Dank je, ga ik onthouden. Ik heb inderdaad ivm herkenbaarheid geen foto's van de voorgevel gepost. Aan de andere kant zijn er zoveel twee onder een kappers, dat valt misschien ook wel mee.quote:Op donderdag 2 juni 2016 23:03 schreef All-out het volgende:
goeieavond, ik heb het hele topic ook even doorgelezen, ziet er uit als een leuk project! hbo bouwkundige en architect in opleiding hier, wellicht kan ik wat inzicht verschaffen als jullie weer eens ergens mee zitten.
wat ik nog een beetje mis in dit topic zijn overzichtsfoto's van het huis.
We hebben het ergste wel achter de rug. Eigen topic wordt een beetje mosterd na de maaltijd.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:07 schreef Puala het volgende:
Gia, waarom geen eigen topic? Je post wel vaker over je verbouwing en wij vinden het echt leuk om te lezen
ah, daar gaan we alquote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:29 schreef Gia het volgende:
@ All-out: Wij zijn een vrijstaand jaren 30 huis aan het verbouwen, met een mansarde dak. Erg mooi, maar erg verwaarloosd. We zijn dan ook al een jaar bezig en de slaapkamers en woonkamer zijn (op wat afwerking na) klaar. De oude badkamer beneden en de (bij)keukens zijn nog functioneel, dus nog niet aan de beurt.
Nu zat er boven een badkamer met plaatstalen bad en - douche, toilet en zware wastafel. Die zijn eruit. Op de vloer lag zeil, vastgelijmd met de zijkanten omhoog gevouwen. Ook eruit, dus.
Nu willen we daar een licht (zwaluwstaarten) vloertje laten storten. Met een waterdichte afwerking, uiteraard.
Er komt een acrylbad terug, geen douche, wel toilet en twee waskommen. Feitelijk op dezelfde plaats als waar de vorige stonden.
De constructie bestaat uit balken, in goede staat, met daarop een houten vloer. De badkamer ligt boven de gang, waarbij het bad deels boven de buitenmuur van de voordeur ligt (voordeur ligt t.o.v. de voorgevel naar binnen met een nis) en deels boven de muur tussen gang en woonkamer, en daardoor ook boven de meterkast die in de woonkamer zit.
De opbouw wordt hout met gipsplaten, afgewerkt met beton-ciré.
Denk jij dat de constructie dit houdt? Of moeten we hier echt een constructeur naar laten kijken?
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan je het raam in de badkamer een beetje makkelijk schoonmaken straks?
Dan nog zijn ze meer dan welkom hoor !quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
We hebben het ergste wel achter de rug. Eigen topic wordt een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik lees hier graag mee, voor ideeën of andersom voor raad aan loopfiets over zaken die wij al tegen zijn gekomen en opgelost hebben.
De wc zat en komt weer aan een buitenmuur. Balken zijn 7 meter lang en liggen over de hele begane grond, dus van linkergevel tot rechtergevel.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:33 schreef All-out het volgende:
[..]
ah, daar gaan we al
in principe zou je in ieder geval een berekening kunnen doen. een ervaren klusser/bouwer heeft ervaring van eerdere situaties en kan het op basis daarvan inschatten.
ik denk dat het moet kunnen, als de balken goed zijn en over dragende muren liggen, maar ik heb het natuurlijk niet gezien. een zwaluwstaart is een mooie oplossing en zorgt voor een goede spreiding van de belasting, dat helpt mee, maar je voegt toch gewicht toe.
de wastafels hingen (neem ik aan?) en komt de wc ook aan de wand te hangen? dan moeten die ook voldoende stevig zijn.
het staat impliciet wel in mijn vorige reactie, maar voor de duidelijkheid benadruk ik het nog eens; zonder het gezien te hebben (irl of op tekening) kan ik er echt niet veel over zeggen hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 00:36 schreef Gia het volgende:
[..]
De wc zat en komt weer aan een buitenmuur. Balken zijn 7 meter lang en liggen over de hele begane grond, dus van linkergevel tot rechtergevel.
Afgaand op jouw verhaal durf ik het, denk ik wel aan. Het sanitair is allemaal lichter dan wat er voorheen in zat.
Dank je voor het meedenken.
Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:54 schreef All-out het volgende:
[..]
het staat impliciet wel in mijn vorige reactie, maar voor de duidelijkheid benadruk ik het nog eens; zonder het gezien te hebben (irl of op tekening) kan ik er echt niet veel over zeggen hoor.
quote:Op maandag 6 juni 2016 02:29 schreef Loopfiets het volgende:
Ik had gewoon een constructeur over de vloer, die heeft even rondgekeken en aangegeven wat nodig was. Wel zo'n prettig gevoel.
Wij hebben voor de aankoop wel een bouwkundig rapport laten maken, of hoe heet zoiets. Kostte wel wat, maar gaf een goed overzicht van de minimale verwachten kosten voor de meest nodige verbouwingen. Hier is in elk geval niets uitgekomen waaruit een slechte constructie zou blijken.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.
Ik ben ook bouwkundige, maar zulke uitspraken zal je mij hier niet zien doen.
ik ben het met je eens, maar vind je reactie een beetje gek, aangezien ik mezelf wat dat betreft corrigeer (met quote) en daarbij datzelfde ook benadruk naar Gia. beetje mosterd na de maaltijdquote:Op zondag 5 juni 2016 23:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.
Ik ben ook bouwkundige, maar zulke uitspraken zal je mij hier niet zien doen.
Het kwaad was al geschied met je eerste opmerking, wat daarna komt wordt niet meer gelezen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:47 schreef All-out het volgende:
[..]
ik ben het met je eens, maar vind je reactie een beetje gek, aangezien ik mezelf wat dat betreft corrigeer (met quote) en daarbij datzelfde ook benadruk naar Gia. beetje mosterd na de maaltijd
Hi, hoe staat het er inmiddels voor? Ben je er al helemaal uit wat je gaat doen met de badkamer? En heb je een beetje een productieve week gehad?quote:Op maandag 6 juni 2016 12:39 schreef Loopfiets het volgende:
Ja het is enorm, en niet in Hengelo hoor.
Denk dat je in een bouwkundig rapport sowieso weinig leest over de constructie, zeker irt verbouwen. Gaat toch meer om wat je zo kunt zien volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |