abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163247567
ik zou deze constructie zo niet doen. je gaat je een breuk poetsen aan de vloer zo tussen de kraan en het fornuis. als je groentes wast en dan bv wil wokken, moet je oversteken met nadruppelende groentes
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_163268578
Ik snap dat je dat zegt. Was ook lang een twijfelpunt, maar in deze opstelling van keuken en eiland is het toch het werkbaarst waar wij op uitkwamen.
Ik ga komende week eens opletten hoe vaak ik met druipende groente van kraan naar fornuis beweeg.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:36:07 #178
3542 Gia
User under construction
pi_163270293
Ik zou dan liever de inductieplaat op het eiland hebben en de wasbak niet.
Kun je kletsen met mensen op de barkrukken, terwijl je aan het koken bent.
Met afwassen is dat niet zo gezellig. :P

Wij hebben hier een hoekopstelling in de keuken, met een bar tussen kamer en keuken.
De keuken is nog functioneel, dus nog niet aan de beurt. Misschien over een paar jaar. En dan wil ik toch echt de kookplaat tegen de bar. Ook zitten er nu vrij lage kastjes in. Zag dat jullie gekozen hebben voor hoge kasten. Helemaal goed. Ik heb echt ruimtegebrek.
Als we de keuken verbouwen gaat de vaatwasser eruit. Laten we wel de leidingen en zo zitten, maar komen daar drie lades in voor meer ruimte.
pi_163270384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:11 schreef Loopfiets het volgende:
Ik snap dat je dat zegt. Was ook lang een twijfelpunt, maar in deze opstelling van keuken en eiland is het toch het werkbaarst waar wij op uitkwamen.
Ik ga komende week eens opletten hoe vaak ik met druipende groente van kraan naar fornuis beweeg.
let ook op hoe je loopt als je afgiet, op welke volgorde je kookt. ik pak altijd eerst alles uit de koelkast, zet dat dan links naast de gootysteen, wassen, dan rechts naast de gootsteen en koken. je kan het nu psies zoals je wilt kiezen tenslotte ;)
pi_163270517
Als je kookt, hoe lang sta je dan daadwerkelijk in de pan te kijken? Ik zeker niet continu. Behalve als ik wok, en dan wil ik meestal niet dat iemand tegen me praat omdat mijn eten dan aanfikt.

We zijn nu echt even weer helemaal los opties aan het bedenken. Mij lijkt bijvoorbeeld ook gaaf: geen functies in het eiland, daarop een houten blad, toch een groot gasfornuis tegen de muur, links daarvan de kraan, links daarvan de koelkasten en rvs werkblad.
Maar mevr Loopfiets snapt deze beschrijving al niet, dus misschien kan ik t beter eerst tekenen.
pi_163270556
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:42 schreef simmu het volgende:

[..]

let ook op hoe je loopt als je afgiet, op welke volgorde je kookt. ik pak altijd eerst alles uit de koelkast, zet dat dan links naast de gootysteen, wassen, dan rechts naast de gootsteen en koken. je kan het nu psies zoals je wilt kiezen tenslotte ;)
Heb ik gedaan :Y Daarom bijv gootsteen niet precies tegenover fornuis.
Maar nu ben ik beperkt door mijn keukentje, dus ik moet ook rekening houden met opties die ik nu niet heb.
pi_163271176
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:49 schreef Loopfiets het volgende:
Als je kookt, hoe lang sta je dan daadwerkelijk in de pan te kijken? Ik zeker niet continu. Behalve als ik wok, en dan wil ik meestal niet dat iemand tegen me praat omdat mijn eten dan aanfikt.

We zijn nu echt even weer helemaal los opties aan het bedenken. Mij lijkt bijvoorbeeld ook gaaf: geen functies in het eiland, daarop een houten blad, toch een groot gasfornuis tegen de muur, links daarvan de kraan, links daarvan de koelkasten en rvs werkblad.
Maar mevr Loopfiets snapt deze beschrijving al niet, dus misschien kan ik t beter eerst tekenen.
wat je nog kan doen als je een paar uur overhebt: stug een keukenboer binnen wandelen, hunnie alles uit laten tekenen en dan roepen dat je erover na gaat denken >:)
pi_163272412
Ik teken het geloof ik liever zelf. Vond de eerste al een behoorlijke lijdensweg.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 19:55:25 #184
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_163273764
Zou je de hoge kasten links niet naar rechts zetten? Dan heb je de apparatuur bij elkaar en het zicht vrij naar buiten.
pi_163273929
Er staat er nu maar 1 links?
De tekening is wat misleidend, links zit inderdaad glas (eerst 60cm muur, dan glazen pui), rechts is gewoon open maar dat kon ie niet tekenen.

Maar ook als we verder helemaal laag gaan, blijven de koelkasten hoog. Die zou ik dan juist naar links verplaatsen om het zicht vanuit de woonkamer prettiger te houden. Die zit op het plaatje aan de onderkant, dus van voren gezien rechts van de koelkasten.
pi_163276290
En zo is het nieuwe plan. Ons kennende komen er nog wel een paar voor we definitief een keus kunnen maken...

Links buiten, rechts woonkamer, aan deze kant van het eiland eettafel.
pi_163287183
En dus zit je met je rug naar buiten, zonde toch? Sowieso, wij hebben ook krukken aan het blad en gebruiken die eigenlijk...nooit. Ja om spullen op te leggen en dan ga je je weer ergeren aan het feit dat er spullen op liggen. Bij een volgende keuken zou ik het nooit meer doen.
wat zijn je afmetingen voor het eiland? Komen er aan twee kanten laden in of komt ook de vaatwasser er in?

En persoonlijk zou ik geen oven willen onder het gasfornuis. Ik heb nu beide ovens (gewone en combimagnetron) op hoogte en ik zou niet anders meer willen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:52:01 #188
3542 Gia
User under construction
pi_163291577
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:55 schreef d.k. het volgende:

En persoonlijk zou ik geen oven willen onder het gasfornuis. Ik heb nu beide ovens (gewone en combimagnetron) op hoogte en ik zou niet anders meer willen.
Ik had eerst een groot fornuis met een oven eronder en dat was inderdaad niet zo praktisch. Vooral met schoonmaken echt wel zwaar. Hier in de keuken zit een combi op hoogte en dat is echt stukken praktischer. Onder de kookplaat zitten drie lades, 2 gewone en één diepe, waar de handdoeken en zo inzitten.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:53:55 #189
3542 Gia
User under construction
pi_163291613
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 21:42 schreef Loopfiets het volgende:
En zo is het nieuwe plan. Ons kennende komen er nog wel een paar voor we definitief een keus kunnen maken...
[ link | afbeelding ]
Links buiten, rechts woonkamer, aan deze kant van het eiland eettafel.
Is rechts van het aanrecht wel een stukje muur, of is dat open? Een koelkast dichterbij de huiskamer is ook wel praktisch. Lekker dichtbij om een drankje te pakken, bijvoorbeeld. Dan zou je aan de andere kant een combi-oven op hoogte kunnen maken.
Zomaar even meedenken, je moet het uiteraard zelf weten, maar denk ook aan degene die op zijn knieën die oven schoon moet maken.
pi_163316023
Afhankelijk van het soort oven hoeft niemand veel op zijn knieen natuurlijk, tegenwoordig doen die ovens een groot deel zelf. Ik heb nu een fornuis en vind dat eigenlijk niet zo'n punt.

Naast het aanrecht zit 60cm muur en de vaatwasser weten we nog niet, eiland of muur. Laatste lijkt me praktischer, eerste mooier.

Die krukken, geen idee of ik ze ga gebruiken. Als ze er niet zijn, hebben we de optie iig niet.
pi_163317689
ik heb ook 2 barkrukken, gebruik ze bijna nooit, ik leg er niets op. er komt wel stof op ;) maar het geeft enorm veel sfeer in de keuken.
pi_163320096
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:00 schreef Loopfiets het volgende:
Afhankelijk van het soort oven hoeft niemand veel op zijn knieen natuurlijk, tegenwoordig doen die ovens een groot deel zelf. Ik heb nu een fornuis en vind dat eigenlijk niet zo'n punt.

Die krukken, geen idee of ik ze ga gebruiken. Als ze er niet zijn, hebben we de optie iig niet.
De eerste oven waar zelf de schalen in lopen moet ik nog vinden ;)
Even zonder gekheid, wil je alleen een oven of ook nog een (combi)magnetron? Waar ga je die dan laten?

En de krukken, als ik ze dan al zou doen dan zo dat je naar buiten kan kijken, aan de andere kant van de keuken dus. Of je maakt het eiland zo dat ze aan de 'achterkant' komen te staan. Dat je bij het laatste stukje van het blok aan 1 kant ruimte laat voor wat krukken.

Waar je voor jezelf ook even over moet denken: waar ga je keukenapparatuur laten als je het wilt gebruiken? Wil je een ingebouwde koffiemachine of eentje op het blad of juist op het eiland? En denk ook even aan alle andere apparaten met een stekker en plan dus de stopcontacten. Nog zoiets om aan te denken: wat ga je met afval doen. In een kastje? Of zet je ergens een pedaalemmer neer? En waar dan? Of loop je gewoon elke keer naar buiten?

Tot slot de hoogte van je koelkast. Onze keuken loopt tot zo'n 30 cm onder het plafond. Iets dat ik nu nooit meer zou doen. Ik zou het of lager maken zodat je er beter bij kan of ik zou het tegen het plafond laten komen (al dan niet met loze ruimte) zodat je er niks neer kan zetten en ook niet hoeft schoon te maken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  zondag 26 juni 2016 @ 20:24:10 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163320775
Ik ben daar vrij makkelijk in. Je kijkt er niet op zo hoog dus je ziet het stof ook niet. Paar keer per jaar een grote beurt maar verder is het geen plek om aan te ergeren qua schoonmaak :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163321134
Ik vind een schaal in een oven zetten niet zoveel moeite hoor ;)

In t fornuis moet een (stoom)oven, de combimagnetron gebruiken we zelden, die hebben we staan en kan in de inbouwkast die niet op de tekening staat (rechts eindigend op de hoogte van het keukeneiland).

Die krukken staan juist perfect voor mij :) 2 uit 3 kunnen naar buiten kijken (als je 1 van links naar de zijkant zet) en je kijkt anders misschien niet naar buiten, maar zit wel praktisch buiten, zeker als de pui open is. Met rug naar de woonkamer zitten vind ik veel vervelender.

Stopcontacten check, afval in een kastje (veel gescheiden zut), mokapot voor koffie op het fornuis. Dat komt allemaal goed.

Hoogte is wel een dingetje. Bij de hoge keuken zou een koof komen. Bij de tweede versie niet, daar vind ik juist de grote ruimte tof. Het plafond is ong 2.65, zonde om dat zzo ver omlaag te brengen. Dus het wordt even afzien met de huidige koelkasten en als we ooit een dubbele kopen, kijken we dan wat handig is.
pi_163321175
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:24 schreef laziness het volgende:
Ik ben daar vrij makkelijk in. Je kijkt er niet op zo hoog dus je ziet het stof ook niet. Paar keer per jaar een grote beurt maar verder is het geen plek om aan te ergeren qua schoonmaak :P
:D Dat is waarschijnlijk waar het bij ons ook op uitdraait.
pi_163321259
Volgende week komt trouwens al een dakdekker.
Toevallig nog tips voor een lichtkoepel voor de badkamer? Hoe belangrijk is het dat die open kan als er geen raam is (volgens mij niet zo, goede ventilatie werkt ook, maar licht is wel belangrijk)
pi_163353325
:o :o

Bijna een huis! *O*
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 22:10:49 #198
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163354581
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:39 schreef Loopfiets het volgende:
:o :o

[ link | afbeelding ]
Bijna een huis! *O*
*O*
^O^

Met goede ventilatie moet je het in de badkamer wel moeten kunnen redden; zou wel zorgen voor voldoende natuurlijk lichtinval.
pi_163361257
Sinds ik zelf een raam in de badkamer heb zeg ik: als je de keuze hebt, altijd doen.
De ruimte droogt zoveel sneller op, heerlijk.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:46:59 #200
3542 Gia
User under construction
pi_163362393
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:00 schreef Loopfiets het volgende:

Nu je nog jong bent.
En pyrolyse reiniging is leuk en aardig, maar alsnog moet je er daarna met een doekje door.

@D.K. Je kunt bovenop de kastjes kranten leggen, dan worden ze niet zo vies.
Hoge kasten zijn fijn om de spullen op te bergen, die je maar af en toe nodig hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')