abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160580568
Ik heb het helemaal gehad met mijn schoonouders. Vinden jullie dit terecht of ben ik een zeikerd?

Volgende is het geval mijn schoonouders hebben beide een erg goed betaalde baan en leven ruim. Mijn ouders ook en zij betalen geregeld wat voor mij of nemen ons mee uit eten. Toen ik nog student was kreeg ik wel eens kleding of wat geld om wat leuks mee te doen. Had ik echt iets nodig als student zijnde was het geen probleem en betaalde zij geregeld mee. Sinds kort hebben wij een huis gekocht en heb ik een leuk geldbedrag gekregen om het huis in te richten. Daarnaast heb ik altijd hard gewerkt en het is zeker niet zo dat alles voor mij werd betaald maar soms kreeg ik wel een leuk extraatje.

Mijn vriendin krijgt echter nooit iets van haar ouders. Ik kan mij voorstellen dat er ouders zijn die dat niet kunnen maar haar ouders hebben geld zat. Dat blijkt uit het feit dat om de 3 jaar een spiksplinternieuwe auto wordt gekocht en geregeld dure aankopen worden gedaan. Ook gaan zij best vaak op reis / uit eten maar ons of anderen meenemen homaar. Haar studie werd wel betaald maar een extraatje werd nooit gegeven.
Door de jaren heen heb ik gemerkt dat zij enorme gierige mensen zijn. Mijn vriendin had het als student financieel best zwaar. Zij woonde in een studentenhuis en vanwege een chronische ziekte kon zij er maar beperkt naast werken. Oa daardoor heeft zij een grote studieschuld opgebouwd. Zij heeft wel eens gevraagd of haar ouders mee wilden betalen voor nodige zaken zoals een kledingkast of een andere koelkast maar dat deden ze niet. Ook wilden ze niet mee betalen aan een fiets toen deze gestolen was. Fiets was nodig omdat zij die nodig had om op haar bijbaan te komen + stage. Ik kan daar erg boos om worden. Zij doet haar best en werkt hard voor haar geld en ik vind dat ouders in zulke situaties best wat kunnen betalen mits zij het geld hebben. Zeker als je ziet dat dan weer een dure aankoop wordt gedaan. Dan denk ik sla dat eenmaal over en steun je dochter wat meer.

Nu is wat mij betreft de druppel bereikt. Recent is zij afgestudeerd en de rekening waarvan haar ouders de studie van betaalde werd van haar. Daar stond amper nog wat op. Nu zijn wij erachter gekomen dat van die rekening onder andere haar slagingskado is betaald die zij van haar ouders kreeg en ook het etentje met familie!! Oftewel eigenlijk heeft zij haar eigen slagingskado + slagingsetentje betaald. Ik ben nu witheet dat doe je toch niet!!
Mijn vriendin heeft dit aan haar vader verteld op een grappige luchtige manier. Zijn antwoord was dat hij daarvoor had gespaard, dat het zijn geld was en dat zij blij moet zijn dat ze het overige geld mag hebben.

Ik wil er eigenlijk eens wat van zeggen of ben ik dan een zeikerd?

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 12-03-2016 14:08:01 ]
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:10:38 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160580651
Je bent een zeikerd. Al zijn die ouders multimiljonair, ze mogen met hun geld doen wat ze willen. Mijn ouders hebben nooit iets meebetaald aan mijn studie, dat mocht ik toch echt lekker zelf regelen. Leert je ook meteen met geld omgaan, een begroting te maken etc.

Ik heb mijn ouders altijd verteld dat ik geen erfenis van ze hoef, ik heb liever dat ze er zelf plezier van hebben zolang het nog kan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:11:16 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160580669
Wacht even, het was toch het geld van de ouders dat op die rekening stond?

Je kunt je er het beste niet mee bemoeien, trouwens. Dat jouw ouders zo vrijgevig zijn, betekent niet dat haar ouders dat ook moeten zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160580705
Hoe kom je aan een studieschuld terwijl je school door je ouders word betaald?
pi_160580713
Ik vind het ook gierig, maar zou me er niet mee bemoeien. Zij bepalen nog altijd zelf wat ze met hun geld doen.
Chain SMOKING. Pill POPPING. Drunken INSANITY.
Sign me up, darling
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:12:56 #6
434262 Pixxie.
Embrace messy hair
pi_160580722
Nee je bent geen zeikerd.
Wat triest zeg dat dat etentje van die rekening is gegaan
Bah :r
“She’s got the whole dark forest living inside of her.” - Tom Waits
pi_160580770
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:11 schreef Lienekien het volgende:
Wacht even, het was toch het geld van de ouders dat op die rekening
idd.
Ouders betalen dus de gehele opleiding, een slagingscadeau, etentje én ze mag het overgebleven geld houden.

Geen slechte deal lijkt me. Geniet van de vrijgevigheid van jouw ouders en bemoei je niet met je schoonouders dat levert alleen een hoop gezeik op.
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:14:41 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160580779
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:12 schreef Pixxie. het volgende:
Nee je bent geen zeikerd.
Wat triest zeg dat dat etentje van die rekening is gegaan
Bah :r
Waar kwam het geld op die rekening vandaan? Het is toch gewoon betaald door haar ouders?
pi_160580781
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:12 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Hoe kom je aan een studieschuld terwijl je school door je ouders word betaald?
Er staat in TS zijn verhaal dat vriendin in een studentenhuis woonde (dus op haarzelf).

Dus buiten studiekosten dan nog Kamer, verzekering, eten?
Die ~150 euro lesgeld per maand die ouders betalen zet dan weinig zoden aan de dijk als je alleen basisbeurs krijgt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2016 23:15:32 ]
pi_160580828
Wat vindt je vriendin er zelf van TS?
pi_160580836
Dus zijn hebben een rekening voor haar aangemaakt, daarop hebben zij geld gezet/gespaard. Aan het einde van de rit daar eten van betaald plus cadeau en daarna de rekening over gegeven aan haar met wat rest geld?

Zolang zij er niks voor heeft hoeven inleggen is het helemaal niet betaald met haar geld.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_160580851
Daarom zijn sommigen rijk en andere arm
Ik zwaai naar dieren.
pi_160580964
Hoezo bleef ze niet thuis wonen als ze ziek was en niet kon werken?
Ze zijn niet gierig, maar wel hard soms. (En daarmee bedoel ik niet jouw voorbeeld dat ze jullie nooit uit eten nemen, maar dat ze geen fiets voor haar kochten toen ze geen een kon betalen)
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:20:53 #14
434262 Pixxie.
Embrace messy hair
pi_160580972
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar kwam het geld op die rekening vandaan? Het is toch gewoon betaald door haar ouders?
Ja maar kom op
Ik kan er wel inkomen dat het verkeerd gevallen is
“She’s got the whole dark forest living inside of her.” - Tom Waits
pi_160581095
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar kwam net geld op die rekening vandaan? Het is toch gewoon betaald door haar ouders?
Daar heb je gelijk in. Waar ik vooral moeite mee heb is de balans. Haar ouders gaan 3 a 4 keer per jaar op vakantie. Kopen dure spullen terwijl hun dochter krom moet liggen om rond te komen. Zij hoeven echt niet alles te betalen maar nodige zaken kan toch wel een bijdrage van af? Ga dan 1 keer minder op vakantie of laat die complete boser installatie eens een keer links liggen. Kunnen de ouders het niet betalen hoor je mij niet maar een beetje je kind ondersteunen als dat mogelijk is moet toch kunnen?

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:16 schreef Polenbatser het volgende:
Wat vindt je vriendin er zelf van TS?
Zij vindt het niet echt leuk. Om ons heen krijgen mensen weleens wat van hun ouders. Ook ouders die het minder breed hebben dan haar ouders geven wel eens iets weg. Haar ouders geven nooit iets en dat doet toch wel pijn.
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:23:54 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160581096
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:20 schreef Pixxie. het volgende:

[..]

Ja maar kom op
Ik kan er wel inkomen dat het verkeerd gevallen is
Ik niet echt.
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:25:53 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160581174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:23 schreef Thomas030 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Waar ik vooral moeite mee heb is de balans. Haar ouders gaan 3 a 4 keer per jaar op vakantie. Kopen dure spullen terwijl hun dochter krom moet liggen om rond te komen. Zij hoeven echt niet alles te betalen maar nodige zaken kan toch wel een bijdrage van af? Ga dan 1 keer minder op vakantie of laat die complete boser installatie eens een keer links liggen. Kunnen de ouders het niet betalen hoor je mij niet maar een beetje je kind ondersteunen als dat mogelijk is moet toch kunnen?

[..]

Zij vindt het niet echt leuk. Om ons heen krijgen mensen weleens wat van hun ouders. Ook ouders die het minder breed hebben dan haar ouders geven wel eens iets weg. Haar ouders geven nooit iets en dat doet toch wel pijn.
En wrijf jij het er dan ook nog eens extra in bij haar, zoals je het hier ook brengt? Want dat is pas echt zuur voor je vriendin. En dat wordt nog erger als jij er wat van gaat zeggen tegen je schoonouders.
pi_160581229
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:20 schreef Angel-Joy het volgende:
Hoezo bleef ze niet thuis wonen als ze ziek was en niet kon werken?
Ze zijn niet gierig, maar wel hard soms. (En daarmee bedoel ik niet jouw voorbeeld dat ze jullie nooit uit eten nemen, maar dat ze geen fiets voor haar kochten toen ze geen een kon betalen)
Zij komt uit het hoge Noorden uit een gehucht en de studie die zij graag wilde volgen lag in de randstad. Op kamers gaan moest dus wel.
pi_160581290
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wrijf jij het er dan ook nog eens extra in bij haar, zoals je het hier ook brengt? Want dat is pas echt zuur voor je vriendin. En dat wordt nog erger als jij er wat van gaat zeggen tegen je schoonouders.
Zij kwam er voor de eerste keer in al die jaren zelf mee en nee ik heb het niet gebracht zoals ik hier doe. Daarom zit ik met de vraag om er wel of niet wat mee te doen. Aan de andere kant zijn het mijn zaken niet.
pi_160581297
Wat is in jou ogen een rekening met amper er wat op?

En zijn ze verplicht om iets te geven als hun dochter afgestudeerd is?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:30:23 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160581357
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:28 schreef Thomas030 het volgende:

[..]

Zij kwam er voor de eerste keer in al die jaren zelf mee en nee ik heb het niet gebracht zoals ik hier doe. Daarom zit ik met de vraag om er wel of niet wat mee te doen. Aan de andere kant zijn het mijn zaken niet.
Ok.

Afgezien van het geld, zijn het aardige, hartelijke mensen? Zijn ze lief voor hun dochter? Ben je er welkom?
pi_160581557
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ok.

Afgezien van het geld, zijn het aardige, hartelijke mensen? Zijn ze lief voor hun dochter? Ben je er welkom?
Verder zijn het prima mensen en kunnen wij er goed mee opschieten. Behalve als het over geld gaat dan draaien zij helemaal om. Echt bizar vind ik dat. Dan kan / mag opeens niets. Als mijn vriendin wat koopt is altijd de eerste vraag hoe duur was dat en de tweede vraag waar betaal je dat van. Terwijl zij zelf altijd lopen te pronken met hun nieuwe aankopen. Dit is eigenlijk het enige punt van discussie als het over mijn schoonouders gaat.
pi_160581611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:12 schreef AbFab_Darling het volgende:
Ik vind het ook gierig, maar zou me er niet mee bemoeien. Zij bepalen nog altijd zelf wat ze met hun geld doen.
Het enige juiste antwoord
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:38:28 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160581631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:35 schreef Thomas030 het volgende:

[..]

Verder zijn het prima mensen en kunnen wij er goed mee opschieten. Behalve als het over geld gaat dan draaien zij helemaal om. Echt bizar vind ik dat. Dan kan / mag opeens niets. Als mijn vriendin wat koopt is altijd de eerste vraag hoe duur was dat en de tweede vraag waar betaal je dat van. Terwijl zij zelf altijd lopen te pronken met hun nieuwe aankopen. Dit is eigenlijk het enige punt van discussie als het over mijn schoonouders gaat.
Dat ga je dan echt niet veranderen.

Wat scheelt, is dat je vriendin (neem ik aan) nu niet meer financieel van ze afhankelijk is. Dus zij is ze ook geen verantwoording over haar uitgaven schuldig.
pi_160582036
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:23 schreef Thomas030 het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben haar studie betaald -O- dat is niet niks.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')