Daar zou ik echt schijt aan hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je niet overal zomaar as mag uitstrooien.
Heb ik ook naar gekeken maar dat is harstikke duur.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:49 schreef Allures het volgende:
Ik wil in zo'n bos natuur begraafplaats. Waar mensen dan kunnen wandelen als ze dat willen
Verder liever geen dienst dienst. Liever iets met een soort cirkel met mijn kist in het midden. Wie wat wil zeggen of een bloempje op de kist wil leggen mag dat doen, al is het de buurvrouw van mijn ouders. Mag gewoon een kleine herinneren zijn of een heel gedicht, whatever
Verder graag wat te drinken en te eten als dat bezig is ipv er na
Soort receptie en dienst in een idee
Beetje losjes en in the moment. Als dat eigenlijk te realiseren is.
Ik zal wel een keer een briefje schrijven dat ik dat wil anders krijgt degene die aan mijn oma moet uit leggen dat ik die wazige shit wilde het nog zwaar
die bos begraafplaats? Ja weet ik. Of bedoelde je de rest?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:53 schreef hoas het volgende:
[..]
Heb ik ook naar gekeken maar dat is harstikke duur.
Ja bos of natuur.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:55 schreef Allures het volgende:
[..]
die bos begraafplaats? Ja weet ik. Of bedoelde je de rest?
Niets ten nadele van je grootmoeder, maar toch hoop ik niet dat zij je overleeft.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:49 schreef Allures het volgende:
Ik zal wel een keer een briefje schrijven dat ik dat wil anders krijgt degene die aan mijn oma moet uit leggen dat ik die wazige shit wilde het nog zwaar
ik ook niet, maar je weet het niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niets ten nadele van je grootmoeder, maar toch hoop ik niet dat zij je overleeft.
Tegen die tijd denk ik niet dat ik me om de regeltjes nog druk ga maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Doe eens fotootjes?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:20 schreef MariMiep het volgende:
Ik wilde altijd een goedkope kist omdat ie toch de fik in gaat, maar nu zag ik laatst kisten van riet of bamboe en die vind ik zoooo mooi!! Maar die zijn best duur. Daar wil ik dan in liggen met een bloemetjes jurk aan.
Ik heb een document op de computer staan waar mijn wensen in staan en die pas ik af en toe aan. Vooral de muziek wijzigt nog wel eens.
Dus nu gaat die dure rieten kist er denk ik toch maar bij. Als het goed is ben ik wel voldoende verzekerd daarvoor.
Vind dat echt helemaal niksquote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:43 schreef MariMiep het volgende:
http://www.deuitvaartkist.nl/manden/engels-wilgenteen-wit-vk.html
Ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen.
Deze in de link is wel heel duur, ik heb ze ook van 800 tot 1.000 euro gezien. Ter vergelijking: de goedkoopste kisten zijn volgens mij tegen de 300 euro.
Heb je verzekering voor he, een uitvaartverzekering. Nadeel van een graf heb ik zelf al ondervonden, stond er ineens een man van de gemeente aan de deur met de mededeling dat het graf van mijn man vernield was. Kreeg kort erna telefoon, de gemeente zou het weer laten maken, daarna telefoon van de steenhouwer dat omdat de gemeente het liet maken, de garantie van de steen niet meer geldig was. En enige wat je dan denkt is, ik ga voor crematie.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:02 schreef MrSalazar het volgende:
Ik zou wel begraven willen worden maar denk niet dat iemand dat gaat betalen + je graf wordt vroeg of laat toch geruimd.
Ja maar wat wordt er dan vergoed? Dat je 10 jaar mag blijven liggen?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:06 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Heb je verzekering voor he, een uitvaartverzekering. Nadeel van een graf heb ik zelf al ondervonden, stond er ineens een man van de gemeente aan de deur met de mededeling dat het graf van mijn man vernield was. Kreeg kort erna telefoon, de gemeente zou het weer laten maken, daarna telefoon van de steenhouwer dat omdat de gemeente het liet maken, de garantie van de steen niet meer geldig was. En enige wat je dan denkt is, ik ga voor crematie.
Ik heb zelf 16.000 euro voor het hele gebeuren betaald, maar zijn lichaam is van ziekenhuis naar mortuarium gegaan, van mortuarium, naar de motorclubhuis daar heeft hij gebruik gemaakt van koeling, vervolgens is hij van Ede naar Assen gebracht. Ik heb het graf voor 20 jaar in beheer gekregen en heb daarna het gebouw nog afgehuurd voor koffie cake en in de avond nog een groot feest in clubhuis. O ja en een film van het gehele gebeuren voor onze dochter mocht zij later dat willen weten. zij was toen 10 maand.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:13 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ja maar wat wordt er dan vergoed? Dat je 10 jaar mag blijven liggen?
Dat... zou wel ultiem gaaf zijn maar onbetaalbaar. Denk niet dat DELA dat dekt.quote:
Niet mijn kopje theequote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:43 schreef MariMiep het volgende:
http://www.deuitvaartkist.nl/manden/engels-wilgenteen-wit-vk.html
Ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen.
Deze in de link is wel heel duur, ik heb ze ook van 800 tot 1.000 euro gezien. Ter vergelijking: de goedkoopste kisten zijn volgens mij tegen de 300 euro.
Is blijkbaar een kist van gerecycled materiaal. Ik vind die vormen zelf trouwens wel heel mooi, maar daarom heb ik 'm ook gepostquote:Op zaterdag 12 maart 2016 21:18 schreef Meike26 het volgende:
Sorry, maar die witte kist vind ik persoonlijk echt spuuglelijk, zogenaamd een design kist of iets, ik zie er vooral een deksel in van een oude HP laserprinter.
Wat muziek betreft, ga ik mijn geliefde familie en vrienden toch minimaal 2 keer lastig vallen met een Mark Knopfler nummer (welke weet ik nog niet echt), zo'10 jaar geleden had ik nog gezegd "Begraaf mij maar". Maar net als TS wil ik indd ook niet zo lastig zijn om hun zo'n hiernamaalstuintje te schanken. Nee, dan maar de fik erin en uitstrooien over 1 of ander veldje of een plas water (geeft leuk effect). Of wat ik ook wel eens gezien heb, je as in een vuurpijl proppen en laten afsteken.
Haha, tja smaken verschillen he.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:49 schreef Allures het volgende:
[..]
Vind dat echt helemaal niksZiet er uit als iets van de Xenos voor in je tuin
Zo, jij hebt erover nagedacht. Foetushouding vind ik zelf ook wel mooi. Treurwilg is ook mijn favoriete boomquote:Op zaterdag 12 maart 2016 21:39 schreef erodome het volgende:
Het liefste zou ik een mooi afscheidsfeest hebben als ik nog leef (evt euthanasie in een elementen cirkel, 4 cirkels om elkaar heen, het 5de element mijn sterven in het midden In privé sfeer op het hoogtepunt van dat feest), maar anders een feest na mijn sterven. Mijn lijk/as in een elementen cirkel.
Heb al wat muziek uitgekozen, zal als het kan wat videomateriaal meegeven, de rest mogen de levenden invullen, wil vooral niet zo'n doodsaaie receptie met koffie en cake, maar een viering van mijn leven. Vreugde met een traan.
Hier in Nederland, waar zelfs de grond waar je in begraven wordt niet echt van jou is en je weer eruit gehaald zal worden, wil ik gecremeerd worden. Maar als ik het voor elkaar kan krijgen wil ik begraven worden in de aarde en dat er een treurwilg op mijn graf gezet wordt (mijn favo boom). Geen kist, of iets van riet ofzo dat snel vergaat. Ik wil dat de groeiende wortels van de boom mijn lijk omvatten en mijn lijk de boom voedt.
Bij voorkeur niet languit op mijn rug liggend in mijn graf, maar zoals het begonnen is, in foetushouding. Naakt met alleen een lijkwade over me heen. Als het graf cirkelvormig zou kunnen zijn zou het perfect zijn.
Daarheen gebracht op een kar met paarden ervoor, gewoon een open kar, oude boerenwagen ofzo. Tijdens het in mijn graf zakken de funeral march van manowar, uit achilles, agony and extasy in 8 parts.
In mijn graf een paar persoonlijke spullen, maar vooral wat kruiden/planten/bloemen.
Verder niets, geen grafschrift, geen steen, geen opsmuk, alleen die treurwilg.
Bij crematie mijn as onder een vers geplante treurwilg met wat persoonlijke spullen, een paar bepaald planten/kruiden/bloemen. Ook dat muziekstuk tijden het plaatsen van mijn as.
Het 'begraven' zelf alleen door de mensen het dichtste bij me, het feest groter.
Oh, en een wake van 3 dagen, maar twijfel nog of ik dat mijn partner aan wil doen. Dat is misschien teveel om te vragen, wil hem geen trauma aandoen.
Deze vraag is al eens eerder boven gekomen irl en de dood van mijn vader heeft me dieper laten nadenken over hoe en wat, vooral omdat we geen idee hadden wat mijn vader wilde toen hij plotseling overleed.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo, jij hebt erover nagedacht. Foetushouding vind ik zelf ook wel mooi. Treurwilg is ook mijn favoriete boom.
Ik plant morgen een stekje van een kronkelwilg om mijn schoonvader te herinneren in mijn tuin. Stekje komt van een boom waar mijn ex en ik samen veel aan gesnoeid hebben, mooie herinneringen aan die boom en aan mijn ex dus vond het wel toepasselijk om zoiets moois in mijn eigen tuin te hebben. Ik heb ook een stuk van mijn oma's appelboom als insectenhotel en een wilgje die ik op mijn balkon in Brussel had. Bomen zijn perfect om te gebruiken als gedenksteen. Je kunt er voor zorgen, je kunt ze met rust laten, je hoeft er niet naartoe maar het kan wel als je dat wil.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Deze vraag is al eens eerder boven gekomen irl en de dood van mijn vader heeft me dieper laten nadenken over hoe en wat, vooral omdat we geen idee hadden wat mijn vader wilde toen hij plotseling overleed.
Het euthanasie stuk is misschien een beetje te voor de nabestaanden, maar wil wel een viering van mijn leven.
Dank je. Ik ben van plan om goed voor Alan's boom te zorgen.quote:Dat stukje van die kronkelwilg planten voor je schoonvader vind ik echt een heel mooi idee, net als dat stukje van die appelboom van je oma in een insectenhotel.
Zou het een heel fijn idee vinden als mijn geliefden me zo zouden herdenken. Vind dat echt innig liefdevol van je.
Specifiek Venus of gewoon de ruimte in?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:06 schreef sararaats het volgende:
Ik heb er nog niet over nagedacht.
Maar wens een regenboogurne en een bescheiden uitvaart.
Het liefst zou ik mezelf naar Venus laten schieten.
Een plekje in Wuustwezel-Centrum is ook goed.
Venus.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Specifiek Venus of gewoon de ruimte in?
Venus is 900 graden en de atmosfeer is dusdanig zwaar dat een auto aldaar in een paar seconden in elkaar gedrukt wordt. Tevens regent het er lood en zuurquote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:11 schreef sararaats het volgende:
[..]
Venus.
Lass die Sonne in dein Herz moet dan zeker gedraaid worden en het liefst op het hoogste volume zoals ik dat op een zondagmorgen deed.
Ochtend- en avondster. Ik hou van sterrenkunde.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Venus is 900 graden en de atmosfeer is dusdanig zwaar dat een auto aldaar in een paar seconden in elkaar gedrukt wordt. Tevens regent het er lood en zuur.
Ik neem aan dat je een goede reden hebt voor Venus.
True. Mooie gedachte wel. Venus is na de zon en de maan het helderste hemellichaam aan de hemel, veel mensen zien het aan voor een ster.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:14 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ochtend- en avondster. Ik hou van sterrenkunde.
Wassen, voorlezen, muziek draaien, praten, foto's kijken en het daarover hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:05 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
.
[..]
Dank je. Ik ben van plan om goed voor Alan's boom te zorgen.
Wat doen mensen eigenlijk tijdens een wake? Ik ken wel een avondwake waarbij iedereen langs kan gaan en ff bij de dode kan zijn voor wie dat wil. Standaard bij begrafenissen in de Achterhoek, doorgaans voor mensen die er bij de begrafenis niet bij kunnen zijn. Voor mij hoeft dat dus niet. Maar als dat 3 dagen duurt, wat gebeurt er dan? Drie dagen in stilte bij de dode zitten of zo?.
Nee maar af en toe moet je gewoon iets doen wat niet magquote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:
ziet er nep uit, als een etalagepopquote:
Ja dat wel maar het is wel echt.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
ziet er nep uit, als een etalagepop
Waarom niet? Als je oud en versleten bent en je moet dan nog ga nadenken over je begrafenis/crematie kan het al gauw te laat zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:35 schreef Wimperkruller het volgende:
Waarom zou je hier over nadenken als je gezond en jong bent? Ik dacht dat dit zo'n topic zou zijn met een link naar zo'n filmpje waarin mensen eigen begrafenis bijwonen.
Omdat dat heel verstandig is.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:35 schreef Wimperkruller het volgende:
Waarom zou je hier over nadenken als je gezond en jong bent? Ik dacht dat dit zo'n topic zou zijn met een link naar zo'n filmpje waarin mensen eigen begrafenis bijwonen.
Mijn vader overleed toen hij 48 was. Was jong en, dat dachten we iig, gezond.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:35 schreef Wimperkruller het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |