quote:
Op vrijdag 18 maart 2016 10:50 schreef eray240 het volgende:Zou er een wereldoorlog 3 binnenkort uitbreken?
Zelf denk ik van wel maar dan denk ik niet aan landen zoals Rusland en de VS tegen elkaar maar eerder de Mensenmassa tegen de grote overheden.
Rebels vs Government
Wat zou de rol van China zijn? Ik denk niet dat daar veel Chinezen in opstand zullen komen tegen hun regering en op het nieuws horen we er nooit iets over. De Oeigoeren hebben geprobeerd om te protesteren maar werden na enkele minuten al neergeslagen.
Wat doe ik in wereldoorlog 3?
Ik denk dat ik mijn dagelijkse shit verder zal doen, omdat Nederland er niet veel last van zal hebben. De Nederlanders zullen vooral actief zijn op het internet, denk ik.
Niet zoals jij die beschrijft. De voorgaande wereldoorlogen waren een aangelegenheid tussen staten, verspreid over de hele wereld. Vandaar de term wereldoorlog. Een vervolg zou dus moeten betekenen dat dat weer gebeurt. Die kans acht ik vrij klein.
De revoluties tegen staten zoals jij die beschrijft zijn een interne aangelegenheid. Al zouden er in alle staten van de wereld dit soort revoluties uitbreken, dan spreek je nog niet van een wereldoorlog maar van een wereld in oorlog. Ook die kans acht ik vrij klein.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village