Waar staat dat het diefstal is? Graag een linkje naar de desbetreffende parlementaire stukken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:45 schreef Magemelvin het volgende:
Mooi zo, nu nog de rest offline halen.
Films downloaden via torrent is gewoon diefstal. Als er een Ipad wordt gestolen in de winkel, krijgt de dief ook een straf.
Alleen wordt er in dit geval een kopie gemaakt van de ipad, en blijft de ipad lekker in de winkel liggen. Dus geen diefstal, dombo.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:45 schreef Magemelvin het volgende:
Mooi zo, nu nog de rest offline halen.
Films downloaden via torrent is gewoon diefstal. Als er een Ipad wordt gestolen in de winkel, krijgt de dief ook een straf.
Strafrecht:quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Waar staat dat het diefstal is? Graag een linkje naar de desbetreffende parlementaire stukken.
Waardoor de producent inkomsten misloopt. Jij weet niet helemaal hoe wetten in elkaar zitten hè?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:52 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Alleen wordt er in dit geval een kopie gemaakt van de ipad, en blijft de ipad lekker in de winkel liggen. Dus geen diefstal, dombo.
Ze loopt nul inkomsten mis, want niemand had Ingrids klotefilm ooit gekocht.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef Magemelvin het volgende:
Ingrid maakt een film die ze vervolgens digitaal voor 5 euro verkoopt. 50% van de mensen downloaden het illegaal, rara hoeveel inkomsten loopt Ingrid mis?
Nou nee, als ik het namelijk niet zo downloaden, is het niet zo dat ik het wel zou kopen. Ik zou gewoon iets anders gaan doen dan een film kijken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Waardoor de producent inkomsten misloopt. Jij weet niet helemaal hoe wetten in elkaar zitten hè?
Ingrid maakt een film die ze vervolgens digitaal voor 5 euro verkoopt. 50% van de mensen downloaden het illegaal, rara hoeveel inkomsten loopt Ingrid mis?
Jij kansloze. Lees die tekst dan. WEGNEEMT. Als ik een film download neem ik toch niets weg??quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:53 schreef Magemelvin het volgende:
Strafrecht:
Artikel 310
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Volgens Auteurswet artikel 1 behoort een goed aan degene die de auteursrechten bezit. Het downloaden van die film, is dus gewoon diefstal. Goed dat BREIN dit nu eindelijk aanpakt.
Naja, inkomstenderving. Kan best discutabel zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:57 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Jij kansloze. Lees die tekst dan. WEGNEEMT. Als ik een film download neem ik toch niets weg??
Jij wel. Een ander download hem omdat hij toch wel geld kan besparen daarmee. Je weet niet echt hoe de economie en rechten in elkaar zitten hè?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nou nee, als ik het namelijk niet zo downloaden, is het niet zo dat ik het wel zou kopen. Ik zou gewoon iets anders gaan doen dan een film kijken.
Ja discutabel zou kunnen. Maar geen diefstal.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:57 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Naja, inkomstenderving. Kan best discutabel zijn.
Ga jij nou maar je eigen verhaal over wetteksten teruglezen, jij bent namelijk de enige die niet begrijpt wat in het artikel over diefstal bedoeld wordt. Dit hele feest valt onder civiel recht, als het diefstal zou zijn zou het onder het strafrecht vallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:58 schreef Magemelvin het volgende:
Jij wel. Een ander download hem omdat hij toch wel geld kan besparen daarmee. Je weet niet echt hoe de economie en rechten in elkaar zitten hè?
Inkomsten mislopen. Elke rechter oordeelt hiernaar. Daarom wordt er ook bijna nooit op hoger beroep gesproken in dit soort gevallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:57 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Jij kansloze. Lees die tekst dan. WEGNEEMT. Als ik een film download neem ik toch niets weg??
Ik studeer rechten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:59 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ja discutabel zou kunnen. Maar geen diefstal.
[..]
Ga jij nou maar je eigen verhaal over wetteksten teruglezen, jij bent namelijk de enige die niet begrijpt wat in het artikel over diefstal bedoeld wordt. Dit hele feest valt onder civiel recht, als het diefstal zou zijn zou het onder het strafrecht vallen.
LOL. Als je rechten studeert zou je toch moeten weten dat downloaden valt onder auteursrechtenschending, en dat is civiel recht. Je bent zeker net in Februari begonnen of niet?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:01 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Ik studeer rechten.
Dit valt onder diefstal...
Klopt, heb ik ook niet beweerd.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:58 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Jij wel. Een ander download hem omdat hij toch wel geld kan besparen daarmee. Je weet niet echt hoe de economie en rechten in elkaar zitten hè?
Inderdaad. Als er een legaal alternatief was dan zou er helemaal geen probleem zijn. Maar de grote platenbazen en filmmakers vinden het niet leuk om samen te werken, en daar is de consument de dupe van.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:04 schreef rutger86 het volgende:
Ik denk dat de torrents nog bestaan wegens gebrek aan beter.
Als er voor 20 Euro per maand een dienst wordt aangeboden waarin alles te zien is dan is het Torrent probleem ineens een stuk kleiner en dan ook beter aan te pakken.
Brein dweilt nu met de kraan open, ze pakken er 1 en er staan er 2 weer op.
En de downloaders blijven buiten schot. (tot nu toe)
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:01 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Ik studeer rechten.
Dit valt onder diefstal...
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]![]()
Mbo juridisch medewerker zeker?
Jurist hamburgeraangelegenheden bij de Mcdonalds.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]![]()
Mbo juridisch medewerker zeker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |