abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2016 @ 19:29:11 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160618247
TS begint dan maar. Mijn schoonvader (nou ja, de vader van mijn ex maar wij waren dikke maatjes) is overleden en dat heeft me aan het denken gezet.

Ik wil gecremeerd worden omdat ik het nogal onzinnig vind om na je dood nog al die ruimte in te nemen. Verder ben ik zelf geen grafganger en ik wil mijn nabestaanden niet opzadelen met die zorg voor een graf, waar ze zich dan kut over gaan voelen omdat zij ook geen grafgangers zijn :'). Mijn as wil ik graag uitgestrooid hebben en dan niet op zo'n uitstrooiveldje maar gewoon lekker op een paar verschillende plekken waar ik wat mee heb. Er staat een grote wilg hier waar ik de honden regelmatig uitlaat, pal aan het water. Dan wil ik graag wat van mijn as uitgestrooid hebben in Brussel omdat ik daar jaren gewoond heb met veel plezier. En op mijn ouders erf waar ik opgegroeid ben, een gat in de grond en plant er een mooie wilg in.

De dienst zelf lekker simpel, niet jan en alleman uitnodigen. 30 man is echt meer dan genoeg.
Come live the life van K's Choice moet absoluut gedraaid worden. ^O^
En verder gewoon veel vrienden en familie aan het woord laten, niet een of andere uitvaartgast die ik helemaal niet ken. Prima om die erbij te hebben om dingen in goede banen te leiden maar geen toestanden dat zo iemand je familie interviewt en dan vervolgens 20 minuten gaat praten alsof het een vriend van je was. Verder zou ik het wel mooi vinden als mensen liedjes kiezen die ze aan mij doen denken. Wordt het zo'n lekker emotioneel gebeuren :@ :'( :'( :P .
Zo'n receptie naderhand... ik weet het niet. Het heeft zelden met de begrafenis zelf te maken. Misschien is het wel veel leuker om gewoon naar de kroeg te gaan met z'n allen!

^O^ . Jammer dat je zoiets zelf niet meer mee kunt maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 13-03-2016 00:22:14 ]
Resistance is futile.
pi_160618354
Dat vind ik niet jammer. :P
pi_160618446
Hou er wel rekening mee dat je niet overal zomaar as mag uitstrooien.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_160618556

Laten we maar niet details gaan :@
  zaterdag 12 maart 2016 @ 19:43:31 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_160618658
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Daar zou ik echt schijt aan hebben.
pi_160618852
Ik wil in zo'n bos natuur begraafplaats. Waar mensen dan kunnen wandelen als ze dat willen

Verder liever geen dienst dienst. Liever iets met een soort cirkel met mijn kist in het midden. Wie wat wil zeggen of een bloempje op de kist wil leggen mag dat doen, al is het de buurvrouw van mijn ouders. Mag gewoon een kleine herinneren zijn of een heel gedicht, whatever
Verder graag wat te drinken en te eten als dat bezig is ipv er na
Soort receptie en dienst in een idee
Het 'leuke' deel van een begrafenis is altijd na de dienst, als je een drankje hebt en gaat van 'weet je nog, die vakantie in Frankrijk dat ze de haringen vergeten was'. Nou dat dus, maar dan alleen maar dat

Beetje losjes en in the moment. Als dat eigenlijk te realiseren is.
Ik zal wel een keer een briefje schrijven dat ik dat wil anders krijgt degene die aan mijn oma moet uit leggen dat ik die wazige shit wilde het nog zwaar :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Allures op 12-03-2016 19:54:53 ]
pi_160618904
Geen idee, misschien ben ik dan wel zo'n persoon die niemand kent.
pi_160618942
Maar geen koffietafel trouwens echt zelf zo'n hekel aan. Plakje cake en gore koffie met een klef broodje kaas nee bedankt.
pi_160618954
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:49 schreef Allures het volgende:
Ik wil in zo'n bos natuur begraafplaats. Waar mensen dan kunnen wandelen als ze dat willen

Verder liever geen dienst dienst. Liever iets met een soort cirkel met mijn kist in het midden. Wie wat wil zeggen of een bloempje op de kist wil leggen mag dat doen, al is het de buurvrouw van mijn ouders. Mag gewoon een kleine herinneren zijn of een heel gedicht, whatever
Verder graag wat te drinken en te eten als dat bezig is ipv er na
Soort receptie en dienst in een idee

Beetje losjes en in the moment. Als dat eigenlijk te realiseren is.
Ik zal wel een keer een briefje schrijven dat ik dat wil anders krijgt degene die aan mijn oma moet uit leggen dat ik die wazige shit wilde het nog zwaar :')
Heb ik ook naar gekeken maar dat is harstikke duur.
pi_160618980
Liefste as loslaten buiten de aarde.
pi_160618996
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:53 schreef hoas het volgende:

[..]

Heb ik ook naar gekeken maar dat is harstikke duur.
die bos begraafplaats? Ja weet ik. Of bedoelde je de rest?
pi_160619018
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:55 schreef Allures het volgende:

[..]

die bos begraafplaats? Ja weet ik. Of bedoelde je de rest?
Ja bos of natuur.
pi_160619096
Weet ik, maar er komen er steeds meer. Vraag, aanbod etc.
En ik zal braaf sparen tot ik dood ga
  zaterdag 12 maart 2016 @ 20:04:40 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160619224
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:49 schreef Allures het volgende:

Niets ten nadele van je grootmoeder, maar toch hoop ik niet dat zij je overleeft.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160619310
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niets ten nadele van je grootmoeder, maar toch hoop ik niet dat zij je overleeft.
ik ook niet, maar je weet het niet.
En ik denk dat er wel meer mensen moeite mee zouden kunnen hebben. Dus maar even duidelijk maken dat het echt mijn wens was en zo
pi_160619738
Ik wilde altijd een goedkope kist omdat ie toch de fik in gaat, maar nu zag ik laatst kisten van riet of bamboe en die vind ik zoooo mooi!! Maar die zijn best duur. Daar wil ik dan in liggen met een bloemetjes jurk aan.

Ik heb een document op de computer staan waar mijn wensen in staan en die pas ik af en toe aan. Vooral de muziek wijzigt nog wel eens.

Dus nu gaat die dure rieten kist er denk ik toch maar bij. Als het goed is ben ik wel voldoende verzekerd daarvoor.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 20:27:06 #17
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_160619947
Wil verbrand worden, en verder maakt het me niet uit.
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 20:36:38 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160620279
quote:
Tegen die tijd denk ik niet dat ik me om de regeltjes nog druk ga maken.
Resistance is futile.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 20:38:25 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160620338
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:20 schreef MariMiep het volgende:
Ik wilde altijd een goedkope kist omdat ie toch de fik in gaat, maar nu zag ik laatst kisten van riet of bamboe en die vind ik zoooo mooi!! Maar die zijn best duur. Daar wil ik dan in liggen met een bloemetjes jurk aan.

Ik heb een document op de computer staan waar mijn wensen in staan en die pas ik af en toe aan. Vooral de muziek wijzigt nog wel eens.

Dus nu gaat die dure rieten kist er denk ik toch maar bij. Als het goed is ben ik wel voldoende verzekerd daarvoor.
Doe eens fotootjes?
Resistance is futile.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 20:41:07 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160620408
Deze kist vind ik mooi:

Resistance is futile.
pi_160620473
http://www.deuitvaartkist.nl/manden/engels-wilgenteen-wit-vk.html

Ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen.
Deze in de link is wel heel duur, ik heb ze ook van 800 tot 1.000 euro gezien. Ter vergelijking: de goedkoopste kisten zijn volgens mij tegen de 300 euro.
pi_160620560
Die witte kist is inderdaad ook mooi!

Een familielid van mij is kort geleden overleden en heeft alleen maar een paar uur voor/tot de crematie in de kist gelegen. Dan is een dure wel zonde. Zij lag thuis opgebaard op een bed. Een kist kon de bocht naar de kamer niet maken.
pi_160620674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:43 schreef MariMiep het volgende:

Deze in de link is wel heel duur, ik heb ze ook van 800 tot 1.000 euro gezien. Ter vergelijking: de goedkoopste kisten zijn volgens mij tegen de 300 euro.
Vind dat echt helemaal niks :@ Ziet er uit als iets van de Xenos voor in je tuin
pi_160620907
Dikke party met DJ, drank en snacks. Mijn leven vieren in plaats van huilen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_160621383
Ik wil een cremetie en uitgestrooid worden in de zee, iedereen mag praatje houden en als laatste wil ik graag dit nummer als slot.

pi_160621591
Sorry, maar die witte kist vind ik persoonlijk echt spuuglelijk, zogenaamd een design kist of iets, ik zie er vooral een deksel in van een oude HP laserprinter.

Wat muziek betreft, ga ik mijn geliefde familie en vrienden toch minimaal 2 keer lastig vallen met een Mark Knopfler nummer (welke weet ik nog niet echt), zo'10 jaar geleden had ik nog gezegd "Begraaf mij maar". Maar net als TS wil ik indd ook niet zo lastig zijn om hun zo'n hiernamaalstuintje te schanken. Nee, dan maar de fik erin en uitstrooien over 1 of ander veldje of een plas water (geeft leuk effect 8-) ). Of wat ik ook wel eens gezien heb, je as in een vuurpijl proppen en laten afsteken. ^O^
pi_160622052
Dit topic zet me toch wel lichtelijk aan het denken dat ik ergens een documentje moet maken met mijn wensen qua crematie.

Sowieso wil ik gecremeerd worden en in een urn gestopt worden. Dan wil ik graag in een urn muur staan. Crematie zelf graag kleinschalig houden en als het ff kan een lekker bruin biertje geschonken worden. Muziek keuze staat al jaren vast en dat is: Nothing else Matters - Metallica.
pi_160622369
Het liefste zou ik een mooi afscheidsfeest hebben als ik nog leef (evt euthanasie in een elementen cirkel, 4 cirkels om elkaar heen, het 5de element mijn sterven in het midden In privé sfeer op het hoogtepunt van dat feest), maar anders een feest na mijn sterven. Mijn lijk/as in een elementen cirkel.
Heb al wat muziek uitgekozen, zal als het kan wat videomateriaal meegeven, de rest mogen de levenden invullen, wil vooral niet zo'n doodsaaie receptie met koffie en cake, maar een viering van mijn leven. Vreugde met een traan.

Hier in Nederland, waar zelfs de grond waar je in begraven wordt niet echt van jou is en je weer eruit gehaald zal worden, wil ik gecremeerd worden. Maar als ik het voor elkaar kan krijgen wil ik begraven worden in de aarde en dat er een treurwilg op mijn graf gezet wordt (mijn favo boom). Geen kist, of iets van riet ofzo dat snel vergaat. Ik wil dat de groeiende wortels van de boom mijn lijk omvatten en mijn lijk de boom voedt.

Bij voorkeur niet languit op mijn rug liggend in mijn graf, maar zoals het begonnen is, in foetushouding. Naakt met alleen een lijkwade over me heen. Als het graf cirkelvormig zou kunnen zijn zou het perfect zijn.
Daarheen gebracht op een kar met paarden ervoor, gewoon een open kar, oude boerenwagen ofzo. Tijdens het in mijn graf zakken de funeral march van manowar, uit achilles, agony and extasy in 8 parts.
In mijn graf een paar persoonlijke spullen, maar vooral wat kruiden/planten/bloemen.

Verder niets, geen grafschrift, geen steen, geen opsmuk, alleen die treurwilg.
Bij crematie mijn as onder een vers geplante treurwilg met wat persoonlijke spullen, een paar bepaald planten/kruiden/bloemen. Ook dat muziekstuk tijden het plaatsen van mijn as.
Het 'begraven' zelf alleen door de mensen het dichtste bij me, het feest groter.

Oh, en een wake van 3 dagen, maar twijfel nog of ik dat mijn partner aan wil doen. Dat is misschien teveel om te vragen, wil hem geen trauma aandoen.

[ Bericht 4% gewijzigd door erodome op 12-03-2016 21:52:39 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160623079
Ik zou wel begraven willen worden maar denk niet dat iemand dat gaat betalen + je graf wordt vroeg of laat toch geruimd.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160623240
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:02 schreef MrSalazar het volgende:
Ik zou wel begraven willen worden maar denk niet dat iemand dat gaat betalen + je graf wordt vroeg of laat toch geruimd.
Heb je verzekering voor he, een uitvaartverzekering. Nadeel van een graf heb ik zelf al ondervonden, stond er ineens een man van de gemeente aan de deur met de mededeling dat het graf van mijn man vernield was. Kreeg kort erna telefoon, de gemeente zou het weer laten maken, daarna telefoon van de steenhouwer dat omdat de gemeente het liet maken, de garantie van de steen niet meer geldig was. En enige wat je dan denkt is, ik ga voor crematie.
pi_160623435
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:06 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Heb je verzekering voor he, een uitvaartverzekering. Nadeel van een graf heb ik zelf al ondervonden, stond er ineens een man van de gemeente aan de deur met de mededeling dat het graf van mijn man vernield was. Kreeg kort erna telefoon, de gemeente zou het weer laten maken, daarna telefoon van de steenhouwer dat omdat de gemeente het liet maken, de garantie van de steen niet meer geldig was. En enige wat je dan denkt is, ik ga voor crematie.
Ja maar wat wordt er dan vergoed? Dat je 10 jaar mag blijven liggen?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160623543
Ik wil begraven worden. Absoluut niet gecremeerd, omdat ik geloof dat dat "pijn" doet.

Ik wil dat niemand in het zwart komt. Zwarte kleding is verboden op mijn begrafenis.

Ik wil Hans van Seggelen - Hallelujah en Gordon - Kon Ik Nog Maar Even Bij Je Zijn als liedjes.
pi_160623553
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:13 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ja maar wat wordt er dan vergoed? Dat je 10 jaar mag blijven liggen?
Ik heb zelf 16.000 euro voor het hele gebeuren betaald, maar zijn lichaam is van ziekenhuis naar mortuarium gegaan, van mortuarium, naar de motorclubhuis daar heeft hij gebruik gemaakt van koeling, vervolgens is hij van Ede naar Assen gebracht. Ik heb het graf voor 20 jaar in beheer gekregen en heb daarna het gebouw nog afgehuurd voor koffie cake en in de avond nog een groot feest in clubhuis. O ja en een film van het gehele gebeuren voor onze dochter mocht zij later dat willen weten. zij was toen 10 maand.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:26:57 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160623875
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:54 schreef hoas het volgende:
Liefste as loslaten buiten de aarde.
Dat... zou wel ultiem gaaf zijn maar onbetaalbaar. Denk niet dat DELA dat dekt. :')
Resistance is futile.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:32:01 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160624012
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:43 schreef MariMiep het volgende:

Niet mijn kopje thee :P .

Eigenlijk.. nu ik er over nadenk.. Waarom een kist? Als ik toch gecremeerd wordt, dan kan ik net zo goed in een mooie lijkwade of zo, die kist is zo'n verspilling..
Resistance is futile.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:36:19 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160624138
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:18 schreef Meike26 het volgende:
Sorry, maar die witte kist vind ik persoonlijk echt spuuglelijk, zogenaamd een design kist of iets, ik zie er vooral een deksel in van een oude HP laserprinter.

Wat muziek betreft, ga ik mijn geliefde familie en vrienden toch minimaal 2 keer lastig vallen met een Mark Knopfler nummer (welke weet ik nog niet echt), zo'10 jaar geleden had ik nog gezegd "Begraaf mij maar". Maar net als TS wil ik indd ook niet zo lastig zijn om hun zo'n hiernamaalstuintje te schanken. Nee, dan maar de fik erin en uitstrooien over 1 of ander veldje of een plas water (geeft leuk effect 8-) ). Of wat ik ook wel eens gezien heb, je as in een vuurpijl proppen en laten afsteken. ^O^
Is blijkbaar een kist van gerecycled materiaal. Ik vind die vormen zelf trouwens wel heel mooi, maar daarom heb ik 'm ook gepost :P .

Vuurpijl idee vind ik ook wel gaaf trouwens!
Resistance is futile.
pi_160624340
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:49 schreef Allures het volgende:

[..]

Vind dat echt helemaal niks :@ Ziet er uit als iets van de Xenos voor in je tuin
Haha, tja smaken verschillen he.
Ik vind het juist wel geinig dat het op een rieten mand van de Xenos lijkt. Een houten kist is zo ... doodskist-achtig!

Daarom is het wel goed om wat vast te leggen of te bespreken van te voren. Anders kunnen je nabestaanden wel iets bedenken wat je zelf vreselijk vindt. Alhoewel dat natuurlijk niks uitmaakt als je dood bent.

Ik heb in mijn documentje staan dat ik NIET Nothing else matters van Metallica wil laten draaien op mijn crematie. Ik hou van Metallica, maar dat nummer vind ik vreselijk.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:43:38 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160624368
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:39 schreef erodome het volgende:
Het liefste zou ik een mooi afscheidsfeest hebben als ik nog leef (evt euthanasie in een elementen cirkel, 4 cirkels om elkaar heen, het 5de element mijn sterven in het midden In privé sfeer op het hoogtepunt van dat feest), maar anders een feest na mijn sterven. Mijn lijk/as in een elementen cirkel.
Heb al wat muziek uitgekozen, zal als het kan wat videomateriaal meegeven, de rest mogen de levenden invullen, wil vooral niet zo'n doodsaaie receptie met koffie en cake, maar een viering van mijn leven. Vreugde met een traan.

Hier in Nederland, waar zelfs de grond waar je in begraven wordt niet echt van jou is en je weer eruit gehaald zal worden, wil ik gecremeerd worden. Maar als ik het voor elkaar kan krijgen wil ik begraven worden in de aarde en dat er een treurwilg op mijn graf gezet wordt (mijn favo boom). Geen kist, of iets van riet ofzo dat snel vergaat. Ik wil dat de groeiende wortels van de boom mijn lijk omvatten en mijn lijk de boom voedt.

Bij voorkeur niet languit op mijn rug liggend in mijn graf, maar zoals het begonnen is, in foetushouding. Naakt met alleen een lijkwade over me heen. Als het graf cirkelvormig zou kunnen zijn zou het perfect zijn.
Daarheen gebracht op een kar met paarden ervoor, gewoon een open kar, oude boerenwagen ofzo. Tijdens het in mijn graf zakken de funeral march van manowar, uit achilles, agony and extasy in 8 parts.
In mijn graf een paar persoonlijke spullen, maar vooral wat kruiden/planten/bloemen.

Verder niets, geen grafschrift, geen steen, geen opsmuk, alleen die treurwilg.
Bij crematie mijn as onder een vers geplante treurwilg met wat persoonlijke spullen, een paar bepaald planten/kruiden/bloemen. Ook dat muziekstuk tijden het plaatsen van mijn as.
Het 'begraven' zelf alleen door de mensen het dichtste bij me, het feest groter.

Oh, en een wake van 3 dagen, maar twijfel nog of ik dat mijn partner aan wil doen. Dat is misschien teveel om te vragen, wil hem geen trauma aandoen.
Zo, jij hebt erover nagedacht. Foetushouding vind ik zelf ook wel mooi. Treurwilg is ook mijn favoriete boom O+.

Ik plant morgen een stekje van een kronkelwilg om mijn schoonvader te herinneren in mijn tuin. Stekje komt van een boom waar mijn ex en ik samen veel aan gesnoeid hebben, mooie herinneringen aan die boom en aan mijn ex dus vond het wel toepasselijk om zoiets moois in mijn eigen tuin te hebben. Ik heb ook een stuk van mijn oma's appelboom als insectenhotel en een wilgje die ik op mijn balkon in Brussel had. Bomen zijn perfect om te gebruiken als gedenksteen. Je kunt er voor zorgen, je kunt ze met rust laten, je hoeft er niet naartoe maar het kan wel als je dat wil.
Resistance is futile.
pi_160624698
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo, jij hebt erover nagedacht. Foetushouding vind ik zelf ook wel mooi. Treurwilg is ook mijn favoriete boom O+.

Ik plant morgen een stekje van een kronkelwilg om mijn schoonvader te herinneren in mijn tuin. Stekje komt van een boom waar mijn ex en ik samen veel aan gesnoeid hebben, mooie herinneringen aan die boom en aan mijn ex dus vond het wel toepasselijk om zoiets moois in mijn eigen tuin te hebben. Ik heb ook een stuk van mijn oma's appelboom als insectenhotel en een wilgje die ik op mijn balkon in Brussel had. Bomen zijn perfect om te gebruiken als gedenksteen. Je kunt er voor zorgen, je kunt ze met rust laten, je hoeft er niet naartoe maar het kan wel als je dat wil.
Deze vraag is al eens eerder boven gekomen irl en de dood van mijn vader heeft me dieper laten nadenken over hoe en wat, vooral omdat we geen idee hadden wat mijn vader wilde toen hij plotseling overleed.
Het euthanasie stuk is misschien een beetje te voor de nabestaanden, maar wil wel een viering van mijn leven.

Dat stukje van die kronkelwilg planten voor je schoonvader vind ik echt een heel mooi idee, net als dat stukje van die appelboom van je oma in een insectenhotel.
Zou het een heel fijn idee vinden als mijn geliefden me zo zouden herdenken. Vind dat echt innig liefdevol van je.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 23:05:32 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160625078
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Deze vraag is al eens eerder boven gekomen irl en de dood van mijn vader heeft me dieper laten nadenken over hoe en wat, vooral omdat we geen idee hadden wat mijn vader wilde toen hij plotseling overleed.
Het euthanasie stuk is misschien een beetje te voor de nabestaanden, maar wil wel een viering van mijn leven.

:'( :* .

quote:
Dat stukje van die kronkelwilg planten voor je schoonvader vind ik echt een heel mooi idee, net als dat stukje van die appelboom van je oma in een insectenhotel.
Zou het een heel fijn idee vinden als mijn geliefden me zo zouden herdenken. Vind dat echt innig liefdevol van je.
Dank je. Ik ben van plan om goed voor Alan's boom te zorgen.

Wat doen mensen eigenlijk tijdens een wake? Ik ken wel een avondwake waarbij iedereen langs kan gaan en ff bij de dode kan zijn voor wie dat wil. Standaard bij begrafenissen in de Achterhoek, doorgaans voor mensen die er bij de begrafenis niet bij kunnen zijn. Voor mij hoeft dat dus niet. Maar als dat 3 dagen duurt, wat gebeurt er dan? Drie dagen in stilte bij de dode zitten of zo? :@ .
Resistance is futile.
pi_160625130
Ik heb er nog niet over nagedacht.

Maar wens een regenboogurne en een bescheiden uitvaart.

Het liefst zou ik mezelf naar Venus laten schieten.

Een plekje in Wuustwezel-Centrum is ook goed.
Werewolf
  zaterdag 12 maart 2016 @ 23:08:57 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160625196
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:06 schreef sararaats het volgende:
Ik heb er nog niet over nagedacht.

Maar wens een regenboogurne en een bescheiden uitvaart.

Het liefst zou ik mezelf naar Venus laten schieten.

Een plekje in Wuustwezel-Centrum is ook goed.
Specifiek Venus of gewoon de ruimte in?
Resistance is futile.
pi_160625293
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Specifiek Venus of gewoon de ruimte in?
Venus.

Lass die Sonne in dein Herz moet dan zeker gedraaid worden en het liefst op het hoogste volume zoals ik dat op een zondagmorgen deed.
Werewolf
  zaterdag 12 maart 2016 @ 23:13:16 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160625365
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:11 schreef sararaats het volgende:

[..]

Venus.

Lass die Sonne in dein Herz moet dan zeker gedraaid worden en het liefst op het hoogste volume zoals ik dat op een zondagmorgen deed.
Venus is 900 graden en de atmosfeer is dusdanig zwaar dat een auto aldaar in een paar seconden in elkaar gedrukt wordt. Tevens regent het er lood en zuur :P .

Ik neem aan dat je een goede reden hebt voor Venus :P .
Resistance is futile.
pi_160625421
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Venus is 900 graden en de atmosfeer is dusdanig zwaar dat een auto aldaar in een paar seconden in elkaar gedrukt wordt. Tevens regent het er lood en zuur :P .

Ik neem aan dat je een goede reden hebt voor Venus :P .
Ochtend- en avondster. Ik hou van sterrenkunde.
Werewolf
  zaterdag 12 maart 2016 @ 23:16:20 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160625474
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:14 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ochtend- en avondster. Ik hou van sterrenkunde.
True. Mooie gedachte wel. Venus is na de zon en de maan het helderste hemellichaam aan de hemel, veel mensen zien het aan voor een ster.
Resistance is futile.
pi_160627010
Ik laat het aan mijn zoons over, die kennen mij het beste. Volgens hen gaan ze mij cremeren en zetten de urn op de kast. Daar zat ik namelijk altijd zeggen ze. :7
pi_160636724
Een familielid van mij is een paar maanden onverwacht gestorven. Hij was nog erg jong (rond de 40) en was altijd vrijwilliger bij festivallen, muziekwinkels, een soort zaal voor muziek etc etc. Bij zijn uitvaart waren meer dan 1000 man tijdens de dubbele dienst, en later die avond is zowat heel die groep naar die zaal gegaan waar bands optraden en iedereen nageniette van zijn bestaan. Wanneer ik dood ga hoop ik dat zoiets ook gebeurt. Een groot feest waarbij iedereen geniet van muziek, bier en elkaar.
heroes always get remembered but you know legends never die.
pi_160637126
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

:'( :* .

[..]

Dank je. Ik ben van plan om goed voor Alan's boom te zorgen.

Wat doen mensen eigenlijk tijdens een wake? Ik ken wel een avondwake waarbij iedereen langs kan gaan en ff bij de dode kan zijn voor wie dat wil. Standaard bij begrafenissen in de Achterhoek, doorgaans voor mensen die er bij de begrafenis niet bij kunnen zijn. Voor mij hoeft dat dus niet. Maar als dat 3 dagen duurt, wat gebeurt er dan? Drie dagen in stilte bij de dode zitten of zo? :@ .
Wassen, voorlezen, muziek draaien, praten, foto's kijken en het daarover hebben.
Het komt van het oude idee (voor mij is dat vooral symbolisch, geloof het niet echt) dat de ziel nog 3 dagen bij het lichaam blijft.

Maar ik weet niet of ik dat van ze ga vragen, het is wel erg heftig. Zou het andersom wel doen als dat mag van hem.
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 16:18:57 #50
447051 crew  Peejtur
pi_160638266
quote:
Nee maar af en toe moet je gewoon iets doen wat niet mag ;)
  zondag 13 maart 2016 @ 16:28:25 #51
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_160638720
Als ik toch dood ben gooien ze me wat mij betreft in een vuilnisbak :P
Conscience do cost.
pi_160638752
quote:
ziet er nep uit, als een etalagepop
pi_160638770
Waarom zou je hier over nadenken als je gezond en jong bent? Ik dacht dat dit zo'n topic zou zijn met een link naar zo'n filmpje waarin mensen eigen begrafenis bijwonen.
  zondag 13 maart 2016 @ 16:36:00 #55
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_160638786
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 16:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

ziet er nep uit, als een etalagepop
Ja dat wel maar het is wel echt.

http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)an-in-lijkkist.dhtml
pi_160639105
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 16:35 schreef Wimperkruller het volgende:
Waarom zou je hier over nadenken als je gezond en jong bent? Ik dacht dat dit zo'n topic zou zijn met een link naar zo'n filmpje waarin mensen eigen begrafenis bijwonen.
Waarom niet? Als je oud en versleten bent en je moet dan nog ga nadenken over je begrafenis/crematie kan het al gauw te laat zijn.
pi_160639146
quote:
Omdat dat heel verstandig is.

Mijn vader overleed 3 maanden na zijn pensioen, dacht nog jaren voor zich te hebben. Nooit daarover nagedacht, niets besproken. Dat was best moeilijk voor ons, maar het is wel gelukt denk ik.
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 22:05:24 #58
447051 crew  Peejtur
pi_160648959
quote:
Mijn vader overleed toen hij 48 was. Was jong en, dat dachten we iig, gezond. ;)
pi_160665565
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')