abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162196777
:o lang geleden. En in al die tijd lijkt het of er nauwelijks wat gebeurd is, maar er is stiekem behoorlijk veel werk verzet.

We hebben besloten niet verder te gaan met de architect als bouwbegeleider. Ook geen ander gevraagd, we doen het met de aannemer. Met ons eindige budget hebben we al best wat moeten schrappen/ aanpassen, waardoor zeker de architectkosten veel te veel andere dingen onmogelijk zouden maken.

Dus. Foto's met toelichting in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste zonnepanelen zijn helaas inmiddels afgekoppeld omdat ze op gebouwtjes stonden die er niet meer zijn en omdat de stroomtoevoer naar de tuin is gesloopt door de grondwerker, maar toch al 250 minder op de meter dan toen we het kochten *O*
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:56:15 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162202025
Jammer dat ze juist nu afgekoppeld moesten worden met de zonnigste maanden. Ik haalde vorige weken zo'n 15-20 kWh per dag op met het mooie weer.

Fijn dat er eindelijk opgebouwd gaat worden ^O^
En dat puin joh :o
Waarom dumpen mensen dat allemaal in hun grond?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162209705
Ja heel jammer, zeker afgelopen weken. Er liggen er nog 6, die gaan wel vrolijk door.

En dat puin, ik snap er ook geen drol van. In de tuin ook, denk je wat een grappig heuveltje zit daar, waarom zou dat zijn. Ligt er weer een zooi baksteen, beton en als bonus wat lege flessen onder de aarde. Waaaaarom?
pi_162210135
Ik wilde NET om een update komen vragen!

Mghih.
pi_162210293
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:10 schreef Balkondeur het volgende:
Ik wilde NET om een update komen vragen!

Mghih.
Wat onvoorstelbaar attent!
pi_162210304
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DancingPhoebe op 15-05-2016 10:25:41 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 15 mei 2016 @ 10:31:34 #82
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162210406
Wat een puinhoop in die tuin :o Lekker dat daar nu een mooi paadje met geverfde schutting en planten ligt. Dan is er in ieder geval iets 'af'.

Gebeurt er in het huis nog veel?
Spoilers!
pi_162210667
In huis gebeurde een tijdje heel weinig, nu begint het weer langzaam. Na lang twijfelen hebben we toch dde badkamer boven geschrapt. Daar zat een kleintje, maar onze slaapkamer was daardoor ook best klein. Nu hebben we de muur daar doorgebroken en maken we op de (ruime) overloop een ruimte met wc en grote wastafel. Douchen en bad doen we toch meestal niet direct na het wakker worden.
Voor ochtenddouchers waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar wij zijn heel blij met onze vergrote slaapkamer nu O+ En het is een stuk goedkoper zo ook nog.

Verder gebeurt er weinig leuks binnen, wel belangrijks. Eerste op de planning is de meters verplaatsen. Gas, water en elektra zitten nu op 3 plaatsen. Dat wordt 1 fatsoenlijke meterkast. Best veel fijner dan de watermeter in een put in de tuin moeten aflezen..
pi_162212004
Mooie vooruitgang, je had het natuurlijk kunnen verwachten met die prutsers die er gewoond hebben voor je. Goed dat je het zo oppakt en verbeterd!
pi_162255733
Tnx :)

Nieuwe verrassing.
De hele tuin vol Japanse duizendknoop -O-
Iemand die al eens succesvol bestreden?

[ Bericht 21% gewijzigd door Loopfiets op 16-05-2016 22:18:36 ]
pi_162262344
http://www.probos.nl/imag(...)en_tegen_onkruid.pdf

Nog gezellig ook voor een zomertje...
pi_162263170
Heel gezellig :) Ook mooi voor de bbq aan het eind van het seizoen. Maar als ik het goed lees, kan ik dan ook meteen de hele tuin opnieuw aanplanten omdat praktisch alles lekkerder is dan dit spul.

De hovenier adviseert gifgifgif. Word ik niet per se vrolijk van, maar Google geeft niet veel alternatieven die effect hebben.
pi_162263414
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef Loopfiets het volgende:
Tnx :)

Nieuwe verrassing.
De hele tuin vol Japanse duizendknoop -O-
Iemand die al eens succesvol bestreden?
De Japanse duizendknoop is door zijn groeikracht en relatieve ongevoeligheid voor bestrijdingsmiddelen moeilijk te doden op plekken waar hij eenmaal goed gevestigd is. Bestrijding is gebaseerd op een combinatie van drie tactieken volgens een meerjarenplan:
Maaien en afvoeren: omstreeks de bloeiperiode in augustus en september of meermaals per jaar. Het maaisel mag niet vermengd worden met gewoon groenafval omdat elk stukje opnieuw kan uitlopen.

Bij meermaals maaien is eenmaal per vier weken in eerste instantie erg effectief: de plant wordt dan gemaaid als er veel energie in nieuwe spruiten is gestopt, maar deze spruiten nog geen energie aan de wortels terug hebben kunnen leveren. Om de plant volledig kwijt te raken zal uiteindelijk elke 14 dagen moeten worden gemaaid.
Bedekken: in het begin van de winter bedekken met een flexibele, niet-lichtdoorlatende materie. Hierbij moet bedacht worden dat de randen van oude stengels messcherp zijn en gemakkelijk door de meeste materialen heen prikken. Niet-flexibel materiaal zoals betonplaat moet absoluut naadloos gelegd worden, want de minste spleet is voor de plant genoeg. Tot op zeven meter van de afdekking kunnen nieuwe scheuten ontstaan, controle blijft nodig.
Chemisch: producten op basis van glyfosaat kunnen bijdragen aan de bestrijding. Deze producten veroorzaken verzwakking van de plant maar doden deze niet. Toepassing gebeurt via verneveling, bestrijken van verse snoeiwonden of injectie in vers afgesneden stengels. Vooral bestrijding tussen half augustus en begin oktober is effectief. De plant haalt in het najaar reservevoedsel uit de bladeren terug naar de wortels en neemt dan de glyfosaat mee.

Uitgraven is niet efficiënt en zeer arbeidsintensief. De wortels kunnen tot 3 meter diep zitten en als een stukje van 1 cm niet wordt meegenomen komt de plant weer terug.

In Engeland werd in 2010 besloten tot het verspreiden van de bladvlo Aphalara itadori als biologische bestrijding van Japanse duizendknoop.[2] De plant wordt gegeten door geiten.

In de gemeente Renkum worden in 2015 varkens ingezet als bermbegrazers. Het idee is dat de plant uitgeput raakt doordat de varkens er voortdurend aan vreten.[3]

Succes -O-
pi_162263469
Dat klinkt echt alsof je enige doenbare oplossing is om je hele tuin te bestraten voor een laaange tijd :o
pi_162263531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:51 schreef Fripsel het volgende:
Dat klinkt echt alsof je enige doenbare oplossing is om je hele tuin te bestraten voor een laaange tijd :o
Persoonlijk zou ik verhuizen als het in mijn tuin zou staan :P
pi_162263628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:51 schreef Fripsel het volgende:
Daar komt het doorheen.

Het zijn die snoezige rode blaadjes.
pi_162263643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik verhuizen als het in mijn tuin zou staan :P
:6
Denk niet dat ze daarom verhuisd zijn.
pi_162263656
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:04 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

:6
Denk niet dat ze daarom verhuisd zijn.
duh
Maar serieus... blijven maaien en uittrekken lijkt de enige oplossing, maar voorlopig zit je eraan vast.
Wij hadden hetzelfde met een bamboe soort, stond door de hele tuin. Enige voordeel daarvan was dat je de wortelstokken er zo uit kon trekken. Maar heeft me 2 jaar gekost
pi_162272644
Bamboe, check. Volgens mij zelfs twee soorten, ik vond de stengels aan de ene kant er anders uitzien.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:46:57 #95
3542 Gia
User under construction
pi_162277358
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:02 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Daar komt het doorheen.
[ link | afbeelding ]
Het zijn die snoezige rode blaadjes.
Ik zag deze foto vanochtend en het lijkt of er nu al meer van die rode blaadjes zijn.
Da's pas onkruid! :P
pi_162326407
Leuk dat soort uitdagingen -O-
pi_162392620
Poeh, badkamerkeuzes.. Ik heb een ruimte van 2,36 diep. Hoe breed is afhankelijk van de badkamerindeling. Er hoeft geen wc in, wel een bad (liefst 1.80x80), ruime douche, wastafel .8 of 1m en handdoekradiator. Grote kans dat links, aan de kant van de deur, een meterkast komt. Dan is daar dus een hoekje uit.

Ik heb al wat zitten tekenen, natuurlijk geen foto gemaakt en lig inmiddels in bed. Mijn twee beste opties zijn
a. Wastafel rechts tegen de muur, douche daarachter, bad links tegen de muur, radiator tussen bad en douche en
b. Douche rechts bij binnenkomst, radiator daarnaast, kast in de hoek, bad in de breedte vanaf de kast (misschien is die kast wel onzin, wist niet of 65cm te krap is om kaar radiator te gaan, maar valt vast wel mee), wastafel links.

Bij beide opties kom ik op een breedte van ongeveer 2.6m.

Tips, ideeën, ervaring met hoe groot je badkamer moet zijn om lekker te kunnen bewegen etc zijn meer dan welkom.
  zondag 22 mei 2016 @ 11:40:42 #98
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162399890
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Loopfiets het volgende:
Poeh, badkamerkeuzes.. Ik heb een ruimte van 2,36 diep. Hoe breed is afhankelijk van de badkamerindeling. Er hoeft geen wc in, wel een bad (liefst 1.80x80), ruime douche, wastafel .8 of 1m en handdoekradiator. Grote kans dat links, aan de kant van de deur, een meterkast komt. Dan is daar dus een hoekje uit.

Ik heb al wat zitten tekenen, natuurlijk geen foto gemaakt en lig inmiddels in bed. Mijn twee beste opties zijn
a. Wastafel rechts tegen de muur, douche daarachter, bad links tegen de muur, radiator tussen bad en douche en
b. Douche rechts bij binnenkomst, radiator daarnaast, kast in de hoek, bad in de breedte vanaf de kast (misschien is die kast wel onzin, wist niet of 65cm te krap is om kaar radiator te gaan, maar valt vast wel mee), wastafel links.

Tips, ideeën, ervaring met hoe groot je badkamer moet zijn om lekker te kunnen bewegen etc zijn meer dan welkom.
Even een plattegrondje plaatsen en ik kan morgen wel even wat opties voor je verzinnen.
pi_162401359
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Loopfiets het volgende:

Koop een pak ruitjes papier en ga schetsen. Mijn man en ik hebben dit onafhankelijk van elkaar gedaan en een weekje later zijn we bij elkaar gaan zitten met de verschillende schetsen. Heeft ons zeer geholpen in welke individuele wensen en voorkeuren we hadden.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_162402582
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:40 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Even een plattegrondje plaatsen en ik kan morgen wel even wat opties voor je verzinnen.
Idee is onderin de badkamer, bovenin een bijkeuken/ opslag etc. Op het plaatje een idee waar we net mee bezig waren, de muur tussen bijkeuken en badkamer staat nog niet vast, dus dat geeft veel vrijheid, mij iets teveel ;)
Mevrouw fiets denkt dat ze graag de douche in een nis wil, vandaar de niet-rechte muur.

Nog geen ruitjespapier, maar we tekenen wat af hoor :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')