abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161015387
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:50 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Een zaadcel mag dus gerust van zijn bestaan verlost worden. Een zaadcel een uur na het binnendringen van het eicel dan? Leg eens exact vast wanneer een embryo wel of niet in leven mag blijven. Hoeveel dagen na de bevruchting.

En dat is waar men na gekeken heeft toen die wet werd vastgesteld. Iedereen is het ermee eens dat een eicel vlak na bevruchting niet perse levenswaardig is. Ik las net dat het tot 3 maanden mag, en in die vase heeft het nog geen bewustzijn en werkende zenuwstelsel. Het voelt dus geen pijn, noch is het zich bewust van de procedures.

Als je wil beargumenteren waarom abortus niet mag dien je dus uit te leggen waarom je 3 maanden te lang vindt. Ik weet vrijwel zeker dat je het met zaadcellen of een eicel vlak na bevruchting geen probleem vindt.
Denk maar mooi voor jezelf.
pi_161015399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:15 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Dan berust je argument dus op het idee dat iets wat zich kan vermenigvuldigen recht heeft op bestaan. Vind ik een slecht argument omdat bacteriën dit ook kunnen. We kunnen zelfs huidcellen zichzelf laten vermenigvuldigen in een petrischaaltje.
Een bacterie is ook een levensvorm. Een huidcel niet want die kan zich niet zelfstandig vermenigvuldigen buiten een labomgeving en buiten een levend organisme. Een huidcel is deel van een levend organisme maar geen zelfstandig leven.
quote:
[..]

Dat argument wordt door niemand hier gebruikt. Een kind is na 6 maanden ook niet levensvatbaar, en toch ben ik zwaar tegen abortus als het op dit punt is omdat de hersens en zenuwstelsel dan al flink ontwikkeld zijn.
Waar leg je de grens? Er is niet één duidelijke biologische grens bij wat je noemt. En het verschilt per kind.
Conceptie is 1 duidelijk biologisch definieerbaar moment.
quote:
[..]

Het leven bestaat al bij het zaadcel alleen. En wat zijn die biologische plotse veranderingen? Waarom mag het dan niet geaborteerd worden?
Een zaadcel is een cel, in die zin leeft het, maar het is geen zelfstandige levende entiteit omdat het zich alleen niet kan voortplanten.

Mer info over conceptie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fertilisation

quote:
In mammals, the binding of the spermatozoon to the GalT initiates the acrosome reaction. This process releases the hyaluronidase that digests the matrix of hyaluronic acid in the vestments around the oocyte. Fusion between the oocyte plasma membranes and sperm follows and allows the sperm nucleus, centriole and flagellum, but not the mitochondria, to enter the oocyte. The protein CD9 likely mediates this fusion in mice (the binding homolog). The egg "activates" itself upon fusing with a single sperm cell and thereby changes its cell membrane to prevent fusion with other sperm.
Bij bevruchting verandert de eicel zich, zodat er niet nog een spermacel in kan komen. Dit is één plots biologisch definieerbaar moment. Dit is waar zelfstandig leven ontstaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161015404
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:17 schreef Argo het volgende:
Bij abortus kijk je naar de rechten van de ouders en niet naar de rechten van het kind. Ja of je het geen kind noemt of wel een kind, dat is puur waar je definitie ligt. Echter is het een feit dat als het zich kan blijven ontwikkelen in de baarmoeder er een kind uitkomt. En dit kind kan niet beantwoorden of het wil leven of sterven.

Dit heb ik nooit begrepen euthanasie heel moeilijk doen als een mens alzheimer heeft en geen krabbel meer kan zetten, abortus? GEEN PROBLEEM WE FIKSEN DAT!

Persoonlijk begrijp ik wel waarom mensen abortus plegen, verkrachtingen etc, daar kan ik wel sympathiek naar zijn. Maar gewoon rond neuken zodat je daarna abortus kan plegen dat is gewoon slecht omgaan met je seksualiteit.
Argo. _O_
Bedankt voor je heldere toelichting. :)
pi_161015466
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:51 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Argo. _O_
Bedankt voor je heldere toelichting. :)
Als we in een maatschappij leven die het rechtvaardigt kinderen massaal te vermoorden, is het de taak van sommige om daar een mening over te hebben die niet in goeie aard valt. Fuck het.
pi_161015515
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:55 schreef Argo het volgende:

[..]

Als we in een maatschappij leven die het rechtvaardigt kinderen massaal te vermoorden, is het de taak van sommige om daar een mening over te hebben die niet in goeie aard valt. Fuck het.
Volgens de SGP is er toch best een grote groep in Nederland die niet zo blij is met abortus. Alleen omdat veel mensen elkaar na gaan praten met dezelfde progressieve mening lijkt het soms wel of heel Nederland heel links is. Alleen schreeuwen zij altijd wel het hardst.
pi_161016408
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:49 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Aight, dus 1 milliseconde na de bevruchting is het opeens heilig. Goed standpunt
pi_161016410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 05:15 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Aight, dus 1 milliseconde na de bevruchting is het opeens heilig. Goed standpunt
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:49 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

pi_161016411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:50 schreef sirdanilot het volgende:

Een bacterie is ook een levensvorm. Een huidcel niet want die kan zich niet zelfstandig vermenigvuldigen buiten een labomgeving en buiten een levend organisme. Een huidcel is deel van een levend organisme maar geen zelfstandig leven.
Een embryo kan dat ook niet, veel virussen en bacteriën trouwens ook niet. Dus nogmaals, wat maakt een pas bevruchte eicel nou zo bijzonder, en wat dan nog?

quote:
Waar leg je de grens? Er is niet één duidelijke biologische grens bij wat je noemt. En het verschilt per kind.
Conceptie is 1 duidelijk biologisch definieerbaar moment.
Die grens heb ik je uitgelegd en vervolgens vraag je me wat die grens is. En hoezo is die grens niet duidelijk, men kan gewoon zien hoe de ontwikkeling plaatsvindt en wat wel of niet moraal is. Als jij het daar niet mee eens bent moet je goede argumenten aanhalen i.p.v met die domme filosofische bullshit te komen.

quote:
Een zaadcel is een cel, in die zin leeft het, maar het is geen zelfstandige levende entiteit omdat het zich alleen niet kan voortplanten.
Een embryo ook niet. Wat probeer je te zeggen

quote:
Mer info over conceptie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fertilisation

Bij bevruchting verandert de eicel zich, zodat er niet nog een spermacel in kan komen. Dit is één plots biologisch definieerbaar moment. Dit is waar zelfstandig leven ontstaat.
ik quote mezelf nog wel ff een keer:
quote:
Het leven bestaat al bij het zaadcel alleen. En wat zijn die biologische plotse veranderingen? Waarom mag het dan niet geaborteerd worden?
Ben je gelovig?
pi_161016414
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 05:20 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt net of je het leukt vind als mensen moeten gokken wat je bedoelt. Je doet namelijk totaal niet je best om je mening te nuanceren. Wil je misschien genegeerd worden? Vind ik best.
pi_161016418
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 05:22 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Het lijkt net of je het leukt vind als mensen moeten gokken wat je bedoelt. Je doet namelijk totaal niet je best om je mening te nuanceren. Wil je misschien genegeerd worden? Vind ik best.
Eerst impliceer je het één en ander om vervolgens verontwaardigd te reageren dat ik mijn mening niet nuanceer. Misschien moet je eenander geen woorden in de mond leggen als je een discussie aan wilt gaan.
pi_161016420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 05:31 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Eerst impliceer je het één en ander om vervolgens verontwaardigd te reageren dat ik mijn mening niet nuanceer. Misschien moet je eenander geen woorden in de mond leggen als je een discussie aan wilt gaan.
Wellicht moet je meer typen dan alleen smileys of domme inhoudsloze zinnen als je een discussie wil aangaan. Wat moet ik anders met die achterlijke posts waar je me mee quote.
pi_161016428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 05:33 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Wellicht moet je meer typen dan alleen smileys of domme inhoudsloze zinnen als je een discussie wil aangaan. Wat moet ik anders met die achterlijke posts waar je me mee quote.
Kom met concrete vragen in plaats met verwijten en aanmerkingen. Mijn zinnen zijn daarbij verre van inhoudsloos laat staan dom. Misschien moet je ze nog een keer goed lezen.
pi_161016732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 05:50 schreef wenfer2 het volgende:
Kom met concrete vragen in plaats met verwijten en aanmerkingen. Mijn zinnen zijn daarbij verre van inhoudsloos laat staan dom. Misschien moet je ze nog een keer goed lezen.
Wenfer, je stelt alleen retorische vragen, roept wat je walgelijk vindt en begint vervolgens een raaskal verhaal over links Nederland wat volgens jou het kwaad is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 08:03:27 ]
pi_161020612
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:03 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wenfer, je stelt alleen retorische vragen, roept wat je walgelijk vindt en begint vervolgens een raaskal verhaal over links Nederland wat volgens jou het kwaad is.
Nog geneuqt?
pi_161020621
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:55 schreef wenfer2 het volgende:
Nog geneuqt?
Zaterdag voor het laatst. Leuk dat je het vraagt, jij?
pi_161020631
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:55 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zaterdag voor het laatst. Leuk dat je het vraagt, jij?
Recent? Nee.
pi_161020677
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:56 schreef wenfer2 het volgende:
Recent? Nee.
Hoe lang is het al geleden, jongen?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:33:44 #293
416334 Bapple
Alleen echte kwaliteit.
pi_161021364
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:03 schreef hoink581 het volgende:

[..]

links-nederland is het kwaad.
iedereen moet kunnen zeggen wat 'ie wil, behalve degene die dat niet vinden, want dan doe je mensen zeer.
Genomineerd voor: Kwaliteitsuser van het jaar 2013
Genomineerd voor: Beste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Slechtste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Kwaliteitsuser van het jaar 2014
pi_161025279
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 05:50 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:05 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Gewoon afslachten inderdaad. Dat gaat niemand wat aan toch?
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:22 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

:')
Echt heel veel inhoud indd. als je gewoon genegeerd wil worden kun je dat ook meteen zeggen.
pi_161025283
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:33 schreef Bapple het volgende:
links-nederland is het kwaad.
iedereen moet kunnen zeggen wat 'ie wil, behalve degene die dat niet vinden, want dan doe je mensen zeer.
Je bent vrij om te zeggen wat je wil, betekent echter niet dat alles wat je zegt ook door iedereen wordt aangenomen en wordt goedgekeurd. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat ze alles kan roepen zonder daar op te worden aangekeken.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:38:14 #296
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_161030323
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:29 schreef Bapple het volgende:
Mensen die abortus plegen :') _______________________x10000
in sjina is het een delikates dus onterechte klacht
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
pi_161036570
O+
pi_161036581
:D
pi_161036589
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')