Die kop-in-het-zand-steken-cultuur blijkt uitermate goed te passen bij de Belgische vinger-wijzen en achter-de-ellebogen-cultuurquote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/(...)utm_campaign=seeding
Jezus zeg, het cliché wordt bewaarheid![]()
![]()
Zijn de genen van de meeste Nederlanders niet ook van Belgische oorsprong?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:09 schreef Charleville het volgende:
België is echt het kneuterigste land wat terrorisme betreft, de Fransen doen er tenminste iets aan, noodtoestand, duizenden huiszoekingen.. België heeft het terreurniveau alweer zelfs laten zaken na enkele dagen.![]()
Denk dat Nederland eerder op België lijkt qua softe aanpak dan op Frankrijk
Ik vind het toch wel bizar dat ze maar geen grip op dit soort mensen kunnen krijgen. Dat dit soort mensen vrij mogen en kunnen rondlopen, al is het duidelijk dat ze mee hebben geholpen met andere aanslagen. Dat kan toch niet? Geeft je wel te denken dat het echt niet veilig is en dat dit soort gasten overal zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/(...)utm_campaign=seeding
Jezus zeg, het cliché wordt bewaarheid![]()
![]()
Politici willen er hun handen niet aan branden, de gemiddelde Belg wil niks met het Brusselse uitschot te maken hebben en de gemiddelde inwoner van die gemeenten en wijken houdt zich er of wel buiten (geen target worden etc) of sympathiseert met de terroristen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:19 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel bizar dat ze maar geen grip op dit soort mensen kunnen krijgen. Dat dit soort mensen vrij mogen en kunnen rondlopen, al is het duidelijk dat ze mee hebben geholpen met andere aanslagen. Dat kan toch niet? Geeft je wel te denken dat het echt niet veilig is en dat dit soort gasten overal zijn.
Die van Hollanders niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn de genen van de meeste Nederlanders niet ook van Belgische oorsprong?
Je loopt op de boel vooruit, het gaat nog wel keer onderstromen wanneer zeespiegel stijgt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Welke mensen zijn dan naar die voorheen zee getrokken?
En heb jij dat dan gerapporteerd?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:31 schreef Wimperkruller het volgende:
Ja, het verbaast mij heel erg. Ook in Nederland vind ik dat ze er niet erg op gericht zijn, want ook hier heb je dit soort gasten. Ik ken er eentje met inmiddels de gekste denkwijzen (vroeger was hij, ja daar heb je het, echt normaal![]()
), maar hij wil geen contact meer met westerse mensen en wil naar Syrië reizen (misschien is 'ie er inmiddels al). Hoe kan het dat dit soort mensen überhaupt de kans krijgen om in vrijheid te kunnen doen wat ze willen doen? Iedereen weet dat het, steeds weer, vroeg of laat fout gaat.
Radio spreekt er nog over, dus waarom is de noodzaak voor een inet bron?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:23 schreef sacha het volgende:
ik heb ergens gelezen dat de FBI de Belgen zou gaan helpen, kan het niet meer vinden, iemand?
Ben door hem verwijderd, maar zag wel dat er soms dingen verwijderd werden dus zal weleens gerapporteerd zijn. Verder heeft hij alleen nog maar soortgelijke types in zijn lijst. Ik wijk dat soort mensen gewoon, weet ook niet wat ik anders moet. Denk wel dat ze in de gaten worden gehouden hoor, maar vind het ergens toch vreemd dat ze überhaupt vrij mogen rondlopen. Je weet gewoon echt dat het niets goeds voorspelt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:33 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
En heb jij dat dan gerapporteerd?
omdat bron.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Radio spreekt er nog over, dus waarom is de noodzaak voor een inet bron?
Ik zat er geloof ik meer als naast zie hier pagina 18 en meer?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je loopt op de boel vooruit, het gaat nog wel keer onderstromen wanneer zeespiegel stijgt.
Jazeker, voornamelijk van de 3 zuidelijke provinciën.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn de genen van de meeste Nederlanders niet ook van Belgische oorsprong?
Nederland is groter dan alleen de randstad .quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zat er geloof ik meer als naast zie hier pagina 18 en meer?
http://www.google.nl/url?(...)m=bv.117868183,d.bGs
Dit komt doordat als je het constateert en wil benoemen, je al direct terug je pvv-tokkie hokje in wordt geschopt. Zeker politici die dan ook nog eens de wind van voren krijgen van hun concurrerende partijen en verschillende organisaties. Je bent een paria als je gericht wat daar aan wil doen. Het enige wat op prijs wordt gesteld is thee drinken en deze gasten 'aan stageplaatsen' helpen. Die aanpak werkt niet en heeft nooit gewerkt. Niet in NL, BE, FR, DE of GB. Overal is het 't zelfde liedje.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:19 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel bizar dat ze maar geen grip op dit soort mensen kunnen krijgen. Dat dit soort mensen vrij mogen en kunnen rondlopen, al is het duidelijk dat ze mee hebben geholpen met andere aanslagen. Dat kan toch niet? Geeft je wel te denken dat het echt niet veilig is en dat dit soort gasten overal zijn.
En we zijn met meer, heb ik Rutte horen zeggen!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nederland is groter dan alleen de randstad .
Ik denk dat het al heel vroeg in hun jeugd begint, waar zij een balans moeten vinden midden in de kloof van 2 culturen waarin zij opgroeien. Ouderlijk gezag heeft totaal geen grip op deze jongens, omdat ouders onbewust geen idee hebben wat ze werkelijk uitspoken. De jongens leren al vroeg te liegen en bedriegen in die kloof, wat ongetwijfeld psychologisch effect heeft op de ontwikkeling van hun hersenen. En daarmee begint het gevaar. Het is zo'n ingewikkelde kwestie. Is er uberhaupt een oplossing? Er is een paar jaar geleden een wetenschappelijk onderzoek geweest waaruit bleek dat schizofrenie opvallend veel onder Marrokkaanse tweede generatiejongeren voorkomt. Als je dit probleem wilt aanpakken bij de bron, waar begin je dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:19 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
bronquote:Moslims demonstreren tegen aanslagen
Op de Dam in Amsterdam komen vrijdagmiddag diverse moslimorganisaties, vredesbeweging PAX en het Humanistisch Verbond bijeen voor een manifestatie tegen de recente aanslagen die uit naam van de islam zijn gepleegd. Het gaat onder meer om de aanslagen in Brussel, maar ook die in Istanbul en Parijs.
Initiatiefnemer Saïd Bouharrou van de Raad van Marokkaanse Moskeëen Nederland: ,,Jood, moslim, christen of niet-gelovig: ieder mens van goede wil is geraakt door de verschrikkelijke beelden die ons dinsdag vanuit Brussel hebben bereikt.”
De organisaties willen op de bijeenkomst hun afschuw uitspreken en solidariteit tonen aan de nabestaanden. Er zijn sprekers, onder wie voorzitter Boris van der Ham van het Humanistisch Verbond, en er wordt een minuut stilte in acht genomen.
Ook in de Al Kabir-moskee in Amsterdam wordt vrijdagmiddag stilgestaan bij de aanslagen. Die bijeenkomst is georganiseerd door het Veiligheidspact tegen Discriminatie, waarin religieuze en maatschappelijke organisaties van moslims, joden, christenen en andersdenkenden zijn verenigd.
Je weet dat het niet veel goed voorspelt, maar je hebt niet de politie gebeld? Niet dat ik dat per se zou doen, ik denk dat ik me ook zou afvragen of het wel zo is, of het wel zo erg is, wat als er niks aan de hand blijjt, wat als er wel iets aan de hand blijkt en ze komen achter me aan,...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:39 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ben door hem verwijderd, maar zag wel dat er soms dingen verwijderd werden dus zal weleens gerapporteerd zijn. Verder heeft hij alleen nog maar soortgelijke types in zijn lijst. Ik wijk dat soort mensen gewoon, weet ook niet wat ik anders moet. Denk wel dat ze in de gaten worden gehouden hoor, maar vind het ergens toch vreemd dat ze überhaupt vrij mogen rondlopen. Je weet gewoon echt dat het niets goeds voorspelt.
Als de instantie zich eens anders opstelt zou dat wel een kunnen veranderen, ik ben al eens getuige geweest, licht vergrijp.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:05 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Je weet dat het niet veel goed voorspelt, maar je hebt niet de politie gebeld? Niet dat ik dat per se zou doen, ik denk dat ik me ook zou afvragen of het wel zo is, of het wel zo erg is, wat als er niks aan de hand blijjt, wat als er wel iets aan de hand blijkt en ze komen achter me aan,...
Maar je zegt dat je het vreemd vindt dat ze er geen grip op krijgen, maar dat is ook moeilijk als iedereen wegkijkt natuurlijk.. niet dat dat het enige probleem is, maar als niemand iets zegt, heb je gewoon een groep mensen die kijken hoe alles gebeurt en dan zeggen dat alles al jaren verrot is.
In elk land hetzelfde geld is wel handig, verder heb ik weinig met Europa, ben een Brabanderquote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
En we zijn met meer, heb ik Rutte horen zeggen!
Europa is nog groter of niet?
Dat zou zeer handig zijn, al denk ik dat er dan veel posten in het pluche kunnen wegvallen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In elk land hetzelfde geld is wel handig, verder heb ik weinig met Europa, ben een Brabander
Omdat jij een slechte ervaring hebt, hoeft dat nog steeds niet te betekenen dat elke agent zo te werk gaat. Daanaast staan er bij ongevallen en bij vechtpartijen en burenruzies heel vaak tig mensen bij die er eigenlijk niks van weten, maar iets gehoord hebben en dan maar interessant gaan doen. Ik ken jouw situatie niet, ik spreek alleen vanuit mijn eigen ervaring bij ongevallen en dergelijke.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als de instantie zich eens anders opstelt zou dat wel een kunnen veranderen, ik ben al eens getuige geweest, licht vergrijp.
Zegt die agent en wie heeft dat gezien?
Ik sta erbij nota bene, en zeg aan die agent ike maar wat dacht U ik sta voor de lol erbij?
Spreek ze dan altijd met U aan al denk ik wat anders, aan mij de eer denk ik dan maar!
Op die snelweg waar we stonden veel mensen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:29 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Omdat jij een slechte ervaring hebt, hoeft dat nog steeds niet te betekenen dat elke agent zo te werk gaat. Daanaast staan er bij ongevallen en bij vechtpartijen en burenruzies heel vaak tig mensen bij die er eigenlijk niks van weten, maar iets gehoord hebben en dan maar interessant gaan doen. Ik ken jouw situatie niet, ik spreek alleen vanuit mijn eigen ervaring bij ongevallen en dergelijke.
Mijn punt was dat veel mensen roepen dat het onbegrijpelijk is dat de politie het niet weet want iedereen ziet het toch, maar dat er ondanks dat iedereen het ziet, niemand het lijkt te willen melden. Ook niet de mensen die roepen dat het allemaal zo glashelder is, komen vaak alleen met algemeenheden als 'het is niet pluis in die wijk' maar een persoon, een bepaald gedrag aangeven, dat komt er dan niet van. En dat het dus allemaal niet zo simpel is.
Dan blijft het feit dat je het hebt over 1 ervaring.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Op die snelweg waar we stonden veel mensen?
Kom onder die steen vandaan meid, als het zo zou zijn had ik beslist niet zo gereageerd.
Wat mij mening betreft is het bij die instantie alleen maar achteruit gegaan, mist naar mijn idee het nodige bromsnor mentaliteit.
Ik kan je meer opnoemen maar denk dat 1 topic te weinig is ervoor?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:43 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dan blijft het feit dat je het hebt over 1 ervaring.
Heeft trouwens niks met steen te maken, alleen met wat ik dagelijks zie op mijn werk.
jij bent ook Belg dan? je weet van alles maar iemand anders moet er maar wat aan doen, of niet -want jou boeit het nietquote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:39 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ben door hem verwijderd, maar zag wel dat er soms dingen verwijderd werden dus zal weleens gerapporteerd zijn. Verder heeft hij alleen nog maar soortgelijke types in zijn lijst. Ik wijk dat soort mensen gewoon, weet ook niet wat ik anders moet. .
Nee, Nederland. Wat moet ik eraan doen dan? Ik heb geen contact meer met die jongen, ben geen hulpverlener en zit ook niet bij de politie.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
jij bent ook Belg dan? je weet van alles maar iemand anders moet er maar wat aan doen, of niet -want jou boeit het niet
ik zit ook niet bij de politie, maar weet je: ze hebben daar telefoon. Je kan gewoon bellen en melding maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:05 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Nee, Nederland. Wat moet ik eraan doen dan? Ik heb geen contact meer met die jongen, ben geen hulpverlener en zit ook niet bij de politie.
Stalin was een Atheistquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het feit dat het om zelfmoord aanslagen gaat bewijst dat het om religie gaat. Dat als er geen religie meer is, er geen geweld meer zal zijn is ook onzin, maar wel minder. En zeker minder zelfmoord aanslagen.
Ik weet dat het echt zo is. Maar ik zou niet weten wat ik eraan zou kunnen doen. Het is echt wel bekend denk ik, hij had zoveel contacten, maar er is geen grip op te krijgen ook omdat hij niks verkeerds heeft gedaan. Op basis van wat zou je deze jongen moeten oppakken ofzo? Zijn denkwijze? Het laten zien van zijn denkwijze en wensen? Terwijl het eigenlijk zou moeten kunnen in mijn ogen, want het voorspelt niet veel goeds. En zo zijn er veel meer jongeren in Nederland, Frankrijk, België, enz.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:05 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Je weet dat het niet veel goed voorspelt, maar je hebt niet de politie gebeld? Niet dat ik dat per se zou doen, ik denk dat ik me ook zou afvragen of het wel zo is, of het wel zo erg is, wat als er niks aan de hand blijjt, wat als er wel iets aan de hand blijkt en ze komen achter me aan,...
Maar je zegt dat je het vreemd vindt dat ze er geen grip op krijgen, maar dat is ook moeilijk als iedereen wegkijkt natuurlijk.. niet dat dat het enige probleem is, maar als niemand iets zegt, heb je gewoon een groep mensen die kijken hoe alles gebeurt en dan zeggen dat alles al jaren verrot is.
Mooi! Wat we ook wel eens vergeten is dat ook moslims daar vervolgd worden door ISquote:
Volgens mij draaf je een beetje door:pquote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zit ook niet bij de politie, maar weet je: ze hebben daar telefoon. Je kan gewoon bellen en melding maken.
Als je broertje opeens allemaal nieuwe spullen in huis heeft met de labels er nog aan dan kijk je zeker ook de andere kant op?
Het wel melden bij de politie als het echt zo erg is als je beschrijft?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:05 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Nee, Nederland. Wat moet ik eraan doen dan? Ik heb geen contact meer met die jongen, ben geen hulpverlener en zit ook niet bij de politie.
Alsof ze het nog niet weten. Maar ja, dat soort mensen zijn een probleem en heb geen idee hoe je er iets tegen doet. En iedere keer blijkt weer dat niemand dat weet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zit ook niet bij de politie, maar weet je: ze hebben daar telefoon. Je kan gewoon bellen en melding maken.
Als je broertje opeens allemaal nieuwe spullen in huis heeft met de labels er nog aan dan kijk je zeker ook de andere kant op?
Ja, het is echt zo erg en ik weet zeker dat het bekend is. Daarom is het juist zo gek dat deze mensen vrij kunnen rondlopen. Vind ik. Want hij is niet de enige.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:12 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Het wel melden bij de politie als het echt zo erg is als je beschrijft?
Nogmaals, ik zeg niet dat dat zo evident is, maar je zitten verwonderen waarom ze er geen grip op krijgen en tegelijkertijd dingen die onder je neus ziet gebeuren niet melden, vind ik een beetje een vreemde combinatie.
Wel, als iedereen zegt 'ze zullen het wel weten' maar niemand zegt ooit wat tegen de politie, weten ze het niet natuurlijk...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:13 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Alsof ze het nog niet weten. Maar ja, dat soort mensen zijn een probleem en heb geen idee hoe je er iets tegen doet. En iedere keer blijkt weer dat niemand dat weet.
misschien de ggz inschakelen?quote:Wel, als iedereen zegt 'ze zullen het wel weten' maar niemand zegt ooit wat tegen de politie, weten ze het niet natuurlijk...Zie vaak bij huiselijk geweld bvb dat de hele buurt het al jaren weet, maar nooit iemand eens de politie heeft gebeld. Dan wil ik ze ook wel eens dooreen schudden, hoor.
![]()
Of ze dan veel kunnen doen en wat precies is natuurlijk nig een andere vraag. Observeren, afluisteren, contacten nagaan,... of dat voldoende is, weet ik ook niet.
iedere keer blijkt dat niemand het wil. Achterbaksheid rulesquote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:13 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Alsof ze het nog niet weten. Maar ja, dat soort mensen zijn een probleem en heb geen idee hoe je er iets tegen doet. En iedere keer blijkt weer dat niemand dat weet.
Maar ze weten het wel!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:17 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Wel, als iedereen zegt 'ze zullen het wel weten' maar niemand zegt ooit wat tegen de politie, weten ze het niet natuurlijk...Zie vaak bij huiselijk geweld bvb dat de hele buurt het al jaren weet, maar nooit iemand eens de politie heeft gebeld. Dan wil ik ze ook wel eens dooreen schudden, hoor.
![]()
Of ze dan veel kunnen doen en wat precies is natuurlijk nig een andere vraag. Observeren, afluisteren, contacten nagaan,... of dat voldoende is, weet ik ook niet.
Niemand het wil?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
iedere keer blijkt dat niemand het wil. Achterbaksheid rules
als je echt serieus bent, stuur dan een brief naar de kamer, met de namen en bewijs die je hebt, en dat je bezorgd bent nav de aanslagen, met het verzoek om binnen de huidige wettelijke mogelijkheden om deze mensen weer op het rechte pad te brengen of uit de samenleving te halen, of indien dit niet mogelijk is, de wetgeving aan te passen. Dat kan gewoon, ondertussen zal je case echt wel doorgestuurd worden naar de juiste partij (aivd/politie).quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:20 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Maar ze weten het wel!
Ik denk dat het niet voldoende is, want het blijft maar doorgaan en al die gasten zijn steeds op vrije voeten. Ik weet nu al zeker dat deze aanslag niet de laatste is. Dat is ergens best triest om te moeten zeggen.
Okee, misschien weten ze het inderdaad van hem. Maar zie je wat ik algemeen bedoel? Mensen zien het en gaan ervan uit dat ze het wel weten want 'dat kan toch niet anders' of ze zeggen dat het hun probleem niet is, of ze zijn bang om wat te zeggen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:20 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Maar ze weten het wel!
Ik denk dat het niet voldoende is, want het blijft maar doorgaan en al die gasten zijn steeds op vrije voeten. Ik weet nu al zeker dat deze aanslag niet de laatste is. Dat is ergens best triest om te moeten zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |