Hij was al weer wat nieuws aan het bedenken. Dat huis lag dan ook vol wapens.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij moest kakken. Of hij was in staking en heeft zijn geloof verloren.
Volgens mij is het strafbaar een aanslag te plannen en handeling daartoe te verrichten. Ook heeft hij de politie niet ingelicht. Daarin schuilt ook nog verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:28 schreef TLC het volgende:
Ik zie het rustig gebeuren dat die man alleen voor verboden wapenbezit, lid van een terroristische organistatie en verzet tegen aanhouding gaat worden veroordeeld, immers er is geen enkel bewijs dat ie daadwerkelijk iemand vermoord heeft en die bomgordel heeft hij op het laatst zelf afgedaan.
Als ik zijn advocaat was zou ik het daarop gooien![]()
Nou gelukkig doen we daar niet meer aan hier in het westen, daarmee is niet gezegd dat de doodstraf niet bestaatquote:Op zondag 20 maart 2016 23:43 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Als de doodstraf nog bestond dan zou ik graag de beul willen zijn van Salah Abdeslam. Het maakt niet uit wat ze van mij verlangen: ik zal het doen.
quote:Abdeslam wil minder straf in ruil informatie aanslagen Parijs
Terreurverdachte Salah Abdeslam (26) wil spijtoptant worden in ruil voor strafvermindering. ,,Mijn cliënt heeft een schat van informatie over de aanslagen in Parijs en wie daarin welke rol speelde", aldus zijn advocaat Sven Mary.
Het zou jammer zijn als we niet naar hem willen luisteren. Als Abdeslam nog een toekomst heeft, dan wel die als spijtoptant
Tegen de verwachtingen in heeft de meest gezochte terrorist van Europa gepraat. Volgens zijn advocaat zijn de beweringen van Abdeslam geloofwaardig en verdedigbaar én zou het zeer nuttig kunnen zijn als hij de kans zou krijgen om te praten. ,,Hij weet onder meer wie bij de aanslagen betrokken was, waar die beraamd werden, waar de munitie en wapens vandaan kwamen, wie de bommengordels maakte, waar en door wie de terroristen opgeleid werden. Allemaal zeer interessant."
Sven Mary acht het waardevol om met het Belgische parket te praten om Abdeslam spijtoptant te maken. ,,Hoewel hierover nog geen wetgeving bestaat, moeten we er toch over nadenken. Mijn cliënt kan immers helpen om de aanslagen écht op te helderen. Het zou jammer zijn, mochten we niet naar hem willen luisteren. Als Salah Abdeslam nog een toekomst heeft, dan wel die als spijtoptant." In ruil zou hij uiteraard strafvermindering willen krijgen.
Strategie
Het ziet er niet naar uit dat het Franse gerecht hem die kans wil geven. De Parijse procureur interpreteert de bekentenissen van Abdeslam als het begin van een verdedigingsstrategie. ,,We moeten zeer voorzichtig zijn met wat hij zegt", aldus de Franse magistraat.
Abdeslam werd vrijdag opgepakt in de Brusselse wijk Molenbeek voor zijn rol in de aanslagen in Parijs, vorig jaar november. Daarbij vielen 130 doden en raakten meer dan 350 mensen gewond. De meeste doden vielen in concertzaal Bataclan.
Opblazen
Zaterdag werd bekend dat Salah Abdeslam het plan had om zichzelf op 13 november op te blazen in het Stade de France tijdens de voetbalwedstrijd tussen Frankrijk en Duitsland in Parijs. Hij zou zich later hebben bedacht. Zijn familie zegt blij te zijn dat hij is opgepakt.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)nslagen-Parijs.dhtml
Hij heeft even niks te willen, ze slaan die informatie maar uit hem.quote:
Dit. Er ligt daar genoeg munitie om een burgeroorlog mee te kunnen startenquote:Op zondag 20 maart 2016 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze zouden er goed aan doen om dergelijke wijken binnenkort onverwachts helemaal op slot te gooien en minutieus door het leger te laten uitkammen op zoek naar wapens en andere aan terrorisme gerelateerde zaken.
twitter:Conflicts twitterde op maandag 21-03-2016 om 12:51:14VIDEO: Footage shows the moment Salah Abdeslam is shot as he tries to escape during a raidhttps://t.co/optq6TrK0L https://t.co/MUlRJXlS3i reageer retweet
Nee, ze hielden de wijk in de gaten en kwamen er achter dat een specifiek huis wel erg veel pizza's had besteld. Meer dan dat er mensen woonden en waren.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:46 schreef RijstNatie het volgende:
maar de mofo is wel verraden door iemand uit zn eigen wijk hoop ik?
http://www.volkskrant.nl/(...)dere-keren~a4266618/quote:Salah Abdeslam bezocht Nederland meerdere keren
Voorafgaand aan de aanslagen in Parijs op 13 november vorig jaar, was terreurverdachte Salah Abdeslam meerdere malen in Nederland. Dat heeft de Franse openbaar aanklager François Molin gezegd. Welke plaatsen Abdeslam bezocht heeft, is nog niet bekendgemaakt.
Vanaf juli vorig jaar tot aan de aanslagen in november huurde Abdeslam meerdere keren een auto. Hij bezocht Griekenland en Italië in juli, in augustus was hij in Hongarije en Oostenrijk en in september en oktober verbleef Abdeslam in Duitsland en Nederland. Hij vervoerde medeterroristen en huurde kamers voor hen om te overnachten, maar deed ook inkopen. Zo kocht Abdeslam waterstofperoxide, dat wordt gebruikt bij het maken van bomgordels, en materiaal om bommen op afstand te laten ontploffen.
Waterstofperoxide,....hmmmmmmmquote:Op maandag 21 maart 2016 14:53 schreef Zon het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)dere-keren~a4266618/
Gaat het waarschijnlijk nog moeilijker worden om 30% peroxide te kopen...quote:
Eigenlijk vind ik dat ook wel erg eng. Worden alle pizzeria's nu ook al in de gaten gehouden.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee, ze hielden de wijk in de gaten en kwamen er achter dat een specifiek huis wel erg veel pizza's had besteld. Meer dan dat er mensen woonden en waren.
Die buurt is net zo schuldig als dat varken zelf. Na zijn arrestaties heeft dat tuig met flessen zitten gooien en geprobeerd te rellen. We spreken hier niet over een fietsendief maar iemand die over de honderd mensen heeft vermoord.
En nu wil hij strafvermindering in ruil voor informatie.
Hoe weet jij dit soort shit?quote:Op maandag 21 maart 2016 15:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gaat het waarschijnlijk nog moeilijker worden om 30% peroxide te kopen...
Betwijfel of het de terroristen zal stoppen, stappen ze over op bvb ETN, krachtiger dan aceton peroxide (RE= 1.6 tov 0.83), en eveneens makkelijk om DDT (deflagration to detonation transition) te verkrijgen, dus geen detonator nodig. Voordeel van ETN is dat het onbeperkt houdbaar is, niet zoals TATP dat vervliegt en binnen enkele dagen gebruikt moet worden. Veel minder gevaar op accidentele explosie bovendien.
Daar is hier gisteren nog een lange discussie over geweest. Dat vind ik inderdaad ook eng. NSA praktijken. Big data analyse op bevolkingsgroepen. Zeer zorgwekkend als het niet al gevaarlijk is.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat ook wel erg eng. Worden alle pizzeria's nu ook al in de gaten gehouden.
Wie houdt dat in godesnaam bij?
Hoe weten ze het en hoe weten ze dat je niet gewoon wat vrienden over de vloer hebt voor een weekend. Ik zit niet te wachten op een AT.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar is hier gisteren nog een lange discussie over geweest. Dat vind ik inderdaad ook eng. NSA praktijken. Big data analyse op bevolkingsgroepen. Zeer zorgwekkend als het niet al gevaarlijk is.
interesse. Genoeg over te vinden op bvb sciencemadness.org (subforum "energetic materials"), of youtube.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit soort shit?
Kan op twee manieren:quote:Op maandag 21 maart 2016 15:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe weten ze het en hoe weten ze dat je niet gewoon wat vrienden over de vloer hebt voor een weekend. Ik zit niet te wachten op een AT.
Moeten alle restaurants dit soort gegevens realtime doorgeven of zo.
Dacht die nou serieus weg te kunnen rennen?quote:Op maandag 21 maart 2016 13:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op maandag 21-03-2016 om 12:51:14VIDEO: Footage shows the moment Salah Abdeslam is shot as he tries to escape during a raidhttps://t.co/optq6TrK0L https://t.co/MUlRJXlS3i reageer retweet
Nee, ze wisten gewoon dat hij daar zat. Als je ziet hoe ze tot actie over zijn gegaan met anti terreureenheden etc, dat doe je echt niet als er een opvallende bestelling wordt geplaatst op een adres en als je verder geen info hebt over de woning. Dan zouden ze het druk hebben als ze iedere keer op zo'n bestelling moeten reageren.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe weten ze het en hoe weten ze dat je niet gewoon wat vrienden over de vloer hebt voor een weekend. Ik zit niet te wachten op een AT.
Moeten alle restaurants dit soort gegevens realtime doorgeven of zo.
quote:Op maandag 21 maart 2016 13:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |