abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160597193
Op de kop af vrijdagavond. Onderweg naar huis tref ik alle stereotypen aan het eind van de week in het OV weer aan: studenten met koffers en vuile was richting huis, volwassenen uitpuffend en al bellend na een werkweek met hun geliefde dat ze er aan komen, mensen met koffers in vakantiestemming, groepjes avonturiers die lekker gaan backpacken, natuurlijk de verliefde koppeltjes die niet kunnen wachten tot ze thuis zijn en altijd op vrijdag veel mensen met een bosje bloemen... Ik heb ze allemaal weer gezien. Oh ja, en mezelf natuurlijk.

Maar ik kijk er steeds meer met een flinke brok in mijn keel naar. Na overstap op de bus kom ik een paar oude bekenden tegen inclusief aanhang, die zijn inmiddels ook al voorzien. Nog een extra dreun en teleurgesteld gevoel.

Op zulke momenten kan ik mij echt even alleen voelen, omdat ik week in week uit alleen door het leven moet zonder dat er iemand naar mij hunkert of uitkijkt. Iedere dag weer opstaan met het gevoel van 'zou dit dé week worden...?'

Hoe vaak ik ook denk 'zulke gedachten helpen niet betrap ik me er toch op een onoverkoombare brok in mijn keel te voelen.

Wanneer voel jíj je eenzaam?
pi_160597526
Elke dag
pi_160597646
Als ik een fokban heb en dus niet mijn met vrienden kan communiceren.
pindazakje
pi_160597706
Dat gaat heel lang duren, deels omdat ik misschien een ietwat grote vriendenkring heb en nog jong ben. Maar ik denk hier best vaak over na, ik denk dat ik mijzelf prima zou vermaken als ik zelfs helemaal géén vrienden zou hebben.

Ik voel me eenzaam als ik elke ochtend om 6 uur aan het hardlopen ben, als het nog kill, donker en koud is, iedereen nog slaapt. Geweldig is dat O+
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_160598248
Wanneer mensen aandachtshoereren voor hun eigen gebrek/gewin, zonder oog te hebben voor de moeite die ik doe. Alsof ik tegen een muur praat die onterechte verwijten uitspuwt als een hangende grammofoonplaat.

Maar goed, dan minimaliseer ik dergelijke figuren en steek ik tijd, energie en liefde in de mensen die wel twee-richtingsverkeer ambiëren enzo O+
pi_160598466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:53 schreef Scary_Mary het volgende:
Wanneer mensen aandachtshoereren voor hun eigen gebrek/gewin, zonder oog te hebben voor de moeite die ik doe. Alsof ik tegen een muur praat die onterechte verwijten uitspuwt als een hangende grammofoonplaat.

Maar goed, dan minimaliseer ik dergelijke figuren en steek ik tijd, energie en liefde in de mensen die wel twee-richtingsverkeer ambiëren enzo O+
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 20:24:05 ]
pi_160598632
Als ik een dag niet gerukt heb
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160598809
Als je thuiskomt van school en iedereen is thuis maar het voelt net alsof je niet bestaat.

Dat zijn de momenten dat ik liever nooit thuis was gekomen
pi_160598914
quote:

Goffer :') :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:24:38 #10
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160598958
Vaak. Zie mijn andere topic. Ligt aan mezelf. En dat is heus niet als ik in mijn eentje ben, ik kan me intens eenzaam voelen bij anderen in de buurt. Ligt er volledig aan hoe zeer ik mijn emoties durf te tonen, maar ook goed voor mezelf blijf zorgen. Remedie voor mij is om er lekker op uit te gaan en nieuwe, structurele contacten aan te gaan. Niet afhaken. Niet verschuilen achter 'het wordt me te veel'. Ik mag dingen eng vinden, maar ze toch doen. Daar hoop ik de komende maanden beter in te worden. Angsten en twijfels verdragen, en toch contacten opbouwen en leuke dingen doen, leven dus.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:25:37 #11
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160598984
quote:

:D potver je hebt helemaal gelijk. Ben ik weer in de val getrapt met mijn goede gedrag.
Of moet ik mezelf nu schamen? :@
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160598996
Als ik een week lang niemand zou spreken, maar niet als ik in een trein mensen zie bellen :')
pi_160599114
Oeps
Hell To The Liars
pi_160599316
quote:

Ik moest lachen.

Met jouw post mag hopelijk meteen duidelijk zijn waarom ik echt geen serieuze reactie in dit topic ga geven.
Tails tell tales
pi_160600646
Eenzaamheid kan ontstaan door omstandigheden waarop je zelf weinig tot geen invloed hebt. Ook kunnen dergelijke gebeurtenissen bestaande (matige) eenzaamheidsgevoelens versterken.
pi_160600699
Isolement in grote steden
Leven in een grote en drukke stad, waar het leven bijzonder hectisch en chaotisch is, wonen duizenden mensen en soms wel miljoenen, heel dicht op elkaar. Door het chaotische en hectische leven dat veel stadsmensen hebben, kennen ze hun eigen buren niet. In de stad zijn buren vreemden van elkaar. Door het algemene wantrouwen dat mensen voelen tegenover vreemden en het verlangen hun eigen privéleven en privacy totaal af te schermen, draagt dit in zeer grote mate bij de eenzaamheid die mensen in grote steden voelen en ervaren.

Zelfmoord
Zelfmoord plegen is volgens enkele werknemers die overspoeld raken door gevoelens van onzekerheid en eenzaamheid, de enige oplossing. Naar aanleiding van de vele zelfmoorden van enkele bedrijven in Frankrijk zei de International Herald Tribune dat veel Fransen het gevoel hebben dat: “de snelheid van de economische veranderingen echt te veel van hen vergt.”

Onpersoonlijke communicatie
De Japanse hoogleraar Tetsuro Saito merkte op: ”Het vermogen om te communiceren zal afnemen naarmate er steeds meer mobiele telefoons en andere communicatiemiddelen tussen mensen komen.” Techniek, hoe mooi ook, zorgt ervoor dat mensen meer geïsoleerd raken en zelfs in een sociaal isolement terecht komen. In plaats met elkaar te praten, sturen ze elkaar berichtjes." Hoe meer tijd men besteed aan het internet of aan andere communicatietechnieken, hoe minder tijd iemand over heeft om zijn sociale contacten te onderhouden.

Economische crisis
Door de economische crisis zijn heel veel mensen gedwongen te verhuizen om hun baan te kunnen behouden of juist om een nieuwe baan te zoeken. Daardoor moeten veel mensen hun vertrouwde omgeving achter zich laten. Vrienden, buren, familie, school bevinden zich op een andere plek dan henzelf. Dit kan vreselijke gevoelens van eenzaamheid opwekken door het gemis van hun vertrouwde omgeving.

Verlies van een partner
De dood van een partner kan een zeer grote leegte brengen in het leven van iemand met eenzaamheid als gevolg. Deze mensen verliezen hun dagelijks aanspreekpunt, ze weten niet meer bij wie ze hun hart kunnen luchten en weten niet met wie te overleggen over belangrijke zaken.
pi_160601538
Wanneer ik overdag in de UB aan het studeren ben om vervolgens in de avond alleen naar de bioscoop te gaan.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 21:44:34 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160601622
Nooit. Als ik een keer alleen ben vind ik dat over het algemeen wel lekker.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_160601875
Nee even serieus, is dit nu een nieuw topic om je ellende te dumpen of ben je oprecht nieuwsgierig naar hoe anderen eenzaamheid ervaren?

Ik kan mij wel eens eenzaam voelen als ik een hele dag op mijn studentenkamertje heb gezeten zonder iets te horen van iemand.
pi_160602536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:52 schreef Bananenpap het volgende:
Nee even serieus, is dit nu een nieuw topic om je ellende te dumpen of ben je oprecht nieuwsgierig naar hoe anderen eenzaamheid ervaren?

Ik kan mij wel eens eenzaam voelen als ik een hele dag op mijn studentenkamertje heb gezeten zonder iets te horen van iemand.
De Sleur 2.0
pi_160602798
quote:

Meer omdat ik vandaag echt de hele dag met vocht in mijn ogen rondloop en de vrijdag lijkt dat effect altijd te versterken. Zo'n psychologische dag dat mensen elkaar opzoeken enzo.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:26:35 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160602799
quote:
Nee even serieus, is dit nu een nieuw topic om je ellende te dumpen

Nope. Zodra het die kant opgaat, is het einde oefening.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160603895
Ik voel mij wel regelmatig eenzaam. Ik mis affectie/liefde, goede vrienden heb ik wel maar dat vervangt dat gemis van een vriendin niet.

[ Bericht 31% gewijzigd door Belgosome op 12-03-2016 00:53:48 ]
pi_160605427
Ik mis ook een vriendin, maar ja,je doet er niet veel aan. Ik hoop dat ik snel een leuk meisje tegenkom :P O+
  zaterdag 12 maart 2016 @ 00:47:41 #25
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160605705
Wanneer er weer een roep tot aandacht van deezertje komt voel ik mij niet alleen. Gast, je krijgt alle kansen, je verdient het gewoon om eenzaam te zijn.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')