abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160511752
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of dat beter is, een hoog eigen risico, is dus gewoon een gok.
Gekeken naar het verleden, ja. Ik heb nooit wat behalve vorig jaar maar ik wist dat dat traject afliep anders had ik het wel laag gehouden.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:27:36 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160511756
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Geestelijke gezondheid he. Ik ben van de tastbare dingen. Dermatoloog had ik nodig voor de medicijnen en nu heb ik een betere huid en iets meer zelfvertrouwen. dat was een traject wat zo moest. Als ik een tv koop weet ik dat ik morgen een tv heb staan hier. Geestelijk (= praten) is dat 60 euro per uur waard voor mij?!
Dagelijks op FOK! klagen dat je stilstaat en eigenlijk niet leeft, is gratis. Maar het lost niks op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160511768
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dagelijks op FOK! klagen dat je stilstaat en eigenlijk niet leeft, is gratis. Maar het lost niks op.
Maar ik ben ook niet zo depressief dat ik morgen voor de trein wil springen. Ik heb nog steeds dagen dat ik denk: zo vandaag gaan we er wat van maken.. als ik maar invulling heb.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:30:11 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160511791
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar ik ben ook niet zo depressief dat ik morgen voor de trein wil springen. Ik heb nog steeds dagen dat ik denk: zo vandaag gaan we er wat van maken.. als ik maar invulling heb.
Het maakt mij verder niet uit, hoor. Je hebt het volste recht om door te modderen.
pi_160511805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Geestelijke gezondheid he. Ik ben van de tastbare dingen. Dermatoloog had ik nodig voor de medicijnen en nu heb ik een betere huid en iets meer zelfvertrouwen. dat was een traject wat zo moest. Als ik een tv koop weet ik dat ik morgen een tv heb staan hier. Geestelijk (= praten) is dat 60 euro per uur waard voor mij?!
Maar waarom bijvoorbaat iets afschrijven? Als je met zo'n instelling ingaat, gaat het zeker niet werken. Een psycholoog geeft slechts handvatten of je moet bij een psychiater aankloppen.
pi_160511822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Precies de juiste omschrijving van manische depressie. Kwestie van tijd alvorens de pieken en dalen hoger en lager en langer worden. Leuk voor als je in een piekje zit, minder als het een dalletje is.
pi_160511831
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:31 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Maar waarom bijvoorbaat iets afschrijven? Als je met zo'n instelling ingaat, gaat het zeker niet werken. Een psycholoog geeft slechts handvatten of je moet bij een psychiater aankloppen.
En die handvatten kan ik ook in sociale psychologie boeken vinden. Ik weet ook wel dat studie afmaken, baan zoeken of reizen en huisje zoeken de juiste volgorde is.
pi_160511881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En die handvatten kan ik ook in sociale psychologie boeken vinden. Ik weet ook wel dat studie afmaken, baan zoeken of reizen en huisje zoeken de juiste volgorde is.
Maar je weet niet hoe je contact moet maken, iemand moet aanspreken en je op een acceptabele manier moet gedragen. Daar is die psycholoog dan juist weer handig voor.
pi_160511883
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:32 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

Precies de juiste omschrijving van manische depressie. Kwestie van tijd alvorens de pieken en dalen hoger en lager en langer worden. Leuk voor als je in een piekje zit, minder als het een dalletje is.
Een bipolaire stoornis gaat wel wat verder dan dat hoor.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:36:18 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160511888
Een therapeut is een stok achter de deur. Met je therapeut spreek je af welke stappen je gaat zetten en dan moet je aan de bak. En als je dan faalt of verzaakt, bespreek je dat. Met als doel om de volgende stap te zetten. Eventueel je plan te wijzigen. Etc.

Dan kun je wel een boek lezen, maar dan krijg je het in je eentje niet voor elkaar om het in de praktijk te brengen.
pi_160511889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou als dat zo zou zijn, dan had het beroep psycholoog ook niet bestaan toch?

Timmerman? Ook zo iets, zijn toch bouw tekeningen voor?
Dokter? Waarom, er is toch kwakzalver.nl ?

Geloof me, met enkele simpele medicijnen (Nee, niet de pilletjes die je nu al inneemt) schaaf je de pieken af en kort je de dalen in. Je state of mind komt weer in neutrale modus in het midden.

En op dat punt komt het walhalla moment waarbij je weer logisch na kan en begint te denken. Daar pak je pas echt de koe bij de hoorns.
pi_160511913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar je weet niet hoe je contact moet maken, iemand moet aanspreken en je op een acceptabele manier moet gedragen. Daar is die psycholoog dan juist weer handig voor.
Veel van dat soort contact is toevallig of een beetje geluk hebben. Een nieuwe opleiding start je in een nieuwe klas (voor iedereen is alles nieuw) en leer je alle eerstejaars kennen van de hele opleiding (stuk of 100?). Dan heb je daar vast wel iemand zitten waar het mee klikt. Als je een nieuwe baan hebt ontdek je ook met welke collega's het klikt. Als ik op badminton ga moet ik samen spelen met iemand, verplicht. Dus zoek je iemand uit die je aardig lijkt.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:39:02 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160511928
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:38 schreef Deezertje het volgende:

Veel van dat soort contact is toevallig of een beetje geluk hebben. Een nieuwe opleiding start je in een nieuwe klas (voor iedereen is alles nieuw) en leer je alle eerstejaars kennen van de hele opleiding (stuk of 100?). Dan heb je daar vast wel iemand zitten waar het mee klikt. Als je een nieuwe baan hebt ontdek je ook met welke collega's het klikt. Als ik op badminton ga moet ik samen spelen met iemand, verplicht. Dus zoek je iemand uit die je aardig lijkt.
Ja, want zo heeft het de afgelopen jaren ook voor je gewerkt ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160511932
quote:

[..]

En hoe ga je die aanspreken dan? Toch niet met 'is het koud met dat korte rokje?' of 'is je haar wel echt rood'? Als je hier al de plank misslaat, telkens weer, dan heb je imo wel hulp nodig.
pi_160511941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:36 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

Nou als dat zo zou zijn, dan had het beroep psycholoog ook niet bestaan toch?

Timmerman? Ook zo iets, zijn toch bouw tekeningen voor?
Dokter? Waarom, er is toch kwakzalver.nl ?

Geloof me, met enkele simpele medicijnen (Nee, niet de pilletjes die je nu al inneemt) schaaf je de pieken af en kort je de dalen in. Je state of mind komt weer in neutrale modus in het midden.

En op dat punt komt het walhalla moment waarbij je weer logisch na kan en begint te denken. Daar pak je pas echt de koe bij de hoorns.
Timmerman is als je kwaliteit wilt, maar daar betaal je ook voor. Buurman is handig en vind het leuk om 't zelf te doen en haalt bij de bouwmarkt spullen in de aanbieding. Meteen zijn weekenden gevuld. Of het allemaal zo netjes gebeurd? Geen idee, maar hij heeft er lol in.
pi_160511951
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, want zo heeft het de afgelopen jaren ook voor je gewerkt ...
Qua opleiding wel. Leuke mensen, maar ik nam nooit contact voor buiten school wat af te spreken. Maar op school prima contact.
pi_160511956
Shit heb vandaag een panty en een jurkje aan, want het is de tijd van de maand en vind dat fijner zitten dan een broek. Het staat ook leuk inderdaad en dat komt goed uit, want kan niet in huispak naar stage immers. Maar blijkbaar straal ik daarmee allerlei vruchtbaarheid uit en nog vele andere dingen waar ik geen weet van heb.
pi_160511957
quote:

[..]

Maar je spreek nooit met iemand af buiten die context. Dus of je hebt nooit een klik met iemand gehad of je wilt nooit met iemand afspreken?
pi_160511960
Denk niet dat je vandaag in een modus bent, dat je ook maar IETS van andere aanneemt, toch?

Ik laat je maar weer eens varen tot donderdag. Veel plezier voor de rest van de dag en morgen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:41:26 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160511977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:40 schreef Deezertje het volgende:

Qua opleiding wel. Leuke mensen, maar ik nam nooit contact voor buiten school wat af te spreken. Maar op school prima contact.
En zij ook niet. Dus nee, dat werkte helemaal niet prima, maar was eerder een kwestie van 'moeten'.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:41:33 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160511980
quote:

[..]

Dat is de theorie. Maar in de praktijk durf je al geen gesprekje aan te knopen omdat je zo'n gesprekje te onvoorspelbaar is en daar kun je niet mee omgaan.
pi_160511986
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En hoe ga je die aanspreken dan? Toch niet met 'is het koud met dat korte rokje?' of 'is je haar wel echt rood'? Als je hier al de plank misslaat, telkens weer, dan heb je imo wel hulp nodig.
Omdat ik daar ook niemand ken, dus geen basis heb. Die UB hoort niet bij mijn school dus iedereen die daar rondloopt ken ik niet en zij mij niet. Sportschool idem. Heel veel mensen zwaaien of maken ff een praatje met iemand die ze kennen van studie e.d.
pi_160512006
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

En zij ook niet. Dus nee, dat werkte helemaal niet prima, maar was eerder een kwestie van 'moeten'.
Nee, want we hadden ook écht lol. Maar nu achteraf had ik er misschien meer uit kunnen slepen (en op kamers gaan) maar ja daar verander ik niks meer aan en 90% is al van school af.. :')
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:43:36 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160512017
Deezertje draait weer perfect rondjes in de grijze groeven van zijn eeuwige langspeelplaat waarin hij het gaatje maar niet bereikt.

:W
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:45:33 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160512046
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:43 schreef Deezertje het volgende:

Nee, want we hadden ook écht lol. Maar nu achteraf had ik er misschien meer uit kunnen slepen (en op kamers gaan) maar ja daar verander ik niks meer aan en 90% is al van school af.. :')
Veroordeeld tot elkaar, want dezelfde opleiding.
Ik heb soms ook wel lol waarbij een toevallige bystander aanwezig is.
Mar blijf vooral jezelf voorhouden dat je echt wel vrienden had op je opleiding en dat je het heus alleen kan, met een boekje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')