TS begint dan maar. Mijn schoonvader (nou ja, de vader van mijn ex maar wij waren dikke maatjes) is overleden en dat heeft me aan het denken gezet.
Ik wil gecremeerd worden omdat ik het nogal onzinnig vind om na je dood nog al die ruimte in te nemen. Verder ben ik zelf geen grafganger en ik wil mijn nabestaanden niet opzadelen met die zorg voor een graf, waar ze zich dan kut over gaan voelen omdat zij ook geen grafgangers zijn

. Mijn as wil ik graag uitgestrooid hebben en dan niet op zo'n uitstrooiveldje maar gewoon lekker op een paar verschillende plekken waar ik wat mee heb. Er staat een grote wilg hier waar ik de honden regelmatig uitlaat, pal aan het water. Dan wil ik graag wat van mijn as uitgestrooid hebben in Brussel omdat ik daar jaren gewoond heb met veel plezier. En op mijn ouders erf waar ik opgegroeid ben, een gat in de grond en plant er een mooie wilg in.
De dienst zelf lekker simpel, niet jan en alleman uitnodigen. 30 man is echt meer dan genoeg.
Come live the life van K's Choice moet absoluut gedraaid worden.
En verder gewoon veel vrienden en familie aan het woord laten, niet een of andere uitvaartgast die ik helemaal niet ken. Prima om die erbij te hebben om dingen in goede banen te leiden maar geen toestanden dat zo iemand je familie interviewt en dan vervolgens 20 minuten gaat praten alsof het een vriend van je was. Verder zou ik het wel mooi vinden als mensen liedjes kiezen die ze aan mij doen denken. Wordt het zo'n lekker emotioneel gebeuren

.
Zo'n receptie naderhand... ik weet het niet. Het heeft zelden met de begrafenis zelf te maken. Misschien is het wel veel leuker om gewoon naar de kroeg te gaan met z'n allen!

. Jammer dat je zoiets zelf niet meer mee kunt maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 13-03-2016 00:22:14 ]