abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160585990
Goedemorgen
Ik heb rolluiken bij laten plaatsen.
Nu heb ik overal elektrische. En wil ik deze op een noodstroom voorziening aansluiten zodat deze ten alle tijde te bedienen zijn.

Ik heb zelf gelezen over een ups systeem. Alleen ik weet niet precies hoe dit werkt.

Ik vroeg me af of deze genoeg was voor 2 of meer rolluiken:Noodstroomvoorziening UPS 1500 VA - 900 Watt

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de gevaren hiervan?

Graag zie ik jullie reacties tegemoet

Gr Pascal
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:43:55 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160586072
Wat is het verbruik van je rolluiken om ze te openen/sluiten?
Wat is je verwachting, dat je bij een stroomstoring eenmalig kan openen om het pand te verlaten/te betreden of je wil ze "als normaal" kunnen bedienen tot de stroom weer terug is?
In het laatste geval is het ook handig om te weten hoeveel je er hebt en hoe vaak je ze per dag opent en sluit.
So we just called him Fred
pi_160586602
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:39 schreef pascalb112 het volgende:

Ik heb zelf gelezen over een ups systeem. Alleen ik weet niet precies hoe dit werkt.

Ik ken UPS uit ziekenhuizen; zijn battery-packs en werken vrijwel 100% vlekkeloos maar wel kostbaar
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_160586649
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:39 schreef pascalb112 het volgende:

Ik vroeg me af of deze genoeg was voor 2 of meer rolluiken:Noodstroomvoorziening UPS 1500 VA - 900 Watt

Lijkt me dat een rolluikmotor geen 450 Watt trekt. Dus meer dan voldoende
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:20:14 #5
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_160586718
Let wel op dat de een normale APC SMAPT UPS vaak niet werkt op compressoren en elektro-motoren.

Iets met de sinus? Ik weet er het fijne niet van.
Schijnt dat de Smart UPS 2200 RT hier wel geschikt voor is.
pi_160590012
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:43 schreef FredvZ het volgende:
Wat is je verwachting, dat je bij een stroomstoring eenmalig kan openen om het pand te verlaten/te betreden of je wil ze "als normaal" kunnen bedienen tot de stroom weer terug is?
In het laatste geval is het ook handig om te weten hoeveel je er hebt en hoe vaak je ze per dag opent en sluit.
Het precieze aantal watts krijg ik nog van de leverancier van de rolluiken. Het gene wat ik zelf al gevonden heb is 157w voor de motor maar dit is geen defenitief getal.

Het is de bedoeling dat mocht het ooit voorkomen dat er geen stroom is(bijv door brand of stroomstoring) dat dan de rolluiken in elk geval nog openkunnen. Dus dit zal minimaal zijn. Ik denk dat ik vaker een accu zal moeten wisselen dan dat ik het gebruik(hopelijk)
pi_160590184
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Lijkt me dat een rolluikmotor geen 450 Watt trekt. Dus meer dan voldoende
Ik denk zelf ook wel dat het genoeg moet zijn. Precieze verbruik van de motor krijg ik nog van de leverancier.
pi_160590354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Let wel op dat de een normale APC SMAPT UPS vaak niet werkt op compressoren en elektro-motoren.

Iets met de sinus? Ik weet er het fijne niet van.
Schijnt dat de Smart UPS 2200 RT hier wel geschikt voor is.
Daar heb ik inderdaad ook iets over gelezen. Goed dat je me eraan herinnerd.

De gene die ik in mijn begin post had staan die wordt aangeboden bij een rolluik leverancier anders dan mijn eigen leverancier.

De monteur die het bij mij geplaatst heeft vandaag had er ook nog nooit van gehoord voor een woonhuis. Maar ik ben van mening dat het moet kunnen
  vrijdag 11 maart 2016 @ 14:28:11 #9
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_160590386
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:26 schreef pascalb112 het volgende:

[..]

Daar heb ik inderdaad ook iets over gelezen. Goed dat je me eraan herinnerd.

De gene die ik in mijn begin post had staan die wordt aangeboden bij een rolluik leverancier anders dan mijn eigen leverancier.

De monteur die het bij mij geplaatst heeft vandaag had er ook nog nooit van gehoord voor een woonhuis. Maar ik ben van mening dat het moet kunnen
Mijn CV en diepvriezer werken bijvoorbeeld niet op mijn APC Smart UPS 1500.
pi_160590807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:28 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Mijn CV en diepvriezer werken bijvoorbeeld niet op mijn APC Smart UPS 1500.
En bij die je hebt is dan de sinus niet juist? En hoe kom ik er achter of het werkt?

Gewoon proberen of kan ik dit aan de hand van de juiste gegevens controleren?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:01:20 #11
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_160592702
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:47 schreef pascalb112 het volgende:

[..]

En bij die je hebt is dan de sinus niet juist? En hoe kom ik er achter of het werkt?

Gewoon proberen of kan ik dit aan de hand van de juiste gegevens controleren?
Geen idee, daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Heb het getest en toen het niet werkte las ik op internet dat het iets met de sinus was.

Met een RT Smart-UPS schijnt het wel goed te gaan.
pi_160593694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Geen idee, daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Heb het getest en toen het niet werkte las ik op internet dat het iets met de sinus was.

Met een RT Smart-UPS schijnt het wel goed te gaan.
Dan ga ik mooi daarvoor kijken haha. Is me net ff te duur om te proberen.. en koop liever 1x een dure waarvan de accu's makkelijk te vervangen zijn.

Iedereen alvast bedankt voor de reacties
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:08:33 #13
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_160594204
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:43 schreef FredvZ het volgende:
Ik neem aan de zo'n rolluik wel een handmatige bediening heeft voor het geval van stroom uitval.
pi_160598374
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:08 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik neem aan de zo'n rolluik wel een handmatige bediening heeft voor het geval van stroom uitval.
Helaas is dat alleen te leveren met noodbediening vanaf buiten.
Dan zit er een slinger in de kast. Maar daar heb ik van binnenuit niks aan helaas
pi_160598581
https://www.stroomwinkel.(...)act-12800-35-16.aspx

Zou zoiets werken, met losse accu's ?
.
pi_160598911
Bij ons leveren ze een APC Back-UPS CS 325VA ups mee als noodstroom voorziening voor liermotoren in kippenstallen. Hiermee kan de motor onder belasting zo'n 10 min lopen, om de inlaten open te zetten is dit meer als zat.

Kan je niet beter een klein aggregaat kopen en dit handmatig aanzetten mocht het nodig zijn. Rolluiken voor alle deuren zijn voor mij zowieso een no go.
live your fears, fear your live
pi_160603133
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:06 schreef Fer het volgende:
https://www.stroomwinkel.(...)act-12800-35-16.aspx

Zou zoiets werken, met losse accu's ?
Dat zou denk ik idd ook een optie zijn. Het is wel de duurdere variant van die ik heb gevonden alleen er zitten ook wat meer mogelijkheden op.
pi_160603244
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:22 schreef refro het volgende:
Bij ons leveren ze een APC Back-UPS CS 325VA ups mee als noodstroom voorziening voor liermotoren in kippenstallen. Hiermee kan de motor onder belasting zo'n 10 min lopen, om de inlaten open te zetten is dit meer als zat.

Het is voor mij alleen maar in geval van nood dus zullen de 10 min niet gehaald worden denk ik. Dankje voor de tip

Kan je niet beter een klein aggregaat kopen en dit handmatig aanzetten mocht het nodig zijn. Rolluiken voor alle deuren zijn voor mij zowieso een no go.
Een aggregaat lijkt me niet echt handig in huis en daarnaast wil ik een systeem wat in principe ten alle tijde verbonden is en daarnaast wil ik uiteindelijk de rolluiken koppelen via de rook melders zodat als de rookmelders afgaan de rolluiken op zowel de slaapkamers als bij beide deuren automatisch omhoog gaan waardoor je vrije vluchtwegen hebt.

Wij wilde eerst ook niet aan rolluiken bij de deuren. Alleen zijn er tegenwoordig zoveel opties waardoor je vluchtmogelijkheden beschikbaar blijven dat wel het toch maar hebben gedaan. Alleen is nu de vraag. Wie heeft ervaring met bepaalde producten.
pi_160609496
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:48 schreef pascalb112 het volgende:

[..]

Een aggregaat lijkt me niet echt handig in huis en daarnaast wil ik een systeem wat in principe ten alle tijde verbonden is en daarnaast wil ik uiteindelijk de rolluiken koppelen via de rook melders zodat als de rookmelders afgaan de rolluiken op zowel de slaapkamers als bij beide deuren automatisch omhoog gaan waardoor je vrije vluchtwegen hebt.

Wij wilde eerst ook niet aan rolluiken bij de deuren. Alleen zijn er tegenwoordig zoveel opties waardoor je vluchtmogelijkheden beschikbaar blijven dat wel het toch maar hebben gedaan. Alleen is nu de vraag. Wie heeft ervaring met bepaalde producten.
Misschien moet je eerst eens een risico-inventarisatie doen. Grote kans dat je bedrijfszekerheid juist afneemt, doordat je een ingewikkelde installatie ontwerpt. Doe je het goed, dan krijgt ieder rolluik z'n eigen UPS en eigen, onafhankelijke, alarmering en een eigen noodknop.
De oplossing die je nu voorstelt werkt waarschijnlijk op dag 1, maar of het blijft werken?
Oh ja, die potentiële inbreker die je buiten probeert te houden gooit even iets brandends door de brievenbus en alle rolluiken gaan open. Dat is handig.
pi_160614720
In geval van nood loop je van binnen uit zo door een rolluik heen heb ik me al eens laten vertellen :?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_160615539
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:39 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst eens een risico-inventarisatie doen. Grote kans dat je bedrijfszekerheid juist afneemt, doordat je een ingewikkelde installatie ontwerpt. Doe je het goed, dan krijgt ieder rolluik z'n eigen UPS en eigen, onafhankelijke, alarmering en een eigen noodknop.
De oplossing die je nu voorstelt werkt waarschijnlijk op dag 1, maar of het blijft werken?
Oh ja, die potentiële inbreker die je buiten probeert te houden gooit even iets brandends door de brievenbus en alle rolluiken gaan open. Dat is handig.
Niet dus. Want voor die brievenbus zit dus het rolluik. En erachter 2 Terriers. :)
pi_160615594
WIj hadden al overal rolluiken maar nog niet bij de voordeur. Na de laatste inbraak is er daar ook 1 gekomen. Electrisch en enkel te bedienen met een afstandbediening. Niet ideal.

Maar op de beneden verdieping zijn ook nog 3 rolluiken handbediend(met zo'n katrol). Zijn wat kleinere ramen. Dat is al een vluchtweg. En in geval van echte brand kunnen we via het balkon eruit.

Alle andere rolluiken zijn eletrisch met normale schakelaar. Dus genoeg vluchtwegen.

Maar het is afwegen tegen inbraak gevoeligheid of snel eruit kunnen.
pi_160620249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:22 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Niet dus. Want voor die brievenbus zit dus het rolluik. En erachter 2 Terriers. :)
Haha bij ons nog geen rolluik maar wel een maltezer. Maar die doet niet veel
pi_160620734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:26 schreef Glider76 het volgende:

Maar het is afwegen tegen inbraak gevoeligheid of snel eruit kunnen.
Wij willen hier de middenweg in vinden. Wij hebben boven 2 handbediende rolluiken en de rest is elektrische. Ik dacht zelf als ik nou zo een ups per 2 rolluiken kan gebruiken kan ik in elk geval het rolluik nog omhoog doen.
pi_160620865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:49 schreef Bartholomeus het volgende:
In geval van nood loop je van binnen uit zo door een rolluik heen heb ik me al eens laten vertellen :?
Dat zal bij mij lastig worden omdat de deur naar buiten opengaat. Hierdoor is het oppervlakte waar je fatsoenlijk kracht op kunt zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')