quote:
Op maandag 7 maart 2016 10:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:[..]
Evolutionair gezien is het dan ook onlogisch. Hoe minder concurrenten, hoe beter, toch? Dat mensen een hekel hebben aan potten snap ik dan weer wel, maar gays zijn juist totaal geen bedreiging voor de hetero alfaman. Van mij mogen ze elkaar in de kont nemen zoveel als ze willen.
In de VS en Europa heb je mensen die zich druk erover maken dat het blanke ras uitsterft wegens te weinig kinderen, dankzij vrouwen- en homo-emancipatie. Mensen zoals Poetin, of Sarrazin.
Maar dat is een flauwekul-redenering. Autochtone bevolkingkrimp in West-Europese landen komt helemaal niet doordat minder mensen kinderen krijgen, maar doordat mensen die wél kinderen krijgen, het bij 1 of 2 voor gezien houden en nauwelijks nog 3 of meer kinderen krijgen.
Voor China lijkt het misschien een rare gedachtegang vanwege de een-kind-politiek, maar ik dacht dat men die intussen heeft afgeschaft omdat ze intussen doorhebben dat ze een enorme vergrijzingsgolf daarmee hebben gemaakt. Mensen vragen zich intussen serieus af of China snel genoeg rijk genoeg wordt om al die bejaarden te kunnen verzorgen.