abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162979284
:D de badkamer staat al in post 123

En het gaat nog steeds vooruit, ziet er alleen nog niet uit. Lijkt wel kleiner te worden opeens ;)
pi_162979311
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:44 schreef depsycholoog het volgende:
Ik ben ook een lurker met twee linkerhanden en ik heb ook een eigen appartement in verbouwing, maar ook ik ben benieuwd hoe het ervoor staat!
Geen topic van je verbouwing?
pi_162984003
Leuk om te zien hoe je zoiets kan opknappen. Hoeveel geld steek je er nou ongeveer in in verhouding met de aanschafprijs?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_162996880
Bijna de helft nog eens erbij :X
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 20:53:43 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163015778
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:53 schreef Loopfiets het volgende:
:D de badkamer staat al in post 123

En het gaat nog steeds vooruit, ziet er alleen nog niet uit. Lijkt wel kleiner te worden opeens ;)
[ link | afbeelding ]
Dat gevoel van ruimte komt nog wel ! ;)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:47:50 #156
3542 Gia
User under construction
pi_163020385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 06:46 schreef Loopfiets het volgende:
Bijna de helft nog eens erbij :X
Oh, da's bij ons minder.
Aanschaf 240, met k.k. 252, overwaarde vorige woning 57. Daarvan 26 k. in de hypotheek. 110 aflossingsvrij. Bouwbudget dus 31 k.
We doen zoveel mogelijk zelf en dat kost heel veel tijd.
Daarom zijn we al ruim een jaar bezig.

Maar we hebben straks een prachtig vrijstaand jaren 30 huis op ruim 600 m2 grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 14-06-2016 23:19:11 ]
pi_163180958
Met lichte twijfel of dit niet meer een DIGvraag is, eerst hier maar eens proberen.

Nu heb ik mijn computer op een bureau in de woonkamer staan, met kabel naar de tv. Zo af en toe gebruiken we die om een dvd te kijken (meestal kijken we netflix). Tussendoor vind ik het vaak ook wel handig om even niet mijn mobiel of tablet te gebruiken voor dingen als excel, onenote, als ik veel tabs tegelijk in mijn browser wil etc. En heel soms game ik. Nu werk ik ook aan dat bureau, maar dan met de laptop van het werk.

Mevrouw Loopfiets wil van dat bureau af (gaat naar boven in t nieuwe huis) en vooral van de computer (monitor, stofzuigergeluid etc). We hebben nu aan digitaal gedoe 3 smartphones en 2 ipads (1 van elk is werk), 1 laptop van mevrouw L en 1 van werk. In het huis komen ws beneden een grotere en een kleinere tv.

Als ik geen computer meer beneden heb, moet ik naar boven voor bovengenoemde dingen. Dan kan ik beneden ook geen dvds meer afspelen.

Wat is nou wijsheid? Een dvdspeler kopen en verder niet moeilijk doen, niet zeuren, kabel aan de laptop, een onopvallend systeem neerzetten dat verbonden is met 1 of beide tv's (en wat dan), een optie waar ik nu niet op kom?

Mevr L snapt het probleem niet en denkt dat de mobiele apparatuur meer dan genoeg is, maar ik ben bang dat ik mijn makkelijke computertoegang ga missen. En als we iets doen, dan graag met alle kabels goed weggewerkt, vandaar dat we er nu al mee bezig zijn.

Ideeën?
  dinsdag 21 juni 2016 @ 08:26:46 #158
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163181158
Herkenbaar. Wij hadden uit ruimte gebrek de computer op de eettafel voorheen.
Ik mis het ook wel de goede browser met groot scherm maar alleen boven zitten doe ik ook weinig.
Maar met een chromecast van 35 euro kan je netflix draadloos naar je tv streamen ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163182436
Laptop met kabel aan de tv werkt hier prima. En als de laptop niet gebruikt wordt, ligt die onder de bank/in la van salontafel/op eettafel/in tv-meubel waar je normaal een dvd-speler neer zou zetten. Als ik foto's ga bewerken of echt aan het werk moet, dan ga ik wel naar het bureau met scherm (die op dit moment nog op de eettafel staat, want studeerkamer is nog niet af). Laptop zonder kabel (chromecast/Appletv, of een smart-tv) lijkt me nog handiger :P.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 10:39:33 #160
3542 Gia
User under construction
pi_163182625
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 07:51 schreef Loopfiets het volgende:
Met lichte twijfel of dit niet meer een DIGvraag is, eerst hier maar eens proberen.

Nu heb ik mijn computer op een bureau in de woonkamer staan, met kabel naar de tv. Zo af en toe gebruiken we die om een dvd te kijken (meestal kijken we netflix). Tussendoor vind ik het vaak ook wel handig om even niet mijn mobiel of tablet te gebruiken voor dingen als excel, onenote, als ik veel tabs tegelijk in mijn browser wil etc. En heel soms game ik. Nu werk ik ook aan dat bureau, maar dan met de laptop van het werk.

Mevrouw Loopfiets wil van dat bureau af (gaat naar boven in t nieuwe huis) en vooral van de computer (monitor, stofzuigergeluid etc). We hebben nu aan digitaal gedoe 3 smartphones en 2 ipads (1 van elk is werk), 1 laptop van mevrouw L en 1 van werk. In het huis komen ws beneden een grotere en een kleinere tv.

Als ik geen computer meer beneden heb, moet ik naar boven voor bovengenoemde dingen. Dan kan ik beneden ook geen dvds meer afspelen.

Wat is nou wijsheid? Een dvdspeler kopen en verder niet moeilijk doen, niet zeuren, kabel aan de laptop, een onopvallend systeem neerzetten dat verbonden is met 1 of beide tv's (en wat dan), een optie waar ik nu niet op kom?

Mevr L snapt het probleem niet en denkt dat de mobiele apparatuur meer dan genoeg is, maar ik ben bang dat ik mijn makkelijke computertoegang ga missen. En als we iets doen, dan graag met alle kabels goed weggewerkt, vandaar dat we er nu al mee bezig zijn.

Ideeën?
Hoi, wij hebben hier alle stopcontacten laten aarden, omdat we toch aan 't verbouwen waren en alles gestuct moest worden.
We hebben dus ook wat stopcontacten laten verleggen en er zijn UTP poorten aangelegd. De modem staat in de meterkast en van daaruit gaat een kabel, via het plafond wat toen nog open was, naar de achterkamer, naar de slaapkamer van mijn jongste (die heeft 2 poorten) en één naar de oudste. Verder nog één naar de stopcontacten achter de tv. Onze volgende tv gaat sowieso een smart TV worden, dus dan zijn we daar al in voorzien.
De rest, tablets en phones maken gebruik van wifi.

Misschien dat je hiermee naar een oplossing toe kan werken?
Bijvoorbeeld een goedkoop computerblok achter de tv, aangesloten op de utp poort.
Of een smart TV.
pi_163182641
Ik heb een port replicator ingebouwd in mijn tvmeubel, omdat ik dat makkelijker vind dan een HDMI kabel aansluiten. Nog even los van dat niet elke laptop tegenwoordig HDMI heeft. Je kan dan alles wat een USB aansluiting heeft aansluiten op je tv. Ik vind t handig :Y

En dan een chromecast er eventueel bij om helemaal makkelijk dingen naar je tv te streamen, maar die gebruik ik eigenlijk alleen boven bij de tv.

En dvd's, hoe vaak doe je dat nog echt? :@
pi_163183075
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 08:26 schreef laziness het volgende:
Herkenbaar. Wij hadden uit ruimte gebrek de computer op de eettafel voorheen.
Ik mis het ook wel de goede browser met groot scherm maar alleen boven zitten doe ik ook weinig.
Maar met een chromecast van 35 euro kan je netflix draadloos naar je tv streamen ^O^
Chromecast check. Zelfs een reserve voor op vakantie omdat we er al eens een vergeten zijn..

Ik was dus denk ik niet duidelijk, ondanks het enorme verhaal. Streamen naar tv van films en series etc is niet het punt, ben heel blij met de chromecast. Het gaat echt om computerdingen. En dvd, tja, eens in de 6 weken oid. Misschien wat weinig voor een hele infrastructuur.

Die utppoorten en port replicator (kende ik niet) ga ik onthouden ^O^

Edit Google is je vriend. Ik kende de naam niet, het plaatje wel 8)7

[ Bericht 10% gewijzigd door Loopfiets op 21-06-2016 11:14:01 ]
pi_163183262
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:04 schreef Loopfiets het volgende:
Die utppoorten en port replicator (kende ik niet) ga ik onthouden
Bedenk wel dat zo'n USB port replicator lang niet de prestaties bied dan dat je die aansluiting origineel zou hebben op je laptop.
Simpel gezegd, omdat alles van dat ding over 1 usb draadje gepropt moet worden heb je nogal wat prestatieverlies.
pi_163183373
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:14 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Bedenk wel dat zo'n USB port replicator lang niet de prestaties bied dan dat je die aansluiting origineel zou hebben op je laptop.
Simpel gezegd, omdat alles van dat ding over 1 usb draadje gepropt moet worden heb je nogal wat prestatieverlies.
Dat is behoorlijk te verwaarlozen. Als ik schakel tussen de laptop en de tv zie ik geen enkel verschil in kwaliteit.
pi_163183444
Je hebt ook minipc's, alleen met de krachtige heb ik juist de ervaring dat ze geen stofzuiger zijn, maar opstijgend vliegtuig.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_163183492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk te verwaarlozen. Als ik schakel tussen de laptop en de tv zie ik geen enkel verschil in kwaliteit.
Ben ik niet met je eens. De doorvoersnelheid van een enkele USB 2.0 verbinding is vele male trager dan die aansluitingen bij elkaar. USB 3.0 is al beter.
Daarbij gebruiken niet alle replicators de gegevens van je videokaart/geluidskaart maar zit er intern een (brakke) videokaart/audio chip.
Zie ook de reviews van dit soort dingen.
http://nl.hardware.info/r(...)cator-e6d70aa-review
http://nl.hardware.info/r(...)rt-replicator-review

Het is leuk voor een powerpoint presentatie op kantoor, maar als je een beetje kritisch bent op je audio/video prestaties dan vallen die dingen al snel tegen.
pi_163183701
Goed punt.
pi_163183723
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:28 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. De doorvoersnelheid van een enkele USB 2.0 verbinding is vele male trager dan die aansluitingen bij elkaar. USB 3.0 is al beter.
Daarbij gebruiken niet alle replicators de gegevens van je videokaart/geluidskaart maar zit er intern een (brakke) videokaart/audio chip.
Zie ook de reviews van dit soort dingen.
http://nl.hardware.info/r(...)cator-e6d70aa-review
http://nl.hardware.info/r(...)rt-replicator-review

Het is leuk voor een powerpoint presentatie op kantoor, maar als je een beetje kritisch bent op je audio/video prestaties dan vallen die dingen al snel tegen.
Ja oke, ik gebruik inderdaad niet alles tegelijk. Ik heb mijn laptop er aan hangen en gebruik dan die 3005pr die je linkt. Maar ik ben zeker niet ontevreden.
pi_163184276
Maar om op de vraag van Loopfiets terug te komen, ik heb sinds kort een Android TV box.
De Memobox MX Max, dat is een klein kastje waarop android draait, en die kun je makkelijk bij/achter je TV plakken. Ik gebruik het om films e.d. te kijken.
Tis wel even een "technisch knutselprojectje" om dat allemaal mooi in te stellen maar dan heb je wel wat, en hij kost maar (ongeveer) 50 euro.

Waar je ook naar kan kijken is een MHL adapter voor je mobiele devices. (als ze dat ondersteunen) dat is een manier om direct een HDMI kabel op je tablet/telefoon aan te sluiten.
pi_163184394
Wb terug naar mijn vraag, het ging dus om het missen van de computer in de woonkamer, niet om tv kijken an sich.
Een vliegmachine is iig geen optie.

Los daarvan ben ik wel benieuwd naar de meerwaarde van android tv boven de chromecast.
pi_163184579
Doordat je de laptop zo kan aansluiten mis ik het helemaal niet om geen pc in de woonkamer te hebben :)
pi_163184742
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:12 schreef Loopfiets het volgende:
Los daarvan ben ik wel benieuwd naar de meerwaarde van android tv boven de chromecast.
Chromecast kan (zover ik weet, heb er zelf geen) alleen (internet) video's vanaf apps afspelen die je je mobiele device moet starten.

Een Android TV box is een zelfstandige "pc" die je met je afstandbediening kunt bedienen.
Je kunt heel veel demo filmpjes op youtube bekijken. Zoek bijvoorbeeld eens naar "kodi" dat is een bekend mediacenter programma dat op (onder andere) die android boxen draait.
pi_163207834
Thanx.

Gister onze eerste keukenboer. Christus wat gaat dat langzaam! 2,5 uur zitten en tekenen en nog alleen maar de kastjes erin -O-
Apparatuur en werkblad moeten we dus nog een keer voor.

Wel vrijwel precies wat we in gedachten hadden.
  woensdag 22 juni 2016 @ 08:32:37 #174
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163207889
Dat kan wel sneller is mijn ervaring :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163247363
Nou, op zich is het misschien zo erg nog niet. We beginnen opeens te twijfelen aan de hele opstelling. Deze is gebaseerd op een gas/inductieplaat. Maar misschien is het ook wel tof om die hoge kasten te vervangen door lage en ipv een kookplaat tóch voor een fornuis te gaan. Als daar dan alle ovenfuncties in zitten, hebben we maar 1 apparaat voor alles nodig ipv 3.

Keuzes keuzes, blijft gedoe zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')