abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160742816
Nog zoiets leuks wat je de laatste tijd veel ziet, "string art":
En nee, dat heeft niks met het ondergoed te maken ;)
Maar je slaat spijkers in een plankje of een andere ondergrond en wikkelt dan garen/wol tussen de spijkers zodat je een patroon krijgt.

Voorbeeldjes van Pinterest:

Iemand van jullie dit al wel eens gedaan?
pi_160746024
Nou heb ik zelf net mini string art gemaakt :)

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_160746099
De foto is wat groot, maar ik denk dat het schijfje maar 7 of 8 cm doorsnee is.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_160746158
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:20 schreef drakin het volgende:
Nou heb ik zelf net mini string art gemaakt :)

[ afbeelding ]
Superleuk gedaan! :D
Hoe lang ben je hiermee bezig geweest?
En is dit je eerste of heb je al meer gemaakt? :D
pi_160746218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Superleuk gedaan! :D
Hoe lang ben je hiermee bezig geweest?
En is dit je eerste of heb je al meer gemaakt? :D
Dit is de eerste keer, eindtouw kreeg ik geen knoop in en heb ik maar met een drup textiellijm vastgemaakt.
pi_160746259
En verven kan ik ook niet excact in een rondje bij de oogjes van de yin en yang
pi_160746294
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:25 schreef drakin het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer, eindtouw kreeg ik geen knoop in en heb ik maar met een drup textiellijm vastgemaakt.
Haha dat is wel een slimme oplossing dan :D
En dat je rondje niet perfect rond is is niet erg toch, voor een eerste keer vind ik hem erg leuk gelukt ^O^
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:30:56 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160746387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:25 schreef drakin het volgende:

[..]

Mastworp leggen met halve steek als afmaker (of gewoon meteen een constrictorknoop).
pi_160746390
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Haha dat is wel een slimme oplossing dan :D
En dat je rondje niet perfect rond is is niet erg toch, voor een eerste keer vind ik hem erg leuk gelukt ^O^
Ik wil er eigenlijk nog 10 maken en dan verkopen, maar is het daar wel leuk genoeg voor?

Het is op hout gedaan, dan hoeft het ook niet 100% perfect, zo is het ook wat "natuurlijker"
  Moderator vrijdag 18 maart 2016 @ 09:56:18 #10
382129 crew  Donna
pi_160755950
Leuk die yin-yang! :Y
pi_160756089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:31 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik wil er eigenlijk nog 10 maken en dan verkopen, maar is het daar wel leuk genoeg voor?

Het is op hout gedaan, dan hoeft het ook niet 100% perfect, zo is het ook wat "natuurlijker"
Waarom heb je het zwarte rondje ook niet via draad gedaan?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:36:57 #12
370431 drakin
vurig typje
pi_160756702
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom heb je het zwarte rondje ook niet via draad gedaan?
De spijkertjes er recht inkrijgen vond ik al lastig genoeg(heb een hoofd vol ideeën, maar bij uitvoering altijd 2 linkerhanden), maar ik zou eerder het witte rondje dan met spijkertjes doen dan het zwarte.
pi_160758271
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:36 schreef drakin het volgende:

[..]

De spijkertjes er recht inkrijgen vond ik al lastig genoeg(heb een hoofd vol ideeën, maar bij uitvoering altijd 2 linkerhanden), maar ik zou eerder het witte rondje dan met spijkertjes doen dan het zwarte.

Zo'n dingetje gebruiken geen optie?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:58:34 #14
370431 drakin
vurig typje
pi_160758320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:55 schreef Puala het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo'n dingetje gebruiken geen optie?
Jup, zelfde idee deed ik, ik heb een tangetje gebruikt, met een smalle kop zodat het nog tussen de spijkertjes in past, en dan nog ging het niet helemaal perfect. Wel stukken beter dan met vingers :Y
  zaterdag 19 maart 2016 @ 11:40:46 #15
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_160782291
Haha, dit deden wij vroeger op de basisschool :D.

Mooi werkje, drakin :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163445416
Bij de Action verkopen ze "string art-pakketjes"
1 euro per stuk en je hebt 4 verschillende soorten ( 2 sterren en 2 harten)
Er zit in elk pakket een ondergrond, spijkertjes en 3 kleuren garen.
Ik ben van de week met 1 hart begonnen en heb het paarse garen nu af ( ik doe alleen nog de grijze garen erbij, er zit ook nog rood bij, maar dat lijkt me niet zo mooi worden)
Het is niet echt hele goede kwaliteit en de spijkertjes trekken wel een beetje scheef als je bezig ben. Maar het is iig wel leuk om te doen en zo een beetje te wennen aan het idee.
Hierna wil ik ook wel echt met hout en stevige spijkers aan de gang ;)

W.I.P. dus:

pi_163516662
En hij is af! *O*

pi_163555098
Ik vind hem leuk, maar die rode draad had ik achterwege gelaten. Ligt niet aan de kleur, maar aan de omlijning. Maar dit was dus volgens een patroon?
pi_163556003
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:25 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind hem leuk, maar die rode draad had ik achterwege gelaten. Ligt niet aan de kleur, maar aan de omlijning. Maar dit was dus volgens een patroon?
Nee het is niet zo dat je een patroon moet volgen van spijker naar spijker ofzo. En ik had hem eerst zonder die omlijning, maar toen had hij veel minder vorm/diepte. Dus vandaar dat ik het toch nog omlijnt heb. Zo kon je een stuk beter zien dat het een hart is. Allen omdat die spijkertjes scheef staan wordt het dus wat minder mooi. Denk dat als je gewoon echt met hout en spijkers doet dat het er dan wel beter uit ziet ;)

( ben alleen vergeten foto te maken toen die omlijning er nog niet op zat, anders had je kunnen zien wat ik bedoelde)
pi_165258124
Mijn yin yang string art is verkocht *O*

En ik heb nu deze afgelopen vrijdag gemaakt:

pi_165258170
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:56 schreef drakin het volgende:
Mijn yin yang string art is verkocht *O*

En ik heb nu deze afgelopen vrijdag gemaakt:

[ afbeelding ]
Leuk! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')