En het is ook zo slecht voor je op lange termijn.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:08 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Beter van niet.
Je schiet er niks mee op want je leert alsnog niet met de werkelijkheid te dealen.
Dat is typisch verslaafden gedrag ja.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is wel een gebruikelijke eigenschap van ex-gebruikers toch?
quote:Op maandag 14 maart 2016 00:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik heb wel een ebetje dat als ik met mensen om ga die ook herstellende verslaafden zijn dat het gesprek nog wel eens een bepaalde hoe zeg je dat, verheerlijkende neiging kan hebben naar de gebruikerstijd. Dan weet ik dat ik die gene even niet moet spreken.
Hoezo met je maag?quote:Op maandag 14 maart 2016 00:11 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb 0 problemen met gebit.
Wel veel met mn maag, kankikutje soms. En soms denk ik dat ik daarom klein ben.
Meeega buikpijn als ik heb gegeten somsquote:
Mijn gebit was echt vies verneukt door het (gal) kotsen.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:11 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb 0 problemen met gebit.
Wel veel met mn maag, kankikutje soms. En soms denk ik dat ik daarom klein ben.
Beter verhaal van je vriendin jaquote:Op maandag 14 maart 2016 00:11 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik heb het bij mn vriendin ook wel eens dat ik ga praten van
"wist je nog die toen en toen, heerlijke avond was dat, precies de goede dronk, lijntje erbij"
Maar dan krijg ik feedback over hoe dat voor haar was die tijd. En dan is het wel snel afgelopen.
Maar met iemand anders kun je daar soms echt heel diep in door gaan, en dan krijg je weer helemaal die feeling hoe het voelde als je 2 flessen stekre drank kocht of dealertje belde.
Je moet ook geen gal kotsen!quote:Op maandag 14 maart 2016 00:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Mijn gebit was echt vies verneukt door het (gal) kotsen.
Heb daar flink uren voor in de stoel moeten liggen bij de tandarts.
Dat was helaas een ongewenst extern effect van alcohol.quote:
Pijnlijkste maar wel beste manierquote:Op maandag 14 maart 2016 00:11 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar dan krijg ik feedback over hoe dat voor haar was die tijd. En dan is het wel snel afgelopen.
Ohquote:Op maandag 14 maart 2016 00:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat was helaas een ongewenst extern effect van alcohol.
Ik had ook zo'n nazorggroep maar hier was dat echt zo nep vond ikquote:Op maandag 14 maart 2016 00:13 schreef Insomnia_ het volgende:
Het is jammer dat AA mij totaal niet ligt en ik er dus misschien 1 keer per 2 maanden heen ga.
Maar het is wel fijn om met mensen te praten die het gewoon gelijk begrijpen.
In welke zin?quote:Op maandag 14 maart 2016 00:14 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik had ook zo'n nazorggroep maar hier was dat echt zo nep vond ik
O ja. Dat heb ik ook wel eens gehoord van een goede kennis van me die bij zo'n ex-drugs verslaafden groepje zit.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:15 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dat het altijd perfect ging met iedereen
Ja, tyfusquote:Op maandag 14 maart 2016 00:16 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
O ja. Dat heb ik ook wel eens gehoord van een goede kennis van me die bij zo'n ex-drugs verslaafden groepje zit.
Schijnt trouwens best een vrouwendingetje te zijn.
Dan duwen ze er nog een kind bij uit, en dan zijn ze ook gelijk de perfecte moeder.
Maar achteraf stiekem snachts weer snuiven, nee dat is slim.
Wat?quote:Op maandag 14 maart 2016 00:18 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik heb het er zelf ook best lastig mee gehad achteraf, dat het niet allemaal zo perfect is als je vooraf denkt hoor. Maar ben daar wel eerlijk over geweest.
Ik denk dat best veel mensen het irrationele idee hebben dat als ze van hun verslaving af zijn, of er beter mee om kunnen gaan. Dat het leven ook per direct een stuk perfecter wordt.quote:
Ah zo, ja is ook wel zo.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik denk dat best veel mensen het irrationele idee hebben dat als ze van hun verslaving af zijn, of er beter mee om kunnen gaan. Dat het leven ook per direct een stuk perfecter wordt.
En sommige mensen gaan dan de tactiek "fake it till you make it" toepassen. Wat je dus best vaak ziet bij nazorg groepjes in mijn beleving.
Maar ik dacht in eerste instantie dat als ik nuchter zou worden dat elk probleem in mijn leven daarna als een soort sneeuw voor de zon zou verdwijnen, dom natuurlijk.
Je zal nu soms ook nog weleens denken dat de periode als drinker een betere gelukzaligere periode was als nu ofniet?quote:Op maandag 14 maart 2016 00:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik denk dat best veel mensen het irrationele idee hebben dat als ze van hun verslaving af zijn, of er beter mee om kunnen gaan. Dat het leven ook per direct een stuk perfecter wordt.
En sommige mensen gaan dan de tactiek "fake it till you make it" toepassen. Wat je dus best vaak ziet bij nazorg groepjes in mijn beleving.
Maar ik dacht in eerste instantie dat als ik nuchter zou worden dat elk probleem in mijn leven daarna als een soort sneeuw voor de zon zou verdwijnen, dom natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |