abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160734466
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het is gewoon zo grappig dat je dit zegt, ik had een soortgelijke opmerking in KLB of ONZ gemaakt gister of eergister en letterlijk niemand kon er om lachen...maar minderheden beschimpen was natuurlijk geen enkel probleem :')

Ze kunnen dingen alleen maar op hun manier zien en een andere manier bestaat niet.
Grappig gezien de timing van jullie berichten, want vanochtend is er in beperkte Nederlandse media met beeldmateriaal verschenen dat Nederlanders bedelaarsters hebben vernederd in Spanje. Dat ze moesten opdrukken en kruipen voor op afstand toegegooide muntjes terwijl ze olé roepten en alles filmden.

quote:
’Wat een racisten die Nederlanders, wat een schande’, zegt iemand op Twitter. Een ander: ’Het verbaast mij dat niemand ze in hun gezicht heeft gespuugd’. Anderen gebruiken krachttermen. ’Het gebeurt in Spanje, maar wat een klootzakken, die Nederlanders’
En dan zie je dat er honderden reacties op het nieuwsbericht aanwezig zijn. Ik heb tientallen reacties gescreend en dit zijn voorlopig mijn bevindingen:

- 10% keurt het af, vindt het erg en niet kunnen
- 15% vindt het terecht en vindt er niets verkeerds aan
- 15% vindt het onbelangrijk, laconiek
- 10% scheldt de bedelaarsters uit voor bijv. luie mensen, oplichters, criminelen, georganiseerde maffia, etc.
- de rest, 50% wijst met de vinger naar anderen als (mede)schuldigen om het te bagatelliseren, bijv. de pers, zwervers, bedelaars, Roemenen, Spaanse overheid, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yiwei op 17-03-2016 12:05:08 ]
pi_160735488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:50 schreef Yiwei het volgende:

[..]

[..]

Grappig gezien de timing van jullie berichten, want vanochtend is er in beperkte Nederlandse media met beeldmateriaal verschenen dat Nederlanders bedelaarsters hebben vernederd in Spanje. Dat ze moesten opdrukken en kruipen voor op afstand toegegooide muntjes terwijl ze olé roepten en alles filmden.

[..]

En dan zie je dat er honderden reacties op het nieuwsbericht aanwezig zijn. Ik heb tientallen reacties gescreend en dit zijn voorlopig mijn bevindingen:

- 10% keurt het af, vindt het erg en niet kunnen
- 15% vindt het terecht en vindt er niets verkeerds aan
- 15% vindt het onbelangrijk, laconiek
- 10% scheldt de bedelaarsters uit voor bijv. luie mensen, oplichters, criminelen, georganiseerde maffia, etc.
- de rest, 50% wijst met de vinger naar anderen als (mede)schuldigen om het te bagatelliseren, bijv. de pers, zwervers, bedelaars, Roemenen, Spaanse overheid, etc.
Dus eigenlijk keurt 10% het daadwerkelijk af, 15% vindt het onbelangrijk (waarbij ze in elk geval geen actieve veroordeling geven) en 75% ( :') ) keurt het feitelijk goed.
Het is dan ook een grimmige constatering dat de beschrijvingen van het door dit soort mensen vertoonde gedrag (maar ook het hoge percentage van 75% bijvoorbeeld) overeenkomen met hoe ik het gedrag van deze mensen gister beschreef. Hier wat voorbeelden (en dit is gewoon van gisteren, blijkbaar van voor dat nieuwsbericht (wat ik overigens zelf nog niet gezien en gelezen had)).
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
het is eigenlijk best wel psychologisch, maar dit heeft volgens mij o.a. met "status" te maken
quote:
Je hebt dingen goed gezien K_W, maar beter ga je maar niet op teveel steun rekenen wat dit onderwerp betreft.
Ze zullen vooral proberen jou te overtuigen dat je het anders moet zien (gewoonlijk door te pogen je te overtuigen dat jijzelf dit veroorzaakt hebt/jijzelf schuld hebt/eerst uitsluitend naar jezelf moet kijken of door je te doen twijfelen aan dat waar je nu feedback over wilt hebben).
quote:
Ze hebben bepaalde gedragingen en een ander herkenpuntje is dat ze gedragingen waar ze zelf achter staan, zullen verdedigen, zelfs als ze zien dat jij (als zogenaamde goede vriend van hun) door ditzelfde gedrag benadeeld wordt.
quote:
Veel mensen vinden zichzelf belangrijker dan ze in werkelijkheid zijn. Ze halen consequent zichzelf omhoog, vaak door mensen uit hun omgeving naar beneden te halen (je kunt een race op 2 manieren van je tegenstander winnen. Of jij zorgt ervoor dat jij harder gaat...en als dat niet lukt, dan zorg je gewoon dat je tegenstander slomer gaat) en ze kunnen idd heel slecht tegen kritiek.
Als het goed is, zal je ditzelfde soort reacties ook terugvinden bij een waarschijnlijk groot aantal users die eerder in dit topic hebben gereageerd. Kan je ze tenminste wel snel herkennen, dus ga snel namen noteren voor bepaalde berichten weggehaald worden :') :P
pi_160736199
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Een ongeschreven regel uit Curacao is dat je je vrienden nooit laat vallen. Vanwege allerlei redenen is het zo van "eenmaal een vriend, altijd een vriend". Maat in Nederland werkt het niet zo.
Want Antillianen naaien elkaar niet? Kerel alsjeblieft :D

Zijn genoeg idiote autochtone Nederlanders. Zijn genoeg idiote allochtone Nederlanders. Gewoon wegblijven bij de idioten, ongeacht afkomst.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:17:15 #274
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160736552
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:03 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Zijn genoeg idiote autochtone Nederlanders. Zijn genoeg idiote allochtone Nederlanders. Gewoon wegblijven bij de idioten, ongeacht afkomst.
Ik erger me zeker aan sommige Antillianen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160736561
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:03 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Dit

Het heeft niks met nationaliteit te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')