eh,quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:59 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Jawel, je moet je vriendin elke keer bevruchten voordat ze menstrueert. Het zou zonde en raar zijn om het niet te doen.
Nee geen zin inquote:
Elke keer dat je vriendin menstrueert gooi je een potentieel kind weg. Dat hoort niet te kunnen.quote:
ok, tl;dr:quote:
Daarom is er een bepaalt termijn gesteld na grondige onderzoeken, ergens moet een grens getrokken worden. De hersenen zijn dan niet dermate ontwikkeld dat er spraken is van een bewustzijn, zelfde gradatie als een vlieg die jij net zo makkelijk dood slaat. Beiden hebben niet een ontwikkeld brein. En prematuur beweegt dan alleen nog op basis van reflexen gestuurt vanuit de kleine hersenen (daar gebeurt niets bewusts, alleen autonoom).quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:55 schreef Bapple het volgende:
[..]
[..]
Ik snap niet hoe jij voor iemand anders kunt bepalen dat ie maar beter dood kan zijn. Dat is echt krom, hoor.
Maar bij zo'n kind kan toch ook bewustzijn zijn? Wie zegt dat dat er niet is?
ah, dus jij bent voor sex met kinderen v.a. 12?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:01 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Elke keer dat je vriendin menstrueert gooi je een potentieel kind weg. Dat hoort niet te kunnen.
Ik snap niet dat jij denkt voor een ander te kunnen bepalen dat zij een zwangerschap moeten uitdragen en bevallen met alle risico's van dien. Zo'n 33 vrouwen per jaar overlijden bv aan zwangerschap en/of bevalling.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:55 schreef Bapple het volgende:
Ik snap niet hoe jij voor iemand anders kunt bepalen dat ie maar beter dood kan zijn. Dat is echt krom, hoor.
Met 25 weken begint een foetus prikkels op te vangen. Dan nog alleen geluiden. Daarvoor is bewustzijn dus sowieso al onmogelijk.quote:Maar bij zo'n kind kan toch ook bewustzijn zijn? Wie zegt dat dat er niet is?
Nee, ik geef hiermee aan hoe dom het argument is dat anti-abortus mensen aandragen. Waarom moet 'potentie' beschermd worden? Het is nog geen mens.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:03 schreef Bapple het volgende:
[..]
ah, dus jij bent voor sex met kinderen v.a. 12?
Echt wat een onzin. Een vlieg heeft nooit de intentie om iets groots te worden. Een mens wel, het deelt zichzelf, ontwikkelt zichzelf en groeit door zichzelf. Net als jij jezelf ontwikkel: door wat je wordt aangeboden uit je omgeving. Het gaat dus niet alleen om bewustzijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Daarom is er een bepaalt termijn gesteld na grondige onderzoeken, ergens moet een grens getrokken worden. De hersenen zijn dan niet dermate ontwikkeld dat er spraken is van een bewustzijn, zelfde gradatie als een vlieg die jij net zo makkelijk dood slaat. Beiden hebben niet een ontwikkeld brein. En prematuur beweegt dan alleen nog op basis van reflexen gestuurt vanuit de kleine hersenen (daar gebeurt niets bewusts, alleen autonoom).
Anders kun je ook stellen dat je sperma al een bewust zijn heeft, beweegt en leeft immers ook. Jij trekt je dus ook nooit af?
ja, dus jij wilt ongeveer een x aantal duizend kinderen opofferen, voor maximaal 5 vrouwen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij denkt voor een ander te kunnen bepalen dat zij een zwangerschap moeten uitdragen en bevallen met alle risico's van dien. Zo'n 33 vrouwen per jaar overlijden bv aan zwangerschap en/of bevalling.
[..]
Met 25 weken begint een foetus prikkels op te vangen. Dan nog alleen geluiden. Daarvoor is bewustzijn dus sowieso al onmogelijk.
Huh? Say what?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:05 schreef Bapple het volgende:
[..]
Echt wat een onzin. Een vlieg heeft nooit de intentie om iets groots te worden. Een mens wel, het deelt zichzelf, ontwikkelt zichzelf en groeit door zichzelf. Net als jij jezelf ontwikkel: door wat je wordt aangeboden uit je omgeving. Het gaat dus niet alleen om bewustzijn.
Jij hebt ook slechts alleen potentie. Ook jij heb je omgeving nodig om te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:05 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Nee, ik geef hiermee aan hoe dom het argument is dat anti-abortus mensen aandragen. Waarom moet 'potentie' beschermd worden? Het is nog geen mens.
Jij je zin. We gaan gewoon terug naar vroeger. Geen seks voor het huwelijk, geen anticonceptie. Vrouw thuis, man werkt 60 u.p.w. om de vrouw en 15 kinderen te onderhouden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:07 schreef Bapple het volgende:
[..]
ja, dus jij wilt ongeveer een x aantal duizend kinderen opofferen, voor maximaal 5 vrouwen?
Zie post hiervoor, het gaat niet alleen om bewustzijn.
Een vlieg ontwikkelt niet verder met zijn bewustzijn. Dat is wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh? Say what?
Een vlieg groeit niet? Ontwikkelt niet? Deelt zichzelf niet?
Die is er gewoon opeens.. zo op jouw eten en dus sla je hem dood.
Echt.. WTF
Ik ben al mens.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:10 schreef Bapple het volgende:
[..]
Jij hebt ook slechts alleen potentie. Ook jij heb je omgeving nodig om te ontwikkelen.
God heeft de vlieg ook gecreëerd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:11 schreef Bapple het volgende:
[..]
Een vlieg ontwikkelt niet verder met zijn bewustzijn. Dat is wat ik bedoel.
Een kind met Down ook niet. Dat is dus geen mens volgens jou?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:11 schreef Bapple het volgende:
[..]
Een vlieg ontwikkelt niet verder met zijn bewustzijn. Dat is wat ik bedoel.
Haha, alsof abortus nodig is om dat niet te hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij je zin. We gaan gewoon terug naar vroeger. Geen seks voor het huwelijk, geen anticonceptie. Vrouw thuis, man werkt 60 u.p.w. om de vrouw en 15 kinderen te onderhouden.
Is abortus ook niet meer nodig.
ja, en alleen jij als mens kun je geen kut.quote:
ok.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:11 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
God heeft de vlieg ook gecreëerd.
een kind met down wel degelijk, sukkel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een kind met Down ook niet. Dat is dus geen mens volgens jou?
Wat wil je nu weer zeggen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:13 schreef Bapple het volgende:
[..]
ja, en alleen jij als mens kun je geen kut.
dat jij als zoogdier, je omgeving nodig hebt om te overleven, net als een embryo. Aangezien jou dat niet veel verschilt met een embryo, kunnen we jou ook net zo goed weghalen. Toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:14 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Wat wil je nu weer zeggen?
Dat geldt voor alles en iedereen. Ook voor vliegen, bacteriën en virussen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:15 schreef Bapple het volgende:
[..]
dat jij als zoogdier, je omgeving nodig hebt om te overleven, net als een embryo. Aangezien jou dat niet veel verschilt met een embryo, kunnen we jou ook net zo goed weghalen. Toch?
nou, deal dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Dat geldt voor alles en iedereen. Ook voor vliegen, bacteriën en virussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |