ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op vrijdag 18 maart 2016 14:27 schreef Prins_Pils het volgende: Ze hebben daar twee verschillende dagkaarten, een voor de agglomeratie en een voor de wijde regio. De nooit in gebruik genomen metrolijn naar Centenaire is gaaf om te zien, al is het niet helemáál verlaten want er zijn zo nu en dan instructieritten en excursies.
Sinds wanneer zijn er instructieritten? Voor zover ik weet was die shit helemaal verlaten. Maar anders hoor je wel dat er een Nederlander onder de metro is gekomen
Maar hoe moet je die tickets kopen? Hoe heten ze? Sorry dat ik zo dom doe, maar ik snap er echt geen fuck van
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder. Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen
Is het al zeker dat Alstom dat ding heeft aangeboden? Volgens mij is nu enkel Stadler 100% zeker met de Flirt.
Nee, is niet zeker... maar zou wel logisch zijn. Dit is de enige "echte" IC die Alstom op dit moment in hun portfolio heeft en die in de buurt komt van de eisen die NS stelt (bestaand concept, 1,5 kV + 25 kV, enkeldeks, 200 km/u).
De andere Coradia's zijn voor het stop- en sneltreinverkeer en hebben vaak een Vmax van 160.
Op vrijdag 18 maart 2016 14:42 schreef Prins_Pils het volgende: Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder. Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Thanks, dat is eigenlijk geen geld! Ik ben op Centenaire geweest, helaas wilde mijn compagnon daarna weer weg. Moet 'm echt eens een keer helemaal uitgelopen hebben.
Als dank krijg je een foto van een Mat '64 met een gezichtje Ofja, dat wou ik eigenlijk doen maar ik ben 'm kwijt Straks dus
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
In Frankrijk hebben ze dat nergens, maar Alstom kan het natuurlijk wel bouwen voor NS.
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?
België- en Duitslandgeschikte versies zijn opties voor vervolgbestellingen. Of er rekening wordt gehouden met 3 kV in NL is mij niet bekend.
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?
Ik gok van niet maar als je bedenkt dat de totale ombouw naar 3KV nog geen 800 miljoen zou moeten kosten inclusief ICM en mDDM dan lijkt het me sterk dat het veel duurder zal zijn voor nieuw materieel.
Ik ben inmiddels aan al die treinen wel gewend maar TOCH kijk ik altijd eventjes op als ik bij het raam zit en er rijdt een trein in mijn ooghoek langs, zal een reflex zijn Dacht trouwens in eerste instantie 'huh wat doet de V250 nou weer hier', door het rood-wit
Op vrijdag 18 maart 2016 14:42 schreef Prins_Pils het volgende: Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder. Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Hier het beloofde treintje Zijn naam is Dggy en hij is heel lief
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
Het eerste NS FLIRT 4 wagentreinstel met nummer 2501 wordt volgende week vrijdag 18 maart vanuit Siedlice Polen op transport gezet richting Maastricht. Het eerste 3 wagentreinstel de 2201 volgt vrijdag 25 maart.
Laatst bewerkt door DVR op Donderdag 10 mrt 2016 om 18:09:36
Ik zie nu dat het tot zondag is uitgesteld, afwachten dan maar
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....