Het is weer zo verquote:Gewapende mannen hebben een aanslag gepleegd op een hotel in Grand-Bassam, aan de zuidkust van Ivoorkust. Volgens onbevestigde berichten zijn er minstens zes doden gevallen. Er zouden ook mensen in gijzeling zijn genomen.
Volgens de eerste berichten openden twee mannen met machinegeweren bij Hotel Etoile du Sud het vuur op mensen rond het zwembad en op het buitenterrein van het hotel. Het hotel is populair bij toeristen.
Ooggetuigen zeggen dat zij de schutters 'Allahu Akbar' hoorden roepen.
Volgens onbevestigde berichten was een Amerikaanse delegatie, met daarbij ook de Amerikaanse ambassadeur voor Ivoorkust, het doelwit. Andere bronnen spreken van vier Franse en twee Libanese slachtoffers.
Grand-Bassam ligt ongeveer 40 kilometer ten oosten van de hoofdstad van Ivoorkust, Abidjan.
http://nos.nl/artikel/209(...)el-in-ivoorkust.html
Hopen dat het nu Amerikanen zijn. Hun zijn beter in antwoordenquote:
quote:Op zondag 13 maart 2016 16:52 schreef eight het volgende:
[..]
Hopen dat het nu Amerikanen zijn. Hun zijn beter in antwoorden
Ja hun kunnen er wat van!quote:Op zondag 13 maart 2016 16:52 schreef eight het volgende:
[..]
Twitter o.a. Overheid aldaar spreekt van 11 doden.quote:
Tegenwoordig niet echt. Hoewel de kans dan groter is dat Trump wint en dit tuig gaat uitroeien.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:52 schreef eight het volgende:
[..]
Ja lees het net. Ook foto's van de vermoedelijke wapens...quote:Op zondag 13 maart 2016 16:55 schreef Mr.Meneer het volgende:
[..]
Twitter o.a. Overheid aldaar spreekt van 11 doden.
quote:Gewapende mannen hebben een aanslag gepleegd op een hotel in Grand-Bassam, aan de zuidkust van Ivoorkust. Volgens onbevestigde berichten zijn er minstens zes doden gevallen. Er zouden ook minstens zeven mensen in gijzeling zijn genomen.
Volgens de berichten openden zeker vier mannen met machinegeweren bij Hotel Etoile du Sud het vuur op mensen rond het zwembad en op het buitenterrein van het hotel. Het hotel is populair bij toeristen en diplomaten.
Ooggetuigen zeggen dat zij de schutters 'Allahu Akbar' hoorden roepen.
De Ivoriaanse autoriteiten hebben een verklaring uitgegeven waarin zij stellen dat het niet om een maar om twee hotels gaat. Zij spreken van minstens elf gewonden: vijf mannen, vijf vrouwen en een vijfjarig kind. Van de mannen is al duidelijk dat zij uit Ivoorkust komen.
Het leger en hulpdiensten zijn inmiddels ter plaatse. De bevolking wordt opgeroepen uit het gebied weg te blijven.
Doelwit
Volgens onbevestigde berichten was een Amerikaanse delegatie, met daarbij ook de Amerikaanse ambassadeur voor Ivoorkust, het doelwit. Andere bronnen stellen dat het bij de doden om vier Franse en twee Libanese slachtoffers gaat.
Grand-Bassam ligt ongeveer 40 kilometer ten oosten van de hoofdstad van Ivoorkust, Abidjan.
Die foto's kan ik niet helemaal plaatsen, zeker gelet op die verhalen over een evt. gijzeling. Kan me ook niet voorstellen dat ze meerdere AK's de man meedragen.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja lees het net. Ook foto's van de vermoedelijke wapens...
Velen wijken nu uit naar naar Spanje. Ik verwacht dat IS daar nog wel een flinke klapper kan gaan maken.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:58 schreef Childofthe90s het volgende:
Je kunt in dat soort landen ook eigenlijk niet op vakantie gaan zonder dat je resort wordt bewaakt door politie en militairen
Het is toch bij een zwembad?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Zie foto's van dode mensen op het strand
Ja maar als je op de #bassam klikt zie je foto's van dode mensen op het strand.quote:
quote:Dear everyone, kindly note the following about the terrorist attack. #Bassam
1. Shooting happened at the beach
2. No hotel is under attack
De NOS meldt wel degelijk dat het islamitische terroristen zouden zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:30 schreef Leandra het volgende:
En gewoon weer on-topic graag, dit kan gewoon over die aanslag in Ivoorkust gaan en hoeft niet het volgende links-rechts "het is allemaal de schuld van de Islam" topic te worden.
Ja en? Dat is geen excuus voor een hele voorraad "linksquote:Op zondag 13 maart 2016 17:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De NOS meldt wel degelijk dat het islamitische terroristen zouden zijn.
Dus jij ontkent de ideologische invloed van de islam die deze daders tot dit soort daden aanzet?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:30 schreef Leandra het volgende:
En gewoon weer on-topic graag, dit kan gewoon over die aanslag in Ivoorkust gaan en hoeft niet het volgende links-rechts "het is allemaal de schuld van de Islam" topic te worden.
Waar ontkent ze dat?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus jij ontkent de ideologische invloed van de islam die deze daders tot dit soort daden aanzet?
Nogal naļef.
Dat doe ik. Ik zie nog steeds niet dat ze de ideologische invloed van de islam op de daders ontkent.quote:
Het is simpelweg off-topic.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus jij ontkent de ideologische invloed van de islam die deze daders tot dit soort daden aanzet?
Nogal naļef.
Dan mag je daar toch best over discussieren? Je mag in ieder geval over de mogelijke motieven van de daders discussieren.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat doe ik. Ik zie nog steeds niet dat ze de ideologische invloed van de islam op de daders ontkent.
Als je over de mogelijke motieven van de daders wil discussieren kom je hoe dan ook o.a. bij de islam uit.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is simpelweg off-topic.
Dit topic is het NWS-topic over die terreuraanslag, en een voor/tegen discussie over islam of welke godsdienst dan ook heeft er dus niets mee te maken.
quote:Op zondag 13 maart 2016 17:42 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het IS een draadzuivere islamitische aanslag.
Maar dat mag je dan niet zo benoemen.
Censuur much, ik begrijp weer waarom ik haast nooit meer hier kom.
Anyway, treurig weer voor de onschuldige slachtoffers.
Het punt dat Leandra wil maken is niet dat je het niet mag benoemen. Het gaat meer om de manier waarop er hier continu gepost wordt. Die nodigt vaak niet echt meer uit tot een discussie, omdat de boel uitmondt in een kinderachtig links-rechts spelletje.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan mag je daar toch best over discussieren? Je mag in ieder geval over de mogelijke motieven van de daders discussieren.
Ja, klopt, en daar heeft "linksch" of "het is walgelijke religie" dus niets mee te maken.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je over de mogelijke motieven van de daders wil discussieren kom je hoe dan ook o.a. bij de islam uit.
Ik snap alleen het puntje "schuld islam" niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Het punt dat Leandra wil maken is niet dat je het niet mag benoemen. Het gaat meer om de manier waarop er hier continu gepost wordt. Die nodigt vaak niet echt meer uit tot een discussie, omdat de boel uitmondt in een kinderachtig links-rechts spelletje.
Ingezoemd?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:50 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Even voor de beeldvorming hier ligt Ivoorkust;
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.jookschrijft.nl%2Fplaatjes%2Fivoorkust.gif&f=1]afbeelding[/url] ]
Ingezoemd,
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.visoterra.com%2Fcartes%2Fcarte-cote-d-ivoire.png&f=1]afbeelding[/url] ]
Hier staat ook Grand Bassam op;
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.venividivissie.org%2Fvvv_db%2Fnew_dbfoto%2Fkaarten%2Fcontinents%2FAfrika%2FIvoorkust.gif&f=1]afbeelding[/url] ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |