[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 25-11-2002 20:12]
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 25-11-2002 20:47]
Voor de rest heeft het er mee te maken dat de vrouw door velen nog altijd als minderwaardig wordt beschouwd, bewust of onbewust...
Wat een bullshit.............nothing but respect from me, we gaan toch niet generaliseren................
quote:Die vraag stel ik ook... Daarbij is er ook sprake van psychologisch geweld natuurlijk...
Op maandag 25 november 2002 20:12 schreef sweek het volgende:
Niet generaliseren... er zijn ook mannelijke slachtoffers van geweld, en niet alle geweld tegen vrouwen wordt gepleegd door vrouwen.
quote:Dat is dan een vrij vervelend trekje van onze cultuur... Wie zijn we dan om zo hoog van de toren te blazen tegen moslims...?
Voor de rest heeft het er mee te maken dat de vrouw door velen nog altijd als minderwaardig wordt beschouwd, bewust of onbewust...
quote:Yep, we gaan wel generaliseren...
Op maandag 25 november 2002 20:14 schreef JollyBlaze het volgende:
Wat is dat toch met mannen? Dat hun handen zo los zitten...? Komt het, omdat ze niet kunnen praten? Komt het, omdat het amorele wezens zijn zonder enig vermogen tot empathie...? Wie weet het antwoord...?
Wat een bullshit.............nothing but respect from me, we gaan toch niet generaliseren................
quote:Je zei het heel even, ik wou het toch even wat accentueren.
Op maandag 25 november 2002 20:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Die vraag stel ik ook... Daarbij is er ook sprake van psychologisch geweld natuurlijk...
quote:Ook de lichamelijke zwakte tov. mannen niet vergeten natuurlijk... Daardoor kan men zich ook superieur tov vrouwen gaan voelen.
Op maandag 25 november 2002 20:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]Dat is dan een vrij vervelend trekje van onze cultuur... Wie zijn we dan om zo hoog van de toren te blazen tegen moslims...?
quote:[edit]
Op maandag 25 november 2002 20:16 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Yep, we gaan wel generaliseren...
Lekker fout dan
Mijn vriendin is gek op mij en ik op haar.. no violence from me! (And from her.. karate.. oeff
)
quote:Jij edit sneller dan ik kan schrijven... En nee, ik sla niemand, dus ook geen vrouwen...
Op maandag 25 november 2002 20:19 schreef frank_woei het volgende:[..]
[edit]
Oww maar wacht, dus jij wil zeggen dat jij wel vrouwen slaat? Wat een eikel ben jij zeg
[/edit]
quote:En toch gaan we lekker generaliseren, want doen we dit niet dan wordt dit ook weer onder tafel geveegd...Lekker fout dan
Mijn vriendin is gek op mij en ik op haar.. no violence from me! (And from her.. karate.. oeff
)
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 25-11-2002 20:23]
quote:mijn ex, waar ik 3 jaar mee was, was op haar 12e verkracht, we hebben 't er zeer moeilijk mee gehad, af en toe nog steeds (ik dan heh), wil nog niet zeggen dat ik ga generaliseren....
Op maandag 25 november 2002 20:16 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Yep, we gaan wel generaliseren...
quote:Tsjah.. er lopen nou eenmaal veel klootzakken op deze wereld rond. Gewoon ervoor zorgen dat jij er niet 1 van bent.. *keep on smiling, dan komt alles voor iedereen wel goed*
Op maandag 25 november 2002 20:21 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Maar als ik zou zien of merken dat iemand uit mijn buurt een meisje iets aandoet, dan zou ik wel ingrijpen.. de maatschappij dat ben jij!
quote:1 op de 5 mannen schijnt losse handjes te hebben... Dus het beest zal wel niet in zo maar een paar mannen zitten, maar in de man...? Je ziet dat ook bij de criminaliteit... Dat is ook voor 95% een mannenprobleem...
Op maandag 25 november 2002 20:22 schreef JollyBlaze het volgende:[..]
mijn ex, waar ik 3 jaar mee was, was op haar 12e verkracht, we hebben 't er zeer moeilijk mee gehad, af en toe nog steeds (ik dan heh), wil nog niet zeggen dat ik ga generaliseren....
quote:Frank, je doet je icon eer aan.
Op maandag 25 november 2002 20:24 schreef frank_woei het volgende:[..]
Maar als ik zou zien of merken dat iemand uit mijn buurt een meisje iets aandoet, dan zou ik wel ingrijpen.. de maatschappij dat ben jij!
Buiten dat is het zo dat behoorlijk veel vrouwen vallen op klootzakken. Tja dan kan je dat verwachten he. Misschien idd wel omdat ze zichzelf bewust of onbewust zichzelf zien als een zwak persoon en graag een dominant figuur willen.
quote:Na jouw visie zou ik wel eens de visie van een vrouw willen horen...
Op maandag 25 november 2002 20:28 schreef DaMayan het volgende:
Vrouwen zijn natuurlijk ook meester in het olifanteren van een mug. Aandacht vragen dus.Buiten dat is het zo dat behoorlijk veel vrouwen vallen op klootzakken. Tja dan kan je dat verwachten he. Misschien idd wel omdat ze zichzelf bewust of onbewust zichzelf zien als een zwak persoon en graag een dominant figuur willen.
quote:Best wel
Op maandag 25 november 2002 20:26 schreef HomeTheaterFreak het volgende:[..]
Frank, je doet je icon eer aan.
quote:je kunt wel over mannen gaan zeiken, er zijn ook veel klootzakken, heel veel.....als een vrouw klappen krijgt (bijv. in een "relatie") moet ze ook niet zo stom zijn om te blijven.....
Op maandag 25 november 2002 20:25 schreef Ryan3 het volgende:[..]
1 op de 5 mannen schijnt losse handjes te hebben... Dus het beest zal wel niet in zo maar een paar mannen zitten, maar in de man...? Je ziet dat ook bij de criminaliteit... Dat is ook voor 95% een mannenprobleem...
quote:Generaliserende opmerking jegens mannen. Wie zegt dat het alleen maar mannen zijn. Bron:?
Op maandag 25 november 2002 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
...is slachtoffer van geweld. 1 op de 9 vrouwen is dat structureel. Bron: NOS-journaal. Waar zijn we mee bezig...? Wat is dat toch met mannen?
quote:Here I am
Op maandag 25 november 2002 20:30 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Na jouw visie zou ik wel eens de visie van een vrouw willen horen...
Generaliserend:
Vrouwen zijn veel meer praters. Ze praten veel over hun gevoel, ook over gevoelens van onvrede ('zeuren' ).
Mannen kroppen veel meer op. Houden eea voor zichzelf. Toch zoeken die gevoelens van onvrede een uitweg --> agressie.
Interessant topis.
quote:vrouwen kunnen zeker ook wel goed "opkroppen", valt niks over te zeggen......kan van mezelf zeggen dat ik een echte opkropper ben, maar nooit agressief......en mocht 't zover komen, in wat voor situatie dan ook....loop ik weg om af te koelen, that's my way of dealing with that shit....
Op maandag 25 november 2002 20:47 schreef Moonah het volgende:[..]
Here I am
![]()
.
Generaliserend:
Vrouwen zijn veel meer praters. Ze praten veel over hun gevoel, ook over gevoelens van onvrede ('zeuren).
Mannen kroppen veel meer op. Houden eea voor zichzelf. Toch zoeken die gevoelens van onvrede een uitweg --> agressie.Interessant topis.
Misschien post ik later meer over mijn visie op het geheel.
Ik zou het pretig vinden als iedereen serieus hierop in zou willen gaan.
quote:Vaak sluipt geweld in een relatie. Het gaat bijna ongemerkt. Lees maar eens het topic over mishandeling in R&P.
Op maandag 25 november 2002 20:42 schreef JollyBlaze het volgende:[..]
je kunt wel over mannen gaan zeiken, er zijn ook veel klootzakken, heel veel.....als een vrouw klappen krijgt (bijv. in een "relatie") moet ze ook niet zo stom zijn om te blijven.....
ik weet iig van mezelf dat ik een
Veel vrouwen willen graag 'zorgen'. En daarom zoeken zij (generaliserend!!!) mannen uit die verzorgeing nodig hebben (tenminste dat denken die vrouwen). Zij stellen zich 'onderdanig' op. Ze willen die man 'redden'. En dat is dus de reden waarom vrouwen bij een 'klootzak' blijven, en zich te weinig beschermen tegen (fysiek en/of emotioneel) geweld.
Ik krijg het nu ff niet beter geformuleerd.
quote:Zowel voor jou als voor frank_woei geldt:
Op maandag 25 november 2002 20:50 schreef JollyBlaze het volgende:
vrouwen kunnen zeker ook wel goed "opkroppen", valt niks over te zeggen......kan van mezelf zeggen dat ik een echte opkropper ben, maar nooit agressief......en mocht 't zover komen, in wat voor situatie dan ook....loop ik weg om af te koelen, that's my way of dealing with that shit....
quote:klinkt logisch ja
Op maandag 25 november 2002 20:53 schreef Moonah het volgende:[..]
Vaak sluipt geweld in een relatie. Het gaat bijna ongemerkt. Lees maar eens het topic over mishandeling in R&P.
Veel vrouwen willen graag 'zorgen'. En daarom zoeken zij (generaliserend!!!) mannen uit die verzorgeing nodig hebben (tenminste dat denken die vrouwen). Zij stellen zich 'onderdanig' op. Ze willen die man 'redden'. En dat is dus de reden waarom vrouwen bij een 'klootzak' blijven, en zich te weinig beschermen tegen (fysiek en/of emotioneel) geweld.
Ik krijg het nu ff niet beter geformuleerd.
quote:Hoewel, en ik zeg nu iets waarop ik veel commentaar zal krijgen, hun manier van dealen met dit topic op zich ook veel zegt...
Op maandag 25 november 2002 20:56 schreef Moonah het volgende:[..]
Zowel voor jou als voor frank_woei geldt:
Dit topic gaat over niemand persoonlijk.
Ik snap dan ook niet dat jullie alles zo op jezelf betrekken. Jullie schieten constant de verdediging in. Dat hoeft toch helemaal niet?
quote:heb je ook wel gelijk in ja, sorry, didn't mean it that way, maar de tekst van de topicstarten kwam me erg negatief over......ik bedoel maar dat er ook een hoop goeie mannen zijn
Op maandag 25 november 2002 20:56 schreef Moonah het volgende:[..]
Zowel voor jou als voor frank_woei geldt:
Dit topic gaat over niemand persoonlijk.
Ik snap dan ook niet dat jullie alles zo op jezelf betrekken. Jullie schieten constant de verdediging in. Dat hoeft toch helemaal niet?
quote:Och heden...
Op maandag 25 november 2002 21:01 schreef JollyBlaze het volgende:[..]
heb je ook wel gelijk in ja, sorry, didn't mean it that way, maar de tekst van de topicstarten kwam me erg negatief over
quote:Deal with it...
......ik bedoel maar dat er ook een hoop goeie mannen zijn
quote:kom kom.......valt ook wel mee toch......zoals zo vaak hoor je meestal alleen negatieve dingen over vanalles en nog wat......ik bescherm niemand en haat zulk soort mannen, eventueel vrouwen, 't valt niet goed te praten, thank God I love people
Op maandag 25 november 2002 21:01 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hoewel, en ik zeg nu iets waarop ik veel commentaar zal krijgen, hun manier van dealen met dit topic op zich ook veel zegt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |