Waardoor ontstaat dat ? De scooter is helemaal standaard verder en is luchtgekoeld.quote:
Tenzij je lang niet gereden hebt en de boel vast is gaan koeken zal de afstelling van je carbs toch niet 1-2-3 zo veranderen? Tenzij er iets echt versleten is ofc. Bougie of bougiekap lijkt me idd logischer. Hoe is het oliepeil?quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:08 schreef vannelle het volgende:
In 1e instantie denk ik aan het luchtfilter of de bougie, die (preventief) vervangen kan sowieso geen kwaad.
En anders denk ik dat de carburateur afgesteld moet worden, denk dat als je eerst de 1e 2 dingen die ik noemde doet je al een hoop duidelijkheid krijgt.
Idd.quote:
Doordat er een bijdehandje mee heeft zitten knoeien en misschien de ontsteking heeft vervroegd zonder te weten wat hij deed. Kan ook domweg slijtage van iets zijn. Te weinig smering, kan ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waardoor ontstaat dat ? De scooter is helemaal standaard verder en is luchtgekoeld.
Oliepeil is gewoon goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:42 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Tenzij je lang niet gereden hebt en de boel vast is gaan koeken zal de afstelling van je carbs toch niet 1-2-3 zo veranderen? Tenzij er iets echt versleten is ofc. Bougie of bougiekap lijkt me idd logischer. Hoe is het oliepeil?
Vieze carb. Verkeerde afstelling van carburateur of ontsteking. niet genoeg olie in je benzine (werkt dat ding met een pomp of mengsmeer?).quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waardoor ontstaat dat ? De scooter is helemaal standaard verder en is luchtgekoeld.
Dit.quote:
De keerzijde is dat het dan ook weer niet veel kost waarschijnlijkquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:04 schreef leeell het volgende:
echter is naar de brommerboer brengen echt zonde, zo'n eenvoudig klusje, zeker het diagnosticeren.
Punt is dat simpel niet perse betekent dat je niet veel tijd kwijt bent met alles losdraaien en controleren dus arbeidsloon is alsnog je grootste kostenpost. Feitelijk altijd met brommertjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De keerzijde is dat het dan ook weer niet veel kost waarschijnlijk.
Ga ik nog even naar kijken!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:03 schreef eXplorer1 het volgende:
1. Compressie meten.
2. Is een 139qmb blok, heeft dus een CV carb, kijken of de schuif niet geblokkeerd wordt, met de vlinderklep gebeurt vrij weinig.
3. Check op valse lucht bij inlaat spruitstuk, wil vaak scheuren bij 139qmb blokkies.
Je weet dat een nieuw blok maar 300 kost he? Nieuw in doos.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:55 schreef Metro2005 het volgende:
Update: Scooter is nagekeken maar gaat niet meer gerepareerd worden. Kleppen stonden niet goed, de compressie was niet goed en er waren nog wat dingen mee mis. Dat is me het niet meer waard om te laten repareren dus de scooter gaat ingeruild worden op een nieuwe scooter.
Zit er in zon peugeot dan zon sjinees blokje? Dat wist ik helemaal niet.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Je weet dat een nieuw blok maar 300 kost he? Nieuw in doos.
Dan moet ie er ook nog in en zit ik nog steeds met een oud brommertje die veel geld gekost heeftquote:Op zondag 6 maart 2016 23:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Je weet dat een nieuw blok maar 300 kost he? Nieuw in doos.
Het een luidt het ander in: als een of meerdere kleppen een beetje openstaan (ipv gesloten) en dus lekken, kan je compressie meten wat je wil.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:55 schreef Metro2005 het volgende:
Update: Scooter is nagekeken maar gaat niet meer gerepareerd worden. Kleppen stonden niet goed, de compressie was niet goed en er waren nog wat dingen mee mis. Dat is me het niet meer waard om te laten repareren dus de scooter gaat ingeruild worden op een nieuwe scooter.
Klopt, de vclic is een gerebadgede Baotian Speedy.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:24 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Zit er in zon peugeot dan zon sjinees blokje? Dat wist ik helemaal niet.
Wat voor scooter ga je kopen/inruilen dan?quote:Op maandag 7 maart 2016 09:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan moet ie er ook nog in en zit ik nog steeds met een oud brommertje die veel geld gekost heeft
Ik denk dat ik voor de Sym Symphony SR ga.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:04 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Wat voor scooter ga je kopen/inruilen dan?
Dat is ook weer een sjinees toch? waarom pak je niet een ekte?quote:Op maandag 7 maart 2016 11:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor de Sym Symphony SR ga.
Sym is Koreaansquote:Op maandag 7 maart 2016 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is ook weer een sjinees toch? waarom pak je niet een ekte?
van alle Aziatische namaakzooi is Sym nog wel het knapste merk met een goede beschikbaarheid van reserve-onderdelen (niet geheel onbelangrijk).quote:Op maandag 7 maart 2016 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is ook weer een sjinees toch? waarom pak je niet een ekte?
OK.quote:
Not impressed; mijn eerste Puch Maxi kocht ik compleet afgeragd met 21k op de teller, daarna gerevidingest en achterlijk opgevoerd en bijna 25k bijgezet, daarna verkauft. Mijn 'Dapp kocht ik met 40k op de originele teller met alles nog origineel-origineel, en die had er krap 70 op staan toen ik hem verkocht, en daar mankeerde helemaal niks aan. MTX heb ik maar anderhalf jaar gehad, dat was een dramading, maja, -5 blok met een 110+ cc cilinder, dat blijft gewoon stuk gaan.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:03 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
van alle Aziatische namaakzooi is Sym nog wel het knapste merk met een goede beschikbaarheid van reserve-onderdelen (niet geheel onbelangrijk).
Ik heb er zelf 1 (Sym Mio) gehad en verkocht met 11.000km op de teller. Het ding rijdt nog steeds probleemloos rond en er staat inmiddels 17.000km op de teller. Uiteraard wel af en toe bougietje, vloeistoffen, olie, etc.
Als je bijvoorbeeld zo een flutmerk als Turbho pakt, dan merk je direct groot verschil in kwaliteit en degelijkheid.
De meeste chinezen halen dat nietquote:Op maandag 7 maart 2016 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
OK.
[..]
Not impressed; mijn eerste Puch Maxi kocht ik compleet afgeragd met 21k op de teller, daarna gerevidingest en achterlijk opgevoerd en bijna 25k bijgezet, daarna verkauft. Mijn 'Dapp kocht ik met 40k op de originele teller met alles nog origineel-origineel, en die had er krap 70 op staan toen ik hem verkocht, en daar mankeerde helemaal niks aan. MTX heb ik maar anderhalf jaar gehad, dat was een dramading, maja, -5 blok met een 110+ cc cilinder, dat blijft gewoon stuk gaan.
Ik vind 11k voor een viertakt motortje een giller.
11k niet? dat is wel héél beroerdquote:
sommige gaan na 3k al Kapotquote:Op maandag 7 maart 2016 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
11k niet? dat is wel héél beroerd
Ja ok, kapot kan alles natuurlijk, maar ik neem aan dat er ook te repareren valt (indien onderdelen beschikbaar zijn enzo). Het is natuurlijk ook niet zo dat een brommer van een gerenommeerd merk niet kapot gaatquote:
het is vaak zo dat die dingen 800 euro kosten, kant en klaar, zo uit het krat. Met een niet af te stellen carburateur en super slechte lagers e.d. overal. Als er dan een Nederlander voor 40 euro per uur aan moet werken dan is het al snel economisch total loss.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja ok, kapot kan alles natuurlijk, maar ik neem aan dat er ook te repareren valt (indien onderdelen beschikbaar zijn enzo). Het is natuurlijk ook niet zo dat een brommer van een gerenommeerd merk niet kapot gaat
de agility is wel echt beresterk. Wat een bazenscooter is datquote:Op maandag 7 maart 2016 12:55 schreef Beetjegek het volgende:
Een echte chinese scooter is gewoon prul. Krukaslagers kun je bijna vervangen voor kauwgom, zou je nog bijna meer kwaliteit hebbenMaar Kymco en Sym zijn wel goed. Alles hangt van onderhoud af. Hoewel elk merk natuurlijk zijn of haar betere en mindere modellen heeft. Kymco K-pipe is echt een flop, ding is zo fragiel als wat.
ben zelf altijd een groot voorstander van Honda. Alleen wordt het niet veel verkocht omdat er weinig dealers zijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:06 schreef Metro2005 het volgende:
Van wat ik gelezen heb zijn Sym en Kymco over het algemeen ook goede merken inderdaad. Iemand nog ervaringen specifiek met de Sym Symphony? Wil best wat meer geld uitgeven maar dan moet het wel gewoon blijven rijden
Agility heeft dan ook een Honda replica blok, GY6 geloof ik, paar jaar terig voor mij alweer.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:10 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ben zelf altijd een groot voorstander van Honda. Alleen wordt het niet veel verkocht omdat er weinig dealers zijn.
Sym ben ik zelf niet heel enthousiast over. Vaak kleine dingetjes die bij ons kapot gaan, zoals startmotor, knipperlicht, dat soort rommeltjes. Wij hebben op werk de sym xpro. Het blok is wel acceptabel maar ik zweer zelf bij de kymco agility. Die kregen wij echt niet kapot.
in dat linkje van mij staat dat de gy6 en de 139mqb verwant zijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Agility heeft dan ook een Honda replica blok, GY6 geloof ik, paar jaar terig voor mij alweer.
Het is jammer dat het een naar mijn mening (net als vele andere) vrij saaie en basale scooter betreft. Maar inderdaad erg sterk en onderhoud rete goedkoop. De moderne hondaquote:Op maandag 7 maart 2016 12:57 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
de agility is wel echt beresterk. Wat een bazenscooter is dat
klopt, spot on!quote:Op maandag 7 maart 2016 14:03 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
in dat linkje van mij staat dat de gy6 en de 139mqb verwant zijn.
Alleen is de 139mqb een kloon van een kloon. En dan slecht in elkaar gezet door een lakse Chinees.
Gy6 is idd een Honda kopie en als je dat goed opbouwt is dat dan een super goed blok. Want Honda maakt bijna alleen maar goede motoren.
Volgens mij heeft sym een eigen type blok.
ik vind hem geweldig, had hem met een 90cc kitje van revo70, dat ging zo verschrikkelijk lekkerquote:Op maandag 7 maart 2016 14:16 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Het is jammer dat het een naar mijn mening (net als vele andere) vrij saaie en basale scooter betreft. Maar inderdaad erg sterk en onderhoud rete goedkoop. De moderne honda. Maar zoals ik zei, zeker met die lelijke lange spatbord achterop lijkt het echt een rijdende pleepot
Ik zou zoiets wel op motorkenteken willen. Zou je een 125 cc kunnen kopen en dan 2takt 90cc van kunnen maken?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
klopt, spot on!
[..]
ik vind hem geweldig, had hem met een 90cc kitje van revo70, dat ging zo verschrikkelijk lekker![]()
Hahaha, 4takt 90 cc is leuker!quote:Op maandag 7 maart 2016 17:31 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Ik zou zoiets wel op motorkenteken willen. Zou je een 125 cc kunnen kopen en dan 2takt 90cc van kunnen maken?
Beetje al die peasants op hun begrensde 50cc voorbij blazen. Als de ekte baas =)quote:
En dan een prent krijgen wegens op het fietspad rijden met een motorfiets? Of bij elk verkeerslicht hopen dat er geen ékte motorfiets naast je komt staanquote:Op maandag 7 maart 2016 22:23 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Beetje al die peasants op hun begrensde 50cc voorbij blazen. Als de ekte baas =)
Dat laatste, dat had ik dus altijdquote:Op maandag 7 maart 2016 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan een prent krijgen wegens op het fietspad rijden met een motorfiets? Of bij elk verkeerslicht hopen dat er geen ékte motorfiets naast je komt staan
In 'mijn' tijd mocht je niet met je brommert op de wegquote:
Geen slecht idee overigens, als je je scooter standaard laat wordt je van alle kanten voorbij gestormdquote:Op maandag 7 maart 2016 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In 'mijn' tijd mocht je niet met je brommert op de weg
gefeliciteerd! Die dingen zien er idd wel comfortabel uit.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:24 schreef Metro2005 het volgende:
Nou vandaag de knoop doorgehakt. De peugeot is ingeruild en kan morgen mijn 'nieuwe' (het is toch een 2e hands geworden) scooter ophalen, een kymco people S. Wat groter en comfortabeler dan de peugeot en hij reed stukken beter.
Heb er slechts een klein stukje op gereden maar het voelde een heel stuk volwassener aan degelijker aan dan de vclic en hij trok vlotjes naar de max snelheid door.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
Nice!, je gaat er qua kwaliteit denk ik aardig op vooruit![]()
[ afbeelding ]
Ik moet optisch altijd wel effe wennen aan die grotere wielen, maar dat rijdt vast lekkerder als van die opgevoerde zwenkwieltjes
Bij nader inzien geen goed plan dusquote:Op maandag 7 maart 2016 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan een prent krijgen wegens op het fietspad rijden met een motorfiets? Of bij elk verkeerslicht hopen dat er geen ékte motorfiets naast je komt staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |