waarom gelijk weer zo naar en zo hard mogelijkquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:10 schreef matthias24 het volgende:
[..]
tuurlijk dat mag. wat mij betreft mag je je zelf er ook mee slaan (liefst zo hard mogelijk)
eej en ik wens je nog een fijne dag verder.
niks bijzonders. en is een nieuwe waarvan men denkt dat het fien is en die heeft de stok in een uithoek gelegd waar niemand wil komen, dus mensen huilen weerquote:
waarom is de wereld rond?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:10 schreef PeZu het volgende:
[..]
waarom gelijk weer zo naar en zo hard mogelijk
Link naar locatie?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:11 schreef gianni61 het volgende:
[..]
niks bijzonders. en is een nieuwe waarvan men denkt dat het fien is en die heeft de stok in een uithoek gelegd waar niemand wil komen, dus mensen huilen weer
De aarde werd zo’n 5 miljard jaar geleden gevormd uit een samentrekkende wolk van stof en gas (waarschijnlijk werd die samentrekking weer veroorzaakt door een supernova-explosie van een andere ster)quote:
Heb net koffie op, dus nu eerst even naar de wcquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:14 schreef MAHL het volgende:
[..]
TT
Maar goed, hoe gaat het met Chai op deze stralende donderdagochtend.
baalhoek, zeeuws vlaanderen.quote:
oke dqodquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb net koffie op, dus nu eerst even naar de wc
Aarde is niet rond, maar meer elliptisch.quote:
wauw! weer wat nieuws geleerd vandaag. bedankt voor de leerzame les. ik ben nogal simpel dus weet niet zo veel. ik dacht voorheen ook gewoon dat de wereld gewoon plat was. maar ja nu weet ik wel beter gelukig haha.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
De aarde werd zo’n 5 miljard jaar geleden gevormd uit een samentrekkende wolk van stof en gas (waarschijnlijk werd die samentrekking weer veroorzaakt door een supernova-explosie van een andere ster)
In dat beginstadium was de aarde geheel vloeibaar en dus gemakkelijker te vormen.
Dat vormen gebeurde door de zwaartekracht en de ‘ronde vorm’ ontstond doordat de zwaartekracht het buitenoppervlak zo klein mogelijk willen maken (een bolvorm kost ook het minste energie).
Stel je honderd knikkers voor op de vloer. Als je daar een touw omheen legt en dat aantrekt, zul je geen driehoek of vierkant krijgen maar een ronde vorm, omdat die bij de gegeven inhoud de kleinste buitenkant heeft. Iets dergelijks gebeurt ook met regendruppels: die zijn ook rond (als je de invloed van de luchtwrijving tijdens het vallen even verwaarloost). Als de regendruppels afkoelen, houden ze die ronde vorm en krijg je dus ronde hagelstenen. Zo ging het ook ongeveer met de aarde en de andere planeten, toen deze afkoelden. (Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus zijn overigens gasplaneten)
niet waar want net hoorde ik nog dat de aarde rond was.... lekker puh.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:16 schreef Montelly het volgende:
[..]
Aarde is niet rond, maar meer elliptisch.
tof verhaalquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:19 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wauw! weer wat nieuws geleerd vandaag. bedankt voor de leerzame les. ik ben nogal simpel dus weet niet zo veel. ik dacht voorheen ook gewoon dat de wereld gewoon plat was. maar ja nu weet ik wel beter gelukig haha.
geen last vanquote:
nee, dat zeg ik je netquote:
Dat wel doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:48 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
In Nederland mensen niet fatsoenlijk opvangen
SG komt uit Zeeland dus die zou voor ons de stok kunnen ontvoerenquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:16 schreef gianni61 het volgende:
[..]
baalhoek, zeeuws vlaanderen.
niet gekeken of er een pinpoint bij stond
ik kom daar toch nooit
SG mag mijn stok wel ontvoerenquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
SG komt uit Zeeland dus die zou voor ons de stok kunnen ontvoeren
quote:
goedemorgenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |