abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:23:09 #126
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_162702329
Mis alleen een beetje een voorraadkast? Voor handdoeken, etc? en wasmanden?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_162703129
Handdoeken kunnen onder de wasbak, dat hebben we nu ook. Wasmand is een goed punt, had ik nog niet aan gedacht, maar de wasmachine staat straks aan de andere kant van de douchemuur. Misschien is een luikje daar wel tof ;)

Of gewoon de wasmanden boven bij de slaapkamers en eentje in de bijkeuken/waskamer/opbergruimte die naast de badkamer zit. En evt is er plek naast de wasbak als dat een 80 wordt, komt de pedaalemmer iets naar voren.
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:03:57 #128
320538 All-out
super, man
pi_162705343
goeieavond, ik heb het hele topic ook even doorgelezen, ziet er uit als een leuk project! hbo bouwkundige en architect in opleiding hier, wellicht kan ik wat inzicht verschaffen als jullie weer eens ergens mee zitten.

wat ik nog een beetje mis in dit topic zijn overzichtsfoto's van het huis. ik heb geloof ik nog geen voorgevel gezien, of wel?

en ter verdediging van de vorige bewoners; puin onder een vloer of in de grond is in principe een erg logische oplossing hoor, net als het afvoerpijpje naar de dakgoot. als je een gat hebt, en puin wat erin past, waarom zou je dan én betalen voor het afvoeren van het puin, én betalen voor grond om het gat te dichten...

ik moet wel zeggen dat het wel heel erg een allegaartje van hokjes was, goed dat de bezem daar eens doorheen gaat. ik zou er aan de andere kant dan ook voor kiezen om het oorspronkelijke huis weer een beetje in ere te herstellen, en daar hoort het weghalen van de en suite schuifdeuren niet bij, dat is toch echt zonde..

ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt!
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
pi_162708655
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:03 schreef All-out het volgende:
goeieavond, ik heb het hele topic ook even doorgelezen, ziet er uit als een leuk project! hbo bouwkundige en architect in opleiding hier, wellicht kan ik wat inzicht verschaffen als jullie weer eens ergens mee zitten.

wat ik nog een beetje mis in dit topic zijn overzichtsfoto's van het huis.
Dank je, ga ik onthouden. Ik heb inderdaad ivm herkenbaarheid geen foto's van de voorgevel gepost. Aan de andere kant zijn er zoveel twee onder een kappers, dat valt misschien ook wel mee.

Financieel gezien snap ik het ook wel hoor, van dat puin in gaten. Het is meer de afwerking die ik niet snap, en puin zomaar in de tuin. Wat me echt verbaast is het afval in de tuin. Overal ligt zooi op of half in de grond. Stukken plastic, metaal, lege flessen, schroeven, schroevendraaiers, gebroken glas, hout met pur eraan, noem maar op. Alsof ze jaren lang alles gewoon uit hun handen hebben laten vallen waar ze toevallig stonden.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 09:13:19 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162709517
Kan je het raam in de badkamer een beetje makkelijk schoonmaken straks?
Spoilers!
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:29:59 #131
3542 Gia
User under construction
pi_162710501
Wij gaan een garage aanbouwen en vegen dan alle kiezels van de oprit in dat gat, omdat we daarvan af willen.

@ All-out: Wij zijn een vrijstaand jaren 30 huis aan het verbouwen, met een mansarde dak. Erg mooi, maar erg verwaarloosd. We zijn dan ook al een jaar bezig en de slaapkamers en woonkamer zijn (op wat afwerking na) klaar. De oude badkamer beneden en de (bij)keukens zijn nog functioneel, dus nog niet aan de beurt.
Nu zat er boven een badkamer met plaatstalen bad en - douche, toilet en zware wastafel. Die zijn eruit. Op de vloer lag zeil, vastgelijmd met de zijkanten omhoog gevouwen. Ook eruit, dus.

Nu willen we daar een licht (zwaluwstaarten) vloertje laten storten. Met een waterdichte afwerking, uiteraard.

Er komt een acrylbad terug, geen douche, wel toilet en twee waskommen. Feitelijk op dezelfde plaats als waar de vorige stonden.
De constructie bestaat uit balken, in goede staat, met daarop een houten vloer. De badkamer ligt boven de gang, waarbij het bad deels boven de buitenmuur van de voordeur ligt (voordeur ligt t.o.v. de voorgevel naar binnen met een nis) en deels boven de muur tussen gang en woonkamer, en daardoor ook boven de meterkast die in de woonkamer zit.
De opbouw wordt hout met gipsplaten, afgewerkt met beton-ciré.

Denk jij dat de constructie dit houdt? Of moeten we hier echt een constructeur naar laten kijken?

@ Loopfiets, ik wil je topic niet kapen, maar zag een bouwkundige reageren en maak daar even, heel handig, gebruik van. De vraag is te lang voor een PM of DM.
Jullie gaan echt als een speer! Vind het erg leuk om hier af en toe mee te lurken. Zo herkenbaar!
pi_162711042
Gia, waarom geen eigen topic? Je post wel vaker over je verbouwing en wij vinden het echt leuk om te lezen :Y
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:36:47 #133
3542 Gia
User under construction
pi_162714385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 11:07 schreef Puala het volgende:
Gia, waarom geen eigen topic? Je post wel vaker over je verbouwing en wij vinden het echt leuk om te lezen :Y
We hebben het ergste wel achter de rug. Eigen topic wordt een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik lees hier graag mee, voor ideeën of andersom voor raad aan loopfiets over zaken die wij al tegen zijn gekomen en opgelost hebben.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 14:33:21 #134
320538 All-out
super, man
pi_162716332
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:29 schreef Gia het volgende:
@ All-out: Wij zijn een vrijstaand jaren 30 huis aan het verbouwen, met een mansarde dak. Erg mooi, maar erg verwaarloosd. We zijn dan ook al een jaar bezig en de slaapkamers en woonkamer zijn (op wat afwerking na) klaar. De oude badkamer beneden en de (bij)keukens zijn nog functioneel, dus nog niet aan de beurt.
Nu zat er boven een badkamer met plaatstalen bad en - douche, toilet en zware wastafel. Die zijn eruit. Op de vloer lag zeil, vastgelijmd met de zijkanten omhoog gevouwen. Ook eruit, dus.

Nu willen we daar een licht (zwaluwstaarten) vloertje laten storten. Met een waterdichte afwerking, uiteraard.

Er komt een acrylbad terug, geen douche, wel toilet en twee waskommen. Feitelijk op dezelfde plaats als waar de vorige stonden.
De constructie bestaat uit balken, in goede staat, met daarop een houten vloer. De badkamer ligt boven de gang, waarbij het bad deels boven de buitenmuur van de voordeur ligt (voordeur ligt t.o.v. de voorgevel naar binnen met een nis) en deels boven de muur tussen gang en woonkamer, en daardoor ook boven de meterkast die in de woonkamer zit.
De opbouw wordt hout met gipsplaten, afgewerkt met beton-ciré.

Denk jij dat de constructie dit houdt? Of moeten we hier echt een constructeur naar laten kijken?
ah, daar gaan we al :P

in principe zou je in ieder geval een berekening kunnen doen. een ervaren klusser/bouwer heeft ervaring van eerdere situaties en kan het op basis daarvan inschatten.

ik denk dat het moet kunnen, als de balken goed zijn en over dragende muren liggen, maar ik heb het natuurlijk niet gezien. een zwaluwstaart is een mooie oplossing en zorgt voor een goede spreiding van de belasting, dat helpt mee, maar je voegt toch gewicht toe.

de wastafels hingen (neem ik aan?) en komt de wc ook aan de wand te hangen? dan moeten die ook voldoende stevig zijn.
pi_162720117
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 09:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan je het raam in de badkamer een beetje makkelijk schoonmaken straks?
:o
Ramen schoonmaken. Dat heb ik denk ik nog nooit gedaan. :o
Maar je moet er wel voor in t bad staan idd.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:48:46 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162720627
Die vraag kan toch prima via pm? Daar kunnen veel tekens in hoor :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 3 juni 2016 @ 23:34:15 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162729530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

We hebben het ergste wel achter de rug. Eigen topic wordt een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik lees hier graag mee, voor ideeën of andersom voor raad aan loopfiets over zaken die wij al tegen zijn gekomen en opgelost hebben.
Dan nog zijn ze meer dan welkom hoor ! ^O^ :Y
  zaterdag 4 juni 2016 @ 00:36:25 #138
3542 Gia
User under construction
pi_162731109
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:33 schreef All-out het volgende:

[..]

ah, daar gaan we al :P

in principe zou je in ieder geval een berekening kunnen doen. een ervaren klusser/bouwer heeft ervaring van eerdere situaties en kan het op basis daarvan inschatten.

ik denk dat het moet kunnen, als de balken goed zijn en over dragende muren liggen, maar ik heb het natuurlijk niet gezien. een zwaluwstaart is een mooie oplossing en zorgt voor een goede spreiding van de belasting, dat helpt mee, maar je voegt toch gewicht toe.

de wastafels hingen (neem ik aan?) en komt de wc ook aan de wand te hangen? dan moeten die ook voldoende stevig zijn.
De wc zat en komt weer aan een buitenmuur. Balken zijn 7 meter lang en liggen over de hele begane grond, dus van linkergevel tot rechtergevel.

Afgaand op jouw verhaal durf ik het, denk ik wel aan. Het sanitair is allemaal lichter dan wat er voorheen in zat.

Dank je voor het meedenken.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:54:50 #139
320538 All-out
super, man
pi_162740045
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:36 schreef Gia het volgende:

[..]

De wc zat en komt weer aan een buitenmuur. Balken zijn 7 meter lang en liggen over de hele begane grond, dus van linkergevel tot rechtergevel.

Afgaand op jouw verhaal durf ik het, denk ik wel aan. Het sanitair is allemaal lichter dan wat er voorheen in zat.

Dank je voor het meedenken.
het staat impliciet wel in mijn vorige reactie, maar voor de duidelijkheid benadruk ik het nog eens; zonder het gezien te hebben (irl of op tekening) kan ik er echt niet veel over zeggen hoor.

hoe hoog zijn die vloerbalken, op wat voor afstand onderling zitten ze, wat is de overspanning (grootste afstand van dragende wand naar dragende wand) en hoeveel cm dekvloer komt er op?
pi_162775539
Er komt eindelijk vorm in *O*
We hebben een vloer

En langzaam lijk ik te gaan winnen van deze smeerlappen

Zo met een beloopbaar oppervlak wordt opeens duidelijker hoe groot alles wordt. Toch zomaar anderhalf keer wat we nu hebben.
  zondag 5 juni 2016 @ 23:38:36 #141
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162777234
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:54 schreef All-out het volgende:

[..]

het staat impliciet wel in mijn vorige reactie, maar voor de duidelijkheid benadruk ik het nog eens; zonder het gezien te hebben (irl of op tekening) kan ik er echt niet veel over zeggen hoor.
Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.

Ik ben ook bouwkundige, maar zulke uitspraken zal je mij hier niet zien doen.
pi_162780176
Verstandig advies.
Ik had gewoon een constructeur over de vloer, die heeft even rondgekeken en aangegeven wat nodig was. Wel zo'n prettig gevoel.
  maandag 6 juni 2016 @ 08:07:30 #143
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_162781109
Is dat toevallig in Hengelo?
Feel the fuzz!
  maandag 6 juni 2016 @ 09:02:16 #144
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162781486
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 02:29 schreef Loopfiets het volgende:
Ik had gewoon een constructeur over de vloer, die heeft even rondgekeken en aangegeven wat nodig was. Wel zo'n prettig gevoel.
^O^ Goed bezig!
  maandag 6 juni 2016 @ 11:17:38 #145
3542 Gia
User under construction
pi_162783804
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.

Wij hebben voor de aankoop wel een bouwkundig rapport laten maken, of hoe heet zoiets. Kostte wel wat, maar gaf een goed overzicht van de minimale verwachten kosten voor de meest nodige verbouwingen. Hier is in elk geval niets uitgekomen waaruit een slechte constructie zou blijken.
Betonlook hoeft volgens mij ook niet zwaarder te zijn dan tegels, toch? De rest wat er in komt is in elk geval lichter dan wat er uit is gekomen.

@ Loopfiets. Mooi vloertje, en zo groot!
pi_162785867
Ja het is enorm, en niet in Hengelo hoor.

Denk dat je in een bouwkundig rapport sowieso weinig leest over de constructie, zeker irt verbouwen. Gaat toch meer om wat je zo kunt zien volgens mij.
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:47:59 #147
320538 All-out
super, man
pi_162842632
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ik ben het met je eens, maar vind je reactie een beetje gek, aangezien ik mezelf wat dat betreft corrigeer (met quote) en daarbij datzelfde ook benadruk naar Gia. beetje mosterd na de maaltijd
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:02:14 #148
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162843002
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:47 schreef All-out het volgende:

[..]

ik ben het met je eens, maar vind je reactie een beetje gek, aangezien ik mezelf wat dat betreft corrigeer (met quote) en daarbij datzelfde ook benadruk naar Gia. beetje mosterd na de maaltijd
Het kwaad was al geschied met je eerste opmerking, wat daarna komt wordt niet meer gelezen.
Je hebt het wel gecorrigeerd, maar zoals ik zei is het woord al gevallen. Niet slecht bedoeld hoor, maar snap je me?
pi_162968173
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:39 schreef Loopfiets het volgende:
Ja het is enorm, en niet in Hengelo hoor.

Denk dat je in een bouwkundig rapport sowieso weinig leest over de constructie, zeker irt verbouwen. Gaat toch meer om wat je zo kunt zien volgens mij.
Hi, hoe staat het er inmiddels voor? Ben je er al helemaal uit wat je gaat doen met de badkamer? En heb je een beetje een productieve week gehad?
pi_162971645
Ik ben ook een lurker met twee linkerhanden en ik heb ook een eigen appartement in verbouwing, maar ook ik ben benieuwd hoe het ervoor staat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')