Een nette nederlandse cuore met airco en centrale vergrendeling heb ik niet kunnen vinden binnen mijn budget. Airco en centrale vergrendeling zit namelijk niet in de standaard uitvoering. Zonder die extra's heb ik wel meerdere cuores gevonden voor een lage prijs, maar die zagen er niet uit, van scheuren in de bekleding tot zijramen waar je bijna niet meer doorheen kan kijken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:27 schreef DonJames het volgende:
Geen van beide. De eerste is ingevoerd, de tweede is een kale luis. Ik zou op zoek gaan naar een nette, Nederlandse Cuore met airco en centrale vergrendeling. De 5 deuren lijken me niet zo'n issue, tenzij je je maandelijkse tripjes alleen met bejaarden doet. Normale mensen kunnen best even achterin klimmen.
Waarom raden jullie het af om een geïmporteerde auto te kopen? De kilometerstand is denk ik niet mee gerotzooid (bijna 150.000 op de teller lijkt me realistisch, ik zou 'm in ieder geval een stuk lager zetten als ik 'm zou willen verkopen). Voor de verborgen mankementen heb ik in ieder geval 3 maanden garantie, en bij Nederlandse Cuores heb ik daar ook kans op.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:29 schreef Dingflofbips het volgende:
Puur afgaand op de stats zou ik de 2005 kiezen. Die uit 2003 is ingevoerd = altijd minpunt ten opzichte van originele NL.
Maar het beste is om ff te rijden en daarna te oordelen
QFT. Alleen of met een partner kan je prima af met 3 deurs.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:27 schreef DonJames het volgende:
Geen van beide. De eerste is ingevoerd, de tweede is een kale luis. Ik zou op zoek gaan naar een nette, Nederlandse Cuore met airco en centrale vergrendeling. De 5 deuren lijken me niet zo'n issue, tenzij je je maandelijkse tripjes alleen met bejaarden doet. Normale mensen kunnen best even achterin klimmen.
De naïviteit...quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:56 schreef xSanne het volgende:
Waarom raden jullie het af om een geïmporteerde auto te kopen? De kilometerstand is denk ik niet mee gerotzooid (bijna 150.000 op de teller lijkt me realistisch, ik zou 'm in ieder geval een stuk lager zetten als ik 'm zou willen verkopen).
bij import wordt vaak gerotzooid met auto's omdat het niet goed te traceren is. Veel handelaartjes maken daar dankbaar gebruik van. Wil niet zeggen dat het altijd bagger is of dat er niet met de nl is gerotzooid maar de kans is wel groterquote:Op woensdag 9 maart 2016 13:56 schreef xSanne het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
[..]
Een nette nederlandse cuore met airco en centrale vergrendeling heb ik niet kunnen vinden binnen mijn budget. Airco en centrale vergrendeling zit namelijk niet in de standaard uitvoering. Zonder die extra's heb ik wel meerdere cuores gevonden voor een lage prijs, maar die zagen er niet uit, van scheuren in de bekleding tot zijramen waar je bijna niet meer doorheen kan kijken.
Dat de cuore uit 2005 een kale luis is vind ik niet zo erg. Ik was er al vanuit gegaan dat ik geen extra's zou hebben, bij de cuore uit 2003 zou dat dus mooi meegenomen zijn.
[..]
Waarom raden jullie het af om een geïmporteerde auto te kopen? De kilometerstand is denk ik niet mee gerotzooid (bijna 150.000 op de teller lijkt me realistisch, ik zou 'm in ieder geval een stuk lager zetten als ik 'm zou willen verkopen). Voor de verborgen mankementen heb ik in ieder geval 3 maanden garantie, en bij Nederlandse Cuores heb ik daar ook kans op.
Ten opzichte van de Cuore uit 2005 vind ik het zwarte dashboard en de soort van grille luxer staan dan beige en geen grille.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
QFT. Alleen of met een partner kan je prima af met 3 deurs.
[..]
De naïviteit...
Ik vind trouwens een zwart dashboard en een soort van grille geen luxe.
EDIT: Bijbetalen voor garantie laat bij mij ook alarmbellen afgaan.
De Cuore uit 2003 is sinds 2010 al in Nederland. Dat betekent dus dat deze al 6 jaar onderhouden is door Nederlandse garages. Maakt dat verschil of is het nog steeds net zo onbetrouwbaar?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:02 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
bij import wordt vaak gerotzooid met auto's omdat het niet goed te traceren is. Veel handelaartjes maken daar dankbaar gebruik van. Wil niet zeggen dat het altijd bagger is of dat er niet met de nl is gerotzooid maar de kans is wel groter
de kans blijft groterquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:19 schreef xSanne het volgende:
[..]
Ten opzichte van de Cuore uit 2005 vind ik het zwarte dashboard en de soort van grille luxer staan dan beige en geen grille.
Bij auto's van deze prijsklasse moet bijna altijd bijbetaald worden voor garantie... Ik kan me voorstellen dat ze vaak gewoon auto's opkopen en meteen zo doorverkopen, na hooguit een minimale check. Daarom is de prijs zo laag. Vervolgens betaal je dus voor de extra controle denk ik.
[..]
De Cuore uit 2003 is sinds 2010 al in Nederland. Dat betekent dus dat deze al 6 jaar onderhouden is door Nederlandse garages. Maakt dat verschil of is het nog steeds net zo onbetrouwbaar?
Waarom zou zo'n auto worden ingeruild, heb je daar wel eens bij stil gestaan?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:19 schreef xSanne het volgende:
Bij auto's van deze prijsklasse moet bijna altijd bijbetaald worden voor garantie... Ik kan me voorstellen dat ze vaak gewoon auto's opkopen en meteen zo doorverkopen, na hooguit een minimale check. Daarom is de prijs zo laag. Vervolgens betaal je dus voor de extra controle denk ik.
Daar kunnen zoveel redenen voor zijn...quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n auto worden ingeruild, heb je daar wel eens bij stil gestaan?
En wat is de meest voorkomende reden?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:23 schreef xSanne het volgende:
[..]
Daar kunnen zoveel redenen voor zijn...
De oude eigenaar wou een grotere of nieuwere auto of er komt groot onderhoud aan? Dat zal vaak het geval zijn met auto's in deze prijsklasse lijkt me..quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En wat is de meest voorkomende reden?
Vooral hoge onderhoudskosten. Wel iets om echt rekening mee te houden dus.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:27 schreef xSanne het volgende:
De oude eigenaar wou een grotere of nieuwere auto of er komt groot onderhoud aan? Dat zal vaak het geval zijn met auto's in deze prijsklasse lijkt me..
Ik zie er 2 binnen een redelijke afstand van Rotterdam. De ene is de cuore uit 2003 die ik bedoel, de andere is bij een bedrijf, Axacar, waar ik slechte reviews over heb gelezen..quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:37 schreef DonJames het volgende:
Ik zie op Marktplaats zo al 6 cuores met airco, binnen je budget en met een bouwjaar vanaf 2003. Misschien toch nog wat beter zoeken?
Je wil een aantal jaar in een auto blijven rijden, waarschijnlijk enkele tienduizenden kilometers hiermee afleggen en gaat hem zoeken op een tiental kilometers van je woonplaats? Als een goede in Groningen zou staan, zou je hem daar gewoon moeten kopen. Wat is nou 250 kilometer? Als je daardoor een stuk minder kosten aan gaat hebben, goed is geprijsd en de auto een stuk meer naar je wens is hebt...quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:45 schreef xSanne het volgende:
Ik zie er 2 binnen een redelijke afstand van Rotterdam.
Daar heb je gelijk in, maar ik heb eigenlijk geen tijd om meerdere keren heen en weer naar Groningen te reizen en dan heb ik ook niets aan de garantie als de auto niet start.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je wil een aantal jaar in een auto blijven rijden, waarschijnlijk enkele tienduizenden kilometers hiermee afleggen en gaat hem zoeken op een tiental kilometers van je woonplaats? Als een goede in Groningen zou staan, zou je hem daar gewoon moeten kopen. Wat is nou 250 kilometer? Als je daardoor een stuk minder kosten aan gaat hebben, goed is geprijsd en de auto een stuk meer naar je wens is hebt...
Ja heb je gelijk in. Ik heb geen 5 deurs met cv gevonden helaasquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:36 schreef ErkendFokker het volgende:
Sowieso 5 deuren, is echt makkelijk voor boodschappen boodschappen enz gewoon achterin gooien. Maar dan zou ik ook centrale deurvergrendeling willen
is dit wat?quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:38 schreef xSanne het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in. Ik heb geen 5 deurs met cv gevonden helaas
Cv is achteraf in te bouwen. Airco niet echt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:38 schreef xSanne het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in. Ik heb geen 5 deurs met cv gevonden helaas
Tweedehands sjoemelaars hebben niets liever dan klanten van de andere kant van het land.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als een goede in Groningen zou staan, zou je hem daar gewoon moeten kopen
Die valt wel 250 euro boven m'n budget, maar ik denk dat ik nog wel wat van de prijs af kan krijgen, zeker gezien er geen garantie bij zit (ze geven pas (BOVAG-)garantie bij auto's van 4500+ euro en de standaard garantie is volgens hen niks waard). Wel heeft de monteur alles tot in detail uitgelegd over de auto: hij is van de eerste eigenaar en die woont daar in het dorp. Het onderhoudsboekje zit er ook bij. De auto heeft wel echt alles wat ik wil... Bedankt! Ik ga morgen gelijk kijken! Hij is ook iets dichterbij dan Heerlen. Als hij bevalt ben ik je eeuwig dankbaar!quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:41 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
is dit wat?
http://m.autoscout24.nl/anbod/-285988698?from=ww3.autoscout24.nl
Ik heb al eens proefgereden in een vijfdeurs en ik moet zeggen dat ik daar geen last van heb met mijn 176cmquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:43 schreef nanuk het volgende:
Ik heb niet alles gelezen maar de vijfdeurs uit die tijd hebben dan korte voordeuren en dus lastig instappen voorin. Latere modellen is dat beter.
Hij wordt incl. afleveringsbeurt gedaan en je kan hem denk ik wel voor 2500-2600 krijgen. Als je goed onderhandelen kan dan lukt 2500 welquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:23 schreef xSanne het volgende:
[..]
Die valt wel 250 euro boven m'n budget, maar ik denk dat ik nog wel wat van de prijs af kan krijgen, zeker gezien er geen garantie bij zit (ze geven pas (BOVAG-)garantie bij auto's van 4500+ euro en de standaard garantie is volgens hen niks waard). Wel heeft de monteur alles tot in detail uitgelegd over de auto: hij is van de eerste eigenaar en die woont daar in het dorp. Het onderhoudsboekje zit er ook bij. De auto heeft wel echt alles wat ik wil... Bedankt! Ik ga morgen gelijk kijken! Hij is ook iets dichterbij dan Heerlen. Als hij bevalt ben ik je eeuwig dankbaar!
De zwarte uit heerlen die ik hiervoor noemde ga ik niet kijken, ik heb gebeld en die gaat 2850 kosten inclusief apk en beurt en dergelijke. Daar kan wel iets vanaf, maar voor een 3 deurs vind ik het dat niet waard... Alleen als hierboven genoemde auto niks is kan ik overwegen om alsnog te gaan kijken.
[..]
Ik heb al eens proefgereden in een vijfdeurs en ik moet zeggen dat ik daar geen last van heb met mijn 176cm
Ja op de website van de ANWB wordt de prijs van de auto bij een BOVAG-garage op 2450,- inclusief garantie geschat. De ANWB schat de prijs natuurlijk altijd wat lager in, maar als ik dan zeg dat er geen garantie op zit hoop ik dat ik hem idd voor 2500 euro mee krijg. Al ben ik wel bereid, als de proefrit bevalt, om een weekje honger te lijden en m voor 2600 euro te kopen haha. Ik ben verliefd op die auto joh, ik hoop echt dat ie er in het echt ook zo goed uit ziet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:31 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Hij wordt incl. afleveringsbeurt gedaan en je kan hem denk ik wel voor 2500-2600 krijgen. Als je goed onderhandelen kan dan lukt 2500 wel
Succes
Ziet er inderdaad netjes uit, zo te zien wel een niet originele aluminium versnellingspook-knop, brrr dat wordt handschoenen aan in de winterquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:52 schreef xSanne het volgende:
[..]
Ja op de website van de ANWB wordt de prijs van de auto bij een BOVAG-garage op 2450,- inclusief garantie geschat. De ANWB schat de prijs natuurlijk altijd wat lager in, maar als ik dan zeg dat er geen garantie op zit hoop ik dat ik hem idd voor 2500 euro mee krijg. Al ben ik wel bereid, als de proefrit bevalt, om een weekje honger te lijden en m voor 2600 euro te kopen haha. Ik ben verliefd op die auto joh, ik hoop echt dat ie er in het echt ook zo goed uit ziet.
Als je mensen/ dingen moet vervoeren is 5 deurs wel fijner. Als je meestal alleen rijd heb je natuurlijk niet zoveel aan centrale vergrendeling. Meestal gebruik je dan maar 1 deur. Centrale vergrendeling kan ook kapot gaan. Airco is wel fijn die paar dagen per jaar dat het echt warm is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:18 schreef xSanne het volgende:
Hallo iedereen!
Ik lees al jaren mee op dit forum, maar vandaag is het dan zover: ik stel mijn eerste vraag op fok!
Ik ga mijn eerste auto kopen en het belangrijkste is dat hij zuinig en betrouwbaar is. Daarom ga ik voor een Daihatsu cuore (max 2500,-). Ik heb er nu twee gevonden en ik kan niet kiezen! Ik vroeg me af of jullie mij daarbij kunnen helpen.
Allebei de auto's zijn zwart, hetzelfde model (Tokyo) en hebben ongeveer dezelfde kilometerstand, maar verder zitten er wel wat verschillen tussen en die heb ik hieronder opgesomd.
De 3 deurs (53-KTT-8):
- Bouwjaar: 2003
- Airco
- Elektrische ramen
- Centrale vergrendeling
- Een iets luxere uitvoering om te zien (zwarte bekleding en dashboard en een soort grill)
- 2250,- (inclusief beurt en apk, voor 3 maanden garantie moet ik eventueel bijbetalen)
De 5 deurs (09-SB-KF)
- Bouwjaar: 2005, dus 2 jaar jonger dan de 3 deurs
- 2250,- (max. 2500 euro inclusief beurt met nieuwe distributie riem, apk en 3 maanden garantie, hier word ik nog over teruggebeld)
Het komt er dus op neer dat ik moet kiezen tussen 2 extra deuren of meer luxe. Alle extra dingen zijn mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk. Ik heb geen kinderen, maar ga wel gemiddeld één keer per maand met meer dan 2 personen op pad. 5 Deuren zou dus erg handig zijn, maar dan heb ik geen airco, centrale vergrendeling en elektrische ramen... De 3 deurs zag er voor mijn gevoel verzorgder uit, maar de betreffende garage specialiseert zich in het poetsen van auto's dus dan lijkt me dat niet zo gek...
Ik vind het heel moeilijk.. Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt!
Das minder haha maar ach, ik heb toch in de winter altijd wel handschoenen bij mequote:Op woensdag 9 maart 2016 17:28 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad netjes uit, zo te zien wel een niet originele aluminium versnellingspook-knop, brrr dat wordt handschoenen aan in de winter.
Peugeot wil ik sowieso niet.. Ik let idd op roest. Tot nu toe heb ik erg weinig roest gezien bij de cuores die ik heb bezocht. Ik wil idd een japanner omdat ze betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Voor dat geld heb je ook iets als een 206 uit 2006 of zo..
En opletten op roest, kunnen die oudere Japjes heel gemeen in zijn. Zachte lak ook vaak, snel een hapje eruit en dat betekent roest.
Verder roesten ze vaak door de draagbalken heen.
De Daihatsu Copen is bv een roestramp op wielen..
Motorisch inderdaad onverwoestbaar.
Ja ik heb idd besloten om dus geen geïmporteerde auto te kopen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:06 schreef Fer het volgende:
In 2010 geïmporteerd met 160000 en schade. Opgeknapt en teruggedraaid naar 90000.
Zoiets zou kunnen.
Dan heb je nog niet veel Cuore's bezocht die meer dan 10 jaar oud zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:19 schreef xSanne het volgende:
Peugeot wil ik sowieso niet.. Ik let idd op roest. Tot nu toe heb ik erg weinig roest gezien bij de cuores die ik heb bezocht. Ik wil idd een japanner omdat ze betrouwbaar zijn.
Schade auto import doen ze vooral om de bpm te drukken bij import.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:06 schreef Fer het volgende:
In 2010 geïmporteerd met 160000 en schade. Opgeknapt en teruggedraaid naar 90000.
Zoiets zou kunnen.
Als ie aantoonbaar dealer onderhouden is geven ze wel coulance. Dan maakt het niet uit of het import is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 15:08 schreef Maegrim het volgende:
Ik kreeg met mijn geïmporteerde Peugeot 107 geen coulance van de dealer toen er wat mis mee was (auto was toen twee jaar oud), dus dat is zeker een nadeel
Coulance =/= garantie.quote:Op donderdag 10 maart 2016 15:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als ie aantoonbaar dealer onderhouden is geven ze wel coulance. Dan maakt het niet uit of het import is.
Prima auto, heeft ook maar 1 particuliere eigenaar gehad.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:41 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
is dit wat?
http://m.autoscout24.nl/anbod/-285988698?from=ww3.autoscout24.nl
De derde link doet het niet, de andere twee zijn 1.3 en zwaarder en dus een stuk minder zuinig en iets duurder in wegenbelasting en verzekering dan de cuore.quote:Op donderdag 10 maart 2016 07:34 schreef Henkerbedenker het volgende:
Het is mij echt niet duidelijk waarom je alleen naar een cuore kijkt. Er zijn veel rijker uitgeruste jappies voor dat bedrag. Enkele alternatieven:
Ignis
http://m.autoscout24.nl/a(...)zine-zwart-285576484
Swift
http://m.autoscout24.nl/a(...)zine-zwart-283100616
Alto
http://m.autoscout24.nl/a(...)zine-grijs-284772620
De vorige eigenaar heb ik zelfs op facebook gesproken! Het klonk dus erg goed. Ik heb ´m gekocht! Bedankt ErkendFokker! Ik heb bijna 200 km gereden naar huis en als ik de meter moet geloven heb ik een kwart tank vebruikt, heerlijk zuinig!quote:Op donderdag 10 maart 2016 15:40 schreef gewoonmeppen het volgende:
[..]
Prima auto, heeft ook maar 1 particuliere eigenaar gehad.
Zomoto schat de waarde in op 2000 euro
Wel optimistisch om daar een trekhaak op te monteren.
Wellicht gebruik om een paar fietsen mee te nemen.
hoeveel uiteindelijk voor betaaldquote:Op donderdag 10 maart 2016 15:47 schreef xSanne het volgende:
[..]
De derde link doet het niet, de andere twee zijn 1.3 en zwaarder en dus een stuk minder zuinig en iets duurder in wegenbelasting en verzekering dan de cuore.
[..]
De vorige eigenaar heb ik zelfs op facebook gesproken! Het klonk dus erg goed. Ik heb ´m gekocht! Bedankt ErkendFokker! Ik heb bijna 200 km gereden naar huis en als ik de meter moet geloven heb ik een kwart tank vebruikt, heerlijk zuinig!
Hier kan dus een slotje op.
Me moeder heeft ook zo'n bak, ik heb er 1 op 23 mee gereden als je overal rustig aan rijdt. Hier en daar beetje gassen dan doet hij gewoon 1 op 20, zoals ik er dan in reed. Als je eens in een wat meer solide auto rijdt dan merk je enorm veel verschil in wegligging, acceleratie en bijvoorbeeld de invloed van wind. Maar daar wel je gewoon aan, veel plezier met je auto!quote:Op donderdag 10 maart 2016 15:47 schreef xSanne het volgende:
[..]
De derde link doet het niet, de andere twee zijn 1.3 en zwaarder en dus een stuk minder zuinig en iets duurder in wegenbelasting en verzekering dan de cuore.
[..]
De vorige eigenaar heb ik zelfs op facebook gesproken! Het klonk dus erg goed. Ik heb ´m gekocht! Bedankt ErkendFokker! Ik heb bijna 200 km gereden naar huis en als ik de meter moet geloven heb ik een kwart tank vebruikt, heerlijk zuinig!
Hier kan dus een slotje op.
Feli's met je aankoopquote:Op donderdag 10 maart 2016 15:47 schreef xSanne het volgende:
[..]
De derde link doet het niet, de andere twee zijn 1.3 en zwaarder en dus een stuk minder zuinig en iets duurder in wegenbelasting en verzekering dan de cuore.
[..]
De vorige eigenaar heb ik zelfs op facebook gesproken! Het klonk dus erg goed. Ik heb ´m gekocht! Bedankt ErkendFokker! Ik heb bijna 200 km gereden naar huis en als ik de meter moet geloven heb ik een kwart tank vebruikt, heerlijk zuinig!
Hier kan dus een slotje op.
En dat gewoon binnen een dagquote:Op donderdag 10 maart 2016 17:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Feli's met je aankoopEn als je al jaren mee leest weet je ook dat we in PTA niet zomaar aan slotjes doen.
Welkom trouwens, en voor een 'ik zoek een auto topic', waar ik eigenlijk altijd een beetje van moet huilen inwendig als ik weer een nieuwe zie opduiken, keurige OP![]()
Ik zou hem bijna in PTA toppers zetten als schoolvoorbeeld van hoe het moet![]()
Niet 'bijna'![]()
: PTA / PTA toppers
Nee coulance geven ze als de garantie voorbij is maar je er redelijkerwijs ervan mag verwachten dat het defecte onderdeel langen mee behoord te gaan. En daar zien ze vanaf als de auto niet dealer onderhouden is. Ook al heeft het niks met onderhoud te maken, maar dan kan je het evt aanvechten met een rechtzaak.quote:
KUNNEN ze geven.quote:Op donderdag 10 maart 2016 18:54 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Nee coulance geven ze als de garantie voorbij is maar je er redelijkerwijs ervan mag verwachten dat het defecte onderdeel langen mee behoord te gaan. En daar zien ze vanaf als de auto niet dealer onderhouden is. Ook al heeft het niks met onderhoud te maken, maar dan kan je het evt aanvechten met een rechtzaak.
2650quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:54 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
hoeveel uiteindelijk voor betaald
Ik heb inderdaad gelezen dat de uitlaat snel kapot kan gaan, maar ook dat die in verhouding goedkoop zijn. Bedankt, ik zal er zeker veel plezier van hebben!quote:Op donderdag 10 maart 2016 17:04 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Me moeder heeft ook zo'n bak, ik heb er 1 op 23 mee gereden als je overal rustig aan rijdt. Hier en daar beetje gassen dan doet hij gewoon 1 op 20, zoals ik er dan in reed. Als je eens in een wat meer solide auto rijdt dan merk je enorm veel verschil in wegligging, acceleratie en bijvoorbeeld de invloed van wind. Maar daar wel je gewoon aan, veel plezier met je auto!
Het oude model lag beter op de weg, was heel iets stugger maar had voornamelijk een betere stabilisatorstang, het nieuwe model heeft die maar dun of niet (herinner me het niet meer xd). Uiteraard reed die niet meer dan 1 op 16 of ultra zuinige rijstijl 1 op 18. Het motortje loopt heerlijk rustig en knort niet zo achterlijk als een Peugeot 107. Pas zonder uitlaat (want die gaat je nog een keer stuk, er zitten geen flexibele stukken of donut flenzen tussen) hoor je dat het een 3 cilinder is (klinkt mooi, net als een 6 cilinder, hoor!)
quote:Op donderdag 10 maart 2016 17:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Feli's met je aankoopEn als je al jaren mee leest weet je ook dat we in PTA niet zomaar aan slotjes doen.
Welkom trouwens, en voor een 'ik zoek een auto topic', waar ik eigenlijk altijd een beetje van moet huilen inwendig als ik weer een nieuwe zie opduiken, keurige OP![]()
Ik zou hem bijna in PTA toppers zetten als schoolvoorbeeld van hoe het moet![]()
Niet 'bijna'![]()
: PTA / PTA toppers
Haha bedankt! Ik heb meerdere topics gelezen waarin er advies over betaalbare auto's werd gevraagd, waar 1000 verschillende mogelijkheden werden opgenoemd en de TS vervolgens verdwenen was haha.quote:Op donderdag 10 maart 2016 17:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
En dat gewoon binnen een dagNiet het eindeloze "Ik wil een Italiaanse sedan voor EUR 10.000. Oh nee, toch zoiets als een 911, nog even doorsparen dus. Wacht, heb net een Alto gezien, ook best handig. Wow, een Jag voor de helft van het geld!".
Goeie keuze TS
Bedankt! Ik heb geen last van het mindere comfort, ik weet niet beter. Mijn ouders hebben ook altijd kleine zuinige auto's gehad (maar dan wel met airco en cv, dus daarom vond ik dat ook wel handig). Verder ben ik ook niet van plan om er wekelijks mee naar Groningen te rijden haha.quote:Op donderdag 10 maart 2016 17:50 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ongekend hoeveel geld ze nog vragen voor die cuores. Heb er zelf pas een uit 2007 met 120k op de teller voor 2000¤ verkocht. Vond het absoluut geen comfortabele auto, maar zuinig en betrouwbaar zijn ze zeker wel! Veel plezier ermee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |