abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160547783
Hoi....

Omdat ik recent op mezelf woon heb ik van mama een plant gekregen met daarbij de tekst "gewoon af en toe water geven komt wel goed". Dus ik dacht moet wel lukken.

Ik heb hem 2 keer een 'beetje' water gegeven en nu is de plant na een week gewoon morsdood ;( . Nu wil ik dezelfde plant gewoon nog een keer kopen maar dat heeft niet zoveel zin als deze opnieuw doodgaat.

Dus hebben jullie tips hoe ik deze plant moet onderhouden?
Gaat om een "senecio mount everest" als ik google moet geloven.

Op google staat wel hoe je die plant moet onderhouden maar volgens mij heb ik niks verkeerd gedaan.....
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:03:50 #2
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160547806
MOORDENAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_160547832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:04 schreef Najieto het volgende:
Om wat voor plant gaat het?
op het kaartje staat "senecio" via google lijkt hij het meest op de "senecio mount everest".
pi_160547850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:03 schreef Villas__Rubin het volgende:
MOORDENAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik beken alles ;(
pi_160547962
Wat ik via google vind is dat de plant het liefst in de volle zon staat. Hoe was dat bij jou?

En wat Resistor zegt, wss te veel water. De plant slaat water op in zijn blad voor de drogere tijden. Dan geef je al snel teveel water wat dan zijn voetjes laat rotten.
pi_160547963
Volgens mij te veel water. Ik ga nooit verder dan 1/4 van de pot gevuld met water als ik de planten water geef. (1x in de 'hé, die plant hangt slap' weken)

Ik ben ook zo'n lastige met planten: planten die als 'lastig' bekend staan floreren, en 'makkelijke' planten gaan hier dood :X (dus je moet mij en mijn adviezen niet helemaal vertrouwen)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_160548507
Te veel water misschien... naar mijn idee niet maar wat weet ik ervan :P
Plant stond in het midden van de kamer dus zal wel een beetje zonlicht hebben gehad maar niet heel veel.

Ik zou hem bij de volgende poging bij het raam kunnen zetten en dan minder water geven.
pi_160548551
Het is je homohaat. Daar hebben senecio's moeite mee. Beter koop je een bos tulpen of zo :)
pi_160548619
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Queller het volgende:
Het is je homohaat. Daar hebben senecio's moeite mee. Beter koop je een bos tulpen of zo :)
zou dat echt de reden zijn. _O- :') planten schijnen idd wel heel gevoelig te zijn.
pi_160548644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:33 schreef matthias24 het volgende:
zou dat echt de reden zijn. _O- :') planten schijnen idd wel heel gevoelig te zijn.
Yups :Y
pi_160548686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Yups :Y
eej maar stel dat je senecio's te veel water geeft.... wat voor ongelukjes zouden er dan allemaal kunnen gebeuren?
pi_160549801
Je hebt hem hoogstwaarschijnlijk verzopen.

Die plant heeft bijna geen water nodig. Wat ik net vond was zomers 200ml per twee weken, 's winters 200 ml per maand. En hij wil graag in de volle zon.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_160550464
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:12 schreef Jordy-B het volgende:

Die plant heeft bijna geen water nodig. Wat ik net vond was zomers 200ml per twee weken, 's winters 200 ml per maand. En hij wil graag in de volle zon.
maar stel nou dat je zo'n senecio wel teveel water geeft....ik bedoel ontploft die plant dan?
pi_160550682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:12 schreef Jordy-B het volgende:

Dat zal het wel zijn geweest dan, wel jammer van die plant. Morgen kijken of ik een nieuwe kan vinden en dan opnieuw proberen.
pi_160550776
bedankt voor de serieuze tips ^O^
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 20:46:32 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_160551016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:09 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij te veel water. Ik ga nooit verder dan 1/4 van de pot gevuld met water als ik de planten water geef. (1x in de 'hé, die plant hangt slap' weken)

Ik ben ook zo'n lastige met planten: planten die als 'lastig' bekend staan floreren, en 'makkelijke' planten gaan hier dood :X (dus je moet mij en mijn adviezen niet helemaal vertrouwen)
Dat is ook mijn tactiek :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160551884
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:35 schreef matthias24 het volgende:

[..]

eej maar stel dat je senecio's te veel water geeft.... wat voor ongelukjes zouden er dan allemaal kunnen gebeuren?
Schimmel, champignons, fruitvliegjes of vroege dood :)
pi_160552461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:39 schreef 44rdbei het volgende:
bedankt voor de serieuze tips ^O^
graag gedaan man. ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen. ^O^
pi_160650393
Ik vind het altijd raar als ik zie staan 'zoveel koppen water geven per zoveel dagen'. Een plant water geven is niet moeilijk, maar het is wel maatwerk. Je moet gewoon elke keer kijken hoe vochtig hij is, en of hij wel water nodig heeft. De meeste planten doen het prima als de aarde een beetje vochtig is, en liever niet echt nat. Sommige planten vinden het fijner als de aarde tussendoor echt een beetje uitdroogt.

Waar je vooral voor moet oppassen is dat er geen laag water onderin de pot komt te staan. De meeste planten kunnen daar absoluut niet tegen, omdat de wortels dan gaan rotten.

Naast water is voor een kamerplant licht heel belangrijk. Het belang van het juiste licht wordt vaak onderschat: hoe vaak zie ik niet een geel verkleurde orchidee in de volle zon staan. Basisregel is, dat alle planten houden van véél licht. In het licht zullen ze het beste groeien. Dus zet ze bij een raam, niet in een donker hoekje. Sommige planten, vooral de tropische soorten, kunnen niet goed tegen de volle zon. Die zet je dan ook niet in de vensterbank op het zuiden.

[ Bericht 6% gewijzigd door naamdrager op 13-03-2016 22:47:01 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')