game on.quote:Molotovcocktail, brandstichting, kogelinslagen, bekladding met nazi-symbolen, stenen door de ruiten tijdens het gebed, varkenskoppen op de stoep: tientallen geweldsincidenten hebben zich de afgelopen jaren afgespeeld rond moskeeën en islamitische instellingen. Maar veelal halen de berichten het landelijke nieuws niet; er zou sprake zijn van het bagatelliseren van islamofobie. Actief beleid blijft uit.
http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a4260830/
De media zijn er voorzichtig mee en brengen het nieuws vaak versluierd. Zo wordt er bij brandstichting niet van een aanslag gesproken. Momenteel is er echter een piek in anti-islamgeweld. Ik vind dat dit op meer interesse vanuit politiek en media zou mogen rekenen.
quote:Op zondag 13 maart 2016 00:09 schreef possetje het volgende:
Heeft iemand ook al keer gezegt dat niet iedereen agressie van moslims bij politie meld?
Bij deze dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb jou in een paar jaar van vrijdenker naar angstige xenofoob zien vervallen, dat baart me wel zorgen.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:08 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat snel ineens.
Maar het mensbeeld fnuikt ons dus, is mijn stelling in deze.
Precies de woorden waarvan ik al verwachtte dat die wél binnen je woordenschat zouden liggen. Weinig verrassend.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:11 schreef possetje het volgende:
[..]
jo ga huilen joh! taalpuristmongool!
Ah, de demonisering van eenieder die het hippiedenken met de realiteit benaderd. Hoe anders houd je jezelf voor de gek? Hoe zwakker de overtuiging (maw hoe makkelijker teniet te doen), hoe groter de noodzaak deze met geweld of beledigingen te verdedigen.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb jou in een paar jaar van vrijdenker naar angstige xenofoob zien vervallen, dat baart me wel zorgen.
Nou heeft de term xenofoob de laatste jaren behoorlijk aan gewicht verloren, evenals racist.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb jou in een paar jaar van vrijdenker naar angstige xenofoob zien vervallen, dat baart me wel zorgen.
Vrijdenkers waren de sjun en lucida's hè >10 jaar geleden. Weet je dat niet meer? Of deed je toen niet mee aan die discussies? Ben niet wezenlijk veranderd eigenlijk. Zie wel in dat sommige mensen een vrij naïef mensbeeld hanteren.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laat ik het dan op de angst gooien. Waar ben je nou zo bang voor?quote:Op zondag 13 maart 2016 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrijdenkers waren de sjun en lucida's hè >10 jaar geleden. Weet je dat niet meer? Of deed je toen niet mee aan die discussies? Ben niet wezenlijk veranderd eigenlijk. Zie wel in dat sommige mensen een vrij naïef mensbeeld hanteren.
Nergens kun je volgens mij een bewijs vinden dat ik een xenofoob zou zijn ook. Ja, of kom maar op dan met een bewijs.
Ik ben helemaal nergens bang voor persoonlijk. Ik ben net zoals jij behoorlijk uit de kluiten gewassen, niemand doet me wat.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laat ik het dan op de angst gooien. Waar ben je nou zo bang voor?
Bestaat rationele angst uberhaupt volgens jou? Gezien je met xenofoob e.d. smijt?quote:Op zondag 13 maart 2016 00:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Linkse mensen komen de laatste tijd anders vooral zelf nogal bang over. Bang voor hun treurige overgesubsidieerde baantjes, wellicht.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel verder gaat dan de angst om een baantje te verliezen. Ik denk dat ze bang zijn voor een wereld waarin niet iedereen lief is, dat degelijke ethiek meer betekent dan 'ik wil lief zijn', dat ze minder controle hebben dan ze zouden willen hebben; dat het maakbaarheidsdenken en het idee van absolute vooruitgang niet gegrond zijn. Het zijn bijna religieuze sentimenten.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Linkse mensen komen de laatste tijd anders vooral zelf nogal bang over. Bang voor hun treurige overgesubsidieerde baantjes, wellicht.
Ik zie aan Disana ook aan Giumensch/remlof idd dat dat wrs wel zo is. Het s een mensbeeld-principe niet gebaseerd op empirie, maar op een soort idee.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel verder gaat dan de angst om een baantje te verliezen. Ik denk dat ze bang zijn voor een wereld waarin niet iedereen lief, dat degelijke ethiek meer betekent dan 'ik wil lief zijn', dat ze minder controle hebben dan ze zouden willen hebben; dat het maakbaarheidsdenken en het idee van absolute vooruitgang niet gegrond zijn. Het zijn bijna religieuze sentimenten.
Ja, misschien ook wel deels gevoed door de empirie, omdat vele in het westen simpelweg 'lief' zijn. En natuurlijk het -voor iedereen geldende- idee dat men ziet wat ie wilt zien; onbewust bevestiging van het al aangenomen zoeken, zal zeker opgaan.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie aan Disana ook aan Giumensch/remlof idd dat dat wrs wel zo is. Het s een mensbeeld principe niet gebaseerd op empirie, maar op een soort idee.
Het is natuurlijk ook paradoxaal. Dat je om je beschaving te behouden, hard moet durven zijn tegen zij die deze mogelijk aantasten.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, misschien ook wel deels gevoed door de empirie, omdat vele in het westen simpelweg 'lief' zijn. En natuurlijk het -voor iedereen geldende- idee dat men ziet wat ie wilt zien; onbewust bevestiging van het al aangenomen zoeken, zal zeker opgaan.
Hoe kan je nou een plafond stellen aan het aantal vluchtelingen dat je opvangt? We nemen er naar X op en als je X+1 bent, dan heb je pech, dan ga je maar dood?quote:Op zondag 13 maart 2016 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal nergens bang voor persoonlijk. Ik ben net zoals jij behoorlijk uit de kluiten gewassen, niemand doet me wat..
Ik beweer alleen dat we een duidelijk plafond moeten stellen aan wat we hier in NL moeten opvangen, gebaseerd op historische cijfers ten hoogste 90K vluchtelingen en niet meer en daarnaast moet het niet voor eeuwig zijn. Heb ik vanaf het begin gezegd, in september 2015.
Verder heb ik geen bijzondere affiliatie met de islam, zoals ik in een ander topic (in POL) heb gesteld het gaat in tegen mijn joodse cultureel marxistische normen en waarden. Daarom ben ik ook erg gekant tegen Holocaustontkenning en -bagatellisering bijv.
Absoluut. Dat had ik in het vorige deel ook nog even uiteengezet. Maar het moet mogelijk zijn om een slot te hangen aan de deur van het huis waarin je je een bepaalde manier van leven hebt aangemeten. Als je het humanisme liefhebt dan moet je er voor zorgen dat deze kan overleven. Je moet het niet in absolute termen benaderen; het humanisme dat jij uitdraagt hoeft en kan niet voor de hele wereld te gelden. Een stukje pragmatisme dat alleen voort kan komen uit een bepaalde mate van realiteitszin.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:42 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook paradoxaal. Dat je om je beschaving te behouden, hard moet durven zijn tegen zij die deze mogelijk aantasten.
Ja, dat zal idd, maar dat is op micro-niveau al niet waar. Maar als je alleen je broodje gaat halen bij de Turkse bakker om de hoek, zoals KoosVogels, dan heb je dat niet in de gaten. Veel hoogopgeleiden hebben dat niet in de gaten, als er moslims op een afdeling werken dan hebben zij zich volledig aangepast, anders kom je niet aan zo'n baan. De wat lager opgeleiden daarbij ligt het aanpassingsvermogen anders. Dan moet jij je aanpassen als NL'er aan hen, want anders ben je een racist. De nog lager opgeleiden, zijn alleen moslims, alleen dan krijg je strijd tussen moslims uit Turkije en Marokko en Afrikaanse streken, die weg gezet worden als "zwarte" en daar sta jij dan weer bij te klapperen. Mag je niets van zeggen, want ook racisme. Enfin. Je begrijpt een zogenaamd hoog opgeleide weet dit allemaal niet. Die baseert zijn of haar mensbeeld gewoon op eh... Mickey Mouse land?quote:Op zondag 13 maart 2016 00:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, misschien ook wel deels gevoed door de empirie, omdat vele in het westen simpelweg 'lief' zijn. En natuurlijk het -voor iedereen geldende- idee dat men ziet wat ie wilt zien; onbewust bevestiging van het al aangenomen zoeken, zal zeker opgaan.
Dat is juist de hele grap van dit gebeuren. Door iedereen toe te laten benadelen we zij die echt hulp nodig hebben. Door de poorten wagenwijd open te houden, riskeer jij de levens van al die de middelen hadden om hier aan te kloppen. Als het jou daadwerkelijk ging om het redden van menslevens dan was je resoluut tegen het beleid van de laatste jaren geweest.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een plafond stellen aan het aantal vluchtelingen dat je opvangt? We nemen er naar X op en als je X+1 bent, dan heb je pech, dan ga je maar dood?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |