Ik ben van plan om eerst de C1 te doen en daarna al naar Nepal te gaan voor de Mera Peak (6500m). Is dit voldoende met alleen een C1 denk je?quote:Op maandag 21 maart 2016 19:24 schreef victorinox het volgende:
[..]
De laatste jaren maak ik bijna altijd meerdaagse wandeltochten met bepakking, alleen niet op zo'n extreme hoogte.
In 2013 heb ik de Kilimanjaro (5895m) beklommen waarna ik nog wel een hogere berg wilde pakken.
Dus ik heb me 3 jaar voor kunnen bereiden op deze tocht. (Ik wilde hem eigenlijk vorig jaar al doen, maar toen waren er uiteindelijk te weinig deelnemers en ging het niet door (bij een andere organisatie)).
Als voorbereiding heb ik ook 2 klimcursussen gedaan bij de NKBV (C1 & C2 sneeuw en ijs).
Normaal ga ik 2x per week baantjes zwemmen en in de weekenden wandelen (met bepakking).
Speciaal voor deze tocht ben ik vorig jaar begonnen met hardlopen, in de laatste twee maanden 2x per week 10km.
En de laatste zes weken ben ik 1x per week naar de Wilhelminaberg in Landgraaf gegaan, om daar met 18kg bepakking de trap op-en-neer te lopen (95m hoogteverschil).
Als je al bergwandelervaring hebt wel.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:30 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik ben van plan om eerst de C1 te doen en daarna al naar Nepal te gaan voor de Mera Peak (6500m). Is dit voldoende met alleen een C1 denk je?
C1 is wel handig denk ik, zodat je wat feeling hebt met stijgijzers, pickel, touw etc. Verder een goede conditie en warme kleding en goed acclimatiseren, dan kom je Mera wel op.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:30 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik ben van plan om eerst de C1 te doen en daarna al naar Nepal te gaan voor de Mera Peak (6500m). Is dit voldoende met alleen een C1 denk je?
Volgens mij is het nu gelukt, bedankt.quote:Op maandag 29 januari 2018 21:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgens mij heb ik je openingspost ontgrendeld om je foto's aan te kunnen passen.
Laat maar weten of het lukt..
Top. De 2 andere posts met foto's zijn ook ontgrendeld nu. Bedankt voor het opnieuw plaatsen van de foto's.quote:Op maandag 29 januari 2018 23:41 schreef victorinox het volgende:
[..]
Volgens mij is het nu gelukt, bedankt.
De Kilimanjaro is aanzienlijk lager, dat alleen al scheelt natuurlijk alles op deze hoogtes. Desondanks kun je ook daar getroffen worden door hoogteziekte, ik ken iemand die daarom de top niet heeft gehaald.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 12:13 schreef Terpentin07 het volgende:
Hoe zwaar vond je de trek van de Kilimanjaro? Ik had er zelf eens over nagedacht het te doen en las berichten dat deze wat makkelijker zou zijn.
Maar is wel levend naar beneden gekomen mag ik hopen. Want er sterven elk jaar mensen daar...quote:Op woensdag 31 januari 2018 08:22 schreef heite het volgende:
[..]
De Kilimanjaro is aanzienlijk lager, dat alleen al scheelt natuurlijk alles op deze hoogtes. Desondanks kun je ook daar getroffen worden door hoogteziekte, ik ken iemand die daarom de top niet heeft gehaald.
De Kilimanjaro is een stuk makkelijker, je loopt ook alleen maar met een dagrugzak. Het enige probleem is dat je er snel naar grote hoogte gaat.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 12:13 schreef Terpentin07 het volgende:
Hoe zwaar vond je de trek van de Kilimanjaro? Ik had er zelf eens over nagedacht het te doen en las berichten dat deze wat makkelijker zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |