abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160683356
Winkelketen Hema heeft niet langer paaseieren in de schappen liggen, maar noemt de chocolaatjes voortaan 'verstopeieren'. Daar maakt het warenhuis zich niet populair mee. Via Twitter uitten mensen hun onvrede.

Voor Hema is het heel simpel. ,,Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd", laat een medewerker via Twitter weten.

Op het platform circuleert een foto van een bordje in een HEMA-winkel waarop te zien is dat de paaslekkernijen 'verstopeieren' worden genoemd. Hema zou de naam omwille van geloofsovertuigingen aangepast hebben, suggereren twitteraars. ,,Nu ook fatwa van de Hema op Pasen? Verstopeieren? Echt? Die H stond vroeger voor Hollandse, nu voor Halal", reageert René Dercksen, fractievoorzitter van de PVV in Utrecht.

Suikerfeesteieren
Hij is niet de enige. Een ander noemt het een 'nieuw dieptepunt in de aanval op onze cultuur'. Weer een ander zegt: ,,Van paaseieren via verstopeieren naar suikerfeesteieren?" Positieve geluiden over de naamsverandering zijn schaars.

De winkelketen kwam in november nog onder vuur te liggen, omdat de oude Zwarte Pieten werden vervangen door 'schoorsteenpieten'. Hema kreeg een stortvloed aan verwensingen over zich heen.

http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)ieren-bij-Hema.dhtml

Je verzint het niet. :{ :D

Koot en Bie zijn 15 jaar te vroeg gestopt.

:P
pi_160683371
Dat ik een kwaliteitstopic als dit mag openen is daadwerkelijk een hoogtepunt in mijn Fok! carriere.
pi_160683413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:20 schreef Toefjes het volgende:
Dat ik een kwaliteitstopic als dit mag openen is daadwerkelijk een hoogtepunt in mijn Fok! carriere.
Even om het samen te vatten: je klaag eerst steen en been over dat dit topic er is. En als het vervolgens vol is, open je zelf een nieuw deel... - sterk verhaal.
pi_160683447
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Even om het samen te vatten: je klaag eerst steen en been over dat dit topic er is. En als het vervolgens vol is, open je zelf een nieuw deel... - sterk verhaal.
Ja, als je de laatste post hebt, is de regel dat je een nieuwe moet openen. Maar, ik vind het een prima samenvatting verder. Je hebt heel goed opgelet het vorige topic.
pi_160683509
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, als je de laatste post hebt, is de regel dat je een nieuwe moet openen. Maar, ik vind het een prima samenvatting verder. Je hebt heel goed opgelet het vorige topic.
Nou nee, je kunt ook gewoon concluderen dat de koek op is. Maar ik vind het fijn dat je kennelijk op nog een deel zit te wachten.
pi_160683519
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is bijna net zo hypocriet als anti-religie zijn en dan bezwaar maken tegen de ontkoppeling van chocolade eieren en pasen. ;)
pi_160683600
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nou nee, je kunt ook gewoon concluderen dat de koek op is. Maar ik vind het fijn dat je kennelijk op nog een deel zit te wachten.
Ik voelde aan dat het bij veel mensen nog hoog zat. Al die ellende van de verstopeieren. En, het is zoals ik al aangaf ook een vorm van entertainment, volwassen mensen die zich boos maken om Hema eieren :D Dus ja, ook een stukje eigenbelang.
pi_160683669
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_160683723
quote:

[..]

Maar al die hordes mensen die zich zorgen maken over over de islamisering van de Hema dan? Waar kunnen die hun ei dan nog kwijt?
pi_160683812
quote:

[..]

Er was geeneens een koek om mee te beginnen. Wel popcorn. Veel popcorn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_160683816
quote:
je kunt ook gewoon concluderen dat de koek op is.
Alweer een aanval op onze cultuur. Koek hoort er gewoon bij en zou nooit op mogen zijn, weg met de islamisering.
pi_160683981
Slaat dat verstopeieren op de nieuwe winkelindeling?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160684078
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar al die hordes mensen die zich zorgen maken over over de islamisering van de Hema dan? Waar kunnen die hun ei dan nog kwijt?
Je kunt al spreken over eislamisering zelfs. Maar het was een dilemma. Open ik géén nieuw topic, dan zijn de beschuldigingen dat ik zaken in de doofpot wil stoppen natuurlijk niet te voorkomen.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:07:04 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160684111
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zijn het verstopeieren? Dan kunnen ze ze overal kwijt *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2016 @ 14:07:18 #15
137949 Disana
pi_160684116
Ik had hier nog niet gepost, dus ik ben wel dankbaar voor dit nieuwe deel :D

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom de HEMA de naam van de eieren heeft veranderd. Oké, verstopeieren is preciezer dan paaseieren. Maar iedereen weet toch wat er met paaseieren wordt bedoeld? En wie het niet weet, heeft er waarschijnlijk dan ook geen belang bij? Ik zie het belang van de naamsverandering dus niet zo, maar kan me er ook totaal niet druk over maken.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:08:53 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160684139
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:07 schreef Disana het volgende:
Ik had hier nog niet gepost, dus ik ben wel dankbaar voor dit nieuwe deel :D

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom de HEMA de naam van de eieren heeft veranderd. Oké, verstopeieren is preciezer dan paaseieren. Maar iedereen weet toch wat er met paaseieren wordt bedoeld? En wie het niet weet, heeft er waarschijnlijk dan ook geen belang bij? Ik zie het belang van de naamsverandering dus niet zo, maar kan me er ook totaal niet druk over maken.
Hema heeft de naam niet veranderd, ze hebben een bepaald soort eieren dat in het bijzonder geschikt is om te verstoppen, dat noemen ze (al jaren) verstopeieren.
De verpakking is dan ook voorzien van één speciaal gouden ei, als ultramegasuperhoofdprijs voor de vinder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2016 @ 14:10:08 #17
137949 Disana
pi_160684159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hema heeft de naam niet veranderd, ze hebben een bepaald soort eieren dat in het bijzonder geschikt is om te verstoppen, dat noemen ze (al jaren) verstopeieren.
De verpakking is dan ook voorzien van één speciaal gouden ei, als ultramegasuperhoofdprijs voor de vinder.
Ah oké, ik dacht al zoiets. Dus ik kan nog gewoon chocolade paaseitjes kopen?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:14:12 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160684224
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah oké, ik dacht al zoiets. Dus ik kan nog gewoon chocolade paaseitjes kopen?
Ja hoor, massief, gevuld, allerlei spannende smaakvarianten.
The works.

Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2016 @ 14:15:03 #19
137949 Disana
pi_160684236
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

The works.

[ afbeelding ]
Mmmmmm lekker. Nou dan mag het topic wel dicht want dan heb ik niets meer aan te merken op de verstopeitjes.
pi_160684251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

The works.

[ afbeelding ]
Mij lijkt melk-caramel wel de lekkerste. Wat is jouw favoriete chocolade-paas-eitje?
pi_160684258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mij lijkt melk-caramel wel de lekkerste. Wat is jouw favoriete chocolade-paas-eitje?
Die met knoflooksmaak natuurlijk!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:17:18 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160684271
Ik denk dat ik voor de melk-praliné, de melk-crispy en melk-hazelnoot ga... afhankelijk van welk schaaltje ik gebruik om ze in te doen denk ik dat dat ook een prachtig kleurenpalet geeft.

Om nog maar even te zwijgen van mijn patriotisme door allemaal melk-varianten te kiezen w/
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:20:10 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160684302
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Mmmmmm lekker. Nou dan mag het topic wel dicht want dan heb ik niets meer aan te merken op de verstopeitjes.
Ho ho ho.... dat zijn niet de verstopeitjes hè.... dit zijn de paaseitjes.
Even bij de les blijven graag :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2016 @ 14:20:18 #24
137949 Disana
pi_160684304
Ik ga voor eerlijk puur.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2016 @ 14:22:36 #25
137949 Disana
pi_160684332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ho ho ho.... dat zijn niet de verstopeitjes hè.... dit zijn de paaseitjes.
Even bij de les blijven graag :'(
Ja ja, dat begreep ik wel, maar ik begrijp de ophef dus niet als er ook gewoon paaseitjes zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')