Joepie As wat een opluchting! Letterlijk en figuurlijk

.
Rijst wat een heftige tijd voor jullie. Gelukkig gaat het langzaam de goede kant op! En een peuter in huis, Yay!
Dot ook gefeliciteerd met jouw peuter!
Ik geniet even van de zomertijd. Vanmorgen was het 7.15

. Meestal een tijdelijk effect.
Verder hebben we een experiment gedaan. Peuter is al maandenlang weer veel wakker 's nachts. Soms wel 3x en omdat dreumes hetzelfde doet, zitten we er goed doorheen. Er is meestal niet echt iets aan de hand, hij wordt gewoon wakker en vindt het dan fijner/gezelliger als er dan iemand bij hem komt liggen (en het liefst mama, groot drama als papa bij hem komt). Ik vond dat nooit een probleem, maar het ging van af en toe een keer naar elke nacht een heleboel keer. En ik kreeg pijn in mijn rug van het liggen in zijn bed (en was overdag alleen nog aan het snauwen van vermoeidheid).
Uit wanhoop hebben we besloten om hem te gaan belonen. Eerst uitgelegd dat mama en papa heel moe zijn en daarom niet zo vaak meer bij hem kunnen liggen. I gaf aan dat hij zich dan alleen voelde. Zou het helpen als je heel veel knuffels in je bed zou hebben? Ja, dat leek hem wel fijn. Nou prima! Wij een grote berg knuffels uitgezocht, en als hij dan niet mama of papa zou roepen, kreeg hij een sticker. Na 5 dagen een cadeautje. Zelf wilde hij dan graag een brandweerauto. Dat vonden we ok.
Prompt roept hij niet meer en gaat hij dus zonder probleem zelf weer slapen.

Hij zegt dat hij soms wel wakker wordt, maar dan een knuffel pakt en weer gaat slapen. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik hou niet van deze methode, en eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het zo'n effect zou hebben (dacht dat hij al riep voordat hij echt bewust wakker was, maar blijkbaar niet). Ik vind het sneu voor hem, dat hij niet meer ons roept terwijl hij dat zo fijn vindt. Maar ik ben ook zooooo blij met de extra uurtjes slaap. We hadden het zo nodig. En ik heb niet het idee dat hij heel sip wakker wordt in de ochtend. Misschien gaat hij er ook zelf wel rustiger van slapen (of is dat mijn geweten dat daarop hoopt?). Eén en al tegenstrijdigheid in mij... En ik ben benieuwd of hij dit ook doorzet na zijn beloning

.