Lieve Fokkers,
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten over de volgende soap:
Afgelopen vrijdagochtend heb ik een aanrijding gehad; voor mij stopte iemand, ik remde daarvoor, stopte ook, maar toen, de persoon achter mij remde niet en knalde tegen de achterkant van mijn auto aan. Meneer begon al meteen moeilijk te doen over het invullen van het schadeformulier: "ik heb niet echt zin om schadeformulier in te vullen want ik heb laatst ook al een ongelijk gehad en en als ik jou nou 20eu geef voor je bumper is het goed toch? Want jouw auto is al zo oud die ga je toch niet meer laten maken toch?" Dus ik zeg, "Nouu vriend, dat dacht ik toch niet, we gaan dit mooi even netjes en correct afhandelen zoals het hoort". Dus, we rijden door naar een parkeerplaats er naast en na veel vijven en zessen pak ik een schadeformulier om in te vullen, maar helaas, geen pen te vinden die het doet(

). Daarna hebben we afgesproken dat ik hem 's avonds zou bellen zodat we het formulier in zouden kunnen vullen.
Dus, ik bel hem 's avonds blijkt dat hij de volgende middag pas kan

en dat hij me 's middags zou bellen. Hoopvol wacht ik tot het eind van de middag maar toen ik om half 6 nog niks gehoord had heb ik 'm zelf maar weer gebeld komt hij aan met een verhaal dat zijn zus is overleden die ochtend en dat hij dus daarom nog geen tijd had gehad en dat het pas zondagmiddag zou worden.
Nou kan ik natuurlijk niet anders dan aannemen dat zijn verhaal waar is, dus daar ging ik dan maar mee akkoord.
Zondag was het natuurlijk weer hetzelfde liedje als zaterdag, na de hele middag thuis te zijn gebleven heb ik hem rond een uur of 6 maar weer gebeld, krijg ik allemaal excuses dat hij nog niet in de stad is en dat hij me om 8uur 's avonds zou bellen.. Tot mijn grote verbazing belde hij toen al om kwart over 7! Wel met een verhaal dat hij zijn moeder nu naar het vliegveld moest brengen maar dat hij zijn gegevens naar mij zou doorsturen zodat ik die alvast kon invullen. Nu stuurde hij wel zijn naam, adres, geboortedatum, naam van de verzekerde (bleek iemand anders van een jaar of 18 te zijn, ik denk zijn broertje) en de naam van de verzekeringsmaatschappij van die 18 jarige. Helaas geen polis- en rijbewijsnummers. Hij stelde natuurlijk ook voor dat ik het schadeformulier op zou sturen zonder zijn handtekening, waar ik het natuurlijk niet mee eens was, en dat we het dan maandag maar even op moesten lossen. Dat vond 'ie prima en zou me maandagavond rond een uur of 8 bellen. Jullie raden het al, hij belde niet. Nadat ik hem een keer of 5 heb geprobeerd te bellen heb ik hem maar een smsje gestuurd dat ik toch wel aardig teleurgesteld was in zijn acties. Krijg ik smsje terug:
"Ik ben nu niet in de gelegenheid om te komen. Ik bel je morgen wanneer ik in de buurt ben. Ben nu ook niet bepaald in de stemming om met je te praten. Gr"
Nu vroeg ik mij af, kan ik inderdaad een schadeformulier opsturen dat maar eenzijdig ondertekend is?
En, wat is wijs om te doen als dit figuur de boel zo blijft frustreren?
[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 08-03-2016 20:16:01 ]