net mensen, somsquote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, en zo wil ik dus werken. Daar word ik namelijk blij van.
Je hebt gelijk en ik realiseer me dat ergens ook wel. En tķch stoort het me.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Snap ik, maar als je dat van anderen ook verwacht, word je heel gauw ongelukkig. Ik heb het zelf ook weleens gekoppeld aan waardering, dat ik dacht dat klanten niet blij waren met het werk, maar als ik dat ter sprake bracht, waren ze alleen maar verbaasd, daar had het niks mee te maken. Sommige bedrijven zijn gewoon laks of arrogant. Het zijn net mensen, soms
Ook eigenbelang; dan weet je altijd precies wat je hebt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Ik snap het niet, dat brood moet toch betaald worden. Boter bij de vis, hup direct betalen. Tenminste zo zit ik wel in elkaar
Ik snap je hoor, maar ik heb het moeten loslaten, want ik werd er echt ongelukkig van.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en ik realiseer me dat ergens ook wel. En tķch stoort het me.
Ik doe dat privé ook. Simpel omdat er iets geleverd is dus ze recht hebben op het geld. Als het gaat om aanbetalingen handel ik wel anders want dat vind ik meestal onzin.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tenzij het gewoon is omdat ze het zelf niet zo breed hebben. En dat is geen probleem, maar zég dat!
Ik betaal mijn facturen bij voorkeur de dag dat ik ze ontvang. Lukt het niet om binnen een week te betalen, dan communiceer ik daar pro-actief over.
Geloof me, over een jaar ben je gestopt met je druk maken over deze kwestie. Je weet dat er betaald wordt. Jullie overleven ook zonder deze klant. Het is zoals het is, sommige mensen/bedrijven zijn nou eenmaal onbeschoft.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en ik realiseer me dat ergens ook wel. En tķch stoort het me.
Dat gaat echt niemand betalen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:32 schreef golfer het volgende:
Betalingsvoorwaarden staan op de factuur? Bijvoorbeeld betalen binnen 14 dagen na dagtekening?
Bij latere betaling zijn wij genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen van (bedrag) per dag.
Zoiets?
vanaf 30 dagen is het zelfs in de wet vastgelegdquote:
Dat weet ik wel, maar dan wordt het kiezen of delen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:56 schreef komrad het volgende:
[..]
vanaf 30 dagen is het zelfs in de wet vastgelegd
ben het met je eens. Als het te gek wordt of de irritatie te groot wordt kun je het beste stoppen met leveren. Meeste mensen zien een renterekening als zo'n belediging dat de relatie toch ten einde is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:11 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar dan wordt het kiezen of delen.
Ja is inderdaad waar. Dat doe je ook alleen als je er zelf ook klaar mee bent.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:14 schreef komrad het volgende:
[..]
ben het met je eens. Als het te gek wordt of de irritatie te groot wordt kun je het beste stoppen met leveren. Meeste mensen zien een renterekening als zo'n belediging dat de relatie toch ten einde is.
Het beste advies in deze.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een telefoontje naar de winkel met de vraag naar het telefoonnummer van de financiele man of vrouw? Dan kan je gelijk een leuk kletspraatje houden over een nieuw product of vragen naar haar vakantie. Zulke telefoontjes hoeven niet perse vervelend te zijn.
wat leukquote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:51 schreef Isegrim het volgende:
Eindelijk!
Er gluren hier heel vaak oudere, traditionele Marokkaanse vrouwen naar binnen. Ik denk dat ze de geur herkennen van vroeger in Marokko. Ze komen wel eens binnen, maar vinden het brood steevast te duur. En day-old willen ze niet.
Maar vandaag twee piepkleine vrouwtjes met traditionele hijab die een brood kwamen kopen. Ik denk dat ze al 100 keer langs zijn gelopen.
Dan heb ik een tolk nodig.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:39 schreef komrad het volgende:
[..]
wat leuk
Je zou eens kunnen vragen of ze in Marokko nog speciale ingrediënten gebruiken in het brood zodat je een 'Marokkaans' brood voor ze kunt bakken
Kredietkorting is wel een goeie ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Twee oplosrichtingen
1. Direct betalen bij levering, cash in de tash
2. Geef skonto bij betaling binnen drie dagen ( een korting van 2 a 3 procent.)
Klanten die niet binnen 2 weken betalen geen nieuwe leveringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |