Eén aanname wordt al bevestigd.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:48 schreef hoink581 het volgende:
[..]
[..]
Standpunten onderbouwd op aannames zijn slecht onderbouwd. Dat is een feit. Niet zo netjes dus dat je het nu zo probeert te draaien dat ik argumenten verwerp omdat ik het met het standpunt al niet eens ben.
[..]
Ten eerste vind het ongeboren kind niets. Dat is onderhand vastgesteld in dit topic en daarbuiten. Ten tweede is het een onlogische gevolgtrekking dat omdat ik voor keuzevrijheid pleit ik geen oog zou hebben voor de samenleving. Overigens is dit ook weer een aanname. Goed bezig wenfer!
[..]
Ik neuk gewoon met condoom en zorg ervoor dat ik geen brokken maak zolang ik daar nog niet de middelen heb om mij daar verantwoordelijk voor te stellen. Ook hou ik van mate en balans. Het hedonisme is niets voor mij. Een persoonlijke aanval gebaseerd op een aanname!
Man, man, man wenfer. Zo ga je de strijd tegen het hedonisme wel winnen jongen. Maar heb je nu al eens geneukt of niet?

Dus omdat ik neuk met een condoom ben ik een hedonist?quote:Op maandag 28 maart 2016 18:57 schreef wenfer2 het volgende:
Eén aanname wordt al bevestigd.
Maar ik denk niet dat we het verder eens worden.
Wel hoop ik dat u nooit voor de keuze van abortus hoeft te staan.

Denken dat ik maagd ben.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:00 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dus omdat ik neuk met een condoom ben ik een hedonist?
Laatste keer wenfer: "Heb jij ooit al eens geneukt of daar de mogelijkheid toe gehad?"

Ben je maagd? Ja of nee?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:04 schreef wenfer2 het volgende:
Denken dat ik maagd ben.
Denken dat mijn ietwat conservatieve kijk voortkomt uit gefrustreerdheid.
Ik vind het plegen van abortus ronduit verwerpelijk, ongeacht de omstandigheden.

Een onlogisch gedachte-experiment maakt je argument tegen echt niet beter man.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:08 schreef wenfer2 het volgende:
Hoeveel mensen zouden er nog abortus plegen als je alleen nog abortus mocht plegen als je ook een ander familielid uit de samenleving moest laten verdwijnen?

Een filosofische benadering. Wellicht iets te confronterend voor je?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:09 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Een onlogisch gedachte-experiment maakt je argument tegen echt niet beter man.
Ben je nu nog maagd of niet?

Hoeveel mensen zouden er nog voor de doodstraf zijn als je alleen de doodstraf mocht uitvoeren als er een familielid uit de samenleving moest verdwijnen?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:10 schreef wenfer2 het volgende:
Een filosofische benadering. Wellicht iets te confronterend voor je?
En deze ridiculisering is al helemaal om te kotsen wenfer.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:12 schreef wenfer2 het volgende:
Of voor iedere abortus die je in Nederland laat plegen wordt er GRATIS een abortus aangeboden aan vrouwen in ontwikkelingslanden? Ook niets mis lijkt mij? Of zegeltjes sparen bij de jumbo... bij 10 volle spaarkaarten een abortus e bij 12 een wasdroger!
 Misselijkmakend mannetje ben je.
 Misselijkmakend mannetje ben je.

De doodstraf wordt juist vaak toegepast op moordenaars.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:14 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden er nog voor de doodstraf zijn als je alleen de doodstraf mocht uitvoeren als er een familielid uit de samenleving moest verdwijnen?
Er zit geen enkel logisch verband tussen de twee. Je doet namelijk alweer alsof de keuze al niet zwaar genoeg is voor degene die voor die keuze komen te staan. Dat siert je niet.
[..]
En deze ridiculisering is al helemaal om te kotsen wenfer.Misselijkmakend mannetje ben je.
 Juist een soort van vereffening met het slachtoffer en de nabestaanden. Dat familielid is dus al verdwenen voordat er een executie plaats vindt.
 Juist een soort van vereffening met het slachtoffer en de nabestaanden. Dat familielid is dus al verdwenen voordat er een executie plaats vindt.  

Abortus wordt niet opeens fysiek onmogelijk, dus de keuze is er of het nu illegaal is of niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:16 schreef wenfer2 het volgende:
Niemand hoeft voor de keuze te staan als de abortus-wet wordt geschrapt en het strafbaar wordt voor gezondheidszorgmedewerkers om hier nog langer aan mee te werken.

Moeten we anders harddrugs, kinderprostitutie en pedofilie ook maar gaan legaliseren omdat het anders in de illegaliteit beland? En dat wil je niet. Iedereen moet toch lekker zijn eigen keuze kunnen maken?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:17 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Abortus wordt niet opeens fysiek onmogelijk, dus de keuze is er of het nu illegaal is of niet.

Weinig. Aan de andere kant zou ik er wel een paar abortussen tegen aan gooien als dat betekent dat wenfer2 dan elke keer spontane en acute diarree krijgt voor een week. Om er maar een ander totaal irrelevant iets tegenover te zetten. Of abortus met als miraculeuze bijwerking dat er geen aids meer bestaat of hongersnood.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:08 schreef wenfer2 het volgende:
Hoeveel mensen zouden er nog abortus plegen als je alleen nog abortus mocht plegen als je ook een ander familielid uit de samenleving moest laten verdwijnen?

Waarom is het wel maatschappelijk verantwoord om abortus te plegen maar niet om andere familieleden op te ruimen? Die zijn wellicht nog schadelijker voor de samenleving dan dat nog ongeboren kind. Jullie meten met twee maten.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Weinig. Aan de andere kant zou ik er wel een paar abortussen tegen aan gooien als dat betekent dat wenfer2 dan elke keer spontane en acute diarree krijgt voor een week. Om er maar een ander totaal irrelevant iets tegenover te zetten. Of abortus met als miraculeuze bijwerking dat er geen aids meer bestaat of hongersnood.

Harddrugs mogen ze van mij gerust legaliseren. Kinderprostitutie is niet vergelijkbaar met abortus, dat weet jij net zo goed als ik. Pedofilie is niet illegaal, seks met minderjarigen is illegaal.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:20 schreef wenfer2 het volgende:
Moeten we anders harddrugs, kinderprostitutie en pedofilie ook maar gaan legaliseren omdat het anders in de illegaliteit beland? En dat wil je niet. Iedereen moet toch lekker zijn eigen keuze kunnen maken?

Waar heb je het in godsnaam over.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef wenfer2 het volgende:
Waarom is het wel maatschappelijk verantwoord om abortus te plegen maar niet om andere familieleden op te ruimen? Die zijn wellicht nog schadelijker voor de samenleving dan dat nog ongeboren kind. Jullie meten met twee maten.

Genoeg volwassen zijn van grotere balast voor de samenleving dan de nog ongeboren kinderen dat ooit zouden zijn. Die hoef je toch niet allemaal te executeren?quote:
Wat is daar dom aan? Waarom ben je opeens tegen kinderprostitutie en pedoseksualiteit als je zo liberaal bent?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:25 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Harddrugs mogen ze van mij gerust legaliseren. Kinderprostitutie is niet vergelijkbaar met abortus, dat weet jij net zo goed als ik. Pedofilie is niet illegaal, seks met minderjarigen is illegaal.
Als je weer eens domme vergelijkingen gaat trekken, kies dan in het vervolg ook gelijk een familielid dat mag sterven, dan zijn er gelijk wat minder domme opmerkingen van wenfer2.

Nee hoor. Een feutus in ontwikkeling is toch heel wat anders dan een persoon die wel zelfstandig kan ademen zeg maar.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Waarom is het wel maatschappelijk verantwoord om abortus te plegen maar niet om andere familieleden op te ruimen? Die zijn wellicht nog schadelijker voor de samenleving dan dat nog ongeboren kind. Jullie meten met twee maten.

Ik heb niet gezegd dat ongeboren kinderen geaborteerd moeten worden omdat ze een last voor de maatschappij zouden zijn. Ik moedig niet eens abortus aan.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:28 schreef wenfer2 het volgende:
Genoeg volwassen zijn van grotere balast voor de samenleving dan de nog ongeboren kinderen dat ooit zouden zijn. Die hoef je toch niet allemaal te executeren?

Omdat je nu stelt dat alles maar moet kunnen omdat je liberaal bent. Jij stelt dat als je liberaal bent je automatisch geen ethiek zou kennen. Dat is dom inderdaad.quote:Wat is daar dom aan? Waarom ben je opeens tegen kinderprostitutie en pedoseksualiteit als je zo liberaal bent?

Blijkbaar wel. Ik hoor het zoveel hier.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:32 schreef jogy het volgende:
Abortus is geen feestje en er moet ook niet te lichtzinnig over gedaan worden maar het heeft meer voor- dan nadelen.

Er zijn ook tal van andere opties. Een liefdevolle opvoeding kan ook worden gevonden in een gastoudergezin.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee hoor. Een feutus in ontwikkeling is toch heel wat anders dan een persoon die wel zelfstandig kan ademen zeg maar.
En liever een legale abortus met een relatief suffe reden dan een illegale abortus met alle risico's van dien of een kind met een liefdeloze jeugd of wat dan ook.
Abortus is geen feestje en er moet ook niet te lichtzinnig over gedaan worden maar het heeft meer voor- dan nadelen.

En nu kiest men die weg niet omdat men massaal voor de abortus gaat?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:34 schreef wenfer2 het volgende:
Er zijn ook tal van andere opties. Een liefdevolle opvoeding kan ook worden gevonden in een gastoudergezin.

Er zit dus ook een grens op jouw mate van progressiviteit en liberalisme.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:32 schreef hoink581 het volgende:
Omdat je nu stelt dat alles maar moet kunnen omdat je liberaal bent. Jij stelt dat als je liberaal bent je automatisch geen ethiek zou kennen. Dat is dom inderdaad.
 Wellicht dat pedofilie, pedoseksualiteit, het verhandelen van harddrugs en raamprostitutie voor kinderen over twintig jaar wel legaal is. Dan is het de D66-aanhang die daartoe de aanzet heeft gegeven.
 Wellicht dat pedofilie, pedoseksualiteit, het verhandelen van harddrugs en raamprostitutie voor kinderen over twintig jaar wel legaal is. Dan is het de D66-aanhang die daartoe de aanzet heeft gegeven.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |