Een ander punt is dat zoveel informatie die diensten wel bereikt, dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Dit zijn echt niet de eerste aanslagplegers die allang op de radar waren en toch een aanslag kunnen plegen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:26 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Okee, misschien weten ze het inderdaad van hem. Maar zie je wat ik algemeen bedoel? Mensen zien het en gaan ervan uit dat ze het wel weten want 'dat kan toch niet anders' of ze zeggen dat het hun probleem niet is, of ze zijn bang om wat te zeggen.
En dat kan ik allemaal begrijpen, maar punt is wel dat er zo een heleboel informatie de politie en de veiligheidsdiensten niet bereikt. Of ze de informatie zouden verwerkt krijgen als dat wel het geval zou zijn, daar twijfel ik dan weer over. Te weinig mankracht, te weinig materieel.
Ik hoop dat het de laatste aanslag is. Maar ik vrees er zelf inderdaad ook voor.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
Wrang wel. Britse omgekomen man had na de vliegveldaanslagen naar familie gebeld om te laten weten dat hij OK was, om vervolgens in de metro opgeblazen te worden.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-35899285
Dat schreef ik net onder wat jij in bold hebt gezet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:19 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Een ander punt is dat zoveel informatie die diensten wel bereikt, dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Dit zijn echt niet de eerste aanslagplegers die allang op de radar waren en toch een aanslag kunnen plegen.
Jakkes...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
Wrang wel. Britse omgekomen man had na de vliegveldaanslagen naar familie gebeld om te laten weten dat hij OK was, om vervolgens in de metro opgeblazen te worden.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-35899285
Natuurlijk blijft dat dezelfde dooddoener. Ze putten allemaal uit dezelfde ideologische bron die oproept tot geweld en doodslag. Sjiieten en Soennieten plegen ook bloedige aanslagen op elkaar. Allemaal omdat hun religie dit toestaat.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Mooi! Wat we ook wel eens vergeten is dat ook moslims daar vervolgd worden door IS
De gemiddelde IS strijder was nogal vaak drugscrimineel en niet echt gelovig voordat ze ineens het licht zagen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft dat dezelfde dooddoener. Ze putten allemaal uit dezelfde ideologische bron die oproept tot geweld en doodslag. Sjiieten en Soennieten plegen ook bloedige aanslagen op elkaar. Allemaal omdat hun religie dit toestaat.
Deze discussie kun je niet voeren zonder de islam erbij te betrekken. Onmogelijk.
Wat een blinde haat weer. De onwetendheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft dat dezelfde dooddoener. Ze putten allemaal uit dezelfde ideologische bron die oproept tot geweld en doodslag. Sjiieten en Soennieten plegen ook bloedige aanslagen op elkaar. Allemaal omdat hun religie dit toestaat.
Deze discussie kun je niet voeren zonder de islam erbij te betrekken. Onmogelijk.
Ik zie het. Zie het maar als bevestigingquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:22 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat schreef ik net onder wat jij in bold hebt gezet.
Ssst, niet iedereen wil dit weten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De gemiddelde IS strijder was nogal vaak drugscrimineel en niet echt gelovig voordat ze ineens het licht zagen.
Er staat geen onbewogen woord van haat in mijn reactie. Of durf jij hier glashard te ontkennen dat zowel sjiieten als soennieten wereldwijd geen aanslagen op elkaar plegen? Dat aan de wortel van al die aanslagen islaminterpretaties aan ten grondslag liggen? Het zijn gewoon de gegeven en verifieerbare feiten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:32 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat een blinde haat weer. De onwetendheid.
En je reageert niet eens op de post waarop je reageert. Het is enkel zaaien.
Iemand zegt iets over onderdrukte moslims en jij begint over iets heel anders.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er staat geen onbewogen woord van haat in mijn reactie. Of durf jij hier glashard te ontkennen dat zowel sjiieten als soennieten wereldwijd geen aanslagen op elkaar plegen? Dat aan de wortel van al die aanslagen islaminterpretaties aan ten grondslag liggen? Het zijn gewoon de gegeven en verifieerbare feiten.
Maar dat is toch helemaal niet leuk om te geloven. Zij tegen wij is veel aantrekkelijker joh.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Haat tegen het westen heeft een criminele ondertoon en heeft niets met islam of jihad te maken. De woorden "Allahoe akbar" zijn loze woorden en als er wordt voorgelezen uit de Koran tijdens een executievideo zijn erbij gehaald om de islam zwart te maken. Het is blijven puur criminelen en het heeft geen ideologische grondslag.
Dacht dat we hier zo goed waren in het aanhalen van Ockhams scheermes. Doe dat dan nu ook even en concludeer Islam.
Niet mee eens, religie heeft er wel degelijk mee te maken. De haat tegen het westen komt voor een groot deel voort uit jaloezie, haat tegen mensen die het over het algemeen materieel beter hebben. Door zich over te geven aan de radicale islam hebben veel halve zolen en andere mislukkelingen een houvast om zich toch beter te kunnen voelen dan de ander, die het wel goed voor elkaar heeft.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Haat tegen het westen heeft een criminele ondertoon en heeft niets met islam of jihad te maken.
Als je de laatste regel ook had gelezen had je kunnen opmaken dat ik cynisme bedreef.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet mee eens, religie heeft er wel degelijk mee te maken. De haat tegen het westen komt voor een groot deel voort uit jaloezie, haat tegen mensen die het over het algemeen materieel beter hebben. Door zich over te geven aan de radicale islam hebben veel halve zolen en andere mislukkelingen een houvast om zich toch beter te kunnen voelen dan de ander, die het wel goed voor elkaar heeft.
Ik begrijp je laatste zin niet eerlijk gezegd.. wat is Ockhams scheermes ook alweer?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als je de laatste regel ook had gelezen had je kunnen opmaken dat ik cynisme bedreef.
Bij twijfel de optie kiezen met de minste aannames erin.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik begrijp je laatste zin niet eerlijk gezegd.. wat is Ockhams scheermes ook alweer?
Dat de meest logische simpelste verklaring het aannemelijkst is en dus aangenomen moet worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik begrijp je laatste zin niet eerlijk gezegd.. wat is Ockhams scheermes ook alweer?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160322_02196267quote:38 minutes ago
De speciale eenheden van de federale politie zijn zopas binnengevallen in een woning in de Brusselse regio. Dat heeft Belga ter plaatse vastgesteld.
Bij het begin van de inval klonk een explosie. De omgeving is afgesloten door zwaarbewapende agenten met bivakmutsen en door trucks van het leger. De ontmijningsdienst van het leger, DOVO, is ook ter plaatse. Er zijn ook ploegen van de lokale politie aanwezig, maar die zijn voorlopig nog niet tussengekomen.
4 minutes ago
POLITIEACTIE Aan het Meiserplein zou een politieactie aan de gang zijn. De omgeving zou afgezet zijn en er zouden ook schoten gevallen zijn bij de interventie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |