abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2016 @ 08:38:26 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160409369
Ik zie ook niet veel kwaad in kaastosti's. En pannenkoeken hoeven natuurlijk ook niet ongezond te zijn als er geen laag (poeder)suiker overheen gaat.
Ik maak zelf vaak havermoutpannenkoekjes met banaan, lekker zoet zonder suiker :)

Ik vind sommige keuzes van onze kdv ook wel .. ehm .. jammer. Weet niet wat een goed woord ervoor is. Niet onoverkomelijk iig, maar ik zou een andere keuze fijner vinden.

Zo is Nora gewend om water te drinken, maar op het kdv drinken alle peuters limonade. Als dreumes lukt het nog prima om haar iets anders te geven, maar als peuter natuurlijk niet.
En hagelslag, chocopasta, koekjes al bij de dreumesjes. En ze zijn nu 2 keer bij een uitstapje gaan eten bij de McDonalds, dat zou mijn keuze ook niet geweest zijn.

Misschien hadden we toch beter kunnen kiezen voor een antroposofisch-macrobiotisch kdv :P

Maar de leidsters zijn tof en ze luisteren ook erg goed als je dingen graag anders ziet en ze denken met je mee. En het belangrijkste; Nora heeft het naar de zin.

Spirit, je geeft aan dat het perfect weer moet zijn voordat ze naar buiten gaan, houdt dat in dat ze in de lente/zomer ook niet veel naar buiten gaan? Of op dagen zoals gisteren, wat fris maar erg zonnig?

Oh en Cwen, wat goed! Kan me voorstellen dat zo'n sprong voor een wat humeurige peuter kan zorgen idd :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160410437
Als het weer is zoals vandaag vind ik het prima dat I niet buiten speelt op het kdv. Ik kom nu ook niet voor mijn plezier buiten. Ze spelen hier dus buiten als het droog weer is. Bij regenachtig/stormachtig weer blijven ze binnen.
Het hangt ook af van de leeftijd: met de peuters gaan ze meer op stap dan met de dreumesgroep. Met de peuters gaan ze bijvoorbeeld ook wel eens naar het theater: het kdv heeft een samenwerking met een theater in Den Haag dat om de hoek zit. Ze doen daar dan workshops en gaan naar peutervoorstellingen, erg leuk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:06:35 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160410651
Hier maken ze op de rustige dagen ook uitstapjes naar de supermarkt, en dan gaan ze pasta koken en eten, of tosti's, en met oud&nieuw hadden ze kniepertjes gebakken O+ Alleen maar leuk vind ik. Het is eens per maand ofzo.

En buitenspelen voor wie wil :)

Ik heb weer eens een ziek peutertje op de bank ;( Is het al zomer?
pi_160410986
Ah, wat sneu voor E., LB. Beterschap. Ik verlang ook heeeel erg naar zomer.

Hier is het zo dat I wel vaak erg verkouden is, maar daar weinig last van heeft. Maar ik ben wel vaak beetje ziekig. Ik weet niet hoe zij het doet, maar ze is gewoon nog 0 keer echt ziek geweest. Alleen een keertje dat ze koorts had en ik haar moest komen halen van het kdv, maar dat was volgens mij vanwege doorkomende kies en verder had ze eigenlijk niets.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160411070
Ahw, beterschap LB :* Hier zijn we ook aan het aftellen tot de lente echt aftrapt. Ik ben zo verkouden dat Vriend vanmorgen om 6u naar zijn werk vertrok :@ (normaal gaat de wekker pas een kwartier later) Otje heeft buiten een kuchje gelukkig nergens last van.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:41:20 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160411285
Sja het is hier vaak wat onbestemd. Geen oor- of keelontstekingen ofzo, godzijdank, maar wel heel regelmatig een (paar) dagje(s) koorts.
pi_160414377
Bij het kennismakingsgesprek vroegen ze wat B drinkt, nou water dus. En bij de lunch melk of thee, net wat hij wilt. Vroeg de leidster: gewone melk, amandelmelk, sojamelk of geitenmelk :) Nou doe maar gewone, denk ik. Hihi.

Alle peuters krijgen water, behalve de 'moeilijke' gevallen. Had ik al gezegd dat we echt zo blij zijn met het nieuwe KDV? Gisteren zijn ze met bolderkarren naar het station gegaan om treinen te kijken. Geweldig!
pi_160418156
Beterschap LB.

Exode, dat je helemaal blij bent met het nieuwe KDV is helemaal duidelijk. Fijn O+

Hier vanmorgen een peuter die naast mij lag toen we op moesten staan. Dus ik zeg dat ze naar school moet. Riley draait zich op haar buik en zegt: "Ik wil niet naar school, maar slapen"
En vanmorgen zag ik dat Riley echt voor zichzelf opkomt. Een kindje liet een dobbelsteen vallen en Riley wilde helpen. Dus ik zet haar van mijn schoot af. Een ander jongetje wilde ook de dobbelsteen pakken. Riley was er eerder en keek dat jongetje echt aan met een blik dat zij het ging doen. :o
pi_160448873
exode klinkt als een fijn kdv
riley staat haar mannetje wel O+

Hier waren we vandaag naar de efteling. Sac sliep op de heenweg al terwijl ze afgelopen nacht prima geslapen heeft. Maar uiteindelijk waren het toch te veel indrukken vandaag. Ze begon van uit het niets te huilen dus maar snel richting auto gelopen maar ook daar bleef ze nog onbedaarlijk huilen. Te moe om in slaap te vallen, ze sliep uiteindelijk 5 min voor we bij de Ikea waren. Oudste mocht kiezen waar we gingen eten. Vriend met oudste vast eten gaan halen zodat Sac nog wat langer kon slapen.

Ik kon haar slapen de Ikea intillen waar ze uiteindelijk op mijn schoot wakker werd en toch wel wilde eten en daarna nog wilde spelen.

Sinds 18:45 slaapt ze en ik hoop tot morgenochten 07:00
pi_160449415
Gisteren Djenna dan ingeschreven voor de Jenaplanschool. 31 Oktober gaat het officieel gebeuren :D .. En van tevoren nog een aantal wenmomenten. Opzich wel fijn, want dan zit ik nog in mijn verlof van nr.3. Dus dan zal het er wat rustiger aan toe gaan als wanneer ik aan het werk zou zijn. Vind het zo spannend maar het is nog zo ver weg :D

Omen hoe vond Riley de voorstelling? O+

Ohh Ferrari dat klinkt idd als teveel indrukken. Hoop dat jullie toch een fijn dagje gehad hebben ^O^
pi_160449852
Ferrari, leuk een dagje Efteling. Zielig dat Sac zo moe was van alle indrukken. Ik hoop dat ze goed slaapt.

Twinkle, Riley vond het echt superleuk. Vooral de liedjes en de muis waren favoriet. En ik zat echt met tranen in mijn ogen als ik naar haar keek tijdens de voorstelling. Zo ontzettend lief om te zien O+
Voorstelling duurde een uur. En dat was eigenlijk precies goed.
pi_160451662
Ja was laatst met Sesamstraat ook een uurtje, da's net genoeg inderdaad :Y
Super leuk!
pi_160458210
Helaas kon ik tig keer mijn bed voor d'r uit. En ik heb barstende hoofdpijn :{

In de kinderatractie

[ Bericht 48% gewijzigd door F_r op 06-03-2016 09:25:49 ]
pi_160509951
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:12 schreef Omentielvo het volgende:

En vanmorgen zag ik dat Riley echt voor zichzelf opkomt. Een kindje liet een dobbelsteen vallen en Riley wilde helpen. Dus ik zet haar van mijn schoot af. Een ander jongetje wilde ook de dobbelsteen pakken. Riley was er eerder en keek dat jongetje echt aan met een blik dat zij het ging doen. :o
Haha, heel herkenbaar!

Ik voel me ineens een beetje onzeker over onze schoolkeuze. Wij hebben bewust gekozen voor de brede buurtschool in onze wijk. Dat was tot op een paar jaar geleden een erg zwarte school. Maar de wijk heeft wat meer yuppen volk gekregen (een aantal nieuwbouwprojecten en oude gebouwen die zijn verbouwd tot woningen) en er is een ouderinitiatief waardoor nu witte hoogopgeleide ouders ook hun kinderen bewust op deze school hebben gedaan. Dat is allemaal heel succesvol en in de laagste groepen is er nu een mooie combi van wit/zwart en ook wat opleidingsniveau betreft. Het is een leuke school en ik hoor er goede verhalen over. Ze doen veel aan cultuur en het is goed georganiseerd. Juist omdat ze lang een school in een achterstandswijk zijn geweest met veel allochtone kinderen hebben ze volgens mij heel goed geïnvesteerd in begeleiding en ook oudercontact. Maar toch... In onze vriendenkring zijn we echt de enige die kiezen voor zo'n gemengde buurtschool. Echt alle ouders in mijn vrienden- en kennissenkring in DH kiezen voor een goed aangeschreven 'witte' school. Den Haag is wat dat betreft een enorm gesegregeerde stad. Dat staat me tegen, maar het lijkt nu net voor mijn gevoel alsof onze keuze heel erg afwijkt, alsof we een soort statement maken of zo. Ik word er toch wat onzeker van. En tegelijkertijd vind ik juist ook heel mooi dat I op haar basisschool echt een multiculturele wereld gaat zien, zoals die ook in het echt bestaat in DH en waar ze in haar toekomst ook mee te maken gaat krijgen.

Iemand hier die ook een kind juist op zo'n soort school doet?
pi_160509971
Wat leuk Ferrari de Efteling! Wel naar dat je nu zo'n hoofdpijn hebt, hoe gaat het nu?
Spannend Twinkle! Wij hebben 11 april een rondleiding en gesprek bij een Jenaplanschool. Ben erg benieuwd. Het is toevallig ook de school die het dichtste bij is voor ons.

Ons weekendje weg met vrienden was erg fijn! We hadden echt geluk met het weer, veel buiten geweest. Het park beviel goed, (Landal Miggelenberg), ruim en luxe huis. We keken uit op een speeltuintje die voor onze 2 peuters perfect was. B en M (zoontje van bijna 2 van mijn beste vriendin) hadden dikke vette pret samen. Het viel me wel op dat nu weer 24 uur per dag samen waren, mijn vriendin helemaal niet zo flexibel is als ik dacht. Maar goed ze heeft op ons vast ook veel op te merken :D
B had het erg naar zijn zin en vond het vooral enorm gezellig.
pi_160510283
O exode heerlijkheid! Het eerste wat wij gaan doen van mijn eerste loon als ik eenmaal weer aan het werk ben, is een weekendje weg :D :+

Franny lastig is dat he, schoolkeuze. Ik heb nog steeds contact met de meiden waarmee ik op de pufckub zat toen ik zwanger was van Djenna. We hebben hier een verscheidenheid aan scholen en we kiezen alle 6 voor een andere school om andere redenen. Ik kan me niet altidljd vinden in hun redenatie en zij vast ook niet in die van mij. Maar allemaal hebben we het beste voor met onze kinderen, dua het zal vast goed komen ^O^ . Het allerbelangrijkste is denk ik dat de school zoveel mogelijk bij jullie kind past, en dat jullie je er ook in kunnen vinden. Als ik het zo lees hebben jullie een heel weloverwogen keuze gemaakt, dus waarom twijfel? :)
pi_160510480
Exode, dat klinkt inderdaad heel fijn. En ja, je ziet best goed de opvoedingsverschillen he, het is bij een ander allemaal weer net een beetje anders en soms ook anders dan je had verwacht. Ik was laatst bij mijn oudste zus en zij begon erover dat wij (we zijn met vier zussen) eigenlijk behoorlijk op elkaar lijken in hoe we onze kinderen opvoeden terwijl we op heel veel andere vlakken toch verschillend zijn. Dat vind ik ook wel grappig om te zien en te herkennen in elkaar.

Hi Twinkle, ja, toch twijfel. Het komt misschien doordat ik zelf in het onderwijs zit en dus best veel nadenk over wat goed onderwijs is en alles. En ik wil voor I inderdaad het beste; ik denk dat er in DH nog wel betere scholen zijn die misschien wat betreft het onderwijs iets meer aansluiten bij mijn eigen gedachten daarover. Maar die zijn allemaal niet in de buurt en dat zou betekenen dat we I echt ver uit onze eigen wijk op school gaan doen. En dat is dan ook weer niet wat ik wil, want ik wil dat I met beide benen in onze wijk/stad opgroeit, en het elitaire gevoel van zoiets staat me tegen. Bovendien vind ik dat een school ook meer is dan prestaties alleen, het 'samenleven' idee dat I op deze school zal meekrijgen, spreekt me aan. Dus ik hink denk ik op twee gedachten, vandaar mijn twijfel. Maar ik denk dat ik het moet loslaten en gewoon zien hoe het gaat straks. :) .
  dinsdag 8 maart 2016 @ 09:20:12 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160510636
Franny, ik zat vroeger zelf op een school met vernieuwingsonderwijs (dus veel kinderen met links progressieve ouders), gelegen in een niet al te beste wijk met bovendien een blijf van mijn lijf huis en een humanitas huis in dezelfde straat. Juist een heel fijne combinatie! Ik kreeg er een heel brede blik van :Y

Het enige nadeel voor mij was dat het een paar wijken verderop was, dus ik kende nauwelijks kinderen uit de buurt.
pi_160511130
Ferrari, wat een lieve foto O+
Naar van je hoofdpijn. :*

Franny, lastig dat iedereen uit je vrienden-kenniskring een andere school kiest.
Wat ik lees lijkt het mij een hele fijne school.

Exode, klinkt als een geslaagd weekend
pi_160511716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:20 schreef LadyBlack het volgende:
Franny, ik zat vroeger zelf op een school met vernieuwingsonderwijs (dus veel kinderen met links progressieve ouders), gelegen in een niet al te beste wijk met bovendien een blijf van mijn lijf huis en een humanitas huis in dezelfde straat. Juist een heel fijne combinatie! Ik kreeg er een heel brede blik van :Y

Het enige nadeel voor mij was dat het een paar wijken verderop was, dus ik kende nauwelijks kinderen uit de buurt.
Oh dat klinkt leuk! Dat hoop ik voor I ook! Twee straten van de school van I is zelfs een hoerenstraatje. Ook een beetje bizar. :') .
pi_160511745
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:25 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Oh dat klinkt leuk! Dat hoop ik voor I ook! Twee straten van de school van I is zelfs een hoerenstraatje. Ook een beetje bizar. :') .
Die een paar straten verderop is dichtgegaan en F vond het maar wat jammer, want hij zwaaide altijd naar ze :+
De belevingswereld van een kind O+

LB Jij hebt zo'n bijzondere jeugd gehad lees ik vaker terug, mooi! :) Is E al beter?

[ Bericht 1% gewijzigd door Suikertante op 08-03-2016 10:32:06 ]
pi_160511940
Ik zat als kind op een hele fijne Jenaplanschool. Zoiets zou ik het liefst ook zien voor Otje, maar de enige in de "buurt" ligt in een erg gekleurde probleemwijk op een dik kwartier fietsen. Dat gaat hem niet worden. Ik denk dat het of de katholieke of de gereformeerde buurtschool wordt. Die staan bovendien allebei als erg goed bekend.
pi_160512408
School blijft lastig. We kiezen heel bewust voor de Montessori voor Ellie, maar ik vind het soms toch jammer dat ze dan niet op dezelfde school zit als de buurkinderen. Tegelijkertijd heeft alles z'n voor- en nadelen, natuurlijk.

Beterschap voor E!

Hoe is het met de hoofdpijn, FR?

Ellie heeft de waterpokken :'(. Ze is niet blij, zeg maar.
Home is where the O+ is...
pi_160513253
Wij hebben echt geluk dat de Jenaplan school erg dichtbij is als ik het zo lees. Bij ons als ouders past een Jenaplan school het beste, maar ik wil veel meer weten van deze school of het ook voor B het beste is. Wij wonen in een wijk met 6 scholen binnen een straal van 5 minuten fietsen. 3 daarvan vallen bij voorbaat af, 1 is de Jenaplanschool, de andere is een Openbare en de oude basisschool van mijn vrouw en de ander een Montesori school. Naar die Openbare gaan we ook nog kijken en praten.
Mijn vrouw geeft les in het reguliere onderwijs dus dat zij een voorkeur heeft voor een Jenaplan vind ik wel mooi eigenlijk. Achteraf gezien zou het bij haar ook beter gepast hebben als leerkracht.

Ah waterpokken Cwen, niet leuk!
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:35:01 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160514185
Ahw arme Ellie -O- beterschap!

E hoest nog, maar het is iets minder blaffen als een zeehond. Maar waar ik eerst dacht dat het na 1 dagje koorts over was, heeft ze nog elke dag aan t eind van de dag koorts. Flink bezig afweersysteem dus.

We zijn net lekker even wezen wandelen O+ ik red het inmiddels net heen en terug naar het winkelcentrum :') E liep met haar pop in haar buggy en ik met S in zn oldtimer kinderwagen. Zo had ik het me wel ongeveer voorgesteld O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')