Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Formulier met jouw gegevens invullen. Zijn kenteken erop als tegenpartij en opsturen.
Zelfs zijn handtekening niet?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Je hebt zijn medewerking niet nodig bij het invullen van een schadeformulier. Waarschijnlijk is het enkel nadelig voor zijn positie.
Nee, waarom zou die nodig zijn?quote:
Zorg dat je bewijs hebt voor wat er is gebeurd (foto's, facturen, getuigen). Als hij je passief blijft tegenwerken hoef je niet echt bang te zijn, maar houd er rekening mee dat hij de schuld bij jou probeert te leggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:56 schreef xpompompomx het volgende:
En, wat is wijs om te doen als dit figuur de boel zo blijft frustreren?
Waarvan aangifte doen?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:02 schreef McTasty het volgende:
het formulier zo ver mogelijk invullen en opsturen naar je verzekering & aangifte doen bij de politie.
Aangifte van wat?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:02 schreef McTasty het volgende:
het formulier zo ver mogelijk invullen en opsturen naar je verzekering & aangifte doen bij de politie.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Formulier met jouw gegevens invullen. Zijn kenteken erop als tegenpartij en opsturen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Je hebt zijn medewerking niet nodig bij het invullen van een schadeformulier. Waarschijnlijk is het enkel nadelig voor zijn positie.
Het niet willen invullen van een schadeformulierquote:
Bericht goed bewaren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:56 schreef xpompompomx het volgende:
Nu stuurde hij wel zijn naam, adres, geboortedatum, naam van de verzekerde (bleek iemand anders van een jaar of 18 te zijn, ik denk zijn broertje) en de naam van de verzekeringsmaatschappij van die 18 jarige.
Staat op het schadeformulier, dat je het allebei moet ondertekenen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, waarom zou die nodig zijn?
Wanneer je hem beide hebt ingevuld ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Staat op het schadeformulier, dat je het allebei moet ondertekenen.
Je schrijf je schade op het formulier. Door het beide te ondertekenen aanvaard je - beide - dat dit de schade is die gemaakt is en dat de aanleiding is geweest zoals die op het formulier staat.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Staat op het schadeformulier, dat je het allebei moet ondertekenen.
Duidelijkquote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wanneer je hem beide hebt ingevuld ja.
Tnhx.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je schrijf je schade op het formulier. Door het beide te ondertekenen aanvaard je - beide - dat dit de schade is die gemaakt is en dat de aanleiding is geweest zoals die op het formulier staat.
Als één van de twee niet tekent betekent dat dus dat diegene de schade niet erkent. Maar dat wil niet zeggen dat er geen schade is en ook niet dat hij er geen schuld aan kan hebben. Als jij een schadeformulier instuurt met schade aan de achterkant van de auto en dat de tegenpartij niet mee wil werken is de som snel gemaakt natuurlijk.
Volgende keer 100 euro vragen als de tegenpartij 20 biedt.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:14 schreef jatochneetoch het volgende:
Volgende keer 20 euro accepteren en daarna alsnog formulier opsturen dus
Ja het kutte is dus dat het mij een boel centjes gaat kosten omdat reparatie waarschijnlijk duurder is dan de auto nu waard is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgende keer 100 euro vragen als de tegenpartij 20 biedt.
Scheelt een hoop gezeik en het is toch een oude auto.
Zeg je hem dat ook in een sms (= zwart op wit)? Dat je het schadeformulier alleen invult en zijn handtekening er dus niet op staat, maar wel zijn gegevens.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
Maar goed, ik geef hem nog één kans vanavond, en als hij die niet aangrijpt gaat het formulier dus op de post.
Dat was oorspronkelijk zelfs zijn idee.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zeg je hem dat ook in een sms (= zwart op wit)? Dat je het schadeformulier alleen invult en zijn handtekening er dus niet op staat, maar wel zijn gegevens.
Ik bedoel ook als bevestiging die je kan laten zien dat jij tot het laatst hebt geprobeerd om samen in te vullen, maar hij steevast weigerde.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was oorspronkelijk zelfs zijn idee.
Zo bekeken is dat inderdaad een goed idee.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik bedoel ook als bevestiging die je kan laten zien dat jij tot het laatst hebt geprobeerd om samen in te vullen, maar hij steevast weigerde.
Normaal gesproken kan dit ook een oplossing zijn die goedkoper is. Zij betalen 400 euro eenmalig voor jouw auto (bijvoorbeeld), maar daardoor gaan zij niet in premie er op achteruit. En dat kan al voor enkele jaren een paar tientjes per maand zijn, dus dan kan dit de goedkopere oplossing zijn. Dus wat dat betreft niet heel gek, alleen ik zou eerst een offerte opvragen, dan het geld (waarbij ze 1 kans krijgen dat over te maken anders gaat het alsnog naar de verzekering) en dan laten maken (of niet natuurlijk en bier gaan drinken).quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
De soap gaat verder:
Werd net gebeld door een familielid van de tegenpartij (het zijn marokkanen) en ze willen het kennelijk heel graag buiten de verzekering om regelen, zo graag zelfs dat ze alle kosten willen betalen.
Inderdaad. Zat er ook al aan te denken om in zo'n geval een soort contractje of iets op stellen en daar allebei onze handtekeningen op te zetten zodat we het e.e.a. zwart op wit hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:52 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Normaal gesproken kan dit ook een oplossing zijn die goedkoper is. Zij betalen 400 euro eenmalig voor jouw auto (bijvoorbeeld), maar daardoor gaan zij niet in premie er op achteruit. En dat kan al voor enkele jaren een paar tientjes per maand zijn, dus dan kan dit de goedkopere oplossing zijn. Dus wat dat betreft niet heel gek, alleen ik zou eerst een offerte opvragen, dan het geld (waarbij ze 1 kans krijgen dat over te maken anders gaat het alsnog naar de verzekering) en dan laten maken (of niet natuurlijk en bier gaan drinken).
Laat hem dat lekker zelf met zijn verzekering regelen. Als hij als verzekerd is tenminste.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:52 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Normaal gesproken kan dit ook een oplossing zijn die goedkoper is. Zij betalen 400 euro eenmalig voor jouw auto (bijvoorbeeld), maar daardoor gaan zij niet in premie er op achteruit. En dat kan al voor enkele jaren een paar tientjes per maand zijn, dus dan kan dit de goedkopere oplossing zijn. Dus wat dat betreft niet heel gek, alleen ik zou eerst een offerte opvragen, dan het geld (waarbij ze 1 kans krijgen dat over te maken anders gaat het alsnog naar de verzekering) en dan laten maken (of niet natuurlijk en bier gaan drinken).
is er wel een verzekering?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
De soap gaat verder:
Werd net gebeld door een familielid van de tegenpartij (het zijn marokkanen) en ze willen het kennelijk heel graag buiten de verzekering om regelen, zo graag zelfs dat ze alle kosten willen betalen.
Dingen die ik me ook afvraag inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
is er wel een verzekering?
En had de bestuurder wel een rijbewijs?
Zou ik niet op ingaan. Gedoe waar TS niets aan heeft.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
De soap gaat verder:
En volgende week de hele familie op de stoep.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou ik niet op ingaan. Gedoe waar TS niets aan heeft.
Tenzij ze veel te veel bieden.
Er zitten nog wel wat meer haken en ogen aan dat telefoongesprek van daarstraks:quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou ik niet op ingaan. Gedoe waar TS niets aan heeft.
Tenzij ze veel te veel bieden.
Maak me maar bang jaquote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:38 schreef 12bhippy het volgende:
Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen moet je schade binnen 24 of 48 uur melden. Ik hoop dus voor jou dat je eigen verzekeringsmaatschappij niet moeilijk gaat doen als er dadelijk niets te verhalen is.
Ik denk dat die hippy nog niet eens een raar punt heeft. Eerst even je verzekering bellen met de vraag hoe snel je je schade moet melden kan sowieso geen kwaad.quote:
Had ik idd moeten doen. Morgenvroeg meteen even bellen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik denk dat die hippy nog niet eens een raar punt heeft. Eerst even je verzekering bellen met de vraag hoe snel je je schade moet melden kan sowieso geen kwaad.
Ook een goede optiequote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Laat hem dat lekker zelf met zijn verzekering regelen. Als hij als verzekerd is tenminste.
Stuur ze in ieder geval ook een mailtje. Dat kan nú en je bent dan nog iets minder ''te laat''.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Had ik idd moeten doen. Morgenvroeg meteen even bellen.
Maar goed, ik ging er vrijdagochtend nadat het gebeurd was nog vanuit dat het 's avonds alsnog allemaal geregeld zou zijn. Silly me.![]()
Wonen die Marokkanen op een woonwagenkamp ofzo?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zitten nog wel wat meer haken en ogen aan dat telefoongesprek van daarstraks:
- werd dus gebeld door iemand die namens de tegenpartij het woord deed namens de tgenpartij want met de tegenpartij ging het niet goed vanwege familiezaken (z'n plotseling overleden zus?), deze persoon belde met de telefoon van de tegenpartij maar wilde zijn eigen nummer niet geven en deed erg schimmig over waarom hij dat niet wilde.
-Eerst had dit figuur een neefje die bij een verzekering werkte, hij later ineens zelf ook.
-Vraag of ik hem vanavond kan terugbellen, kan dat niet omdat hij moet werken. (werken verzekeringsmaatschappijen ook 's avonds?)
En zo waren er nog een paar van die rare dingen.
Hun verzekering? Optimist.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:02 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je ze nog een keer spreekt, even heel duidelijk maken dat je geen zin hebt in hun gezeur en smoesjes over allerlei dingen die er telkens tussen komen, dat je intussen het formulier hebt opgestuurd naar de verzekering en dat je alles verder laat lopen tussen hun en jouw verzekering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |