abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160747465
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:57 schreef Mariposas het volgende:
Post aangepast, ik gebruik dus de Dr Brown speen op Etos fles, niet dr browns fles op Etos fles. 8)7
Niet nee? Is wel praktisch toch? ;)
pi_160747852
Voor het avondeten inderdaad pcm gegeven + een extra dutje gedaan, daar knapte ze gelukkig al wat van op :) Nog best goed gegeten en al weer een beetje praatjes zelfs ;)
Temperatuur was net ook 2 graden lager (37.8) bij het naar bed brengen, dus het heeft blijkbaar wel effect gehad.

Hoop nu alleen niet dat-ie vannacht weer net zo hard stijgt als de pcm uitgewerkt is... :{ En om 'r nou uit bed te halen terwijl ze lekker slaapt alleen om 'r te tempen, gaat me ook weer wat ver...
Voorlopig maar gewoon even aankijken denk; hoop dat het snel beter gaat ;(
pi_160747908
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:05 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat activitycenter had ik vroeger ook.
Ik ook, en nu weer 1 voor ¤2,50 via MP. En wat Spring zegt: kledingbeurzen, maar oop bij de Kringloopwinkel, etc, liggen ze regelmatig.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:16:14 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160747960
Daarom wordt toch geadviseerd om paracetamolspiegel op te bouwen, twist?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160748552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:57 schreef Mariposas het volgende:
Post aangepast, ik gebruik dus de Dr Brown speen op Etos fles, niet dr browns fles op Etos fles. 8)7
Ik snapte je ;). Heb je dan speen 4?
pi_160748816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:16 schreef Mariposas het volgende:
Daarom wordt toch geadviseerd om paracetamolspiegel op te bouwen, twist?
Ja, daar twijfel ik dus een beetje over. Aan de ene kant heeft ze 'alleen maar' koorts, dus constant pcm geven vind ik ook weer zo wat. Aan de andere kant liever een keer een extra pcm dan dat d'r temperatuur constant zo hard op en neer gaat.

Maar dan komt het er dus op neer dat we d'r straks uit d'r bedje moeten vissen om weer een pcm te geven (als er 6u voorbij is), terwijl ze dan misschien juist net lekker slaapt en dat voelt ook weer zo tegenstrijdig :{
pi_160749249
Dr brown heeft toch ook een papspeen? Die heb ik hier liggen geloof ik..

Werken was goed, fijn om weer in de grote mensen wereld te zijn zegmaar :P. Herhaaldelijk te horen gekregen dat ik gemist ben O+, ik heb zulke leuke collega's. Heb ze zelf ook echt gemist. Ben wel gelijk weer vol aan het werk gezet :') en heb gelijk een groot nieuw project op m'n bord gekregen dus wss gaan de dagen voorbij vliegen, zoals vanouds. Alleen maar fijn. Wel goed waken dat ik niet teveel hooi op m'n vork neem / krijg, ik werk immers maar parttime nu..

SPOILER: Nog wat 'ik heb zulke leuke collega's - rant'
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160749265
Maar als haar koorts straks toch stijgt als de pcm is uitgewerkt, maar ze slaapt lekker verder, dan heeft ze blijkbaar weinig last van de koorts en is het toch ook niet zo heel erg, die koorts? Ik zou haar lekker laten slapen en er van uit gaan dat ze wel wakker wordt als ze last heeft van de koorts en dan kan je altijd nog een nieuwe pcm geven.
Wel fijn dat ze zich weer wat beter lijkt te voelen :) hopelijk is ze snel weer opgeknapt!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:51:10 #84
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160749291
Malteser, inderdaad nr 4 speen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:39 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, daar twijfel ik dus een beetje over. Aan de ene kant heeft ze 'alleen maar' koorts, dus constant pcm geven vind ik ook weer zo wat. Aan de andere kant liever een keer een extra pcm dan dat d'r temperatuur constant zo hard op en neer gaat.

Maar dan komt het er dus op neer dat we d'r straks uit d'r bedje moeten vissen om weer een pcm te geven (als er 6u voorbij is), terwijl ze dan misschien juist net lekker slaapt en dat voelt ook weer zo tegenstrijdig :{
Ik scrollde even terug en zag dat het verschil in temperatuur 1,4 graden is. In dat geval zou ik haar denk ik ook niet wakker maken.

Sicilia, gaat meer om koortsstuipen. Tenminste, dat was mijn insteek van het verhaal. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:52:01 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160749313
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:50 schreef Sicilia het volgende:
Maar als haar koorts straks toch stijgt als de pcm is uitgewerkt, maar ze slaapt lekker verder, dan heeft ze blijkbaar weinig last van de koorts en is het toch ook niet zo heel erg, die koorts? Ik zou haar lekker laten slapen en er van uit gaan dat ze wel wakker wordt als ze last heeft van de koorts en dan kan je altijd nog een nieuwe pcm geven.
Wel fijn dat ze zich weer wat beter lijkt te voelen :) hopelijk is ze snel weer opgeknapt!
+1
pi_160749456
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:50 schreef Sicilia het volgende:
+1
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_160749522
Als ze verder inderdaad geen last heeft, hoeft ze van mij niet per se nog een pcm nee. Maar wat Mariposas zegt: ik heb altijd begrepen dat sterke temperatuurschommelingen niet goed zijn, bijv. i.v.m. koortsstuipen.
En door de pcm is de temperatuur dus 2 volle graden gezakt (van 39.8 naar 37.8), vandaar dat ik een beetje twijfel.

Maar we kijken het voorlopig maar even aan zo denk ik. Bedankt weer allemaal! :*
pi_160749818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:37 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt naast zijn flessen melk ook wat groente en fruit en als hij zijn fles weigert, maak ik er soms pap van met wat rijstebloem wat we dan met een lepel geven.
Stel dat ik een keer een papfles wil aanbieden, hoe gaat dat in een smalle halsfles van Dr. Browns? Wordt dat dan niet te dik voor het ventiel? Iemand toevallig ervaring mee?
Pap in fles maak je ook met minder pap aan. De rijstebloemfles die O 's avonds krijgt (tot de zak op is) drinkt hij gewoon uit zijn fles met calma-speen en die opening is echt minuscuul. 's ochtends krijgt hij dikkere Bambix in een difrax papfles. Die fles heeft hij wel even aan moeten wennen want daar verslikte hij zich in, maar ging de derde keer ook goed, ook omdat we toen de pap dik genoeg maakten.

Leuk dat je collega's zo blij zijn dat je weer terug bent zusje! Word je iig gewaardeerd!
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:11:33 #89
409579 LuDann
All the way
pi_160750019
Waarom geven jullie eigenlijk pap, ben ik benieuwd. Ik doe dat niet maar ik heb me niet verdiept in of dat zou moeten. :P
pi_160750199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:06 schreef LuDann het volgende:

Hier verderop in de straat woont nog een baby. Meerdere zelfs. :P Maar eentje huilt er best vaak en ik spring regelmatig op omdat ik denk dat het Wolk is die boven ligt. Maar dat kan helemaal niet. :')
Ons buurmeisje scheelt 2 maanden met J, dus herkenbaar. Maar als ik beter luister, hoor ik wel dat het een ander huiltje is.

Fijn, zusjevan, dat het werken weer zo beviel.

Twist, +1 op wat anderen al zeiden. Beterschap.

Estrys, goed gewend dus (en jij verwend) :)

Op het kdv is J's speen kwijtgeraakt vandaag }:| Gelukkig had ik er nog 1 op voorraad (een maatje groter, maar J bleek dat geen probleem te vinden).
pi_160750725
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:32 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik snapte je ;). Heb je dan speen 4?
Wij gebruiken speen 3. Die gaat al snel genoeg voor Sjaak met de pap. Maar goed, dus wel speltgranen dus wellicht is dat dunner ofzo?
pi_160750792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:11 schreef LuDann het volgende:
Waarom geven jullie eigenlijk pap, ben ik benieuwd. Ik doe dat niet maar ik heb me niet verdiept in of dat zou moeten. :P
We hebben hier een 'iedere cc telt' insteek. Als Twix een dag geen goede inname heeft, maak ik wel eens pap van de melk die hij laat staan als hij zijn fles niet leeg drinkt. Vaak pikt hij dat wel en lepelt dan zo toch nog wat pap (melk dus) naar binnen.
We willen nu graag weten of het aan de manier van aanbieden ligt of dat het komt omdat hij de pap gewoon lekker vindt.

Vaak laat hij 's avonds nogal wat melk staan maar dan is hij al zo slaperig, dat met een lepel geven geen optie meer is. Vandaar dat we een papfles willen kunnen aanbieden als het nodig is. Wellicht dat hij die wel drinkt omdat hij pap lekker vindt?
pi_160751234
Het consultatiebureau raadde hier aan om met pap te beginnen, ook om hem aan te laten komen (en om alvast aan granen voor brood te wennen, maar dat at hij al). Hij krijgt s ochtends en s avonds na de eerste/laatste borstvoeding 100 ml pap.
  donderdag 17 maart 2016 @ 23:04:09 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160751620
Geen ervaring met pap hier, en ook niet met.... zelf gaan slapen :')

Mijn baby blijkt een kopie van zijn zus, en na 2 weken als een os geslapen te hebben tussen voedingen, slaapt hij nu alleen aan de borst of als je hem wiegt. HOE krijg ik dat een beetje subtiel omgebogen naar zelf in slaap vallen in de kinderwagen / wieg? Ik kan het namelijk echt niet maken tegenover de peuter om de hele dag met hem rond te sjouwen...
  vrijdag 18 maart 2016 @ 00:12:36 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160753120
Sta me bij, nu is de peuter ook nog wakker geworden met koorts ;( Vierde keer in 2 maanden geloof ik :X
pi_160754448
Pap heb ik nooit gegeven, had ergens gelezen dat bv en brood ook prima is.

Ach LB, wat sneu. Je kleine in een draagdoek, zodat je je handen vrij hebt voor je grote? Ik heb geen tips, J was en is een moeilijke slaper.
pi_160754450
Beterschap LB.
Zelf in slaap vallen lukt hier nog steeds niet...
Maar kan je niet eerst proberen om hem slapend weg te leggen?
pi_160754606
Ai LB geen tips hier. Ik heb ook lang gehannest met aandacht verdelen. Dan weer baby wiegen en peuter troosten en vermaken en dan weer baby troosten waarna peuter weer in huilen uitbarsten want 'baby was drietig en j'tje ook drieeeeehieeeeetig'. Het valt niet mee.!

A is heel ziek en zielig. 39.4 vanochtend en he's taking it like a man ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_160754693
FIjn dat het wennen goed ging Estrys!

Nohhhh Spring wat een cutie O+ Ik hou van retro.

Ludann ahh dat is niet tof. Maar niks aan te doen.

Twist, beterschap voor je kleintje! Met zulke hoge koorts leg ik meestal ook een pcm spiegeltje aan.

Pap: daar zijn we wel ooit aan begonnen maar nooit echt de goede speen+fles kunnen vinden. Dr Brown speen op Etosfles vind ik wel een goed idee. Toch maar eens proberen.

Mies dr haar hangt in haar ogen. Moet het echt even bijpunten. Tips anyone?
pi_160754866
Ik zou een schaar pakken missladybug :+
Of gewoon een speldje?

Pap en brood, goed idee wel. Dit weekend eens kijken wat het schema van opperhoofd Kleintjes daarvan vindt :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')