http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ze-schamen-zich-doodquote:Een totale vernedering noemen deelnemers het. Bijstandsgerechtigden kregen in een volle supermarkt in Delfzijl les over gezond eten. Te midden van andere klanten moesten ze gezonde producten kopen. Dat werd beoordeeld en vervolgens moesten ze alles weer terugleggen in de schappen.
Het uitje was onderdeel van het re-integratietraject Fit voor Werk. Mensen in de bijstand gaan tijdens dit project drie keer per week sporten om zo hun zelfvertrouwen en conditie te verbeteren. Maar een groep van zo'n twaalf deelnemers moest dinsdag ook mee naar de supermarkt om les te krijgen over gezond eten.
Re-integratie is gezond boodschappen doen tenzij mensen zich natuurlijk ongemakkelijk voelen. Gelukkig hebben we het geld wel om aan dergelijke zaken te besteden.quote:Na alle commotie is het re-integratietraject direct stopgezet. De gemeente zegt achter de intentie te staat dat uitkeringsgerechtigden actief meewerken aan hun re-integratie. "De manier van uitvoeren roept echter vragen op", zegt wethouder Meindert Joostens van de gemeente Delfzijl in het Dagblad van het Noorden. "Het is zeker niet de bedoeling dat deelnemers aan het traject zich ongemakkelijk voelen. Het spijt ons dat dit op deze manier is gebeurd."
Al kopen ze er heroïne van, zolang ze aan het eind van de maand niet zeuren dat ze tekort komen vind ik alles best.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:29 schreef hoas het volgende:
Goede zaak hoe ze met mijn belastingcenten om moeten gaan, dus geen shag en schultenbrau.
Met heroïne in hun donder zijn ze natuurlijk niet fit genoeg om te knokken voor dat schaarse baantje. Er moet wel een beetje competitie blijven op de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Al kopen ze er heroïne van, zolang ze aan het eind van de maand niet zeuren dat ze tekort komen vind ik alles best.
Als ik zo een beetje tussen de letters van dat bericht lees zijn ze dat zonder heroïne in hun donder ook niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Met heroïne in hun donder zijn ze natuurlijk niet fit genoeg om te knokken voor dat schaarse baantje. Er moet wel een beetje competitie blijven op de arbeidsmarkt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die mensen de boodschappen ook konden betalen of dat de uitkering te laag is om gezond boodschappen te kunnen doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ik had iets anders verwacht bij boodschappenles.
Als je er ook nog sigaretten van wil halen gaat het niet lukken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die mensen de boodschappen ook konden betalen of dat de uitkering te laag is om gezond boodschappen te kunnen doen.
Dat fabeltje over onbetaalbaar gezond eten komt uit de VS, waar ze de groenteprijzen gelijk hebben gelegd aan de goudprijs. In Europa kun je voor een paar euro prima gezond eten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die mensen de boodschappen ook konden betalen of dat de uitkering te laag is om gezond boodschappen te kunnen doen.
dan moet je ook shag gaan roken Sigaretten is luxe , en met 40 euro per week moet je makkelijk goed kunnen eten en drinken en dna lekker roken , oke wel even naar de lidl voor je shag maar goed roken is roken , en je moet geen van Nelle gaan eisen .. dna gaat je snel door je brood en kaas geld heenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je er ook nog sigaretten van wil halen gaat het niet lukken.
Al rook ik niet maar met mijn dieet was het ook een vreemde gezonde kar geworden en een leuke discussie. 4.000 Calorieën per dag haal je alleen met volle producten, extra suiker en eigenlijk alles wat mensen ongezond vinden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je er ook nog sigaretten van wil halen gaat het niet lukken.
Precies. Seizoensgroente kost geen fluit hier.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat fabeltje over onbetaalbaar gezond eten komt uit de VS, waar ze de groenteprijzen gelijk hebben gelegd aan de goudprijs. In Europa kun je voor een paar euro prima gezond eten.
Zou kunnen maar dan nog is de les waardeloos als je het budget er niet bij betrekt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat fabeltje over onbetaalbaar gezond eten komt uit de VS, waar ze de groenteprijzen gelijk hebben gelegd aan de goudprijs. In Europa kun je voor een paar euro prima gezond eten.
4000 cal perdag ..... ppfff als ik de 2000 cal haal is dat al veel als man zijnde en dan nog eens een fulltime baanquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Al rook ik niet maar met mijn dieet was het ook een vreemde gezonde kar geworden en een leuke discussie. 4.000 Calorieën per dag haal je alleen met volle producten, extra suiker en eigenlijk alles wat mensen ongezond vinden.
nee van jou belasting geld halen ze vluchtelingen binnenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:41 schreef Rene_Froger het volgende:
En dat van mijn belastingcenten!!!1!!1!oneone
Die hele obsessie van minder calorieën = gezonder is wat mij betreft een klacht op zich.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Al rook ik niet maar met mijn dieet was het ook een vreemde gezonde kar geworden en een leuke discussie. 4.000 Calorieën per dag haal je alleen met volle producten, extra suiker en eigenlijk alles wat mensen ongezond vinden.
Klopt. Ik zie nergens dat ze dat niet gedaan hebben trouwens. Ook niet zo heel relevant voor dit bericht.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zou kunnen maar dan nog is de les waardeloos als je het budget er niet bij betrekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |