SPOILER: Stats!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent een man?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:38 schreef matthias24 het volgende:
wil iemand mij alvast feliciteren! ik ga binnenkort bevallen.
Oké thanks. Ik was niet zeker of het een troll was of serieus.quote:
Heel gek, maar mijn vriend ging toevallig even in een pan roeren en toen bleek K ineens heel rustig te worden van de afzuigkap. Misschien vindt S dat ook fijn? Lijkt natuurlijk een beetje op wat ze in je buik horenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:01 schreef LadyBlack het volgende:
Ok cancel mijn eerdere post maar... heb net weer een kwartier geluisterd naar een krijsende baby bij papa op de arm terwijl ik de peuter naar bed bracht
Ik vind t zó frustrerend dat ik mijn kind niet eens een paar minuten uit kan besteden zonder dat ie gaat brullen
Variërend van een aantal dagen tot meerdere weken.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:49 schreef silliegirl het volgende:
Vast dat stomme 19-weken sprongetje, ik hoorde Jantina er ook al over toch? Hoe lang duurt dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: @JantinaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2016 11:57:34 ]
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:23 schreef JantinaGr het volgende:
Gefeliciteerd Faptist! Benieuwd naar de fotoreeks.
[..]
Variërend van een aantal dagen tot meerdere weken.
Hier waren het meerdere weken.![]()
En Sara heeft gelijk, je krijgt er een leukere baby voor terug!
Ik moet even wat kwijtIk heb inmiddels 20 maanden kunnen oefenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ik vind jouw beeld helemaal niet zo krom hoor...
Met taart eten gaat ze gewoon even in de stoel of op schoot anders zit de slagroom overal, en wb chips, ze krijgt een eigen boterhamzakje, want een bakje is stomen als dat op is is het klaar, zo hou ik de regie over hoeveel zij eet en kan ze toch wat extra eten omdat het feest is...
En ik geef toe, ik ben ook wel eens te makkelijk... zeker bij opa en oma, morgen zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd, en ik weet nu al dat S. Allerlei dingen naar binnen gaat proppen... tja en pasen en feest.. maandag weer normaal.S. 2014
J. 2016
Mijn hormonen vallen nog wel mee, maar slaap is toch lastig met zo'n baby op of naast je dus het is meer slaaptekort. Vanavond maar weer eens proberen in d'r bedje, want ik heb gisteren 20 heerlijke minuten op m'n buik gelegen en dat is toch wel zo fijnquote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Limonedie beschrijving! Fijn die herkenbaarheid. En dat hormonale geraas is iets wat ik ook voel nu. Heel verlammend, en soms maakt het me razend
. Vannacht nog bij een nachtvoeding toen Cas even moeite had met aanhappen en man naast me heel hard lag te snurken.. "En iedereen slaapt
En ik wil ook slapen
en waarom hapt 'ie nou niet aan
ALLES IS STOM
" .. Kuch.
Dankjewel! Kraamvrouwenkoorts idd, naar dat jij dat ook gehad hebt zo vlak na je ks. Ben je er qua herstel nog lang zoet mee geweest? Regelmatig aanleggen blijf ik inderdaad doen (ze helpt me daar goed in zal ik maar zeggenquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:52 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh jeetje, wat rot zeg! Kraamvrouwenkoorts? Ik lag met 10 dagen na mijn KS ook opnieuw in het ziekenhuis. Veel beterschap! En met de bv komt het goed zolang je maar regelmatig blijft aanleggen of kolven. Het herstelt zich als je weer beter bent, al kan het nu echt dramatisch lijken.
Het is net alsof ik terug in de tijd ga en mijn eigen verhaal lees.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:13 schreef onomatopee het volgende:
Gefeliciteerd faptist! Wat een lieve post![]()
L0t, wauw, wat dapper! Veel plezier![]()
Heerlijk, die naar-buiten-momenten! Het is ook zulk mooi weer
Wij zijn sinds gisteravond weer thuisHet is wel een heel groot verschil met het thuiskomen na de ks, toen voelde ik me energiek en steeds beter, en nu ben ik vooral doodmoe. Het lijkt wel alsof al m'n reserves de afgelopen dagen de deur uit zijn gegaan, ik kan amper de trap op, ben steeds heel duizelig etc. Afgelopen di zijn mijn verplichtingen weer begonnen, niet heel indrukwekkend qua hoeveelheid (1x pw 1,5 uur op de uni, met as di eenmalig van 11-17.30), maar het voelt nu wel even als een berg. Ook omdat Jasmijn (ik moet zelf nog wennen aan het gebruiken van de projectnaam ipv haar echte naam
) sinds gister haast elk uur aan de borst wil, ik zie nu niet voor me hoe we dat di dan moeten fixen gezien kolven amper wat oplevert
Maar goed, per dag bekijken hoe het gaat, als ik me di nog zo belabberd voel als nu zit het er sowieso niet in.
[..]
Dankjewel! Kraamvrouwenkoorts idd, naar dat jij dat ook gehad hebt zo vlak na je ks. Ben je er qua herstel nog lang zoet mee geweest? Regelmatig aanleggen blijf ik inderdaad doen (ze helpt me daar goed in zal ik maar zeggen), verder probeer ik maar te focussen op dat het weer beter wordt als ik weer beter ben. Maar pff, onzekerheid
[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 26-03-2016 21:04:38 ]ti amo più di ieri ma meno di domani
Ja dat kan bij gewone hoest ook gebeuren. Hier regelmatig gehad. Hoe klinkt ze verder? Gierende ademhaling, rochelen dat soort geluiden? Bij twijfel kan je altijd de huisarts laten luisteren, sowieso kan hij even luisteren naar de longen en dingen uitsluiten. Ik denk dat de diagnose kinkhoest wat voorbarig is maar ik heb er niet voor geleerdquote:Op zondag 27 maart 2016 00:29 schreef LuDann het volgende:
Even tussendoor: mijn baby hoest al een paar weken (2 of 3, ik weet niet precies hoe lang eigenlijk) en is verkouden. Sinds een paar dagen is het hoesten vooral 'snachts heel erg, ze blijft maar hoesten. En nu is het zo erg dat ze er meerdere malen van heeft overgegeven. Komt dit iemand bekend voor bij een 'gewone' hoest? Ik begin kinkhoest te vermoeden maar ik weet niet of dat misschien overdreven is.
[ Bericht 5% gewijzigd door hetzusjevan op 27-03-2016 20:54:30 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ei in wat voor vorm dan ook is hier grote hit trouwens.![]()
Ja wat leuk!quote:Op zondag 27 maart 2016 16:51 schreef LadyBlack het volgende:
Mnoh, dat klinkt heerlijk Luna!
Zusje, wat een mooie foto's! En boks voor goeie smaak qua namenMijn dochter heet ook zo
IMA, wat lullig! Hopelijk gaat t gauw beter!
quote:Op zondag 27 maart 2016 20:03 schreef Selvaria het volgende:
Beterschap voor Wolk, IMA en man, wat vervelend allemaal.![]()
Ik heb hier een snotverkouden baby'tje dat net ineens 39.8 had. Ze eet en drinkt wel goed, gewoon in de gaten houden toch? Ik ben echt zo'n slechte ziekenmoeder, dit plaatje is echt op mij van toepassing.
[ afbeelding ]
Ik kwam nog even N.'s pasfoto showen.
wat kijkt ze lief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ei in wat voor vorm dan ook is hier grote hit trouwens.![]()
R klapt ook! En ik heb het eindelijk op film. Ze doet het hier wel wat lafjes en zonder dr handjes op dr hoofd, maar ik heb bewijs!
Wacht. Ff uploaden.![]()
Ja, tweede Paasdag vorig jaar had ik 's ochtends een ctg en echo en heeft de vk me gestript (wat helaas niets deed).quote:
Om die reden ben ik nog niet alleen geweest 's avonds.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:44 schreef Dot. het volgende:
Hoe brengen jullie de oudste naar bed als je alleen bent? Mevrouw wil nog niet weggelegd worden en Stip heeft een heel ritueel met fles en al.
A heeft ook een vrij lang bedritueel (bad, pyjama, boekje, fles, tandenpoetsen, slaapzak aan, slapen).quote:Op maandag 28 maart 2016 17:44 schreef Dot. het volgende:
Hoe brengen jullie de oudste naar bed als je alleen bent? Mevrouw wil nog niet weggelegd worden en Stip heeft een heel ritueel met fles en al.
Gewoon met wat tandpasta 0-4 jaar. In het begin hoeft het maar een keer per dag dus je kan het ook smorgens doen "na het ontbijt". Maar dan doe je het voor die laatste voeding? Wij hadden toen ook een tandenborsteltje dat bij de leeftijdscategorie hoorde.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:09 schreef LuDann het volgende:
Dat lijkt me nog best ingewikkeld met 2 kinderen zeg. Lijkt me zoeken naar een manier die werkt. Succes met de vuurdoop een andere keer, Dot.
Wij moeten de tandjes van Wolk gaan poetsen nu, want ze heeft ze.Hoe doen jullie dat, welke tandpasta (if any) en wanneer? Na de laatste voeding is in principe de bedoeling geloof ik, maar ik voed haar in slaap dus dat wordt lastig.
Oudste is 3. Jongste 6 mnd. Y gaat mee naar boven en leg ik bij dr broer op bed. Soms is t huilen.. Speen erbij.. Knuffels erbij.. Toch maar optillen etc. Maar vaak gaat t goed als ik me maar vaak genoeg laat zien en gek doe. (anders doet dr broer dat wel 😉)quote:Op maandag 28 maart 2016 17:44 schreef Dot. het volgende:
Dank je wel!quote:[b]Op maandag 28 maart 2016 15:40 schreef LuDann het volgende:[/b{
Ik zat even in de Wiki te kijken en zag dat T.im van Fannetje vandaag 1 jaar is geworden. Ik weet niet of ze hier nog meeleest, maar gefeliciteerd!
Oh lastig ja. En op zijn zij? Twix sliep de eerste weken op zijn zij op advies van het ziekenhuis. Geen idee of dat mag en of C dat pikt zonder wakker te worden?quote:Op maandag 28 maart 2016 22:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Fannetje gefeliciteerd!
Wat een vrolijk koppie heeft 'ie.
Ik heb zo'n lekker mamatwijfelmoment. C was beneden op mij op z'n buik in slaap gevallen. We gaan naar boven en ik leg 'm even op z'n buik in z'n wiegje. Snel snel tandenpoetsen plassen want hij wordt zo wakker (die van-opmama-naar-indewieg-transfer gaat altijd mis..). Kom ik terug, ligt hij nog heerlijk te pitten.. Op z'n buik
. Mag niet, eng, wiegendood, etc. Dus nu durf ik niet te gaan slapen totdat hij wakker wordt voor een voeding. Dat, of ik moet hem nu naar z'n rug draaien. En dan wordt 'ie wakker. Hmpf.
Bij ons bleek wegleggen veel beter te gaan toen we de wieg gingen voorverwarmen met een kruik.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 01:13 schreef Dot. het volgende:
Dat is ook een domper op je diner FFEn kindermishandeling, rly?
Heeft je schoonmoeder die potjes ooit geproefd?
Razz, hopelijk heb je nog een goede nacht! Die mislukte overdracht herken ik... Mini lag lekker te slapen op me maar zodra ze haar wieg raakt wordt ze wakker. Er is gewoon iets met die wieg ofzoEn ik zou ook niet durven slapen als ze op haar buik lag ondanks dat ze al heel sterk is in d'r nek.
Dat is helaas niet de truc. Ze is ook gewoon echt verkouden dus zodra ze ligt loopt haar neus vol. Heb vannacht het marteltuig de snotzuiger maar weer eens ingezet. Erg sneu, maar het scheelde wel iets. En nu ligt ze haar luier vol te poepen dus misschien zat dat ook wel dwarsquote:Op dinsdag 29 maart 2016 07:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Bij ons bleek wegleggen veel beter te gaan toen we de wieg gingen voorverwarmen met een kruik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sneu van je verkouden meisje, Dot. En sterkte aan Razz met het weinige slapen.
Wolk sliep de eerste weken alleen op een van ons of in de doek. Na een aantal weken hebben we haar toch op haar buik te slapen gelegd (altijd terwijl een van ons ernaast zat) en sindsdien slaapt ze op haar buik. Maar ze was al heel snel heel sterk en rolde met 7 weken al van buik naar rug. En we zijn ook wel beinvloed door de kraamhulp, die zei dat buikslapen op zich wel kon bij onze baby, zolang we er altijd bijbleven. Af en toe probeer ik het op haar rug maar dat lukt nog steeds niet, ze slaapt dan hooguit 10 minuten.
Mariposas weer thuis, veel plezier met bijknuffelen!
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:
Wat een leuke foto's Fannetje, van je blije ei! Mooi joch.Van harte gefeliciteerd nog.
FF:Doen jullie ook gebaren? Leuk! Vooral doorzetten hoor, al krijg je weinig terug. Bij ons ging hij pas rond het jaar echt actief gebaren. Nu steeds beter en sneller - naast het praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sneu van je verkouden meisje, Dot. En sterkte aan Razz met het weinige slapen.
Wolk sliep de eerste weken alleen op een van ons of in de doek. Na een aantal weken hebben we haar toch op haar buik te slapen gelegd (altijd terwijl een van ons ernaast zat) en sindsdien slaapt ze op haar buik. Maar ze was al heel snel heel sterk en rolde met 7 weken al van buik naar rug. En we zijn ook wel beinvloed door de kraamhulp, die zei dat buikslapen op zich wel kon bij onze baby, zolang we er altijd bijbleven. Af en toe probeer ik het op haar rug maar dat lukt nog steeds niet, ze slaapt dan hooguit 10 minuten.
Mariposas weer thuis, veel plezier met bijknuffelen!Kwak
Ja! We zijn ermee begonnen toen ze 5 maanden was en zijn nu ze 7,5 maand is net klaar met de cursus. Een beetje aan de vroege kant, maar de andere optie was starten met 8 maanden en klaar met 10 maanden, dat vonden we weer aan de late kant.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Doen jullie ook gebaren? Leuk! Vooral doorzetten hoor, al krijg je weinig terug. Bij ons ging hij pas rond het jaar echt actief gebaren. Nu steeds beter en sneller - naast het praten.
Even terugdenken:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:11 schreef Hupje het volgende:
Die schoonmoederissues herken ik ook. Wij deden 'alles anders' dan mijn schoonzusje en dat was maar ingewikkeld. Nu J wat ouder is, merk ik dat ze zich vooral lastig kan inleven in het bv-gedeelte, qua Rapley enzo heeft ze haar mening bijgesteld. Ze had zelfs maisboogies gekocht nadat ze die bij ons gezien had (en ook al gegeven aan mijn nichtje, die dat sn thuis nooit krijgt).
Fijn dat het leuk was, Mariposas!
Nog gefeliciteerd met T, Fannetje. Leuke foto's van een leuk koppie
Kwakz0r, dat is geruststellend. Wij gebaren ons suf, maar pas sinds een week komt er het eerste vaag lijkende gebaar terug.
N.a.v. het opruimen van Mariposas: wat zouden jullie doen met babyspul wat nu niet meer nodig is, als je niet weet of er ooit nog een baby komt? Aan de ene kant denk ik: verkopen die handel, ruimt lekker op en t.z.t. zien we wel weer. Aan de andere kant is het ook zonde van het geld als je alle neutrale kleertjes, inbakerdoeken enz opnieuw moet kopen en we hebben plek genoeg op zolder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ja hoor! Wil je mijn basisgebarenboekje lenen? Staan de eerste vijftig in en wat achtergronden bij babygebaren (moet je even je adres pm'en).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:31 schreef lunapuella het volgende:
Kun je ook babygebaren leren zonder zo'n cursus? Ik vind het wel een tof idee, maar nou ja, beperkt budget hier.
Graag!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja hoor! Wil je mijn basisgebarenboekje lenen? Staan de eerste vijftig in en wat achtergronden bij babygebaren (moet je even je adres pm'en).
Tip is om te beginnen met vijf oudergebaren (praktisch, vanuit de ouder) en vijf kindergebaren (belevingswereld kind, speelgoed, dieren etc). En dan die tien goed volhouden en als er iets terug begint te komen kun je gaan toevoegen. De eerste vijfrig zijn snel te leren, sneller dan je denkt: gewoon doornemen en elkaar overhoren
Wat ik fijn vond van de cursus was live iemand die extra gebaren wist die niet in t boekje stonden (zij is gebarentolk), en even wat blikken op of we de gebaren netjes/goed maakten. Maar qua budget kan het ook zonder.
Als je t leuk vind kun je dan altijd gebaren opzoeken met filmpje op de gebarensite van het gebarencentrum, daar staan ook babygebaren op. En evt voor 20 euro het boek van Lissa Zeviar kopen, daar staan er duizend in. Of lotte en max dvds.
Daar heb ik wel aan zitten denken, maar dat is niet zo lang houdbaar. Dan moet ik elke week een bakje maken. Als het niet anders kan dan is dat misschien een optie. Ik maak het alleen met een paar lepels sesampasta, dat moet ik dan weglaten denk ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:51 schreef Franny_G het volgende:
Is (zelfgemaakte) humus een idee, LuDann?
Ja, ik bedoel zelf maken. Het is op zich natuurlijk ook doodeenvoudig, gewoon prakken. Ik heb bij Ekoplaza wel eens groentenspread gekocht:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:53 schreef LuDann het volgende:
[..]
Daar heb ik wel aan zitten denken, maar dat is niet zo lang houdbaar. Dan moet ik elke week een bakje maken. Als het niet anders kan dan is dat misschien een optie. Ik maak het alleen met een paar lepels sesampasta, dat moet ik dan weglaten denk ik.
Avocado spread, is dat te koop in de supermarkt? Of bedoel je zelf maken?
https://m.facebook.com/Mi(...)68/?type=3&source=48quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:22 schreef mignonne het volgende:
Ik zou het gewoon bij de stroop en roomboter laten voorlopig geloof ik en gewoon op de dagen dat ze thuis is variëren met eea. En waarom geen suiker maar wel die stroop? Je weet dat dat ook voornamelijk suiker is toch?
Anyroads, er is een nieuwe jam ook, moet je meer zien in de hippe hoek van 'fruitspread'. Basically jam met minder suiker maar zonder zoetstoffen. Oa bij AH te koop http://misterkitchens.nl/chia-fruit/
tsja ik denk dat als er zoveel mitsen en maren zijn én ze gaat maar 2 middagen dat het toch een beetje kiezen of delen is. Dan geitensmeermeuk of vegasmeer en zo niet zou ik er geloof ik niet teveel van wakker liggen en gewoon op de dagen dat ze thuis is extra hartig aanbieden ipv zoet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:29 schreef LuDann het volgende:
Ze krijgt de appel-perenstroop van De Kleine Keuken, daar zit dus alleen maar peer en appel in, verder niks. Het is dus geen verkapte suikerbietstroop zoals meestal het geval is. Alsnog zit er inderdaad veel natuurlijke fruitsuikers in, maar dat vind ik toch wat anders dan de toegevoegde suikers in jam. En het was dus de bedoeling dat ze dat af en toe krijgt en niet op elke andere boterham, vandaar dat ik er nog iets anders bij wil hebben wat niet zoet is.
Die jam klinkt wel goed, maar ik zoek dus iets wat niet zo zoet is, bij voorkeur.
Griekse yoghurt, Huttenkase, Hummus,Tartex, Fruit (appel raspen of hele dunne peer schijfjes) of gewoon alleen vruchtenmoesquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:29 schreef LuDann het volgende:
Ze krijgt de appel-perenstroop van De Kleine Keuken, daar zit alleen maar peer en appel in, verder niks. Het is dus geen verkapte suikerbietstroop zoals meestal het geval is. Alsnog zit er inderdaad veel natuurlijke fruitsuikers in, maar dat vind ik toch wat anders dan de toegevoegde suikers in jam. En het was dus de bedoeling dat ze dat af en toe krijgt en niet op elke andere boterham, vandaar dat ik er nog iets anders bij wil hebben wat niet zoet is.
Die jam klinkt wel goed, maar ik zoek dus iets wat niet zo zoet is, bij voorkeur.
Nou, inderdaad!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:47 schreef Estrys het volgende:
nou ik zou zeggen genoeg inspiratie voor 5 dagen dat ze niet naar Kdv gaat![]()
Griekse yoghurt? Doe je dat op brood?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hier ook nog steeds een sneue Minion die al 3-4 weken aan het hoesten isen nu ook echt snot-en-snot verkouden, wat tot flink wat 'discussie' leidt
Ik ben van mening dat de uitvinder van de snotzuiger een lintje verdiend, terwijl zij vindt dat-ie opgeknoopt moet worden
![]()
Hopelijk is ze er snel vanaf...
Babygebaren moeten wij eigenlijk ook wat consequenter doen ja![]()
Zwaaien en klappen zijn hier helemaal de bom op het moment. En na het eten roept ze ook al "Kla" als we zeggen dat we klaar zijn![]()
LuDann: wat de rest zegt: ik zou voor de kdv dagen gewoon voor lekker makkelijk gaan en op de andere dagen lekker variërenzo hoef je geen concessies te doen en ook niet elke week speciaal iets klaar te maken
Een nannyquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:50 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nou, inderdaad!Ik krijg er honger van.
@Moppert: ik heb Tartex even opgezocht, ik kende het niet. Dat is misschien wel een optie. En anders maar gewoon af en toe een avocado meegeven en een keertje humus maken. Moet wel te doen zijn. En anders laat ik haar overplaatsen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:02 schreef Estrys het volgende:
Misschien moeten jullie je baby's het universele gebaar leren voor als je het ergens niet mee eens bent. Kunnen ze dat naar de schoonfamilie doen
De middelvinger?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:02 schreef Estrys het volgende:
Misschien moeten jullie je baby's het universele gebaar leren voor als je het ergens niet mee eens bent. Kunnen ze dat naar de schoonfamilie doen
Deze is het geworden, bedankt voor de tip! Er zit geen smeltzout in en de totale hoeveelheid zout is de helft van de reguliere smeerkaas voor baby's. Plus, het is ruim een maand houdbaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:11 schreef Mineola het volgende:
Geitensmeerkaas (Chavroux) is misschien ook iets, bedenk ik me nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sowieso, alle schoonouder perikelen inderdaad! Ik vind het hier dan nog wel meevallen, nog geen echte discussies gehad. Maar zoals ik zei, als mijn schoonmoeder weer eens voor langere tijd op zou passen dan verwacht ik ze wel. Ik ben wel heel blij met mijn ouders, of mijn moeder dan met name. Ze probeert alles te doen zoals wij dat willen en dat vinden we echt heel fijn.Ze kan zich er meestal ook wel in vinden geloof ik.
Haha.quote:![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lunawat een heerlijk koppie!
Iets dergelijks was hier ook de aanleiding. De vraag of ze een Nijntje koekje mocht. Ik ben toen gaan vragen wat ze verder nog kreeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:06 schreef Franny_G het volgende:
Ik hield me ook niet zo bezig met het broodbeleg op het kdv. Totdat ik in het logboekje van I (ze was toen negen maanden) ineens zag staan: "I keek een beetje raar naar de hagelslag op haar brood maar ze heeft het wel lekker opgegeten.' Toen was ik wel even heel erg verbaasd, en hebben we de afspraak gemaakt dat ze dat niet krijgt en bij voorkeur alleen hartig beleg krijgt (met uitzondering van appelstroop).
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:51 schreef twist02 het volgende:
Hoe lullig het misschien ook klinkt; fijn om te lezen dat er meer mensen met schoonouder-perikelen zijn![]()
Hier was Pasen ook erg gezellig, zeg maarOh, heerlijk, jouw schoonouders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hier ook nog steeds een sneue Minion die al 3-4 weken aan het hoesten isen nu ook echt snot-en-snot verkouden, wat tot flink wat 'discussie' leidt
Ik ben van mening dat de uitvinder van de snotzuiger een lintje verdiend, terwijl zij vindt dat-ie opgeknoopt moet worden
![]()
Hopelijk is ze er snel vanaf...
Babygebaren moeten wij eigenlijk ook wat consequenter doen ja![]()
Zwaaien en klappen zijn hier helemaal de bom op het moment. En na het eten roept ze ook al "Kla" als we zeggen dat we klaar zijn![]()
LuDann: wat de rest zegt: ik zou voor de kdv dagen gewoon voor lekker makkelijk gaan en op de andere dagen lekker variërenzo hoef je geen concessies te doen en ook niet elke week speciaal iets klaar te maken
Hier heb ik het paasweekeind heel veel tijd alleen op een hotelkamer met een slapende baby doorgebracht, omdat schoonouders zo nodig de kat mee moesten nemen op vakantie, en de babyfoon niet van onze hotelkamer tot hun camper ging. En Mini gaat echt niet slapen op een bed in een camper waar 6 volwassen op een geluidsniveau van een vertrekkend vliegtuig zitten te praten, want de Duutsers 91 jarige oma die ook mee was is redelijk doof...
Het hotel had natuurlijk geen internet, en weinig mobiel bereik. Het was niet het meest inspirerende paasweekeind...
de duutser probeert altijd de vrede te bewaren, en gaf ons vooral de schuld dat we te weinig leiding genomen hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:53 schreef Malteser het volgende:
Dan is er echt bizar weinig rekening met jou (en T) gehouden.Pikte Duutser dat?
Ik ook, zonder twijfel! Maar jammer dat er niet met alle 'deelnemers' aan het Paasweekend rekening is gehouden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:11 schreef Estrys het volgende:
Ik zit denk ik liever met mijn baby op een hotelkamer dan met zes volwassen schoonfamilieleden in een camper
Die mannen van ons moeten eens solliciteren als vredestichters...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
de duutser probeert altijd de vrede te bewaren, en gaf ons vooral de schuld dat we te weinig leiding genomen hebben.
Ach ja, what happened happened. Ik heb veel tv gekeken en gelezen, was ook lekker...
Maar dan zit jij dus alleen in een hotelkamer? En waar is de duutser dan? Is hij dan niet op z'n minst solidair met jou en z'n kind?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Oh, heerlijk, jouw schoonouders.
Hier heb ik het paasweekeind heel veel tijd alleen op een hotelkamer met een slapende baby doorgebracht, omdat schoonouders zo nodig de kat mee moesten nemen op vakantie, en de babyfoon niet van onze hotelkamer tot hun camper ging. En Mini gaat echt niet slapen op een bed in een camper waar 6 volwassen op een geluidsniveau van een vertrekkend vliegtuig zitten te praten, want de Duutsers 91 jarige oma die ook mee was is redelijk doof...
Het hotel had natuurlijk geen internet, en weinig mobiel bereik. Het was niet het meest inspirerende paasweekeind...
De duutser was bij zijn familie in de camper. We zien zijn familie 2-3x per jaar, dus het is ook een beetje zonde om de hele tijd in een hotelkamer te zitten met z'n tweetjes.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Maar dan zit jij dus alleen in een hotelkamer? En waar is de duutser dan? Is hij dan niet op z'n minst solidair met jou en z'n kind?
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Maar dan zit jij dus alleen in een hotelkamer? En waar is de duutser dan? Is hij dan niet op z'n minst solidair met jou en z'n kind?
ik ben van te voren ontploft, want van te voren had ik al wel door hoe het zou worden, maar kon het niet meer verandert worden. Dus ik heb me goed voorbereid en veel boeken meegenomen, en tv series op m'n laptop gedownload. Dat hielp.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:02 schreef Franny_G het volgende:
Ah ok, het is iets wat jullie samen moeten regelen natuurlijk.. Ik weet alleen dat ik in zo'n situatie op een gegeven moment wel ontplof, omdat ik het dan zo asociaal zou vinden van de rest (en vooral ook van mijn vriend) dat ik daar in mijn eentje met baby mag zitten, en dan ook nog in een paasweekend waar ik me bijv ook op heb verheugd e.d..
.
ditquote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:23 schreef pinquit het volgende:
Lu, volgens mij zit wolk op een kdv die niet helemaal aansluit bij jullie visie een gevoel, kun je niet iets anders vinden als opvangmogelijkheid voor haar?
Ik heb rondgekeken, vooral naar een gastouder maar alles wat een beetje alternatief is en in de buurt zit, zit helemaal vol. Er zijn hier teveel kinderen voor de hoeveelheid opvang die er is (er is zelfs een probleem straks met de kleuterscholen want ook die zijn er niet genoeg) en vooral het soort opvang dat wij zoeken is populair hier. Daarbij heb ik geen rijbewijs dus ik ben wel wat beperkt qua afstand. Een alternatieve opvang of gastouder is in deze regio ook nog eens heel erg duur. We kunnen best wat missen maar uit eigen zak 600 euro per maand neertellen gaat me iets te ver.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:23 schreef pinquit het volgende:
Lu, volgens mij zit wolk op een kdv die niet helemaal aansluit bij jullie visie een gevoel, kun je niet iets anders vinden als opvangmogelijkheid voor haar?
Ach Rquote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:33 schreef -Spring het volgende:
Haha, R's bijnaam is ook 'Walkertje'.Vanwege dr gekwijl en gehijg als ze achter je aan kruipt.
Tjee, Estrys. Wat bezielt die lui om nog samen op vakantie te gaan?![]()
R pakt steeds mn telefoon af en duwt m dan tegen mn oor.
Ik zie het aan het speenkoord iddquote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:46 schreef Estrys het volgende:
Dat is S
Die foto is overigens niet in scène gezet. Hij lag zo te slapen, je ziet alleen niet goed dat hij de kap van de wagen vast heeft en dat daardoor die vinger zo staat![]()
Hier probeert N het van buik naar rug, maar dan inderdaad ligt haar arm verkeerd. Ze geeft het idd wel snel op; als kind was ik zelf zo dat ik dan net zo lang doorging tot ik het kon.quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:02 schreef kazy het volgende:
@Ludann: ik heb ook het idee dat M. dingen leert op het kdv. (Maar ook heel snel vergeet haha.) Wie weet slaat ze inderdaad wat stapjes over. Over dat rollen van rug naar buik. Vanmorgen was ze er ineens weer druk mee. Ze blijft alleen steken doordat haar arm verkeerd/in de weg ligt, dus na 2 pogingen is ze er klaar mee en gaat ze wat anders doen. Bij voorkeur duimen.
Qua kletsen is M misschien dan wel wat sneller (of ligt ze op 'schema')? Daar horen we nu de klanken mama, papa, tata, hata, nana, dada, bah, tsss (met slissende s want nog (steeds) geen tanden) en dan nog de aah, uuuh, ooh, pffft die ze al deed. (Mama en papa is uiteraard nog volstrekt willekeurig.)
@Selvaria: ik kan me de bezorgdheid goed voorstellen. Beterschap voor NIs wat Malteser zegt een idee?
Absoluut!quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn baby poept sinds een week ontzettend vaak, ik denk wel 10x per dag. Hij poept zichzelf ook wakker. Is dit normaal? gaat het weer over? Ik vind het stront-irritant. Zou het bij tandjes krijgen horen?
Wat zijn de symptomen dan?quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:57 schreef pinquit het volgende:
* pinquit is moe.
Alex is de afgelopen dagen alleen gelukkig als hij eten krijgt of slaapt![]()
Ik begin toch steeds vaker te denken dat er iets mis is. Zal ik maar een 'symptomen'lijstje bijhouden? Of is dit gewoon temperament?![]()
Hij slaapt nu in de doek (zonder die doek was ik allang niet meer geloof ik![]()
) , maar omdat hij zo zwaar en beweeglijk is, heb ik belabberd geknoopt, waardoor mijn rug nu breekt
![]()
Ik ga zo proberen om m weg te leggenspennund.
Ja dit denk ik ook, hij wil meer dan hij kan en wordt daar zo ongelukkig van. Ik ben alleen bang dat als hij kan wat hij wilde, dat er dan weer iets anders is wat hij wil en onbereikbaar isquote:Op woensdag 30 maart 2016 13:34 schreef Dot. het volgende:
Dat klinkt heel herkenbaar pinq. Stip was ook zo. Nexium hielp wel iets, maar uiteindelijk was het vooral groter worden en zelfstandig dingen doen dat vooral hielp. Combinatie van te snel veel willen en maagzuur denk ik bij Stip. Qua eten hielp het om hem geen potjes te geven en geen zuur fruit als kiwi of sinaasappel. Tomaat triggerde ook veel spugen. En een draagzak vond ik om de beweeglijkheid makkelijker. Wij hadden tot hij in 74 zat de Bondolino, die deed ik dan snel snel om en als hij wat rustiger was trok ik hem strakker.
Er zit verschil in he, pepti of nutramigen. Hoe precies weet ik ook niet. Gaf je toen nog borstvoeding, toen hij andere voeding kreeg? En hoe lang kreeg hij dat? Het duurt best een poosje voor alles weer rustig is, als hij op melk reageert.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:32 schreef pinquit het volgende:
hij heeft al voeding voor kma geprobeerd, dat hielp eigenlijk weinig..
Ik heb die creme, maar hier is het niks. Ik heb hem 2x gebruikt, maar w's huid werd er veel geirriteerder van dus ik heb hem weggezet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:38 schreef pinquit het volgende:
Ah die heb ik zien staan bij Etos Es, ga ik straks ff halen dan!![]()
Maar idd dat alles gecombineerd met temperament is niet heel ondenkbaar, dat heb ik ooken gek genoeg komt dat van de Indische kant hier in de fam
mijn vader gooit zijn spullen stuk als ze niet naar hem luisteren
dat gedoe.
Nutramigen bevat nog meer geknipte (gehydrolyseerde) koemelkeiwitten dan Pepti. Doordat ze zo verknipt zijn, zou het lichaam het niet als koemelk moeten herkennen. Maar bij een sterke allergie gebeurt dit wel. Bij een zeer sterke koemelkallergie heb je nog volledig koemelkeiwitvrije voeding zoals Neocate.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:48 schreef Morretje het volgende:
[..]
Er zit verschil in he, pepti of nutramigen. Hoe precies weet ik ook niet. Gaf je toen nog borstvoeding, toen hij andere voeding kreeg? En hoe lang kreeg hij dat? Het duurt best een poosje voor alles weer rustig is, als hij op melk reageert.
grote kans dat ik dan een indo benquote:Op woensdag 30 maart 2016 13:41 schreef Estrys het volgende:
De hele dag willen eten lijkt me ook een indo trekje
Wat klinkt dat voor mij nog heerlijk kleinquote:Op woensdag 30 maart 2016 21:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij waren vandaag voor het eerst met C bij het CB en hij groeit supergoed! In 3,5 week van 3650 naar 4650 gram, ik had al zo'n idee omdat z'n eerste pakje al te klein is
. Wel hebben ze nog een kleine liesbreuk geconstateerd, maar dat zou vanzelf weg moeten trekken. Hmmkay.
Na het bezoek schoot hij in de clusterstand en nu heb ik al sinds 16:00 een kind aan de tiet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |