Weet ik, ik was soortige van sarcastisch...quote:Op zaterdag 12 maart 2016 21:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn 'ziekte' is ASS. Oftewel: sociaal wat moeilijker in de omgang (verlegen/bescheiden) en lastig nieuwe contacten aangaan, maar als ik ze eenmaal heb gaat 't wel goed/normaal. Vandaag trouwens alles behalve eenzaam gevoeld, samen met mijn vader op stap geweest en afgesloten met ergens wat eten. Ik zou alle activiteiten van vandaag ook prima in mijn eentje kunnen doen, maar dan waren ze minder leuk en we waren eigenlijk ook non-stop aan het praten en dat gaat een beetje lastig in je eentje; tegen wie moet ik alles zeggen? Random mensen op straat? Mezelf en dus gedachten?. Dus ja, soms is samen dingen ondernemen leuker wat je normaal minder snel doet in je uppie, en het kan nog leuker worden als je een relatie hebt met diegene want ik lig vanavond niet knuffelend en met een glaasje sap met mijn vader op de bank
Ik ook zoiets, maar dan wel echt helemaal zonder. Dus ook geen verblijf bij ouders, maar thuiszitten als een kluizenaar.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:03 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ongeveer na 5 dagen zonder contact.
En whatsapp dan? FOK!?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik ook zoiets, maar dan wel echt helemaal zonder. Dus ook geen verblijf bij ouders, maar thuiszitten als een kluizenaar.
Whatsapp telt voor mij niet mee, ik heb vrijwel nooit hele gesprekken via Whatsapp.quote:
Zeer herkenbaar. Gisteren een uur gehangen op de bank van mijn huisgenoot en ik had meteen weer volle positieve energie voor een dag. Heel de dag staren naar zo'n word-document is gewoon echt niet goed.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:24 schreef Sarasi het volgende:
Heel snel. Ik ga ook bewust contact opzoeken als ik een hele dag met niemand gepraat heb (scriptie). Dan word ik helemaal blij van een gesprekje met een oudere man in een eettentje, of een grapje wat ik maak met een caissière ofzo. Ik word er blij van als andere mensen blij zijn, dus de UB is nogal een deprimerend krot voor mij.
Ja, het zo lang niet gesproken hebben dat het onnatuurlijk voelt wanneer je drie woorden moet zeggen tegen het kassameisje.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik ook zoiets, maar dan wel echt helemaal zonder. Dus ook geen verblijf bij ouders, maar thuiszitten als een kluizenaar.
Ik heb dat ook wel enigszins, ik ga vriendinnen bellen als ik echt niemand heb gezien voor een paar dagen. Maar meestal heb ik dat soort contact automatisch wel als ik thuis zit, dus dan valt het gevoel van eenzaamheid ook wel mee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:24 schreef Sarasi het volgende:
Heel snel. Ik ga ook bewust contact opzoeken als ik een hele dag met niemand gepraat heb (scriptie). Dan word ik helemaal blij van een gesprekje met een oudere man in een eettentje, of een grapje wat ik maak met een caissière ofzo. Ik word er blij van als andere mensen blij zijn, dus de UB is nogal een deprimerend krot voor mij.
Dit soort mensenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:27 schreef -Phineas- het volgende:
Hm ik voel me nu bijna nooit/ niet eenzaam. Ik heb er een gewoonte van gemaakt dat ik het alleen maar leuk vind als ik anderen gelukkig zie op foto's of op straat. Dan zie je tussen al die ellende op de wereld toch nog mensen die lief zijn voor elkaar. Jezelf vergelijken met die mensen doe ik nooit... Ik bedenk dan altijd van 'hé eigenlijk is het leven helemaal niet zo slecht en denk ik gelijk aan alle mensen die van mij houdenen wat ik nu allemaal wel niet heb...'
Dus ja ik zit gewoon heel lekker in mijn vel en denk alleen maar optimistisch. In het verleden alles behalve hoor... Maar ik ben ook heel goed geholpen door een hele wijze man. Was geen arts of psycholoog maar wist toch mijn ogen te openen op de meest miraculeuze wijze.
Wist je dat ik zelfs heel gelukkig werd toen ik mijn ex met een nieuwe vriendin zag. Jeetje wat een gevoel was dat om hem weer blij te zien. Word daarom hier weleens voor gek verklaardSommigen beweren dat ik mezelf voor de gek houd. Nouja
Heb trouwens ook mijn dipmomenten maar ik voel me nooit echt eenzaam meer.
Lekker geloofwaardig. Je hebt nog een week om iets te regelen maar je weet nu al dat je alleen bent. Kennelijk wil je liever ook gewoon alleen zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:01 schreef Deezertje het volgende:
Hoor net dat mijn ouders andere plannen hebben met Pasen dus ik ben beide dagen alleen. Broer geeft niks om Pasen dus komt waarschijnlijk ook niet. Normaal 2 dagen alleen doorbrengen geen probleem, maar het zijn toch feestdagen en om nou uitgebreid te gaan koken in mijn uppie en daarna in mijn uppie op te eten..heb al genoeg hangdagen dus zie best op tegen deze paasdagen.
Dat dus. Lekker jezelf wentelen in je eenzaamheid. Bij voorbaat al. Omdat Pasen, want dat zijn zo'n enorm belangrijke feestdagen. Vier de lente, desnoods bij de bouwmarkt.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:09 schreef Xa1pt het volgende:
Lekker geloofwaardig. Je hebt nog een week om iets te regelen maar je weet nu al dat je alleen bent. Kennelijk wil je liever ook gewoon alleen zijn.
Supermarkt heeft hogere omzet met Pasen dan met Kerstmis? Verklaar je nader? En nee dat ze zelf plannen hebben is geen probleem, maar toch wordt je weer op je eenzaamheid gewezen als zelfs je eigen familie tijd anders besteed. Misschien boek ik nog wel snel een stedentripje naar Duitsland ofzo. Alleen zijn de meeste winkels dicht tijdens Pasenquote:Op zondag 20 maart 2016 13:16 schreef DoubleDip het volgende:
Het is maar Pasen hoor, geen kerstmis. Met kerst alleen zijn is kut ja, maar pasen? Ik ken echt niemand die daar iets mee doet. En anders ga je toch gewoon naar de kerk? Wie weet kom je iemand tegen? (ja dat kan ook als je niet gelovig bent)
Overigens vind ik het best normaal dat je ouders hun eigen leven hebben en jij het jouwe. Ze zijn er niet om jou te vermaken, dat moet je zelf doen.
Het verschil tussen kerst en Pasen niet snappen.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Supermarkt heeft hogere omzet met Pasen dan met Kerstmis? Verklaar je nader? En nee dat ze zelf plannen hebben is geen probleem, maar toch wordt je weer op je eenzaamheid gewezen als zelfs je eigen familie tijd anders besteed. Misschien boek ik nog wel snel een stedentripje naar Duitsland ofzo. Alleen zijn de meeste winkels dicht tijdens Pasen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |