Wij hebben ons oog laten vallen op een koopappartement waarop we serieus overwegen een bod uit te brengen. Een doorn in ons oog is echter nog wel het feit dat de (nieuwe) CV-ketel midden in de keuken hangt. Het is verder een casco huis dus we willen zelf een mooie keuken gaan plaatsen (dwz er zit nu een heel simpel keukenblokje in, dat zouden we eruit halen), maar die ketel hangt er echt heel erg lelijk in het midden.
Hoe makkelijk is het om een CV-ketel te verplaatsen naar een andere plek of ruimte, en wat komt daarbij kijken?
Naast de keuken is een vrij ruime meterkast waar hij in zou kunnen, maar wellicht is het niet heel handig om electra met een CV-ketel in dezelfde ruimte te plaatsen. Aan de andere kant van de keuken is het balkon. Een andere mogelijke plek is een inbouwkast naast de badkamer, maar dat is wel zo'n 8 meter van de huidige plek verwijderd. Op dit moment hangt daar zo'n boilertje, ik denk om sneller warm water te hebben in de badkamer dus ik neem aan dat de benodigde leidingen er dan al wel lopen, maar volgens mij heb je ook te maken met zaken als luchtafvoer?
Situatieschets:
![6pue11.jpg]()
![3509h12.jpg]()
![w14flv.jpg]()
Ik ben een complete leek en zou dit klusje dan ook gaan uitbesteden. Kunnen jullie inzicht geven in de mogelijkheden (kan dit überhaupt) en te verwachten kosten? Moet ik dan denken aan kosten van rond de ¤ 1000, of eerder 5000 of nog meer?
Uiteraard zou ik dit aan een installatiebedrijf kunnen vragen maar we hebben de woning pas vrijdag eind van de middag bezichtigd en moeten morgen al een bod neerleggen. Als de kosten voor het verplaatsen van de CV-ketel te overzien zijn zou dat ons erg helpen bij het maken van een beslissing (en als we weten dat dit duizenden euro's zou gaan kosten, zou dat ons ook helpen).
Benieuwd naar jullie inzichten!