Denk dat daar het probleem ligt: veel mensen willen een groot huis, dikke BMW, minimaal 1x/week uit eten en dure vakanties. Daardoor werken ze zich kapot en krijgen op een gegeven moment een burn-out. Grote huizen, dikke BMW's en uit eten gaan interesseert mij geen hol, vakanties kun je zo duur maken als je zelf wilt (vliegen met een budgetmaatschappij naar een stad in Europa en daar een 3-sterrenhotel net buiten de stad nemen (waarbij wel een goede bus, tram of treinverbinding met het centrum moet zijn) is uiteraard goedkoper dan vliegen met de KLM of Lufthansa naar Azië en daar in een 5-sterrenresort te zitten).quote:Op zondag 6 maart 2016 07:47 schreef LXIV het volgende:
Ik vind ook dat je het beste af bent met een hoog uurloon en weinig uren. Dan betaal je weinig belasting en heb je veel vrije tijd, terwijl je wel gemakkelijk in je levensonderhoud kunt voorzien.
Talloos zijn de mensen die enkel om anderen (de buren) de ogen uit te steken, bijna hun hele volwassen leven doorbrengen in kantoren onder TL-licht en in de file. Zodat ze een auto van 70K kunnen rijden in plaats van een van 1500 euro. Gekkenwerk! Alleen maar voor de buren, die hetzelfde dan weer voor jou doen. Ben je in staat boven dat simpele pronkgedrag uit te stijgen, kun je pas echt leven en ontplooien.
Wat doe je dan met al die vrije tijd? Ik werk 40+ uur onder TL-licht, maar heb niet het idee dat ik daardoor erg veel mis. Ik heb nog steeds vrije tijd.quote:Op zondag 6 maart 2016 07:47 schreef LXIV het volgende:
k dat je het beste af bent met een hoog uurloon en weinig uren. Dan betaal je weinig belasting en heb je veel vrije tijd, terwijl je wel gemakkelijk in je levensonderhoud kunt voorzien.
Talloos zijn de mensen die enkel om anderen (de buren) de ogen uit te steken, bijna hun hele volwassen leven doorbrengen in kantoren onder TL-licht en in de file. Zodat ze een auto van 70K kunnen rijden in plaats van een van 1500 euro. Gekkenwerk! Alleen maar voor de buren, die hetzelfde dan weer voor jou doen. Ben je in staat boven dat simpele pronkgedrag uit te stijgen, kun je pas echt leven en ontplooien.
Zelf werk ik ook fulltime, maar niet onder TL-licht en ik doe dingen die ik gewoon leuk vind. Ik hoef het ook niet voor het geld te doen, dus dat is wel gemakkelijk.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:26 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Wat doe je dan met al die vrije tijd? Ik werk 40+ uur onder TL-licht, maar heb niet het idee dat ik daardoor erg veel mis. Ik heb nog steeds vrije tijd.
Ik verdien overigens niet zoveel, dus parttime werken is voor mij sowieso niet haalbaar, maar ik vroeg het me gewoon af.
Dit inderdaad. Het lijkt me dat er toch een tikje interesse is te bespeuren, gezien het feit dat je zo lang hebt doorgestudeerd.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:32 schreef ATON het volgende:
kami124, waarom heb je deze studierichting gekozen ?
U serious?quote:Op zondag 6 maart 2016 09:55 schreef hoas het volgende:
Niet voor mij, ik heb altijd gewerkt en veel geld gehad en de grootste lol in het aansturen van mensen zoals TS, het geeft toch een vorm van macht.
Waarom zou je precies naar Oost-Europa willen?quote:Op zondag 6 maart 2016 03:42 schreef Metalfrost het volgende:
C) Na je opleiding, in Oost-Europa werk zoeken en wonen
Dat zegt niks over de motivatie voor deze studiekeuze.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:42 schreef ulq het volgende:
Dit inderdaad. Het lijkt me dat er toch een tikje interesse is te bespeuren, gezien het feit dat je zo lang hebt doorgestudeerd.
Op een gegeven moment wil je meer in het leven en veranderen je interesses. Geloof me, dat gebeurd vanzelf wanneer je werkzaam bent en dan ben je blij dat je een diploma en een goed inkomen hebt.quote:Op zondag 6 maart 2016 02:46 schreef kami124 het volgende:
Samenvatting: Ik wil eigenlijk alleen maar de eerste levensbehoeften (kleding, eten, onderdak) en een beetje plezier wat niet teveel geld kost. Zoals bv. gamen, voetballen of bij maten langs gaan om te chillen. Deze dingen kan je bijna zo goedkoop doen als je wilt en dat lukt me ook al aardig. Kortom een bijstandsuitkering (met toeslagen) zou voor mij eigenlijk al ruim voldoende zijn.
A: Niet doen. Eindeloos gezeik met instanties, zuigt alle levensvreugd uit je.quote:Op zondag 6 maart 2016 02:46 schreef kami124 het volgende:
A) Proberen in de bijstand te komen. Dit gaat ethisch gezien nogal ver en ik denk dat ze bij het UWV wel eens door mij heen kunnen prikken. Want ik kan (gelukkig) gewoon goed werken en de bedrijven zijn ook erg geïnteresseerd in mij tot nu toe.
B) Parttime werken. Het probleem hierbij is dat er maar weinig bedrijven in mijn sector een parttime baan aanbieden. Tevens zullen ze erg grote vraagtekens krijgen als je zoiets op je sollicitatiebrief zet.
C) Het maar gewoon doen. Misschien toch maar gewoon 40 uur in de week gaan werken. Dan heb ik niet veel sociaal leven meer en een bankrekening die waarschijnlijk erg groot wordt en ik waarschijnlijk niks mee doe. Maarja dat laatste is ook niet erg.
D) Promoveren of reizen. Dit vind ik beiden niet echt interessant/leuk. Tevens kost reizen geld.
E) Hopen dat er fokkers zijn die met een beter antwoord komen.
Dit had vele verschillende redenen. onder andere: Ik wou gaan studeren, ik wou mezelf ontplooien, ik vond de lesstof interessant en zat toen ook al met deze vraag in mijn hoofd, waardoor ik het antwoord daarop nog wat kon uitstellen.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:32 schreef ATON het volgende:
kami124, waarom heb je deze studierichting gekozen ?
De optie om eerst fulltime te gaan werken en daarna parttime is inderdaad een goede. En ook de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn belangrijk en zou ik ook onthouden. (Tevens zijn er ook bedrijven waar je vrije dagen bij kan kopen, dat zou ook handig zijn en zou ik dan altijd maximaal proberen te doen)quote:Op zondag 6 maart 2016 10:09 schreef Madivi het volgende:
Optie A is tegenwoordig niet zo gemakkelijk meer, na een aantal maanden wordt elk werk geschikt geacht en is het voldoen aan hun regels bijna een baan opzich.
Optie C zou je tijdelijk kunnen doen, om werkervaring op te doen en zo je onderhandelingspositie te versterken.
Optie D spreekt je niet aan, niet doen dus.
Andere optie: zelfstandig ondernemen. Dat betekent wel veel uren en onzekerheid, maar ook meer vrijheid.
Optie B lijkt mij als starter de beste optie. Wellicht is het niet altijd gebruikelijk, maar als je goede kwalificaties hebt is dat zeker onderhandelbaar. Wat zijn je kansen? Heb je veel concurrentie in jouw vakgebied?
Je zou bijv kunnen voorstellen dat je een jaar fulltime werkt (inwerken, jezelf bewijzen etc), maar daarna nog 32 uur wilt werken.
Ook kun je kritisch zijn tov de secundaire arbeidsvoorwaarden, 25 vakantiedagen versus soms wel 40 vrije dagen maakt nogal een verschil. Sommige werkgevers bieden opties als geld voor tijd, etc.
Hoe meer "bijzondere" kennis of werkervaring je hebt, hoe meer eisen je kunt stellen.
In onze sector willen ze echt het liefst dat je fulltime komt werken anders heb je volgens HR niet genoeg ambitie. Maar later kan het misschien wel.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:16 schreef Angst het volgende:
rt time gaan werken.
Zet in je brief dat je ook naast je werk wil ontplooien ofzoiets
Misschien heb je daar gelijk in. Maar tot nu toe wil ik eigenlijk steeds minder in het leven en vind het minimalistische eigenlijk wel prima.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:42 schreef Elzies het volgende:
e interesses. Geloof me, dat gebeurd vanzelf wanneer je werkzaam bent en dan ben je blij dat je een diploma en een goed inkomen hebt.
Dit is een heel goed advies bedankt.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:00 schreef sigme het volgende:
[..]
A: Niet doen. Eindeloos gezeik met instanties, zuigt alle levensvreugd uit je.
B: De meeste bedrijven vinden 36 of 32u geen probleem
C: Je zit er niet levenslang aan vast he?
D: niet doen.
Wat in jouw situatie het beste is, is gewoon gaan werken bij een bedrijf dat je wat aanstaat. Voor hooguit 36, liever 32 uur/week. Met jouw opleiding zou je een vast contract moeten kunnen krijgen (evt na 1 jaar tijdelijk ofzo). Kijk gewoon hoe het je bevalt. Misschien ontwikkel je toch allerlei ambities. Misschien bevalt het je prima om 32 a 36 u te werken, zonder dat je ambities hebt om hogerop te komen. Misschien wil je wel liever 24 of 27 uur werken - ga dan eens overleggen met je werkgever. Zeker bij grote bedrijven is er vaak vanalles mogelijk (en je kan ook wel dingen afdwingen, maar bij een klein bedrijf is dat makkelijker gezegd dan gedaan).
Ik wacht.....quote:
Ik heb deze topic nauwlettend gevolgd en zie nergens een reactie die de kern aanpakt van je twijfels.quote:Op zondag 6 maart 2016 18:46 schreef kami124 het volgende:
Dit had vele verschillende redenen. onder andere: Ik wou gaan studeren, ik wou mezelf ontplooien, ik vond de lesstof interessant en zat toen ook al met deze vraag in mijn hoofd, waardoor ik het antwoord daarop nog wat kon uitstellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |