Beetje, maar ook gewoon de psychologie erachter. Ze zijn ongeschreven, maar ze zijn er wel degelijk en mensen ergeren zich eraan wanneer je zo'n ongeschreven regel niet uitvoert. Ook zoiets simpels als een kauwgompje, als je met iemand op stapt bent en jij pakt een kauwgompje vraag je dan: jij ook een? 9 van de 10 mensen welquote:Op zondag 13 maart 2016 10:18 schreef Allures het volgende:
Wat wil je hier mee? Voelt een beetje alsof je deze dingen wil leren en wil dat wij een lijst voor je maken
Dit word een opsom topic en er zijn zo veel van die regels...
je zoekt er veel te veel achter als je denkt dat er ingewikkelde psychologische processen achter zitten. Is gewoon cultuur, normen en waarden en aangeleerd gedrag dat zo geinternaliseerd is dat het opvalt of irriteert als iemand er vanaf wijktquote:Op zondag 13 maart 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Beetje, maar ook gewoon de psychologie erachter. Ze zijn ongeschreven, maar ze zijn er wel degelijk en mensen ergeren zich eraan wanneer je zo'n ongeschreven regel niet uitvoert. Ook zoiets simpels als een kauwgompje, als je met iemand op stapt bent en jij pakt een kauwgompje vraag je dan: jij ook een? 9 van de 10 mensen wel
Zeker, anders had ik ze ook niet opgeschrevenquote:Op zondag 13 maart 2016 10:30 schreef Loveless85 het volgende:
De helft van de dingen in de OP wist je hopelijk toch wel al voor je dit topic maakte he?
Sta je eindelijk te tongen met iemand heb je nog een kauwgompje in je mond.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:26 schreef Copycat het volgende:
Geen kauwgom kauwen tijdens het stappen. Slaat alle drank dood.
Dit.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:23 schreef Allures het volgende:
[..]
je zoekt er veel te veel achter als je denkt dat er ingewikkelde psychologische processen achter zitten. Is gewoon cultuur, normen en waarden en aangeleerd gedrag dat zo geinternaliseerd is dat het opvalt of irriteert als iemand er vanaf wijkt
Ik snap dat jij dat niet zo ervaart maar dat is je autisme. Meer niet
Om over de drank even door te gaan; nooit, maar dan ook nooit ijs in je Scotch.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:39 schreef Copycat het volgende:
Welke malloot gaat trouwens uiteten zonder een drankje erbij? De plaatselijke snackbarconnaisseur niet meegerekend.
Ook belangrijk, ga niet voordringen om in de bus te stappen. Vooral die mensen die niet achteraan een rij aansluiten maar van opzij komen aanlopen en dan voordringen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:16 schreef Deezertje het volgende:
Fatsoen:
Laat mensen in het OV eerst uitstappen voordat je voordringt (geldt ook voor mensen die achter je staan en toch als eerste in de bus gaan)
True. Die 1 gaat er dan ook uit.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:56 schreef hoas het volgende:
Beetje raar dat je #1 in je titel zet
Het is een ongeschreven regel dat je er niet van uit gaat dat dit topic een reeks gaat worden.
Soms heb ik gewoon geen dorst maar ja dan ben je toch maar die 2 euro kwijt voor een colaatje, drink ik sloom en weiger ik gewoon de volgende keer dat ze 't vragen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:39 schreef Copycat het volgende:
Welke malloot gaat trouwens uiteten zonder een drankje erbij? De plaatselijke snackbarconnaisseur niet meegerekend.
Maar dat is dan in een snackbar oid? Mag ik hopen. Anders is het wel erg tja.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:
Soms heb ik gewoon geen dorst maar ja dan ben je toch maar die 2 euro kwijt voor een colaatje, drink ik sloom en weiger ik gewoon de volgende keer dat ze 't vragen.
Wat voor psychologie? Het wordt je gewoon aangeleerd. Als iemand bier voor mij gaat halen zeg ik gewoon bedankt, daarvoor moet ik niet een heel psychologisch proces door. Wat ga je nu doen met al die regels, boven je bed hangen?quote:Op zondag 13 maart 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Beetje, maar ook gewoon de psychologie erachter. Ze zijn ongeschreven, maar ze zijn er wel degelijk en mensen ergeren zich eraan wanneer je zo'n ongeschreven regel niet uitvoert. Ook zoiets simpels als een kauwgompje, als je met iemand op stapt bent en jij pakt een kauwgompje vraag je dan: jij ook een? 9 van de 10 mensen wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |