abonnement Unibet Coolblue
pi_160761948
Malaysia Airlines heeft een 747-400 (9M-MPP) weer uit storage gehaald om vluchten op te vangen wanneer hun A380's groot onderhoud krijgen.

En niet alleen gaan ze dus weer passagiers met een 747 vervoeren; -MPP krijg de '80's livery *O* :







Helaas zal deze dus niet naar Schiphol komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 18-03-2016 15:06:29 ]
  vrijdag 18 maart 2016 @ 14:59:42 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160762081
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:52 schreef Iemand91 het volgende:
Malaysia Airlines heeft een 747-400 (9M-MPP) weer uit storage gehaald om vluchten op te vangen wanneer hun A380's groot onderhoud krijgen.

En niet alleen gaan ze dus weer passagiers met een 747 vervoeren; -MPP krijg de '80's livery:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Helaas zal deze dus niet naar Schiphol komen.
Ik had al van die geruchten gehoord idd, leuke kist.

Dit is dus "modern" volgens KLM:
So we just called him Fred
pi_160764109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:52 schreef Iemand91 het volgende:
Malaysia Airlines heeft een 747-400 (9M-MPP) weer uit storage gehaald om vluchten op te vangen wanneer hun A380's groot onderhoud krijgen.

En niet alleen gaan ze dus weer passagiers met een 747 vervoeren; -MPP krijg de '80's livery *O* :

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Helaas zal deze dus niet naar Schiphol komen.
747-400 :9
pi_160764532
quote:
Dit soort foto's zorgen ervoor dat ik niet eens meer moeite doe om naar Schiphol te gaan voor foto's. Voel me echt een noob dan :D Wát een shot zeg.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_160765658
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dit soort foto's zorgen ervoor dat ik niet eens meer moeite doe om naar Schiphol te gaan voor foto's. Voel me echt een noob dan :D Wát een shot zeg.
Ik ook hoor, maar blijft toch leuk om af en toe eens te doen.





Deze is niet echt een uithangbord voor de maatschappij zal ik maar zeggen..:





Edit: Grappig, dit toestel is een voormalige ANA 747, en een -400D serie. Deze Domestic serie 747 is speciaal gemaakt voor de korte binnenlandse vluchten in Japan en dus niet een model wat je vaak in Nederland zult zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ferry_76 op 18-03-2016 17:57:45 ]
pi_160766599
Wekelijkse klant ;)
pi_160767456
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:00 schreef Blistering het volgende:
Dit soort foto's zorgen ervoor dat ik niet eens meer moeite doe om naar Schiphol te gaan voor foto's. Voel me echt een noob dan :D Wát een shot zeg.
Dit soort foto's zorgt ervoor dat ik juist vaker naar Schiphol zou willen gaan.
Aparte locaties gebruiken en aparte composities proberen te maken.
's morgens heel vroeg komen (om de binnenkomende vluchten vast te leggen) of juist 's avonds/'s nachts met alle lichten.

Maar ja; ik woon ruim 100 kilometer (hemelsbreed) verderop.
En om er te komen is het nog veel verder weg...
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:48 schreef Ferry_76 het volgende:
Edit: Grappig, dit toestel is een voormalige ANA 747, en een -400D serie. Deze Domestic serie 747 is speciaal gemaakt voor de korte binnenlandse vluchten in Japan en dus niet een model wat je vaak in Nederland zult zien.
Die zag je inderdaad niet in die hoedanigheid in Nederland. Enkelen zijn wel eens omgebouwd naar reguliere -400 variant en zijn mogelijk in die hoedanigheid wel eens in Amsterdam geweest.

Eind maart 2014 vloog de laatste 747-400D haar laatste reguliere passagiersvlucht:
- post van 30 maart 2014
- post van 31 maart 2014

Maar bekijk die Yangtze kisten maar goed; samen met haar zusterschip B-2432 zijn deze twee de enig overgebleven
747-400 Domestic toestellen. De rest (totaal 19 gebouwd) is gesloopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-03-2016 19:23:44 ]
pi_160767729
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dit soort foto's zorgt ervoor dat ik juist vaker naar Schiphol zou willen gaan. Aparte locaties gebruiken en aparte composities proberen te maken.
's morgens heel vroeg komen (om de binnenkomende vluchten vast te leggen) of juist 's avonds/'s nachts met alle lichten.

Maar ja; ik woon ruim 100 kilometer (hemelsbreed) verderop.

[..]

Die zag je inderdaad niet in die hoedanigheid in Nederland. Enkelen zijn wel eens omgebouwd naar reguliere -400 variant en zijn mogelijk in die hoedanigheid wel eens in Amsterdam geweest.

Eind maart 2014 vloog de laatste 747-400D haar laatste reguliere passagiersvlucht:
- post van 30 maart 2014
- post van 31 maart 2014

Maar bekijk die Yangtze kisten maar goed; samen met haar zusterschip B-2432 zijn deze twee de enig overgebleven
747-400 Domestic toestellen. De rest (totaal 19 gebouwd) is gesloopt.
Same. En ik moet alles met het OV doen dus dat is ook niet optimaal.

Hoop nog wel naar CDG te gaan dit jaar voor fotootjes :Y Heb m'n spotterpas binnen, dus mag er nu ook foto's maken.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_160769017
Fijn dat je 24flightradar alleen met CC kan betalen. :{w
pi_160772313
In mijn regelmatig terugkerende reeks van "Saint Martin; eat your heart out"; een nieuwe deelnemer.
De luchthaven van het Griekse eiland Skiathos:

  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:58:08 #12
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160773663
quote:
Ziet er ook niet echt uit als een mooie landing.
pi_160773682
Ik doe de piloot het overigens niet na met mijn fiets.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 22:38:07 #15
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160774186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:18 schreef Fokker89 het volgende:
Ziet er ook niet echt uit als een mooie landing.
Hoe ging die ook alweer? Elke landing waar je levend vandaan komt is een goede landing. Als je het vliegtuig daarna nog kan gebruiken is het een perfecte landing.
pi_160781440
Een vliegtuig van flydubai is vanochtend in Rusland neergestort, waarbij alle 62 inzittenden zijn overleden - http://nos.nl/l/2093716
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:41:14 #17
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160783301
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:40 schreef larsico het volgende:
Een vliegtuig van flydubai is vanochtend in Rusland neergestort, waarbij alle 62 inzittenden zijn overleden - http://nos.nl/l/2093716
Naast dat het natuurlijk verschrikkelijk is vind ik de bezettingsgraad van de vlucht wel laag. Er kunnen bijna 200 passagiers in. Hoe kan zo'n vlucht rendabel zijn?
pi_160783641
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Naast dat het natuurlijk verschrikkelijk is vind ik de bezettingsgraad van de vlucht wel laag. Er kunnen bijna 200 passagiers in. Hoe kan zo'n vlucht rendabel zijn?
Je kan helaas niet naar believe vluchten annuleren die een lage seat factor hebben. Als je dagelijks daarheen vliegt kan dit gebeuren en ook gedurende de week zie je vaak wisselende patronen qua demand.

Al zitten er ook routes tussen die vooral voor marktaandeel en bekendheid moeten zorgen, zie je regelmatig hier gebeuren dat de ME3 dat wel doen.
Jack does it in real time...
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:12:37 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160783799
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:03 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Je kan helaas niet naar believe vluchten annuleren die een lage seat factor hebben. Als je dagelijks daarheen vliegt kan dit gebeuren en ook gedurende de week zie je vaak wisselende patronen qua demand.

Al zitten er ook routes tussen die vooral voor marktaandeel en bekendheid moeten zorgen, zie je regelmatig hier gebeuren dat de ME3 dat wel doen.
Toppunt in dat kader vind ik wel dat youtube filmpje van die non stop SIN-JFK vlucht met 5 betalende business class passagiers. Ooit zelf eens met z'n drieen op een Air Lingus vlucht van Dublin naar Glasgow gezeten. En de zaterdagmorgen vlucht LGW-RTM met Air UK was ook altijd heel matig bezet. En dat er niet zoveel Turken naar Singapore vliegen bleek toen op een vlucht alle rijen van 4 in een A330 compleet leeg waren en languit slapend bezet konden worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door buzz1291 op 19-03-2016 13:18:12 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:01:20 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160784582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:40 schreef larsico het volgende:
Een vliegtuig van flydubai is vanochtend in Rusland neergestort, waarbij alle 62 inzittenden zijn overleden - http://nos.nl/l/2093716
-O-

Twee uur moeten wachten in de lucht en dan gaat het toch nog mis.
Het is nu natuurlijk nog koffiedik kijken, maar zou het toestel in een microburst terecht zijn gekomen? Of zou het een wind shear zijn geweest. Het toestel had naar verluid nog voldoende brandstof om ca. 2,5u door te vliegen, dus uitgevallen motoren door gebrek aan brandstof lijkt op het eerste gezicht niet aan de orde. De A6-FDN was pas 5 jaar oud.


quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Naast dat het natuurlijk verschrikkelijk is vind ik de bezettingsgraad van de vlucht wel laag. Er kunnen bijna 200 passagiers in. Hoe kan zo'n vlucht rendabel zijn?
Dat zal hij ongetwijfeld niet zijn, maar net zoals Emirates is ook FlyDubai in overheidshanden. Het zal mij niks verbazen dat ook zij voordelen genieten waardoor niet elke vlucht winst op hoeft te leveren.
So we just called him Fred
pi_160785643
Het is inderdaad gissen over de oorzaak. Er gaat wel een filmpje rond over het internet, van een beveiligingscamera in de buurt van de plaats van impact. Daarop lijkt het bijna alsof het vliegtuig onder een hoek van 45 graden op de grond komt gestort.
pi_160786264
Apartste vind ik wat ik op AviationHerald in de comments las: waarom geen alternate opgezocht als je nog zoveel brandstof hebt? :?

Twee uur holding is bizar lang, dan hadden ze al in Moskou geweest ongeveer...
Jack does it in real time...
pi_160788548
Zag hem net ook voorbij komen op een ATC verzamelkanaal op youtube.


Die holding was wel heel erg lang. Maar voorzover ik het radioverkeer kon volgen was hij aan het wachten op betere weerscondities.
pi_160789337
Dus ze waren bezig met de stijging na een tweede go-around, en toen ging het fout...
  zaterdag 19 maart 2016 @ 19:28:40 #25
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160790637
Beetje een Tatarstan 363 deja vu. Go around, pitch up, stall, crash recht naar beneden. En allebei op video.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')