abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160458666
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:37 schreef Kurovski het volgende:

[..]

Een woning kan altijd in brand vliegen en 'dit soort criminelen' lijken me er juist alles aan te doen zo normaal mogelijk over te komen om niet op te vallen.
Owja daarom rijden die drugsrunnertjes altijd met hun VW Polo met 170 over de snelweg richting België :'). Om vooral zo min mogelijk op te vallen. Dit zijn echt geen snuggere mensen dus je moet ze niet vergelijken met jezelf.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_160458676
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:58 schreef Kurovski het volgende:

[..]

De meeste consumenten hebben ook geen verstand van elektrotechnische aangelegenheden. Toch wordt er op het gebied van elektrotechnisch schakelmateriaal van alles aangeboden bij bijvoorbeeld bouwmarkten. Verder onstaat brand door electriciteit in de meeste gevallen in wasdrogers.
Gezien de geringe berichtgeving in de media valt het allemaal wel mee met brandrisico bij hennepkwekerijen, maar brandrisico is een makkelijk excuus om gedrag goed te praten natuurlijk.

Een kweker is zelf ook helemaal niet gediend bij het nemen van veiligheidsrisico's.
Inderdaad, laatst vonden ze bij een inval in een kwekerij ook allemaal uitgeprinte NEN-normen over brandveiligheid en elektrische installaties :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 06-03-2016 10:39:16 ]
Even a broken clock is right twice a day.
pi_160458908
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:58 schreef Kurovski het volgende:

[..]

De meeste consumenten hebben ook geen verstand van elektrotechnische aangelegenheden. Toch wordt er op het gebied van elektrotechnisch schakelmateriaal van alles aangeboden bij bijvoorbeeld bouwmarkten. Verder onstaat brand door electriciteit in de meeste gevallen in wasdrogers.
Gezien de geringe berichtgeving in de media valt het allemaal wel mee met brandrisico bij hennepkwekerijen, maar brandrisico is een makkelijk excuus om gedrag goed te praten natuurlijk.

Een kweker is zelf ook helemaal niet gediend bij het nemen van veiligheidsrisico's.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens qua brandrisico. Het is mooi onderbouwd.

Maar feit blijft dat de kans dat er brand uitbreekt met een wietplant naast je groter is dan zonder wietplantage.

Merk ik het bij de buren, zou ik ze aangeven (of misschien wel bespreken, ligt eraan wat voor soort mensen het zijn) is het aan de overkant moet ik mijn geweten laten spreken (ik neig dan naar niet), is het in een afgelegen loods veel plezier ermee dan zijn het mijn zaken niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 06-03-2016 10:44:51 ]
Hell To The Liars
pi_160458988
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:17 schreef danos het volgende:

[..]

Owja daarom rijden die drugsrunnertjes altijd met hun VW Polo met 170 over de snelweg richting België :'). Om vooral zo min mogelijk op te vallen. Dit zijn echt geen snuggere mensen dus je moet ze niet vergelijken met jezelf.
Drugsrunners en exploitanten van hennepkwekerijen zijn natuurlijk dezelfde entiteiten. Wat een aannames.
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:19 schreef danos het volgende:

[..]

Inderdaad, laatst vonden ze bij een inval in een kwekerij ook allemaal uitgeprinte NEN-normen over brandveiligheid en elektrische installaties :')
Al was dat inderdaad zo dan zegt dat nog niets.

Wel is het zo dat een relatief kleine extra investering in technische systeem-veiligheid resulteert in het significant verlagen van de risico-factor waar de exploitant bij gebaat is.

Voorts staan woningen vol met elektrische apparatuur alsmede installaties die werken met aardgas. Dat zijn allemaal risico-factoren en ik mag verwachten dat een exploitant van een hennepkwekerij hier beter over nadenkt dan een gemiddelde consument omdat het zijn/haar investering en inkomsten aangaat.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 6 maart 2016 @ 10:50:10 #80
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160458994
TS vraagt niet om het advies of hij het aan moet geven.

We zitten in WGR hier, het is niet nodig om criminele activiteiten goed te praten. En of het aangeven nou een bepaald gedrag lijkt of niet is niet nodig om steeds te melden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160459007
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ben het gedeeltelijk met je eens qua brandrisico. Het is mooi onderbouwd.

Maar feit blijft dat de kans dat er brand uitbreekt met een wietplant naast je groter is dan zonder wietplantage.

Merk ik het bij de buren, zou ik ze aangeven (of misschien wel bespreken, ligt eraan wat voor soort mensen het zijn) is het aan de overkant moet ik mijn geweten laten spreken (ik neig dan naar niet), is het in een afgelegen loods veel plezier ermee dan zijn het mijn zaken niet.
Kan ook z'n voordelen hebben. Gratis vloerverwarming bijvoorbeeld. :)
pi_160459050
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:50 schreef Nizno het volgende:
TS vraagt niet om het advies of hij het aan moet geven.

We zitten in WGR hier, het is niet nodig om criminele activiteiten goed te praten. En of het aangeven nou een bepaald gedrag lijkt of niet is niet nodig om steeds te melden.
Goed. Knip letters uit diverse kranten die gekocht zijn bij verschillende winkels. Plak er een brief mee in elkaar en post die vanuit een andere gemeente naar de politie. Blijf je redelijk anoniem. Vergeet niet met handschoenen te werken die je erna verbrandt.
pi_160459101
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:49 schreef Kurovski het volgende:

[..]

Drugsrunners en exploitanten van hennepkwekerijen zijn natuurlijk dezelfde entiteiten. Wat een aannames.

[..]

Al was dat inderdaad zo dan zegt dat nog niets.

Wel is het zo dat een relatief kleine extra investering in technische systeem-veiligheid resulteert in het significant verlagen van de risico-factor waar de exploitant bij gebaat is.

Voorts staan woningen vol met elektrische apparatuur alsmede installaties die werken met aardgas. Dat zijn allemaal risico-factoren en ik mag verwachten dat een exploitant van een hennepkwekerij hier beter over nadenkt dan een gemiddelde consument omdat het zijn/haar investering en inkomsten aangaat.
Nee joh.
Volgens mij kost een kleine plantage 1500 euro om op te zetten en pak je rond de 1500 per maand, dat was 10 jaar geleden.

Ze rammen via via kelders, huurhuizen en andere ruimtes vol en wordt er eentje gepakt jammer.

Heb je een grote boerderij geloof ik best dat je een dure illegale electricien inschakelt om de investering te waarborgen.

Maar tante miep van 3 hoog met een AOW, waar de plaatselijke dealer een mooie aanvulling vormt voor haar financien moet investering zo laag mogelijk zijn.
Daar wil je niets wonen op het hoekje zo hoog.
Hell To The Liars
pi_160459214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

oh ik bedoelde meer zonder sim bellen niet vanwege de 112
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_166173852
Even een update. Hij is enkele weken aangehouden en wacht het proces af. Zijn sloten waren veranderd door de politie en zijn flat is leeggehaald. ^O^
DolphinScreensaver.exe
pi_166173924
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:46 schreef lDDQD het volgende:
Even een update. Hij is enkele weken aangehouden en wacht het proces af. Zijn sloten waren veranderd door de politie en zijn flat is leeggehaald. ^O^
Heeft toch nog lang geduurd dan, of niet?
pi_166174046
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:46 schreef lDDQD het volgende:
Top voor de update. ^O^ Maar heb je nu rooksignalen aan de politie gestuurd dat het zo lang heeft geduurd? Of hebben ze die kerel langdurig geobserveerd?
pi_166174159
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:56 schreef vaduz het volgende:

[..]

Top voor de update. ^O^ Maar heb je nu rooksignalen aan de politie gestuurd dat het zo lang heeft geduurd? Of hebben ze die kerel langdurig geobserveerd?
Ja, ze hebben hem een tijdje lang zijn gang laten gaan (paar lichtingen) en vervolgens besloten om in actie te komen. Volgens mij ook om zijn partners aan te pakken.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:50 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Heeft toch nog lang geduurd dan, of niet?
Volgens mij wachtten ze op meer tips, ze hebben hem in ieder geval sinds de eerste lichting al blijkbaar op het oog.
DolphinScreensaver.exe
pi_166174952
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:46 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Waarom anoniem? denk je dat de politie jouw buren dan gaat vertellen dat ze het van jou hebben gehoord? dat doen ze nl niet :N
Hahaha. Goedgelovig. Als je een hennepkwekerij erbij lapt heb je dezelfde week nog een stukje lood tussen je ogen.

Popo is zo curropt als wat.
pi_166175133
.

[ Bericht 98% gewijzigd door verita op 24-10-2016 18:02:58 ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2016 @ 18:13:46 #91
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_166175325
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:51 schreef Rode_banaan het volgende:

[..]

Hahaha. Goedgelovig. Als je een hennepkwekerij erbij lapt heb je dezelfde week nog een stukje lood tussen je ogen.

Popo is zo curropt als wat.
Dus kunnen we wel nog een update verwachten van TS als dat gebeurt... Oh, wacht. :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')