abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160516014
Lieve Fokkers,

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten over de volgende soap:

Afgelopen vrijdagochtend heb ik een aanrijding gehad; voor mij stopte iemand, ik remde daarvoor, stopte ook, maar toen, de persoon achter mij remde niet en knalde tegen de achterkant van mijn auto aan. Meneer begon al meteen moeilijk te doen over het invullen van het schadeformulier: "ik heb niet echt zin om schadeformulier in te vullen want ik heb laatst ook al een ongelijk gehad en en als ik jou nou 20eu geef voor je bumper is het goed toch? Want jouw auto is al zo oud die ga je toch niet meer laten maken toch?" Dus ik zeg, "Nouu vriend, dat dacht ik toch niet, we gaan dit mooi even netjes en correct afhandelen zoals het hoort". Dus, we rijden door naar een parkeerplaats er naast en na veel vijven en zessen pak ik een schadeformulier om in te vullen, maar helaas, geen pen te vinden die het doet( :') ). Daarna hebben we afgesproken dat ik hem 's avonds zou bellen zodat we het formulier in zouden kunnen vullen.
Dus, ik bel hem 's avonds blijkt dat hij de volgende middag pas kan :') en dat hij me 's middags zou bellen. Hoopvol wacht ik tot het eind van de middag maar toen ik om half 6 nog niks gehoord had heb ik 'm zelf maar weer gebeld komt hij aan met een verhaal dat zijn zus is overleden die ochtend en dat hij dus daarom nog geen tijd had gehad en dat het pas zondagmiddag zou worden.
Nou kan ik natuurlijk niet anders dan aannemen dat zijn verhaal waar is, dus daar ging ik dan maar mee akkoord.
Zondag was het natuurlijk weer hetzelfde liedje als zaterdag, na de hele middag thuis te zijn gebleven heb ik hem rond een uur of 6 maar weer gebeld, krijg ik allemaal excuses dat hij nog niet in de stad is en dat hij me om 8uur 's avonds zou bellen.. Tot mijn grote verbazing belde hij toen al om kwart over 7! Wel met een verhaal dat hij zijn moeder nu naar het vliegveld moest brengen maar dat hij zijn gegevens naar mij zou doorsturen zodat ik die alvast kon invullen. Nu stuurde hij wel zijn naam, adres, geboortedatum, naam van de verzekerde (bleek iemand anders van een jaar of 18 te zijn, ik denk zijn broertje) en de naam van de verzekeringsmaatschappij van die 18 jarige. Helaas geen polis- en rijbewijsnummers. Hij stelde natuurlijk ook voor dat ik het schadeformulier op zou sturen zonder zijn handtekening, waar ik het natuurlijk niet mee eens was, en dat we het dan maandag maar even op moesten lossen. Dat vond 'ie prima en zou me maandagavond rond een uur of 8 bellen. Jullie raden het al, hij belde niet. Nadat ik hem een keer of 5 heb geprobeerd te bellen heb ik hem maar een smsje gestuurd dat ik toch wel aardig teleurgesteld was in zijn acties. Krijg ik smsje terug:
"Ik ben nu niet in de gelegenheid om te komen. Ik bel je morgen wanneer ik in de buurt ben. Ben nu ook niet bepaald in de stemming om met je te praten. Gr"

Nu vroeg ik mij af, kan ik inderdaad een schadeformulier opsturen dat maar eenzijdig ondertekend is?
En, wat is wijs om te doen als dit figuur de boel zo blijft frustreren?

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 08-03-2016 20:16:01 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160516122
Hij is toch tegen jou aangereden dus is HIJ toch fout?
pi_160516123
Formulier met jouw gegevens invullen. Zijn kenteken erop als tegenpartij en opsturen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_160516128
Hmm, ik zou zeggen dat je zo'n onwelwillende persoon wel kan aangeven bij een instantie. Al zullen die waarschijnlijk niet veel voor je kunnen doen, want weinig tijd enzo.

Lastige kwestie, kan je helaas niet helpen.
pi_160516135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Formulier met jouw gegevens invullen. Zijn kenteken erop als tegenpartij en opsturen.
Dit inderdaad.

Je hebt zijn medewerking niet nodig bij het invullen van een schadeformulier. Waarschijnlijk is het enkel nadelig voor zijn positie.
pi_160516145
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Je hebt zijn medewerking niet nodig bij het invullen van een schadeformulier. Waarschijnlijk is het enkel nadelig voor zijn positie.
Zelfs zijn handtekening niet?
pi_160516163
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zelfs zijn handtekening niet?
Nee, waarom zou die nodig zijn?
pi_160516166
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:56 schreef xpompompomx het volgende:
En, wat is wijs om te doen als dit figuur de boel zo blijft frustreren?
Zorg dat je bewijs hebt voor wat er is gebeurd (foto's, facturen, getuigen). Als hij je passief blijft tegenwerken hoef je niet echt bang te zijn, maar houd er rekening mee dat hij de schuld bij jou probeert te leggen.
pi_160516182
het formulier zo ver mogelijk invullen en opsturen naar je verzekering & aangifte doen bij de politie.
pi_160516213
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:02 schreef McTasty het volgende:
het formulier zo ver mogelijk invullen en opsturen naar je verzekering & aangifte doen bij de politie.
Waarvan aangifte doen?
pi_160516214
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:02 schreef McTasty het volgende:
Aangifte van wat?
pi_160516222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Ook in moeilijke tijden.
pi_160516231
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarvan aangifte doen?
Het niet willen invullen van een schadeformulier _O-
pi_160516265
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:56 schreef xpompompomx het volgende:
Nu stuurde hij wel zijn naam, adres, geboortedatum, naam van de verzekerde (bleek iemand anders van een jaar of 18 te zijn, ik denk zijn broertje) en de naam van de verzekeringsmaatschappij van die 18 jarige.
Bericht goed bewaren.
pi_160516269
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee, waarom zou die nodig zijn?
Staat op het schadeformulier, dat je het allebei moet ondertekenen.
pi_160516292
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wanneer je hem beide hebt ingevuld ja.
pi_160516334
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je schrijf je schade op het formulier. Door het beide te ondertekenen aanvaard je - beide - dat dit de schade is die gemaakt is en dat de aanleiding is geweest zoals die op het formulier staat.

Als één van de twee niet tekent betekent dat dus dat diegene de schade niet erkent. Maar dat wil niet zeggen dat er geen schade is en ook niet dat hij er geen schuld aan kan hebben. Als jij een schadeformulier instuurt met schade aan de achterkant van de auto en dat de tegenpartij niet mee wil werken is de som snel gemaakt natuurlijk.
pi_160516436
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wanneer je hem beide hebt ingevuld ja.
Duidelijk :)
pi_160516446
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je schrijf je schade op het formulier. Door het beide te ondertekenen aanvaard je - beide - dat dit de schade is die gemaakt is en dat de aanleiding is geweest zoals die op het formulier staat.

Als één van de twee niet tekent betekent dat dus dat diegene de schade niet erkent. Maar dat wil niet zeggen dat er geen schade is en ook niet dat hij er geen schuld aan kan hebben. Als jij een schadeformulier instuurt met schade aan de achterkant van de auto en dat de tegenpartij niet mee wil werken is de som snel gemaakt natuurlijk.
Tnhx.
pi_160516477
Volgende keer 20 euro accepteren en daarna alsnog formulier opsturen dus :P
pi_160516526
Maar goed, ik geef hem nog één kans vanavond, en als hij die niet aangrijpt gaat het formulier dus op de post.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:17:39 #22
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160516569
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:14 schreef jatochneetoch het volgende:
Volgende keer 20 euro accepteren en daarna alsnog formulier opsturen dus :P
Volgende keer 100 euro vragen als de tegenpartij 20 biedt.

Scheelt een hoop gezeik en het is toch een oude auto.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160516632
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:17 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Volgende keer 100 euro vragen als de tegenpartij 20 biedt.

Scheelt een hoop gezeik en het is toch een oude auto.
Ja het kutte is dus dat het mij een boel centjes gaat kosten omdat reparatie waarschijnlijk duurder is dan de auto nu waard is.
pi_160516716
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
Maar goed, ik geef hem nog één kans vanavond, en als hij die niet aangrijpt gaat het formulier dus op de post.
Zeg je hem dat ook in een sms (= zwart op wit)? Dat je het schadeformulier alleen invult en zijn handtekening er dus niet op staat, maar wel zijn gegevens.
pi_160516777
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Zeg je hem dat ook in een sms (= zwart op wit)? Dat je het schadeformulier alleen invult en zijn handtekening er dus niet op staat, maar wel zijn gegevens.
Dat was oorspronkelijk zelfs zijn idee. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')