let ook op hoe je loopt als je afgiet, op welke volgorde je kookt. ik pak altijd eerst alles uit de koelkast, zet dat dan links naast de gootysteen, wassen, dan rechts naast de gootsteen en koken. je kan het nu psies zoals je wilt kiezen tenslottequote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:11 schreef Loopfiets het volgende:
Ik snap dat je dat zegt. Was ook lang een twijfelpunt, maar in deze opstelling van keuken en eiland is het toch het werkbaarst waar wij op uitkwamen.
Ik ga komende week eens opletten hoe vaak ik met druipende groente van kraan naar fornuis beweeg.
Heb ik gedaanquote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:42 schreef simmu het volgende:
[..]
let ook op hoe je loopt als je afgiet, op welke volgorde je kookt. ik pak altijd eerst alles uit de koelkast, zet dat dan links naast de gootysteen, wassen, dan rechts naast de gootsteen en koken. je kan het nu psies zoals je wilt kiezen tenslotte
wat je nog kan doen als je een paar uur overhebt: stug een keukenboer binnen wandelen, hunnie alles uit laten tekenen en dan roepen dat je erover na gaat denkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:49 schreef Loopfiets het volgende:
Als je kookt, hoe lang sta je dan daadwerkelijk in de pan te kijken? Ik zeker niet continu. Behalve als ik wok, en dan wil ik meestal niet dat iemand tegen me praat omdat mijn eten dan aanfikt.
We zijn nu echt even weer helemaal los opties aan het bedenken. Mij lijkt bijvoorbeeld ook gaaf: geen functies in het eiland, daarop een houten blad, toch een groot gasfornuis tegen de muur, links daarvan de kraan, links daarvan de koelkasten en rvs werkblad.
Maar mevr Loopfiets snapt deze beschrijving al niet, dus misschien kan ik t beter eerst tekenen.
Ik had eerst een groot fornuis met een oven eronder en dat was inderdaad niet zo praktisch. Vooral met schoonmaken echt wel zwaar. Hier in de keuken zit een combi op hoogte en dat is echt stukken praktischer. Onder de kookplaat zitten drie lades, 2 gewone en één diepe, waar de handdoeken en zo inzitten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:55 schreef d.k. het volgende:
En persoonlijk zou ik geen oven willen onder het gasfornuis. Ik heb nu beide ovens (gewone en combimagnetron) op hoogte en ik zou niet anders meer willen.
Is rechts van het aanrecht wel een stukje muur, of is dat open? Een koelkast dichterbij de huiskamer is ook wel praktisch. Lekker dichtbij om een drankje te pakken, bijvoorbeeld. Dan zou je aan de andere kant een combi-oven op hoogte kunnen maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:42 schreef Loopfiets het volgende:
En zo is het nieuwe plan. Ons kennende komen er nog wel een paar voor we definitief een keus kunnen maken...
[ link | afbeelding ]
Links buiten, rechts woonkamer, aan deze kant van het eiland eettafel.
De eerste oven waar zelf de schalen in lopen moet ik nog vindenquote:Op zondag 26 juni 2016 18:00 schreef Loopfiets het volgende:
Afhankelijk van het soort oven hoeft niemand veel op zijn knieen natuurlijk, tegenwoordig doen die ovens een groot deel zelf. Ik heb nu een fornuis en vind dat eigenlijk niet zo'n punt.
Die krukken, geen idee of ik ze ga gebruiken. Als ze er niet zijn, hebben we de optie iig niet.
quote:Op zondag 26 juni 2016 20:24 schreef laziness het volgende:
Ik ben daar vrij makkelijk in. Je kijkt er niet op zo hoog dus je ziet het stof ook niet. Paar keer per jaar een grote beurt maar verder is het geen plek om aan te ergeren qua schoonmaak
quote:
Nu je nog jong bent.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:00 schreef Loopfiets het volgende:
Afhankelijk van het soort oven hoeft niemand veel op zijn knieen natuurlijk, tegenwoordig doen die ovens een groot deel zelf. Ik heb nu een fornuis en vind dat eigenlijk niet zo'n punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |